Lokakuiset uuteen viikkoon
Huomenta!
En huomannut, että kukaan olisi vielä aloittanut meille uutta pinoa, joten tässäpä sellainen. Edelliset jutut löytyvät täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9391208&p=1&tmode=1&smode…
Mitä lokakuisille kuuluu? Uusia plussaajia? Raskausoireita?
Ja tuosta meidän nimestä. Lokalutusista on nyt ollut jonkun verran juttua, sitäkö alkaisimme käyttää? Itselle tuo sopii, mutta sopii toki muutkin nimet.
Oma tilanne jatkuu tasaisena. Toivoen, että kaikki on kunnossa, ja lähes oireettomana.
Mukavasti alkavaa viikkoa! :)
Kommentit (102)
Heippa kaikille!
Täällä yksi lisää lokalutusiin... Rv:t taitaa olla 6+1 ja la 1.10. Varovasti odotellen, mitä tuleman pitää.
Kolmas lapsi on kyseessä. Odotus ilmaantui vähän " puskista" , yritystä ei varsinaisesti ollut, mutta ei sen " estoakaan" , tosin imetän vielä melkein puolitoistavuotiasta pikkukakkosta. Jonkinlaisia valemenkkojakin pukkas, joten alkuraskaus on ollut vähän ihmetystä (ei ole aiempaa kokemusta moisista). Ns. menkkojen aikaan oli vatsannipistyksiä, ihan kuin lieviä menkkakipuja, jotka jatkuivat viikon verran. Nipistykset siitä tasoittuivat. Nyt on joskus kovan touhotuksen jälkeen tullut lieviä suppareita, jotka ilmenevät lähinnä kohdun kiristelynä. Muuten olo melko oireeton, jatkuvaa vessassa ravaamista lukuunottamatta. Vähän on tällä viikolla kyllä ilmennyt ellottavaa oloa, jos on syömisestä kulunut aikaa, toivottavasti ei ylly siitä kunnon pahoinvoinniksi....
Monet kyselivät vatsannipistyksistä alkuraskaudessa. Uskoisin (tää on tosiaan vaan mun oma mielipide...), että jokaisella on jonkinlaisia nipistyksiä ja näpistyksiä raskauden alussa, kun kohtu alkaa kasvaa ja aiheuttaa jos minkälaista tuntemusta. Mutta nekin ovat niin henkilökohtaisia, toisilla tosi lieviä ja toisilla jopa pelottavan kovia. Suurin osa kuitenkin on ihan normaalia venymiskipua.
Oikein hauskaa odotusta kaikille Lokalutusille näinä extra-pirteinä pakkaspäivinä.
Laitan vielä tiedot, elikkäs
Nimimerkki: Sipatsu
La: 1.10.
3. lapsi tulossa
Mies 31v. ja minä 30v.
asuinpaikkana Hyvinkää
Toivottavasti nää oli ne, mitä pitikin....
T. Sipatsu
Ensinnäkin tuosta nimestä lokalutuset on minusta oikein hyvä valinta...
Elikkäs yöllä rampattii veskis ja poikien huoneessa vuoron perään.Kaverin lapsi yö kylässä ja hän nukkui poikieni huoneessa poikieni kanssa..Hoitolapsi alkoi itkemään(1v3kk) ja sain rauhottumaan niin oma nuorimmaiseni(1v10kk) alotti.No tätä tämä välillä on hi hi.
Joo ja uusin juttuni mä käyn tuol jääkaapil nuuhkimas o,light:n mansikka-suklaa mehutiivistettä..Se on niin hyvän tuoksusta,mutta maku on karmiva:D:DVatsassa poreilee,iha uskomatonta:o Pieni pahaolo aamusin ku herää,mutta menee ohi ku syä jotaki pientä...Yölläkin kun ravasin veskis ja poikien huoneessa mietin et pitäskö syödä vai ei?? no en sit viittiny yöllä syödä..
mewe ja toukka
Kävin äsken lukemassa kuumeilijoiden ketjua; toivottavasti tällä viikolla saamme joukkoomme useita uusia odottajia! Ja taas kaikille uusille tervetuloa :)
Mullakin olo on melko oireeton, tosin niin oli esikoistakin odottaessa. Pissattaa hieman enemmän, mikä on hassua kyllä myös alkuraskauden oire.
Missä vaiheessa muuten itse kukin aiotte soitella neuvolaan varataksenne ensimmäistä käyntiaikaa? Minä ajattelin odotella vielä tämän viikkoa, koska aika menee kuitenkin raskausviikoille 8-10. Alussa aika matelee :)
Eipä tänne sen ihmeempiä kuulu,
Ghigi rv 4+5 (viime viikolla olin sekaisin viikoista)
Eli viikkoja olisi kasassa noin 4+3 ja kolmas lapsi tulossa. Eli huolittekos mukaan : )
Oireita ei ole ollut, ehkä lievää pahaa oloa havaittavissa. Hcg-arvo oli 865, joten ihan kivat lukemat oli. Nyt vain jännätään, että jaksaako pikkuinen mukana.
Ja minunkin mielestä se Lokalutuset kuulosti oikein hyvältä : )
Minä soitin ja varasin tänään jo neuvola-ajan. Yllätyin kuin aika olisi jo viikoilla 7+2!Eivät varmaan ottaneet huomioon pitkää kiertoani.. Nyt siis viikkoja 4+6. Tuntuu niin hurrrrjan pitkältä ajalta että sitä maagista 12:tta viikkoa saa odottaa maaliskuulle!
Minulla edelleen alavatsatuntemuksia, erilaista vihlontaa ja " menkkakipua" . Jatkuva pissahätä ja rinnat todella turvoksissa.. Jouduin käydä jo viikonloppuna ostamassa uudet liivit kun vanhat eivät mahtuneet päälle! ;)
Lokalutuset on sopii mainiosti meille mun mielestä!
Kivaa kun saa kirjotella tänne kun näin alkuvaiheessa ei oikeen oo muita juttukavereita kun tuo oma mies, joka ei ymmärrä miks siitä täytyy koko ajan puhua:)
Mulla on meneillään luultavimmin rv 5+1, ja kierto on myös ollu aika pitkä, joten ajattelin vielä jonkin aikaa malttaa ennen kun neuvolaan soittelen.
Raskausoireita ei mainittavasti ole, muuta kun nuita menkkamaisia kipuja välillä ja jonkin verran rinnoissa tuntuu ei paljoa.
Kivaa on kuulla myös teijän muitten raskausoireista!
Ihanaa päivän jatkoa!
mulla tuntuu alavattassa aina kipeä vihlasu kun aivastan. Onko muilla kokemuksia?
Jokohan minä tohtisin liittyä tähän joukkoon? Haalean plussan sain perjantai aamuna ja vieläkin se on haalea ;)
Jos kaikki menee toiveiden mukaan, laskettu aika olis 4.10 vauva-lehden laskurin mukaan. Kierto on kyllä yleensä vähän pidempi kuin se 28 joten ehkä muutama päivä myöhemmin.
On tämä vaan jännittävää :)
Plussasin viime maanantaina jo kiertopäivä pp 11. Nyt viikkoja kasassa 4+5, jos oikein olen laskenut. Odotan esikoista ja seurailen vähän väliä mahdollisia raskausoireita. Minulla oli keskenmeno syyskuussa, joten siksiskin vähän jännittynyt olo.
Aivan alavatsassa, vähän toispuoleisesti on välillä outo tuntemus, ikään kuin tylppäpuristus, vai miten sitä kuvaisi, ei kipua kuitenkaan. Onko tällaine tavallista, ts. millaisia vatsatuntemuksia teillä on? Kiva, jos viitsitte vastata, kun koko ajan miettii, että onko kaikki varmasti hyvin. Vatsatuntemusten lisäksi rinnat ovat himan arat. Tunnustellessa sattuu, ei esim. kävellessä huomaa aristusta.
Kiva liittyä joukkoonne!
Minustalin lokalutuset on mitä mainioin nimi.
Sormet oli äsken liian äsken liian nopeat :) Niin se lokalutuset olisi minusta hyvä nimi. Pitäisikö meidän kasata jonkinlaiset esittelyt itsestämme?
Welde: Muakin on välillä nipistänyt mahasta, kun olen aivastanut. Ei joka kerta, mutta muutaman kerrran.
Oireita on ollut vieläkin vähänlaisesti. Olen alakanut tarkkailla itseäni urakalla joten en välttämättä tiedä mitä oireita olen itse kuvitellut. Musta tuntuu, että rasvainen ruoka maistuu huonommin kuin ennen. Eilen illalalla en pystynyt syömään pitsaa kokonaan, kun ei tehnyt mieli, vaikka oli nälkä. Olen myös heräillyt muutamana viime yönä ja käynyt juomassa tai vessassa.
Olen pohtinut, että soittain neuvolaan loppuviikosta. Perjantaina voisin soittaa, kun mulla on vapaa päivä.
Terveisin
-Nelli rv 4+5
Mulla on maha vihdoin pullahtanut esiin. Kivaa! Tänään oli pakko lähtee etsii niitä mammahousuja, mitä pariviikkoa sitten yritin jo löytää. Sain ostettua sit lopulta yhdet housut ja kaksi paitaa, mutta housut on vielä vähän harkinnan alla ja näin kotosalla sovitettavana. Niissä ne takataskut on jotenkin tosi alhaalla ja ei oikein mun pepun (ison) malliini ihan istu, mut muutakan yhtään niin sopivaa ei löytynyt.
Eilen illalla ja tänään aamulla tunsin vauvan liikkeet ihan selvästi. Nyt en enään epäillyt kun myllerrystä jatkui hetken aikaa. Toivottavasti jatkuu samalla mallilla. Aikaa pysähtyä liikkeiden kuuntelemiseen on vaan tosi harvoin. Oikeestaan vaan illalla kun lapset menee nukkuu ja saa itse rauhassa möllöttää töllön ääressä, muuten on aina hälinää ympärillä ja saa koko ajan itse puhua tai kuunnella jotain.
Tänään aamuyöllä heräsin kun isoin muksu siirtyi meidän huoneessa olevaan lisäsänkyyn nukkumaan (nähtyään pahojaunia). En saanutkaan samantien unta ja vauva rupes mylläämään mun vessareissun jälkeen. Kyllä tuli hyvällä mielellä taas uni silmään kun vauvan jumppatuokio loppui. On se vaan niin ihana tunne!
Mielihaluja ruuan suhteen ei oikeestaan tällä hetkellä ole. Mulla oli niitä silloin alussa kun suurin osa ruuista tökki.
Äitiyspakkausta ei meinata ottaa. Kahdelle ekalle otettiin ja kolmannelle ei ja nyt myöskään siis ei. On tota tavaraa kertyny jo näiden kolmen myötä jo ihan hyvin ja aina tulee jotain pientä ostettua joka vauvalle. Tällä kertaa kesän korvilla on tosin hankittava vaunut kun edelliset myin viime syksynä pois. Niin ja se kaukalo ostetaan sit käytettynä kun sen käyttöikä on vaan niin hetki.
Aika omanapaista oli juttu tällä kertaa...
annim ja pallero 16+3
Nelli ehdotti esittelyjen keräämistä. Mitenkäs tuo suoritettaisiin? Oma ehdotus olisi, että nyt kun ei ole vielä kovin paljon porukkaa, niin voitaisiin laittaa omat esittelytekstit (samanlaiset kuin muilla) tänne muun jutun sekaan. Joku (itse voin olla vapaaehtoinen, kun tykkään koneen kanssa muutoinkin näpertää) voisi sitten jossain sopivassa vaiheessa kerätä ne ja laittaa omaksi pinokseen, johon sitten myöhemmin mukaan tulevat voisivat omat tietonsa lisätä päivityksiä varten. Tarpeeksi epäselvästi selitetty?
Omat tiedot laitan tähän ainakin. Laittakaa muut jatkoksi, jos ehdottamani menettely sopii. :) Tiedot on suoraan elokuisilta kopioitu. Voidaan toki muitakin tietoja kerätä, jos halutaan.
Nimimerkki: heliliina
LA: 1.10.2007
Monesko lapsi: 1
Oma/miehen ikä: 23/25
Asuinpaikka: pääkaupunkiseutu
Sori tulin vierailee väärään listaan. Ton mun edellisen viestini oli tarkoitus mennä tonne heinien listaan. Mut kone kaatui ja äkkiä laitoin sit muistiin kopioidun viestin vaan eteenpäin ja näin kävi.
Mä oon nyt joka kerta avannu viimeaikoina tän teitin listan eka (kun teillekkin on jo pino alkanut muodostua), kun edellisen muksun la oli lokakuussa 2004 ja jotenkin nyt meen aina ajatuksissani tänne teitin listalle, jos se tossa sivulla tulee ennen meitin listaa. Aika jännä tää häiriö mun päässä vaikka tiedän odottavani heinävauvaa tällä kertaa.
Sori siis häiriö ja mukavaa odotusta kaikille!
Nimimerkki: Mearan
LA: 3.10.2007
Oma/miehen ikä: 20/24
Asuinpaikka: pohjanmaa
Nimimerkki: Nelli._79
LA: 3.10.2007
Oma/miehen ikä: 27/26
Asuinpaikka: Helsinki
Vielä roikutaan mukana :-)
Ankea maanantaipäivä takana, vielä 4 piiiitkäää päivää edessä ennen viikonloppua. Hirmuinen väsy, tissit kipeät, alavatsaa jomottelee ja pissalla rampataan vähän väliä. Niin ja se kuvotus :-P Jotkut ruoka-aineet ovat jo alkaneet ällöttää mutta onneksi ruoka sentään maistuu vielä. Esikoista odottaessani kuvotus oli sitä luokkaa, että en saanut syödyksi kuin väkisin. Tosin se kuvotus alkoi silloin vasta viikolla 6 tai 7...
Ostin tänään inkiväärikapseleita pahoinvointiin ja Kräuterblutsaftia raudan saantiin. Tuota jälkimmäistä otin esikoisenkin raskaudessa kun hempat romahti alle sataan.
Miten muuten olette ajatelleet raskaudesta kertoa? Tai oletteko vielä kertoneet kenellekään? Minun raskaudesta tietää äiti, siskot ja pari kaveria ja muille en ajatellut vielä infota. Odotellaan nyt muutama viikko ainakin vielä :-)
Kyllähän tässä vähän jänskättää että miten käy mutta toivotaan että vauvan alulla on liimaa sen verran että pysyy mukana! Niinkuin tietysti teillä muillakin!!!
Hyviä vointeja vain kaikille!
Ykä ja Aave 4+2
Nimimerkki: YrjöLunni
LA: 5.10.2007
Monesko lapsi: 2
Oma/miehen ikä: 36/34
Asuinpaikka: Espoo
Hei kaikille,
Olen ensimmäistä päivää kurkkimassa tänne keskustelupalstalle ja toivon saavani paljon vinkkejä raskauteeni, sillä tämä on ensimmäinen lapseni. Jos nyt lapsesta vielä voi puhua. Raskaustestin tein perjantaina ja kaksi viivaa sinne pärähti. Huomenna soittelen neuvolaan ja varaan aikaa, vaikka nähtävästi se menee pitkälle helmikuuhun. Kuten joku totesi, alku matelee hitaasti.
Alavatsakipuja on ollut vähän väliä. Normaalia? Pitäisikö huolestua?
Tissit ovat aristuneet ja vessassa olen rampannut vähän väliä. Mielenkiinnolla odotan, mitä tuleva kevät ja kesä tuo tullessaan. Toivottavasti ei ole kovin kuuma kesä, sillä meillä " pallomahoilla" taitaa olla tuolloin tukalat oltavat.
iloista odotusta kaikille!
Nimimerkki: Ann82
LA: 1.10.2007
Oma/miehen ikä: 25/27
Asuinpaikka: Keski-Suomi
Nimimerkki: kevätihme
LA: 4.10.2007
Oma/miehen ikä: 29/27
Asuinpaikka: pääkaupunkiseutu
Ehkäpä huomisaamusta voitaisiin aloittaa uusi pino, ei tässä näin kesken päivää viitsi, kun vanhakin pino nousi taas juuri sopivasti ylös...
Omaa napaa tai oikeastaan omaa mahaa: Aamuisin ennen aamupaloja täällä päin ennen näkynyt melko litteä maha on lähtenyt jonnekin. Ei ole nyt näkynyt kuukauteen. Ja nyt on vielä alamahamakkara :) merkillisesti kiivennyt ylemmäksi. Tuntuu jotenkin hassulta, että jo aamuisin löytyy tuollainen paksuntuma itsestä. Varmasti olen nyt syönytkin enemmän kuin yleensä, joten osansa on ihan lihomisellakin (ei vaa' an mukaan kuitenkaan juurikaan). Mielellään pitäisin työkavereilta vielä pitkään salassa tämän, mutta saa nähdä milloin ensimmäinen uskaltautuu kysymään. " Onneksi" jo syksyn aikana keräsin (sopivasti) lisää painoa entiseen melko laihaan vartaloon. Työkaverit saattavat siis ajatella myös, että olen samaan tapaan jatkanut. Täytyy kuitenkin hankkia löysempiä paitoja, etteivät kinnaa mahasta. Mutta huolet on siis aika vähissä, kun ehdin mahaa pohtimaan.
Yritin soitella neuvolaan tänään, mutta koko puhelintunnin ajan (klo 12-13) heillä oli päällä automaattinen tiedotus, joka kertoi että heillä on puhelintunti maanantaista perjantaihin klo 12-13... Ehkäpä oli sitten linjat koko ajan niin tukossa, että sain aina vain tuon tiedotuksen ja sen jälkeen mut tiputettiin automaattisesti linjalta. Pitää kokeilla toisena päivänä uudestaan.