Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko, että bruttotulot ovat sinun omaisuuttasi vai vasta nettotulot?

Vierailija
06.06.2024 |

Kuinka päin?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto on minun tienaamani palkka tietysti. Osa palkastani käytetään yhteiskunnan pyörittämiseen ja jaetaan köyhemmille tukina. 

Vierailija
42/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä on ansainnut bruttotulojeni verran, mutta omistukseeni toki päätyy vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot on kommunistien keksintöä ja kuuluvat Neuvostoliiton ja PohjoisKoreaan mistä ovat tulleetkin. Kapitalistisiin länsimaihin ja Euroopan maihin verot eivät kuulu eivätkä ole koskaan kuuluneetkaan ennen kuin sosialistinen punavihervasemmisto kaappasi vallan monarkeilta.

Kannattaa matkustella vaikka ihan euroopassa ja kysellä asioista jos ei nettiä osaa käyttää.

Vierailija
44/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen nykyään työtön niin la edelleen tietenkin tukien lopullisen neton sillä se on se mikä tulee tilille ja sillä elää. En ymmärrä miksi suomessa kritisoidaan työttömien bruttoa kun siitä menee verot ja ennakonpidätys.

Käytännössä työttömälle annetaan lahjaksi valtionverotuloja joista hän palauttaa osan takaisin valtionverotuloihin. Maksaako hän siis veroja vai saako hän niitä?

Lähinnä tuon voisi tulkita verorahan välityspalkkioksi jonka valtio veloittaa välittäessään verorahoja työttömälle.

Vierailija
45/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meistä jokainen hyödyntää palveluita ja infraa, joita valtio ylläpitää verovaroin. Koko talousjärjestelmä ja markkinat ovat valtion järjestämät, joten se, että saa jostain tuloja, on valtion mahdollistamaa. Jokainen ihminen on riippuvainen muista ja muiden tekemästä työstä, mitään ei ole saatu aikaan täysin itsenäisesti. En siis ajattele, että bruttotulot olisivat kokonaan minun. Jokainen veroillaan osallistuu järjestelmän ylläpitoon. 

Elätkö sosiaaliturvalla kun ajattelet, että valtio elättää? Meille muille on selvää, että jos Timpan konepaja maksaa palkan Tapiolle, niin ei se mitenkään ole valtion rahaa.

Et ilmeisimmin ymmärrä yhteiskunnasta ja verotuksesta, johon kuuluu myös osaltaan sosiaalivakuuttaminen niin yhtään mitään. Tämän vuoksi individualismin hengessä on vaikeaa ymmärtää, että vääristää toisen kommenttia. Tiedätkö, miksi kutsutaan ihmistä, joka ei ymmärrä itsekään toimivansa haitallisesti?

-eri

Pa. Ja ei, ihan keskituloinen liikkuva äänestäjä olen, mutta kommentistasi paljastuu se, ettet ymmärrä edes kommentoimaasi asiaa.

Vierailija
46/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä jää pakollistenmenojen jälkeen käyttöön.Meillä n.5000 euroa/kk.

Vierailija
47/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että vasta se mikä jää menojen jälkeen säästöön, on omaisuuttani (kerryttävää). Yleensä ei jää mitään..

Vierailija
48/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työlläni ansitsema tulisi olla minun. Valtio on niin vakavasti ryöpsähtänyt sosialistisilla tasaustarpeillaan ulos ydintehtävistään että mikään määrä veronkantoa ei enää riitä ydintehtävien hoitoon kun verokertymä törsätään mitä mielenvikaisempiin pumaviherhankkeisiin.

Olen kyllä valmis kohtuulliseen verotukseen, vaikkapa tasa-vero 15 prosenttia kaikille ja sillä valtio sitten hoitaa mitä hoitaa aloittaen ydintehtävistään.  Nykyinen taso on aivan törkeästi liikaa VARASTAMISTA.

Vierailija
49/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun veroihin vain jos jokaiselta aletaan verottamaan prosenttien sijaan rahana. Sanotaan vaikka että 200 tai 300 euroa per nokka riippumatta tuloista ja yhteiskuntaluokasta.

