Lokakuiset uuteen viikkoon
Huomenta!
En huomannut, että kukaan olisi vielä aloittanut meille uutta pinoa, joten tässäpä sellainen. Edelliset jutut löytyvät täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9391208&p=1&tmode=1&smode…
Mitä lokakuisille kuuluu? Uusia plussaajia? Raskausoireita?
Ja tuosta meidän nimestä. Lokalutusista on nyt ollut jonkun verran juttua, sitäkö alkaisimme käyttää? Itselle tuo sopii, mutta sopii toki muutkin nimet.
Oma tilanne jatkuu tasaisena. Toivoen, että kaikki on kunnossa, ja lähes oireettomana.
Mukavasti alkavaa viikkoa! :)
Kommentit (102)
..jep, ongelman tunnistan. Mä joudun jo huomenna menemään kertomaan, koska se rajoittaa mun työn kuvaa heti alusta alkaen. Ottaa päähän mutta eipä sille mitän voi kun ei halua ottaa itse mitään riskejä.
Mäkin olin pihalla noista viikoista mutta viimeisestä menkoistahan se sittenlasketaan ja käsittääkseni ultrassa ne sitten varmistaa sen mitä viikkoja se oikein vastaa, joten sehän sulla sitten selviää piakkoin :))))
Katarina 4+5
Hipheihui ja Katariina mietitte pomolle ilmoittamista ja jos oikein ymmärsin, niin mietitte nyt äitiyslomanne alkamisajankohtaa. Äitiysloman voi onneksi aloittaa 3-5 viikkoa ennen laskettua aikaa. Kelan sivuilla on lisää tietoa tästä. Jos siis jo nyt pitää ilmoitella, niin kannattaa varmuuden vuoksi kertoa aikaisin mahdollinen aika.
Mulla alkoi taas vihlomaan alamahaa. Pelottaa. No, jospa se olisi vaan jotain muuta...
T. Ghigi (myös humanisti)
Plussasin perjantaina. Liityn siis mukaan lokakuisiin. Laskettu aika olis 11.10 menkkojen mukaan. Jännittää kauheesti josko vauva pysyy matkassa mukana. :O
Tiedot minusta:
Nimimerkki: äittä86
Iät: mä 20/mies 22
Monesko: 2. lapsi (esikoinen on 10½kk)
Asuinpaikka: Lahti
Kiva että täällä on näinkin paljon porukkaa... :)) Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.
Oireina mulla on ollu nippailuja alavatsassa, alaselkäkipua, yökötystä ja aikamoista väsymystä. Samoja oireita kuin esikoisestakin...
juu..haamun haamulla plussattu tänä aamuna ja toista odottelen...eli taitanee olla 4+3 viikot kasassa..esikoinen kohta vuoden ja toinen on erittäin tervetullut joukkoomme =)...olotilassa ei vielä mitään erikoista...saa nähdä mitä tuleman taas pitää...esikoisesta supisteli kovasti koko raskauden ja saikulle jouduinkin aikaisin (23 vko:lla)
muille myös kovasti onnea plussauksesta =)
nimin. Nuutiska
LA 11.10.2007
monesko lapsi:toinen
oma/miehen ikä: 29/33
asuinpaikka:Lahti
öööh...taisit lukea vääärin, en se tainnut minä olla se Yhdysvaltalainen nainen sentään :P Vaikka mielelläni kyllä olisin vaikka mistä kunhan vain tämä nyt olisi sitä raskautta :P =)
Mutta ei se mtn, erehdyksiä sattuu, taisipa olla joku sellainen nicki sieltä rapakontakaa jolla oli 07 siinä nickissä =)
Ilta painaa päälle ja meinaa tää kirjoittaminenkin jo hankaloitua.
mä ilmoittelen itsestäni heti testitulosten tultua, toivottavasti nyt ois tärpänny!!!!!!
/catry
Ne raskausviikot tosiaan lasketaan kuukautisista, mulla ne oli 22.12, joten meillä onkin lähes sama LA, elikä mulla 28.9. Olen siis tänään viikolla 6+2. Mulla on se ongelma, että laskettu aika voi vähän heittää (kun oli km ja vähän pidempi kierto edellisessä) Luulempa kuuluvani lokakuisiin...Olen itse parhaillaan flunssan kourissa, toivottavasti hellittää pian. Ultran oon varannu 13.2, jolloin olisin viikolla 7+3.
Oulun raskauskiekosta voi tarkistaa päivät:
http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
Da_Capo
Catry: Anteeksi sekoiluni. Tarkoitinkin 07mammaa. Raskaus kuulemma aiheuttaa hajamielisyyttä ;-)
Nyt nukkumaan. Hyvää yötä!
Tervetuloa uudet!
Tuon Ghigin linkittämän raskauskiekon mukaan mun la oliskin 4.10. :-) mutta ehkäpä jätän np-ultraan tuon laskemisen.
Pikaisesti ON: tissit kipeät, ei pahoinvointia, nälkä koko ajan, väsyttää.
Kysymys: milläs viikoilla sen pahoinvoinnin pitäis alkaa? Jostain luin että viikolla 6-7 jos on alkaakseen.
Hyvät voinnit kaikille!
Ykä kp 5+2
Hajamielisyyttä täälläkin :-)
Siis Da Capon linkittämä raskauskiekko.... hohhoijaa....
Y
Noista lasketuista päivistä.
Mulla oli vauva-lehden laskurin mukaan la tuo 6.10. Viimeiset menkat oli 30.12.
Mutta oviksen mukaan tässä laskeskelin niin mun laskettu aika on luultavasti lähempänä 10.10.
Ja olen ihan sekasin siitä että mikä rv päivä olisi menossa. =)
Kaippa se selviää sitten neuvola käynnillä (en ole kyllä edes soitellu neuvolaan).
Itsellä on ihan yhtä sekava olo kuin mitä muillakin tuntuu olevan. Oireita on välillä liian vähän. ja sitten kun on jotakin niin pelkää heti pahinta. Huh. Raskasta aikaa tämä alku.
Tänään aamulla istuin veskissä ja aivastin samalla ja voi herttinen sentään kun vihlaisi mahasta ihan mielettömästi. Mutta muistelisin että edellisissäkin raskauksissa oli noita.
Iltaisin jomottaa selkää ja sehän tietenkin tarkoittaa tädin tuloa...ainakin mun päässä.
No ehkä tää sekava olo tila helpottaa meillä kaikilla jossain vaiheessa ja on hyvä ettei olla yksin näiden kanssa. =)
Tsirppana rv 4+5 ? kai =)
hipheihui ja katarina1978:
Mä toimin asiantuntijatehtävissä, ja olen ainoa organisaatiossani joka tekee tätä toimenkuvaa. En siltikään ajatellut kertoa vielä, lähempänä sitä 12 viikkoa sitten. Ainakin nyt tuntuu siltä. Mulla on kyllä huippumukava esimies ja meillä on ihän läheiset välit mutta silti. Kaiken lisäksi mulla on vuosittainen kehityskeskustelu nyt perjantaina, ja aion pyytää palkankorotusta. Siitä on varmasti helpompi keskustella ennen kuin kerron jääväni äitiyslomalle.. ;-)
Mähän ihmettelin tuossa aiemmin kun olin torstaina ja perjantaina tosi iskussa, kävin xyclingissa ja siivosin ym. No lauantaina olinkin ihan soseena, sängyssä mahakipujen kera klo 15 saakka ja hivee väsymys. Iltaa kohti alkoi olo parantua ja la ilta ja sunnuntai meni aika normaaleissa merkeissä taas sitten. Uskomatonta miten voi olo ailahdella näin paljon.
Viime yönä jouduin jo nukkumaan rintsikat päällä, tissit on niin kipeet että häritsee nukkumista kun kääntyilee.
Mukavaa viikon alkua kaikille!
'
Riza74 5+0
Täällä voidaan ihan hyvin:) Kävin lauantaina ikeassa ja ostin sieltä pinnasängyn.Noh ehkä liian aikasta,mutta oli niin halpa.Ja mä olen päättänyt et meille se vauva tulee...Ukko rakkaani oli iha et oih nytkö se hössötys alkaa jo?? Tämä vauva kun on hänen ekansa...Mulla edellisestä liitosta 3 lasta...
Omaa napaa:pahaolo ei enää niin kauheeta,paitsi hampaiden pesun aikana.Närästää,alavatsaa vihloo ja jotaki poreilua välillä.Vessassa saa juosta yöllä sen 1-3 kertaa.Mieliala vaihtelee:))Väsymystä,Paleltaa...
Odotan ekaa neuvola-aikaani ihan innoissani,kukapa ei odottaisi?? heh heh...Netistäkin etsin tietoa millainen vauvani on juuri nyt ja raskaudesta ylipäätään.Vaikka tämä on neljäs raskaus niin silti yhtä ihana tunne kuin esikoistani odottaessa..
mewe ja toukka 5+6
Mäkin kävin tuolla Oysin sivuilla, että saisin vähän tarkempaa tietoa lasketusta ajasta jne kuin vauvalaskurilla. Oysin laskurin mukaan (kun merkkasin kierrokseni 32 päivää, noin arviolta) la olisikin 6.10. ja nyt siis olisi menossa rv 5 + 2pv. Samapa tuo oikeasti, päivä sinne tai tänne. Kunhan siellä vaan oikeasti on vauva! :)
Mulla oireina on ainoastaan (ainakin tällä hetkellä) suun kuivuminen, mahan turvotusta ja ehkä vähän väsymystä. Ei siis oikeastaan mitään. Ekan lapsen kohdalla ei ollut mitään missään vaiheessa! Joku voisi sanoa, että " onnekas!" , mutta mieluummin oireilisin vähän edes, koska silloin raskaus tuntuu todelliselta. Viime raskaudessa epäilin koko ajan että oonko ees raskaana, kunnes joskus 5. kuulla alkoi tuntua liikkeet. Eli nyt nautiskelen tästä pienestä turvotuksesta/närästyksestä ja suun kuivumisesta (ja pidän peukkuja, ettei mitään suurta huonoa oloa tulekaan).
Hyviä vointeja kaikille!
Rooibos82 + pieni 5+2
Täältä löytyisi yksi kappale plussanneit:))
pariviikkoa sitten tehty testi näytti ei oota mutta tänään tehty testi näytti selvää++++++++ ja tuntemuksetkin on kyllä sen mukaiset rinnat turvonneet ja jatkuva etova olo ollut päällä jo vaik kuinka kauan.
jäännää vaikkka jo kolmonen tuloillaan.
oikein hyvää odotusta kaikille!
rv 6
Tervetuloa taas uudet ja onnittelut!
Kovin paljon oli viime käyntini jälkeen ollut puhetta lasketuista ajoista ja raskausviikoista. Toivottavasti jokaisella on oma tilanne nyt selvillä tai ei ainakaan aiheuta ylimääräistä huolta.
Töissä kertomisesta. Mun työsuhde on tällä hetkellä heinäkuun loppuun asti. Jatkopätkä olisi tiedossa suunnilleen syyskuulta eteenpäin. Eli ikävästi olen työttömänä juuri äitiysloman mahdollisesti/toivottavasti alkaessa. Toistaiseksi olen ilmoittanut olevani käytettävissä tuolloin syksylläkin, mutta täytyy sitten jossain vaiheessa ennen kesää ilmoittaa, etten olekaan, vaan saavat etsiä jonkun toisen.
Oma olo on ollut tänään yllättävän hyvä. Tai sitten en vaan kiireisessä ja vaikeassa työpäivässä ehtinyt hetkeksikään pysähtyä ajattelemaan itseä. Onneksi aina ei ole tällaista.
Eilen kuvotti aika lailla, mutta oksentamatta selvisin. Jonkunlaista hengenahdistusta tai " painavat keuhkot" ja hengitysraskautta on myös ollut. Toivonkin, ettei mun lievä astma ala pahemmin oireilla. Jos alkaa, niin täytyy ottaa yhteys lääkäriin ja kysyä, otanko lääkitystä käyttöön. Nyt olen ollut ilman.
Hyvinsujuvaa viikkoa kaikille! :)
t. heliliina,
joka joutuu luultavasti tällä viikolla rintaliiviostoksille (alkaa olla entiset liian " täynnä" ...)
Hellou mammukat!
Mäkin testásin sillä oyk:s sivuilla ja sain hieman eri tuloksia niistä päivistä mutta viikot kuitenkin 4+?
Mullakin on edelleen JANO JANO ja JANO. Vissyä menee 2l/pv, tissit alkaa vasta nyt turpoilemaan ja väsynytkin olen. Peti kutsuu jo tosi aikaseen..hoihoihaa.
Me olaan ukon kanssa molemmat vielä hieman pöllyssä koko asiasta. Tuntu ihan oudolta kun neuvolassakin sanoivat, että onnea!
Mutta onhan tässä aikaa totutella uuteen rooliin :)
Neuvolan sain maaliskuun alkuun rv 9 ja sitten meinasin varata ultran rv 10:n yksityiselle puolelle, jotta näkin, että kaikki on sielä ihan ok, ellen saa ruinattua töissä keltään. Olen itse sairaalamaailmassa töissä. Siksi piti mennä paljastamaan tilanne kun se rajoittaa mun toimenkuvaa aika paljon...
Tuleva isu on ihan innoissaan...se ei tosin aina ymmärrä mun väsymystä...sohvalla maatessa illat menee aika tasaseen...
Mukavaa alkuviikkoa. Ollankin aina moni samoissa viikoissa menossa. Kiva kuunnella teijän juttuja!!!!
Katarina+ " riitta" rv 4+?
Ehkäpä huomenna kannattaisi aloittaa uusi pino :-) Tämä on aika pitkä...
Kävin jumpassa tänään ja kun tehtiin polvikoukkuja eteenpäin, tunsin ikävähkösti oman alavatsan joka koukistuksella. Tuntui sillälailla " ilkeästi" , ei sattunut tai muuta. Voiko kohdun tosiaan tuntea jo näin alussa???? Mua on alkanut epäilyttää että mulla olis kaksi sikiötä kohdussa kun se jo noin tuntuu ja pönköttää. Äidin puolelta on kaksostaipumus :-) Toisaalta, esikoisen kanssa mentiin yläkäyrillä kohdun koossa eikä ollut kuin yksi vauva...
No, ehkäpä jo tällä viikolla selviää, mihin mennään alkuraskauden ultraan. Ollaan jo päätetty että mielenrauhasta voitaisiin ehkä maksaakin, ellen sitten jotenkin keplottelemalla pääse työterveyshuollon kautta ;-)
Hyvät voinnit ja yöt!
Ykä ja Aave(et?) 5+3
Täältä löytyisi vielä yksi plussannut lokalutunen:)
La 3.2 pärähti + testiin! Nyt viikkoja 4+6. Kolmas lapsonen olisi tulossa ja yksi keskenmenokin on valitettavasti koettu kolme vuotta sitten. Itse olen 25v mies 27v poika 5v ja tyttö2v.
Oireina on kuvottavaa oloa,väsymystä ja välillä alavatsaa nippailee mutta muuten tuntuu että onko tuolla masussa tosiaan joku:)
Päivä kerrallaan tässä mennään ja katsotaan miten käy. Onnea kaikille odotukseen ja tarrasukkia pikkuisille!
Kyllä huomaa että alkavat hormonit hyrrätä... Tänään tuli Kaksplus, ja joka toisen jutun kohdalla olen itkeä pillittänyt. Etenkin keskoskaksosista ketova juttu ja lopussa olleet " läheltä piti taaperon kanssa" -kertomukset kirvoittivat kyyneleitä, näin sieluni silmin omat lapseni kaikissa kommelluksissa. Jonkinlaista kyynelehtimistä on ollut koko imetysajan (imetän vielä kuopusta), mutta tämä on jo aika hurjaa :o) Onneksi lapset eivät olleet vieressä katselemassa kun minä pillitän.
Alkuraskauden ultrankin varasin, menen rv:llä 7+3 katsomaan löytyykö kohdusta elämää. Miestäni eilen pelottelin että jospa siellä onkin kaksi, sillä oireet poikkeavat kahdesta edellisestä raskaudesta. Pahoinvointia on vähän (ennen ei yhtään), ja naamani on finnejä täynnä (ennen ihoni voi alusta alkaen hyvin). Suolainenkin maistuu, eilen napostelin sipsejä katsoessani Täydellisiä naisia (ennen söin ehkä kaksi sipsiä, enempää en pystynyt ottamaan). Tai ehkä tämä tulokas onkin sitten poika, kaksi isompaa kun ovat tyttöjä.
rv hurjat 4+3
Siis, tsekkasin vielä sillä laskurilla... niin se la ois menkkojen alkuajan mukaan 27.9 ja olisinkin siis 7 viikolla nyt. Mut sehän ei ole mitenkään mahdollista... En mä ihan siis tajua, mutta kai tämä tästä, osaako joku selittää tän ihmeellisen laskutavan silleen naisen logiikalla?
T.Hipheihui rv 4 tai 7