Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko, että bruttotulot ovat sinun omaisuuttasi vai vasta nettotulot?

Vierailija
06.06.2024 |

Kuinka päin?

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nettotuloistakin iso osa katoaa erilaisiin maksuihin, niin en laske nettotulojakaan omaisuudeksi. Omaisuus on jotain pidemmän aikaa omistuksessani olevaa.

Vierailija
2/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan ole omaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto on se minkä työlläni ansaitsen tietenkin. Uusvasemmisto yrittää selitellä, että vasta netto olisi ihmisen omaisuutta, mutta eihän se niin mene.

Vierailija
4/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot ovat minun. Sosialistit ja muu saatananpalvojaporukka tulee haaskalle ja käteen jää netto. Sosialismin saatanallisuutta kuvaa että nettotuloista, siis kertaalleen verotetusta omaisuudesta masketaan välillisiä veroja, esimerkiksi alv.

Vierailija
5/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä jokainen hyödyntää palveluita ja infraa, joita valtio ylläpitää verovaroin. Koko talousjärjestelmä ja markkinat ovat valtion järjestämät, joten se, että saa jostain tuloja, on valtion mahdollistamaa. Jokainen ihminen on riippuvainen muista ja muiden tekemästä työstä, mitään ei ole saatu aikaan täysin itsenäisesti. En siis ajattele, että bruttotulot olisivat kokonaan minun. Jokainen veroillaan osallistuu järjestelmän ylläpitoon. 

Vierailija
6/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroihinsa voi itse vaikuttaa, silloin ne ovat tietenkin minun rahaani. En minä naapuri Maijan tuloihin voi vaikuttaa, se ei ole minun rahaani.

Vierailija
7/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä jokainen hyödyntää palveluita ja infraa, joita valtio ylläpitää verovaroin. Koko talousjärjestelmä ja markkinat ovat valtion järjestämät, joten se, että saa jostain tuloja, on valtion mahdollistamaa. Jokainen ihminen on riippuvainen muista ja muiden tekemästä työstä, mitään ei ole saatu aikaan täysin itsenäisesti. En siis ajattele, että bruttotulot olisivat kokonaan minun. Jokainen veroillaan osallistuu järjestelmän ylläpitoon. 

Elätkö sosiaaliturvalla kun ajattelet, että valtio elättää? Meille muille on selvää, että jos Timpan konepaja maksaa palkan Tapiolle, niin ei se mitenkään ole valtion rahaa.

Vierailija
8/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot.

Vierailija
9/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot.

Ajatteletko, että työnantajasi maksaa palkkaa sekä sinulle, että valtiolle? Että valtio tekee töistäsi esim. kaikki maanantain työvuorot?

Vierailija
10/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että nettotuloilla voin pakollisten menojen ylijäävällä osuudella kartuttaa sitä omaisuutta. 

Vierailija
11/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto tietysti. Jos et sillä osaa tehdä mitään niin se on sitten omaa kyvyttömyyttäsi. Et osaa sijoittaa, et säästää ja se on oma mokasi. 

Vierailija
12/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttotulot ovat minun. Sosialistit ja muu saatananpalvojaporukka tulee haaskalle ja käteen jää netto. Sosialismin saatanallisuutta kuvaa että nettotuloista, siis kertaalleen verotetusta omaisuudesta masketaan välillisiä veroja, esimerkiksi alv.

Persuluuseri

Vierailija
13/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lasken omaisuudekseni sen, mitä saan säästettyä. Jos alkaisi ajatella toisin, tulisi hulluksi, tai katkeroituisi. 

Joka kuukausi tietenkin harmittaa, kun rahaa menee, mutta koetan ajatella niin, että rahaa tulee ja menee niin kuin joki virtaa. Jos saan rakennettua edes osalle tuloistani jonkinlaisen suvantokohdan, missä rahat viipyvät vähän pidempään, niin hyvä niin.

Vierailija
14/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto on se minkä työlläni ansaitsen tietenkin. Uusvasemmisto yrittää selitellä, että vasta netto olisi ihmisen omaisuutta, mutta eihän se niin mene.

Bruttotulotkin ovat melko häilyvä käsite. Siihen tulee vielä päälle "työnantajamaksuja", jotka ovat ylipäätään mahdollisia vain työpanokseni ansioista. Sitten on tietysti vielä näkymätön osuus, eli kuinka paljon itse asiassa työpanokseni tuottaa työnantajalle. Tietenkin ymmärrän myös, että firman olemassa olo ylipäätään mahdollistaa sen, että voin tehdä työtäni. Toisaalta firman olemassaolon mahdollistavat asiakkaat jne.

Vierailija
15/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot eivät ole omaisuutta, mutta ne voivat tulla omaisuudesta ja ainakin mahdollistavat omaisuuden hankkimista. 

Vierailija
16/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkare siellä ei tietenkään haluaisi maksaa veroja ollenkaan😆

Vierailija
18/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olisitte arvon kapitalistit jos siirryttäisiin vain ja ainoastaan puhtaaseen kapitalismiin? Ette maksaisi veroja ettekä saisi mitään valtiolta. Jos haluatte poliisi, armeijan, terveydenhuollon, tiet ja muutaman muun asian niin maksakaa itse. Se sopii minulle erittäin hyvin mutta haluaisin nähdä kuin teette sen kaiken. Ette maksa veroja senttiäkään ettekä myös saa mitään maksamatta. Eli ei mitään semisosialismia teidän ehdoillanne vaan suoraan rajuun kapitalismiin. 

Vierailija
19/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että KELA-massien lisäksi ainoat tuloni ovat gettotuloja: Myyn hassista ja pimeää viinaa noin kymmenen kerrostalon alueella, rapiat kuushunttia päivässä napsuu voittoa tassuun.

Vierailija
20/108 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se ei selkeästi toimi. Mihin rahaa valuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme