Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensokeri koholla, verenpaine koholla - miten tästä nyt edetään?

Vierailija
05.06.2024 |

Lääkäri määrää lääkkeet, elämäntaparemontin ja sitten sitä seurataan? Vai miten? En ole koskaan joutunut lääkkeille, mutta nyt niin varmaan käy 47-vuotiaana. Tuleeko apu lääkkeistä hyvin, kokemuksia? Elämäntaparemonttiin olen motivoitunut. En ole mitenkään lihava, mutta silti on nuo oireet, eli 2. tyypin diabetes ja verenpainetauti verikokeiden ja verenpaineseurannan perusteella. Lääkärin aika on perjantaina.

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine laskee kun sokeritkin laskee. Lopeta hiilihydraattien puputus niin selviät täysin lääkkeittä. Statiineja ei kannata alkaa syömään laisinkaan.

Statiinit on hirveän hyviä. Tutulla (normaalipainoinoinen urheilullinen) kolesteroli laski 3 kk yhdellä tabletilla aivan normaaliksi.

Hänellä ei tiukka eläinrasvaton liikunta elämäntapa muutos alentanut kolesteroli arvoja, ikä noin 60 v.

Ennen ihmiset kuolivat 70 vuotiaina korkean kolesterolin aiheuttamiin sairauksiin, nykyisin on statiinit ja ihmiset elävät kauemmin. 

Ei jessus näitä.

Vierailija
22/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne se nuoruus sitten meni.

ap

Minä olen varmaan lähemmäs kymmenen vuotta syönyt useita verenpaine lääkkeitä ja useita vuosia kolesteroli lääkkeitä. Olen 43.

Kaikkia hulluja niitä onkin :)

Statiinit, verenpaine- ja diabeteslääkkeet ovat sitä varten, että niillä pienennetään sydäninfarktin riskiä. Jos mitään lääkkeitä ei syö, niin aika nopeasti tulee sydäninfarkti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on arkku ostettu ja hautapaikka varattu?

Vierailija
24/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntavat kannattaa muuttaa, lisää liikuntaa, vähemmän kovia rasvoja. Siinä nyt ensi alkuun ohjeita.

Vierailija
25/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minä olen varmaan lähemmäs kymmenen vuotta syönyt useita verenpaine lääkkeitä ja useita vuosia kolesteroli lääkkeitä. Olen 43.

Statiinit, verenpaine- ja diabeteslääkkeet ovat sitä varten, että niillä pienennetään sydäninfarktin riskiä. Jos mitään lääkkeitä ei syö, niin aika nopeasti tulee sydäninfarkti.

Toisinsanoen luonnollinen kuolema.

Vierailija
26/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroli lääkkeet saat. Sokerilääkkeet ja verenpaine lääkkeet. Elät pidempään kun saat lääkkeet. Bingo.

Sain puolittettua LDL-kolesterolin 3 kuukaudessa normaaliksi vain jättämällä vaalean leivän, voin ja tyydyttynyttä rasvaa sisältävät makkarat ym. pois ja lisäämällä  kuitupitoista ruisleipää ja rasvasta kalaa ruokavalioon.

Vierailija
27/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenet kohden kuolemaa kuten me muutkin, vauhti vain hiukan vaihtelee. Todellisuus kävelee pakosta vastaan siinä 50 nurkilla vaikka nuorempana kaikki väittävät elävänsä ikuisesti ja (poliitikkojen mukaan) sairaudet ovat vain ihmisen oma vika. Elinvuosiaan voi tosin pidentää jopa 50-kymppisenä kunhan yhtään kuntoilee ja katsoo edes vähän mitä syö. Paranoidinen elämäntapojen hinkkaus tosin aiheuttaa sen jotta ne loput vuodet voivat olla aika ikäviä, siksen itsekään ole luopunut ihan kaikista nautinnoista. Täytyyhän sitä elääkin eikä vain kituuttaa. M58

Vierailija
28/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntavat kannattaa muuttaa, lisää liikuntaa, vähemmän kovia rasvoja. Siinä nyt ensi alkuun ohjeita.

Liikunta ok, mutta margariinit pitää jättää syömättä ja panostaa voihin, muuhun maitorasvaan ja lihojen rasvaan.

Vierailija
29/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroli lääkkeet saat. Sokerilääkkeet ja verenpaine lääkkeet. Elät pidempään kun saat lääkkeet. Bingo.

Sain puolittettua LDL-kolesterolin 3 kuukaudessa normaaliksi vain jättämällä vaalean leivän, voin ja tyydyttynyttä rasvaa sisältävät makkarat ym. pois ja lisäämällä  kuitupitoista ruisleipää ja rasvasta kalaa ruokavalioon.

Mites triglyt ja hdl:n suhteet? Miten huomioit nämä? Entäs hdl:n koko?

Vierailija
30/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntaparemontti. Aluksi lisää vedenjuontia, jos juot vähän. Nestettä väh 2,5 litraa päivässä, josta ainakin 1 litra on vettä. Ei sokeri- tai makeutusainejuomia. Kävele päivittäin vähintään kolme kilometriä. Vähennä hiilihydraatit 100g/päivä. 

Ei auta aina tuo.

Elimistö vanhenee ja tarvitsee lääkkeet.

Yleensä auttaa. Varsinkin verensokeriin auttaa hiilihydraatit en rajaaminen. Verensokeri kun ei nouse, jos ei syö sokeria nostattavaa. Liika proteiinikin on paha. Kävely ja vedenjuontia auttaa sekä verenpaineeseen että verensokeriin. 

Normaali ihminen haluaa mieluummin kokeilla lääkkeetöntä elämää. 

On hyviä hiilihydraatteja, kuten viljassa, hedelmissä ja juureksissa. Sokeri pois kokonaan eli karkit limut, mehut. Ei siinä mistään jää paitsi.

Vierailija
31/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine laskee kun sokeritkin laskee. Lopeta hiilihydraattien puputus niin selviät täysin lääkkeittä. Statiineja ei kannata alkaa syömään laisinkaan.

Statiinit on hirveän hyviä. Tutulla (normaalipainoinoinen urheilullinen) kolesteroli laski 3 kk yhdellä tabletilla aivan normaaliksi.

Hänellä ei tiukka eläinrasvaton liikunta elämäntapa muutos alentanut kolesteroli arvoja, ikä noin 60 v.

Ennen ihmiset kuolivat 70 vuotiaina korkean kolesterolin aiheuttamiin sairauksiin, nykyisin on statiinit ja ihmiset elävät kauemmin. 

statiinit eivät ole kovin tehokkaita lääkkeitä. 400 ihmisen pitää syödä statiineja, että yksi sydäntautikuolema estettäisiin.

ihmiset elävät kauemmin, koska nykyään on pallolaajennukset ja sairaanhoito on kehittynyttä. 

Vierailija
32/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tyypin diabeteksen voi kokemukseni mukaan saada kuriin ruokavaliolla, jota sitten pitää noudattaa lopun ikää. Itselläni on ollut verenpaine koholla liki 30 vuotta lääkityksestä huolimatta, mutta nyt lukemat ovat kohdallaan, kun lopetin kokonaan tupakoinnin ja vähensin huomattavasti suolan käyttöä sekä karistin pois ylimääräiset kilot.

Vierailija
33/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyöräillyt yli 40 v vuotta. Ei autoa. BMI 20.

Ei lääkityksiä. Ikä myös 47. Hiukset alkaneet ohentua, ei muita merkkejä .

Vierailija
34/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites triglyt ja hdl:n suhteet? Miten huomioit nämä? Entäs hdl:n koko?

Triglyt olivat alhaalla jo ennestään ja hdl oli selvästi viitearvojen yläpuolella. Ainoastaan LDL oli reilusti koholla, mutta se puolittui noilla ruokavaliomuutoksilla.

Vierailija
35/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi väkivaltaisuuteen taipuvainen.

Se on suomalaisten verenperintö.

Vierailija
36/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntaparemontti. Aluksi lisää vedenjuontia, jos juot vähän. Nestettä väh 2,5 litraa päivässä, josta ainakin 1 litra on vettä. Ei sokeri- tai makeutusainejuomia. Kävele päivittäin vähintään kolme kilometriä. Vähennä hiilihydraatit 100g/päivä. 

Ei auta aina tuo.

Elimistö vanhenee ja tarvitsee lääkkeet.

Yleensä auttaa. Varsinkin verensokeriin auttaa hiilihydraatit en rajaaminen. Verensokeri kun ei nouse, jos ei syö sokeria nostattavaa. Liika proteiinikin on paha. Kävely ja vedenjuontia auttaa sekä verenpaineeseen että verensokeriin. 

Normaali ihminen haluaa mieluummin kokeilla lääkkeetöntä elämää. 

Kyllä proteiinikin osittain nostaa sokereita. Itse joudun laskemaan hiilareihin myös lohipalasen, kun arvioin pikainskan määrän.

T DM1

Vierailija
37/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos tekee elämäntaparemontin, voi tervehtyä ilman lääkkeitäkin. Se kannattaa tehdä ajoissa ennenkuin kudosvaurioita tulee liikaa. Diabeteslääkkeet hoitavat vain oireita, ne eivät pureudu sairauden juurisyyhyn joka on vääränlainen ravinto. Siksi niillä ei ole vaikutusta diabeteksen liitännäissairauksiin, kuten ääriverenkierron ongelmiin ja sitä kautta raaja-amputaatioihin.

Vierailija
38/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä diabetes-keskusteluissa  monesti puuttuu tieto.  Kakkosdiabetestäkin on viittä lajia ainakin,  lisäksi on ykkösen ja kakkosen välimuoto.  Ehkä se on noissa viidessä. Viisi löytyy netistä helposti.

Aikaisemmin diabetes oli vanhojen sairaus kun elimistö alkaa hiipua.   Nyt näyttää että nuoret työikäiset tappelevat ettäkö vähärasvainen  vaiko kovassa rasvassa uitettu läski parempi lääke.

Olin 70 kun sain metformiinin.   Kaksi vuotta aikaisemmin vp-lääkkeen.   Koska hoidan hyvin itseäni arvoni ovat terveen ihmisen viitearvoissa.   Kysyin lääkäriltä lääkkeen lopetusta,  ei missään nimessä, sanoi hän.

Vierailija
39/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettet ole mitenkään lihava eli mikä on pituus ja paino?

Vierailija
40/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuulepax sinä hullu älykääpiö, joskus nuo vaivat voivat tulla myös perimän kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi