Ajatteletko, että bruttotulot ovat sinun omaisuuttasi vai vasta nettotulot?
Kommentit (108)
Ihan sama mitä ajattelen kun karhu vetää välistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olisitte arvon kapitalistit jos siirryttäisiin vain ja ainoastaan puhtaaseen kapitalismiin? Ette maksaisi veroja ettekä saisi mitään valtiolta. Jos haluatte poliisi, armeijan, terveydenhuollon, tiet ja muutaman muun asian niin maksakaa itse. Se sopii minulle erittäin hyvin mutta haluaisin nähdä kuin teette sen kaiken. Ette maksa veroja senttiäkään ettekä myös saa mitään maksamatta. Eli ei mitään semisosialismia teidän ehdoillanne vaan suoraan rajuun kapitalismiin.
tuohon voisi lisätä että 90% kansasta on sitten kättä pidemmän kanssa kadulla etsimässä heitä joilla on rahaa.
Nettotulot lisäksi myös maksamani eläkemaksut kuuluvat omaisuuteeni.
Vierailija kirjoitti:
Bruttotulot ovat minun. Sosialistit ja muu saatananpalvojaporukka tulee haaskalle ja käteen jää netto. Sosialismin saatanallisuutta kuvaa että nettotuloista, siis kertaalleen verotetusta omaisuudesta masketaan välillisiä veroja, esimerkiksi alv.
Taas yksi pelle, joka ei ymmärrä, miten yhteiskunnat pyörivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olisitte arvon kapitalistit jos siirryttäisiin vain ja ainoastaan puhtaaseen kapitalismiin? Ette maksaisi veroja ettekä saisi mitään valtiolta. Jos haluatte poliisi, armeijan, terveydenhuollon, tiet ja muutaman muun asian niin maksakaa itse. Se sopii minulle erittäin hyvin mutta haluaisin nähdä kuin teette sen kaiken. Ette maksa veroja senttiäkään ettekä myös saa mitään maksamatta. Eli ei mitään semisosialismia teidän ehdoillanne vaan suoraan rajuun kapitalismiin.
tuohon voisi lisätä että 90% kansasta on sitten kättä pidemmän kanssa kadulla etsimässä heitä joilla on rahaa.
Eikä olisi edes toimivaa oikeusjärjestelmää, joka määrittäisi mikä on varkautta ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä kirjoitus aiheesta:
https://www.ku.fi/artikkeli/5017950-on-jarjetonta-vaittaa-verotusta-var…
Sellaista sanahelinää missä kierrellään kuin kissa kuumaa puuroa ottamatta kantaa siihen miksi veroja kerätään eli saako kansa rahoilleen vastinetta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Nettotulot lisäksi myös maksamani eläkemaksut kuuluvat omaisuuteeni.
E-l-ä-k-e... Mikä se on?
-Milleniaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä käy mutta selkiintyy kuva siitä mitä niillä verorahoilla silloin joskus kustannettiin. Se on mentävä uudelleen perse edellä puuhun jotta ymmärretään mitä niillä veroilla saikaan. Että olkaa hyvät arvon kapitalistit. Olette nyt vallassa joten tehkääpä nyt sellainen kokeilu ja katsotaan mitä mieltä ihmiset teistä sen jälkeen ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä kirjoitus aiheesta:
https://www.ku.fi/artikkeli/5017950-on-jarjetonta-vaittaa-verotusta-var…
Sellaista sanahelinää missä kierrellään kuin kissa kuumaa puuroa ottamatta kantaa siihen miksi veroja kerätään eli saako kansa rahoilleen vastinetta vai ei.
Jäi sellainen vaikutelma, ettet lukenut artikkelia kunnolla
Bruttotuloissa on vielä kelan tuilla elävien osuus laskettuna mukaan joten vain nettotulot ovat itselle kuuluvaa tuloa. Brutto ja nettotulojen erotus kuuluu yh äitien ja heidän lastensa elättämiseen joten se ei ole ns omaa rahaa.
Kaikki tulot ovat omaisuuttani. Joku on päättänyt, että siitä lohkaistaan elatusmaksu turhille elätettäville vaikka minulla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tulot ovat omaisuuttani. Joku on päättänyt, että siitä lohkaistaan elatusmaksu turhille elätettäville vaikka minulla ei ole lapsia.
Myös varastetut ovat omaisuuttasi?
Vaikka olen nykyään työtön niin la edelleen tietenkin tukien lopullisen neton sillä se on se mikä tulee tilille ja sillä elää. En ymmärrä miksi suomessa kritisoidaan työttömien bruttoa kun siitä menee verot ja ennakonpidätys.
Vierailija kirjoitti:
Bruttotuloissa on vielä kelan tuilla elävien osuus laskettuna mukaan joten vain nettotulot ovat itselle kuuluvaa tuloa. Brutto ja nettotulojen erotus kuuluu yh äitien ja heidän lastensa elättämiseen joten se ei ole ns omaa rahaa.
Sekö on yyhhoo mafialle kuuluva suojeluraha? Sama kuin kelan suojaraha osuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös varastetut ovat omaisuuttasi?
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa. Vanha vantaalainen sanonta.
Ajattelen, että verotus on varkaus.
Verotus on laillistettu varkaus ja pitäisi olla laissa kielletty. Työssäkäyvä veron maksaja ei hyödy maksamistaan veroista kun edut, tuet ja palvelut annetaan veronmaksajien rahoilla jollekin muulle. Tai jos verotusta aiotaan jatkaa niin se pitäisi mennä silloin niin että mitä enemmän maksaa veroja niin sitä enemmän saa vastinetta ja mitä vähemmän maksaa veroja niin sitä vähemmän saa vastinetta.
Verot on kommunistien keksintöä ja kuuluvat Neuvostoliiton ja PohjoisKoreaan mistä ovat tulleetkin. Kapitalistisiin länsimaihin ja Euroopan maihin verot eivät kuulu eivätkä ole koskaan kuuluneetkaan ennen kuin sosialistinen punavihervasemmisto kaappasi vallan monarkeilta.
Vierailija kirjoitti:
Verotus on laillistettu varkaus ja pitäisi olla laissa kielletty. Työssäkäyvä veron maksaja ei hyödy maksamistaan veroista kun edut, tuet ja palvelut annetaan veronmaksajien rahoilla jollekin muulle. Tai jos verotusta aiotaan jatkaa niin se pitäisi mennä silloin niin että mitä enemmän maksaa veroja niin sitä enemmän saa vastinetta ja mitä vähemmän maksaa veroja niin sitä vähemmän saa vastinetta.
Lue edellä mainittu artikkeli niin saatat tajuta, missä ajattelusi menee harhaan.
Brutto on minun tienaamani rahat.