Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö että Dermosilin tuotteista suurin osa ei ole koskaan ollut kotimaista

Vierailija
06.06.2024 |

Minulle tämä tuli uutena tietona, olen yli 20 vuotta ostanut tuotteita luullen että ne on Suomessa tehty.

Tuo Korsnäsin tehdas jossa valmistetaan vain suihkugeelit, käsisaippuat ja pari shampoota on perustettu vasta pari vuotta sitten. 

"Valmistamme tuotteet omassa tehtaassamme Korsnäsissä sekä tarkoin valituilla alihankkijoillamme Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Espanjassa ja Puolassa."

Minä olen ostanut Dermosililta joululahjat ym luullen aina että ne on kotimaisia. 

En nyt syytä yritystä kun en tiedä miksi luulin että ne on suomalaisia, jostain se mielikuva on tullut ja en ole tarkistanut asiaa. Aloin tänään tutkimaan tuota kun luin uutisen Saaren Taika yrityksen virheellisestä markkinoinnista. 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan edes ajatellut niiden olevan suomalaisia mutta en varsinaisesti ole tätä asiaa tiennyt. Olen vain olettanut että eivät ole.

Olen tiennyt. En ole tilannut paria juttua lukuunottamatta. Kalliita, pahan hajuista ja valmistusmaata en saanut selville. Selvää oli se ettei ollut kotimainen. Jos olisi ollut niin olisihan se nyt suurella tekstillä lukenut. 

Dermosilin sivuilla lukee jokaisen tuotteen valmistusmaa kohdassa "käyttö ja muut tiedot".

Vierailija
22/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi salapoliisityötä löytää tuotteiden valmistusmaa. Yritys on hyvin avoin asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dermosil-tuotteet kuitenkin kehitetään Suomessa, joten kyllä niitä siinä mielessä voi suomalaisiksi kutsua.

Mutta niitä ei ole tehty Suomessa. Siis jos olen ostanut sieltä jotain, on se tuote voitu tehdä missäpäin maailmaa tahansa, millaisissa oloissa tahansa. Mistä sen tietää miten se on valmistettu? Tai mitä se oikeasti on sisältänyt? Ja miten tuo kehitys menee, onko ne samat raaka-aineet jolla tuote on suunniteltu, vai onko se nimetön ulkomainen tehdas hankkinut ne raaka-aineet? Välillä Dermosilin asiakaspalautteissa on harmiteltu kun joku hyvä tuote on muuttunut huonoksi, onko siellä siis oikeasti tehdas tai joku raaka-aine vaihtunut. Oudoista hajuista ja allergioista on myös ollut kommentteja sellaisissa tuotteissa jota joku on ensin vuosia käyttänyt ilman ongelmia. Tuo selittääkin paljon ettei valmistus ole ollut yhden yrityksen vaan ne on tilattu muualta ja etiketti ollut sama vaikka jotain on muuttunut. 

Vierailija
24/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadi salapoliisityötä löytää tuotteiden valmistusmaa. Yritys on hyvin avoin asiasta.

Mun kotona on todella paljon tuotteita Dermosililta, ja kaikissa lukee Dermosil, ja osoite Suomessa. Ja näin muistan olleen sen 20 vuotta. Ja näin siis lukee, vaikkei ne ole Suomesta! Ihan kaikissa. Missään ei lue vaikka Puola tai Espanja. 

Vierailija
25/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti noissa tuote-etiketeissä lukee kaikissa Suomi, ja yrityksen osoite Suomessa. 

Vierailija
26/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi juttu, jatkossa olen tarkempi enkä usko enää pelkästään väittämään että yritys on suomalainen. Kuitenkin osa yrityksistä ihan aidosti toimii Suomessa ja niistä tulee töitä suomalaisille. Meillä on varmaan laatu, työolot ja lainsäädäntö tiukempi kuin muualla. Jos tuotteet onkin vain suunniteltu Suomessa, voi niiden valmistus ulkomailla olla sitten sen maan lakien mukaista ja esim vähemmän ympäristöystävällistä ym. 

Ei tuossa ole väitetty yhtään mitään mikä ei pitäisi paikkaansa. Toisin kuin tässä saaren taika -tapauksessa, jossa nettisivujen etusivulla luki isolla "100 % suomalaista luonnonkosmetiikkaa".

Missään Dermosilin fyysisessä tuotteessa ei lue valmistusmaata. Jos sinulla on kotona yksikin niin katsopa, kaikissa lukee Dermosil ja osoite Suomessa! Se että jos asia löytyy tuotetietoja pariin kertaan klikaten auki ei ole avointa viestintää, ja kyllä jos tuotteessa itsessään lukee vain Suomen osoite, on täysin ymmärrettävää luulla sen olevan suomalainen koska tuotteessa ei etiketissä mitään muuta maata lue. Miksei alkuperää lue tuotteissa, jos se ei ole salaisuus?

Kyllä minä väitän että kautta yrityksen historian nimenomaan kotimaisuus on aina tuotu markkinoinnissa ja tuotteissa esille. 

Vierailija
27/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään enää täysin kokonaan valmistetaan tietyssä maassa raaka-aineiden hankintaa myöten. Lienee mahdotonta. Ehkä jonkun vastuullisesti valmistetun afrikkalaisen punoskorin esim. voit kovaan hintaan saada. Raaka-aineiden tuotanto on keskittynyttä. Mieluummin kuitenkin ostan suomalaisen firman tuotteen vaikkei se kaikin osin olisikaan 100 prosenttisesti suomalainen.

Vierailija
28/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi juttu, jatkossa olen tarkempi enkä usko enää pelkästään väittämään että yritys on suomalainen. Kuitenkin osa yrityksistä ihan aidosti toimii Suomessa ja niistä tulee töitä suomalaisille. Meillä on varmaan laatu, työolot ja lainsäädäntö tiukempi kuin muualla. Jos tuotteet onkin vain suunniteltu Suomessa, voi niiden valmistus ulkomailla olla sitten sen maan lakien mukaista ja esim vähemmän ympäristöystävällistä ym. 

Ei tuossa ole väitetty yhtään mitään mikä ei pitäisi paikkaansa. Toisin kuin tässä saaren taika -tapauksessa, jossa nettisivujen etusivulla luki isolla "100 % suomalaista luonnonkosmetiikkaa".

No kyllä yritys on joka vaiheessa näyttänyt tuovan esille olevansa kotimainen yritys ja kotimainen verkkokauppa. Sitten kaikissa

Marimekko on aiemmin valmistettu Suomessa. Dermosilia ei koskaan ollutkaan valmistettu Suomessa. Harmi että suomalaisena tunnettuja yrityksiä siirtyy ulkomaille. Siksi yritän valita aidosti kotimaisia, mutta kun pitää hankkia useita tuotteita ruoasta lähtien, ei aina kaikessa pysy ajan tasalla.

Vierailija
29/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin mitään enää täysin kokonaan valmistetaan tietyssä maassa raaka-aineiden hankintaa myöten. Lienee mahdotonta. Ehkä jonkun vastuullisesti valmistetun afrikkalaisen punoskorin esim. voit kovaan hintaan saada. Raaka-aineiden tuotanto on keskittynyttä. Mieluummin kuitenkin ostan suomalaisen firman tuotteen vaikkei se kaikin osin olisikaan 100 prosenttisesti suomalainen.

Mieluummin kuitenkin ostan esim LV joka sentään 80 % Suomessa, kuin sellaisen yrityksen jolla satoja tuotteita joista vain kolmea tuoteryhmää tehdään Suomessa... 

Vierailija
30/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuitenkin ostan esim LV joka sentään 80 % Suomessa, kuin sellaisen yrityksen jolla satoja tuotteita joista vain kolmea tuoteryhmää tehdään Suomessa... 

Myös xz-tuotteet on valmistettu Suomessa.

Vierailija
31/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös xz-tuotteet on valmistettu Suomessa.

Muistaakseni myös Lifehair tuotteet, jotka on myös vegaanisia. Kuten Lactoline pesuneste :) ovat myös edullisia. 

Vierailija
32/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvamarkkinointia jolla välitetään mielikuva esim kotimaisuudesta tai ekologisuudesta ilman että suoraan sanottaisiin niiden olevan sitä. Suuret massat ostaa mielikuvia, ei ne jaksa lukea mitään tositietoa.

Vierailija
33/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvamarkkinointia jolla välitetään mielikuva esim kotimaisuudesta tai ekologisuudesta ilman että suoraan sanottaisiin niiden olevan sitä. Suuret massat ostaa mielikuvia, ei ne jaksa lukea mitään tositietoa.

Niin. Täällä ei tunnuta tajuavan edes mitä eroa on lauseilla "suomalainen nettikauppa" ja "100 % suomalaista luonnonkosmetiikkaa". 

Vierailija
34/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvg myös viherpesu

Vierailija
35/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh enpä tiennyt että ei valmisteta Suomessa suurinta osaa tuotteista. Olin aina luullut niin, markkinointi on kyllä aika harhaanjohtavaa, kuten Saaren Taiallakin. Onneksi asioiden oikea laita tulee esille aktiivisten kansalaisten ansiosta.

Vierailija
36/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh enpä tiennyt että ei valmisteta Suomessa suurinta osaa tuotteista. Olin aina luullut niin, markkinointi on kyllä aika harhaanjohtavaa, kuten Saaren Taiallakin. Onneksi asioiden oikea laita tulee esille aktiivisten kansalaisten ansiosta.

Nyt tosiaan keksin miksi olen luullut että on suomalainen. Ihan kaikissa tuotteissa jota olen ostanut, lukee Suomi. Ihan kaikissa. Ilmeisesti tuotteessa saa siis lukea Suomi vaikka se olisi ulkomaista alkuperää. Olen varmaan elintarvikkeiden pakkausmerkinnöistä luullut, että alkuperämaa lukee aina tuotteissa. Kosmetiikassa näin ei ilmeisesti ole? 

Vierailija
37/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tosiaan keksin miksi olen luullut että on suomalainen. Ihan kaikissa tuotteissa jota olen ostanut, lukee Suomi. Ihan kaikissa. Ilmeisesti tuotteessa saa siis lukea Suomi vaikka se olisi ulkomaista alkuperää. Olen varmaan elintarvikkeiden pakkausmerkinnöistä luullut, että alkuperämaa lukee aina tuotteissa. Kosmetiikassa näin ei ilmeisesti ole? 

Kosmetiikkapakkauksessa pitää olla seuraavat merkinnät:

vastuussa olevan yrityksen nimi ja yhteystiedot

sisällön määrä (suomeksi ja ruotsiksi)

säilyvyysaika (suomeksi ja ruotsiksi)

tarvittaessa käytössä noudatettavat erityiset varotoimenpiteet (suomeksi ja ruotsiksi)

eränumero tai tunniste

valmisteen alkuperämaa, jos valmiste on tuotu EU/ETA-alueen ulkopuolelta

käyttötarkoitus, jos se ei käy ilmi esim. valmisteen nimestä (suomeksi ja ruotsiksi)

aineosaluettelo

Vierailija
38/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Saaren taikaa vastaan kohdistettu kritiikki on putinistien informaatiosotaa. Kaikki yrityksen markkinointi on ehdottoman luotettavaa ja liiketoiminnan perustana on ihmisten pyyteetön auttaminen.

Vierailija
39/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin kyllä. Itse yritys taitaa olla vielä kotimainen mutta tuotteet ei. Joskus osa tuotteista tuli Virosta tai Latviasta ja jostain muualtakin. Kyllä nuo on kerrottu niissä tilauskuvastoissa. Ja ihan hyviä tuotteita olleet hintaansa nähden. 

Vierailija
40/62 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kuvat viidestä kotona olevasta Dermosil tuotteesta, josta mikään ei heidän sivujen mukaan ole valmistettu Suomessa. Ja silti jokaisessa lukee Suomi. Ei ole muuta alkuperätietoa. 

Download Send-Archive.zip with Send: simple, safe file sharing https://send.vis.ee/download/24b7b491173db166/#KbncWVQmCbKAMr8JNTanaQ

Onko tällainen oikeasti ihan ok?