Vierailija
50/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työlläni ansitsema tulisi olla minun. Valtio on niin vakavasti ryöpsähtänyt sosialistisilla tasaustarpeillaan ulos ydintehtävistään että mikään määrä veronkantoa ei enää riitä ydintehtävien hoitoon kun verokertymä törsätään mitä mielenvikaisempiin pumaviherhankkeisiin.

Olen kyllä valmis kohtuulliseen verotukseen, vaikkapa tasa-vero 15 prosenttia kaikille ja sillä valtio sitten hoitaa mitä hoitaa aloittaen ydintehtävistään.  Nykyinen taso on aivan törkeästi liikaa VARASTAMISTA.

Meidän pitäisi yhteiskunnassamme keskustella siitä mitkä ovat sellaisia asioita, jotka kuuluvat verorahoilla kustannettaviksi ja mitkä ovat sellaisia, joista voidaan kesksutella halutaanko niitä jatkossa maksaa tai luovutaanko niiden maksamisesta. Tällä hetkellä keskustelu ei onnistu, koska toinen osapuoli leikkaa ja toinen vastustaa ihan kaikkea leikkaamista. Itse ajattelen, että veroilla tulee pystyä kustantamaan esimerkiksi puolustus, poliisitoimi, oikeuslaitos, koulutus jne. Sen sijaan esimerkiksi sote -byrokratian ylläpito on aika tarpeetonta ja kallista.

Vierailija
51/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisimmin ymmärrä yhteiskunnasta ja verotuksesta, johon kuuluu myös osaltaan sosiaalivakuuttaminen niin yhtään mitään. Tämän vuoksi individualismin hengessä on vaikeaa ymmärtää, että vääristää toisen kommenttia. Tiedätkö, miksi kutsutaan ihmistä, joka ei ymmärrä itsekään toimivansa haitallisesti?

-eri

Pa. Ja ei, ihan keskituloinen liikkuva äänestäjä olen, mutta kommentistasi paljastuu se, ettet ymmärrä edes kommentoimaasi asiaa.

Kerropa oi guru sitten miksi omistusoikeus omaan palkkaan ei ole oikein? Valaise nyt porvaria sitten. Haluatko poistaa muunkin omistusoikeuden. Otatko minun asuntoni?

Vierailija
52/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on edelleen Neuvosto aikaisia kommunistisia rakenteita jotka ovat punaisen vasemmisto Suomen peruja ja niistä pitäisi alkaa luopumaan ja rakentmaan tilalle lönsimaisempaa kaptotalistista yhteiskuntaa jos emme halua olla mikään Venäjän käsikassara. Yksi näitä on esimerkiksi verotus, toinen on tulonsiirto ja kolmas on sosiaaliturva.

Vierailija
53/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto on se minkä työlläni ansaitsen tietenkin. Uusvasemmisto yrittää selitellä, että vasta netto olisi ihmisen omaisuutta, mutta eihän se niin mene.

Vasemmisto miettii pää märkänä miten saisi ihmisiltä sen netto-osuudenkin pois

Vierailija
54/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Ne on pelkkää kierrätys materiaalia. Enkä vie yhtään mitään hautaan mennessäni. Kääriliinoissa ei ole taskuja, eikä haudassa tarvita yhtään mitään. Ei rahaa, ei autoja, ei taloja, ...

Vierailija
55/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä jokainen hyödyntää palveluita ja infraa, joita valtio ylläpitää verovaroin. Koko talousjärjestelmä ja markkinat ovat valtion järjestämät, joten se, että saa jostain tuloja, on valtion mahdollistamaa. Jokainen ihminen on riippuvainen muista ja muiden tekemästä työstä, mitään ei ole saatu aikaan täysin itsenäisesti. En siis ajattele, että bruttotulot olisivat kokonaan minun. Jokainen veroillaan osallistuu järjestelmän ylläpitoon. 

Ja jos ei täysi-ikäisenä maksa veroja, ei ole oikeutettu käyttämään muiden maksamaa omaisuutta.

Vierailija
56/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Ne on pelkkää kierrätys materiaalia. Enkä vie yhtään mitään hautaan mennessäni. Kääriliinoissa ei ole taskuja, eikä haudassa tarvita yhtään mitään. Ei rahaa, ei autoja, ei taloja, ...

Omaisuuteni siirtyy tietenkin lapselleni perintönä. Jokainen sukupolvi kasvattaa saamaansa pääomaa eikä syö sitä. Siten syntyy varallisuutta.

Vierailija
57/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on edelleen Neuvosto aikaisia kommunistisia rakenteita jotka ovat punaisen vasemmisto Suomen peruja ja niistä pitäisi alkaa luopumaan ja rakentmaan tilalle lönsimaisempaa kaptotalistista yhteiskuntaa jos emme halua olla mikään Venäjän käsikassara. Yksi näitä on esimerkiksi verotus, toinen on tulonsiirto ja kolmas on sosiaaliturva.

Suomi on täys konkka maa. On aika ihmeellistä ettei tätä ole huomattu jo 15 vuotta sitten 🤔

Vierailija
58/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olisitte arvon kapitalistit jos siirryttäisiin vain ja ainoastaan puhtaaseen kapitalismiin? Ette maksaisi veroja ettekä saisi mitään valtiolta. Jos haluatte poliisi, armeijan, terveydenhuollon, tiet ja muutaman muun asian niin maksakaa itse. Se sopii minulle erittäin hyvin mutta haluaisin nähdä kuin teette sen kaiken. Ette maksa veroja senttiäkään ettekä myös saa mitään maksamatta. Eli ei mitään semisosialismia teidän ehdoillanne vaan suoraan rajuun kapitalismiin. 

Jospa nyt lähdettäisiin kuitenkin siitä, että yksilöllä on isompi vastuu omasta elämästään.

Vassu alkaa aina ulisemaan poliiseista kun verovarojen käytöstä puhutaan, mutta ei todellisuudessa edes välitä siitä saako veronmaksaja itse mitään hyötyä veroistaan, kuten esimerkiksi troimivia terveyspalveluita tai hammaslääkäriä 

Vierailija
59/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lasken ns. "omaisuudeksi" ne nettotulot. Mutta ei se nyt oikeasti ole omaisuutta, kun sillä netolla maksetaan pakolliset laskut, ruoat, vaatteet, bussimaksut, auto, lääkkeet, terveyslääkärit maksut ym. Niin aika monella ei jää käteen tuota omaisuutta lainkaan. Niin, että olemmeko vain tuottava ja antava yhteiskunta, että missä muut köyhtyy ja toiset rikastuu ja tältä väliltä. Toki yhteiskunnan rakenteita tulee pitää yllä, että terveyspalvelut toimii ja kaikilla on riittävästi rahaa edes välttämättömiin laskuihin, asuntoon ym. Nyky hallitus tuhoaa tämän turvaverkon köyhiltä ja alipalkatuilta aloilta. Jään ihmettelemään, että miten valtiolta löytyy rahaa juniin ja uusiin ratahankkeisiin ym? EU vie meidän rahat pois, kun joudumme laittamaan siihen yhteiseen kassaan rahaa ja sitä vastaan joudumme ottamaan uutta velkaa, että tulemme toimeen? Ennen Eu:ta ei tällaista ongelmaa ollut. Näköjään muut EU maat vievät osan rahoista omalle maalleen. Ja miksi EU ei salli sitä, että heidän toimiaan ja rahojaan ei anneta tutkia lainkaan? Pyydetään lisää rahaa, mutta ei saa tutkia heidän toimiaan lainkaan esim. katsoa näitä kirjallisia lakeja ja sääntöjä tai budjetti laskelmia? Todella outoa? 

Toki asiani meni vähän myös toisiin uriin. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/eu-vaaleissa-rahaa-halutaan-vaikka-m…

Vierailija
60/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätkö sosiaaliturvalla kun ajattelet, että valtio elättää? Meille muille on selvää, että jos Timpan konepaja maksaa palkan Tapiolle, niin ei se mitenkään ole valtion rahaa.

Timpan konepaja kuitenkin saa yhteiskunnalta erilaisia etuuksia joita ilman se ei pärjäisi. Esim. toimiva infra ja verovaroin koulutetut työtekijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan