Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seijalle jää käteen vuokran jälkeen 917e kuussa- ei pärjää tällä rahasummalla

Vierailija
04.06.2024 |

Kysyn vaan, kuinka paljon yhteiskunnan pitäisi maksaa ihmisille, jotta he olisivat tyytyväisiä?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/64180cf2-71df-48d4-80e8-70b962bd793a

Kommentit (564)

Vierailija
361/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kelataksi on ilmainen sen jälkeen, kun maksukatto 300 euroa tulee täyteen".

Ahaa, sitä suuremmalla syyllä Seijan pitäsi luopua autosta jonka vuosittaiset kustannukset tekevät huomattavasti ennemmän kuin kelataksin käyttö.

Kumma kun näissä artikkeleissa joissa ruikutetaan rahojen puutetta, ei esimerkikksi Seijan tapauksessa tuotakaan kelataksin maksukattoa huomioitu. Annetaan ymmärtää että koko vuosi pitää itse maksaa. Ja vaikka pitäisikin niin oma auton pito on tosi kallista.

Vierailija
362/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miten se saa niin paljon asumistukea, että sille jää vaan parisataa maksettavaksi vuokraa. Minä saan eläkettä suunnilleen saman verran ja maksan melkein täyttä vuokraa pk-seudulla. Rahaa on käytettävissä paljon paljon vähemmän kuin tällä Seijalla.

Veikkaanpa, että jutussa ei kerrota kaikkea oleellista tai sitten siinä jopa valehdellaan. Ei olisi todellakaan ensimmäinen kerta valtamedialta.

Miksi ihmeessä rajaat kertomatta jättämisen tai jopa valehtelun valtamediaan? Vaihtoehtomedioissa se on kuitenkin huomattavasti yleisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näennäisesti hyvätuloisilla sen 3000 e/kk ansaitsevilla köyhyyden aiheuttaa verotus , työeläke ja sairausvakuutus maksut ja SE, ETTÄ MITÄÄN TUKIA EI SAA vaan itse joutuu maksamaan mm. Asumisensa, lasten päivähoidon jne 

Maksat Seijan lapsen hoitorinkejä. Mistä muusta kuin veroista nuo maksetaan.

Vierailija
364/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on elatusmaksut jo vajaa 500e/kk niin todellakin 917e vuokran jälkeen ois aika tiukkaa. Mulla jää kaikkien laskujen ja menojen jälkeen käteen yleensä noin 1000e. Niin kyllä tuo Seijan tilanne on aika perseestä.

Vierailija
365/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto on kallis pitää ja joillekin välttämättömyys julkisen liikenteen puuttuessa tai huonon liikuntakyvyn takia. Nykyautot ovat köyhälle liian kalliita korjauttaa. Halvimman liisatun saa 350 eurolla kuukaudessa ilman vakuutusbonuksia. Vain renkaat pitää ostaa. Pahimmassa tapauksessa oma kottero voi maksaa lähes samanverran kuukausitasolla, jos hajoaa tämän tästä. Toinen rahansyöppö on silmälasit. Niihin voi mennä tonni joka toinen vuosi. Hammashoito on pahuksen kallista myös. Myös jotkut lääkkeet ovat hyvin kalliita. Mikäli joutuu käyttämään erityisruokavaliota, niin sekin maksaa. Lemmikkieläimen lääkärikäynnit ovat tosi kalliita nekin. 

Miksi ns elämäntapa köyhä ottaa lemmikin kun kuitenkin tietää, ettei ole varaa sitä ylläpitää? Eikö ne menot pitäisi sovittaa tulojen mukaan eikä päinvastoin?

Tätä olen itsekin ihmetellyt monta kertaa. Vaikka se koira tai kissa olisi kuinka terapeuttinen niin aina pitää ottaa huomioon ja laskea onko minulla varaa maksaa kaikki eläimen hotokulut. Tai, mistä kaikesta olen valmis luopumaan että voin pitää lemmikkiä.

Vierailija
366/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan tähän ketjuun palstan asiantuntija miljonääri mammoja koska ei hitossa kenenkään mielestä voi olla 900e kuukaudessa laskujen jälkeen paljon! 

Vierailija
367/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää eläkkeestä verojen ja vuokran maksun jälkeen satanen enemmän eli n. 1000 euroa ja pystyn laittamaan melkein joka kuukausi n. 200 säästöönkin, syön hyvin ja minulle jää joka kuukaysi sellaistakin rahaa minkä voin tuhlata johonkin.

Vierailija
368/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin elelevä. Saan pienen työeläkkeen ja sen lisäksi kansaneläkkeen.

Käsittääkseni kansaneläke tulee lisäksi hänelle, jolla pieni työeläke. Kai kaikkien kuuluisi saada saman verran. Eriasia toki, jos saa vain työeläkkeen. Senhän on jokainen tienannut työssä ollessaan. 

Mutta, jos tarvitsee kansaneläkkeen, niin kaikille sama yhteismäärä. Miksi enemmän saavalle enemmän kelaneläkettä? Eihän tuo kaava päde muihinkaan kelan etuuksiin.

Joka tapauksessa, olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Saan työeläkettä ja kansaneläkettä. Vähemmän yhteensä bruttona kuin tämä lehtiartikkelin rouva. Miksi? 

Vierailija
369/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja vuokran jälkeen käteen jää hiukan päälle 500 euroa, josta pitää maksaa kaikki muu, bussikortti jotta pääsen töihin, sähkö- ja puhelinlasku, joskus harvoin raaskin ostaa vaatteita, jne..

Kituuttamalla jää joku 300€/kk ruokaan, markettitasoisiin hygieniatuotteisiin, vessapaperiin yms., mutta nytkin erääntyy kotivakuutuslasku niin tuosta ruokabudjetista se on otettava. Eipä jääkään kuin 200€/kk.

Sitten nämä kiittämättömät saa kaiken ilmaiseksi ja kehtaavat valittaa koko ajan. 

Vierailija
370/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi selvitä baari-illasta noin halvalla? Ja vielä taksilla ajelee. 

Vierailija
371/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän hän on tiensä valinnut.

Turha ruikuttaa.

Olisi valinnut toisin .

Sama pätee ihan kaikkiin.

Sinuunkin.

Vierailija
372/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Joo, luuletko että ne 8 hoitajaa eivät hoida ketään muuta vaan odottavat kädet ristissä omaa työvuoroaan? Onko sulla mitään käryä paljonko laitoshoidon kustannukset ovat ja kuinka pienillä palkkioilla tälläkin hetkellä omaishoitajat hoitavat raskaita omaisiaan vähäisellä eläkekertymällä?

Älä kommentoi asioita joista et tiedä mitään. "

Vastaavassa hoitoringissä työskennellyt, ja vatuttanut katsoa sivusta omaisten käyttäytymistä. Ei juu kiinnostanut juuri lainkaan omaisia. Olisivat edes pysyneet poissa jaloista antamassa "hyviä vinkkejään". Helvatun kallista yhteikunnalle. Rouva oli hyvin voinut työssä käydä hoitoringin kotona ollessa. Ei olisi työssäkäynnillään millään maksanut hoitoringin palkkoja. Vai vielä takaisin pitäsi maksaa oman lapen hoitamisesta. Missä iskä oli?

"Joo, luuletko että ne 8 hoitajaa eivät hoida ketään muuta vaan odottavat kädet ristissä omaa työvuoroaan? " Joo luulen. Siinä on vapapäiviä, vuosilomia ja viisipäiväistä työviikkoa. Laskes vuorokauden tunnit ja jaa se työvuoroihin.

"Älä kommentoi asioita joista et tiedä mitään. " Jos teet halvemmalla, mene toki se kertomaan hoitorinkejä tekevälle taholle. Harmi ettet ollut Seijan käytettävissä suurine älynväläytyksissesi.

Vierailija
373/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin elelevä. Saan pienen työeläkkeen ja sen lisäksi kansaneläkkeen.

Käsittääkseni kansaneläke tulee lisäksi hänelle, jolla pieni työeläke. Kai kaikkien kuuluisi saada saman verran. Eriasia toki, jos saa vain työeläkkeen. Senhän on jokainen tienannut työssä ollessaan. 

Mutta, jos tarvitsee kansaneläkkeen, niin kaikille sama yhteismäärä. Miksi enemmän saavalle enemmän kelaneläkettä? Eihän tuo kaava päde muihinkaan kelan etuuksiin.

Joka tapauksessa, olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Saan työeläkettä ja kansaneläkettä. Vähemmän yhteensä bruttona kuin tämä lehtiartikkelin rouva. Miksi? 

Koska kansaneläkkeen saa suhteutettuna siihen tuloon milloin jäi eläkkeelle. Jos silloin oli työeläke pieni niin kansaneläke on suurempi. Kun työeläkkeesen tehdään elinaikatarkistus niin työeläke nousee ja kansaneläke pysyy entisellään ja tietysti vuosittsin nousee indeksillä.

Vierailija
374/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh... mä ehdin olla töissä yli 40 vuotta, mutta vähemmän jää käytettäväksi kuin tällä rouvalla. Taksilla en ole koko elämäni aikana raaskinut ajaa kuin muutaman kerran, tupakoinnin ja nekin vähät kaljat olen lopettanut liian kalliina ja turhina harrastuksina jo töissä ollessani. En ole myöskään koskaan laittanut maksukanaviin rahojani. En ole varsinaisesti pitänyt itseäni köyhänä, mutta pidän taukoa välillä apteekkituotteiden ostossa, että rahat riittäisivät seuraavaan eläkepäivään. Auto on, mutta pidän sillä ajamista harrastuksenani. Asumistukea en ole uskaltanut edes harkita hakevani, kun aina sanotaan ettei sitä omaan saa. Tosin tämä on vielä pankin jonkun vuoden.. Sitten helpottaa, kun pääsen asuntolainasta eroon. Jää vieläkin enemmän käyttöön..

Köyhyys on suhteellista ja monesti vain pelkkä tunne.

Vierailija
375/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs Seija tekee sillä rahalla?

Kuten jutussa kerrotaan: maksaa lääke- ja hoitokuluja, kela-takseja ja tekee palkatta omaishoitajan työtä 24/7. Onko vaikeaa lukea juttu ja sisäistää mitä siellä kerrottu?

Vierailija
376/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain lääkekuluja tms muuten en ymmärrä. Moni maksaa tuosta vielä vuokrankin ja käteen jää pari satkua.Se on köyhän elämää ei tonni jää käteen elämä.

Noilla tuloilla saa toimeentulotukena lääkäri- ja lääkekulut (resepti). Huom omisti auton, poltti tupakkaa jne.

Vierailija
377/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki eläkkeellä olijat ole tietään valinneet. Omasta terveydestään kun ei aina yksin päätä. Ei päätä sitä minkä ikäisenä sairastuu tai mitä haasteita saa synnyinlahjanaan. 

Olkaa kaikki onnellisia joilla vielä terveys ja keiden elinpäivät eivät vielä tiensä päässä. 

Vierailija
378/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh... mä ehdin olla töissä yli 40 vuotta, mutta vähemmän jää käytettäväksi kuin tällä rouvalla. Taksilla en ole koko elämäni aikana raaskinut ajaa kuin muutaman kerran, tupakoinnin ja nekin vähät kaljat olen lopettanut liian kalliina ja turhina harrastuksina jo töissä ollessani. En ole myöskään koskaan laittanut maksukanaviin rahojani. En ole varsinaisesti pitänyt itseäni köyhänä, mutta pidän taukoa välillä apteekkituotteiden ostossa, että rahat riittäisivät seuraavaan eläkepäivään. Auto on, mutta pidän sillä ajamista harrastuksenani. Asumistukea en ole uskaltanut edes harkita hakevani, kun aina sanotaan ettei sitä omaan saa. Tosin tämä on vielä pankin jonkun vuoden.. Sitten helpottaa, kun pääsen asuntolainasta eroon. Jää vieläkin enemmän käyttöön..

Älä viitsi olla typerä. Eläkkeensaajan asumistuen saa omistus asuntoon jos tulot on pienet. Rasittava piirre ihmisessä tuollainen tekomateleva nöyristely ja tyhmäksi heittäytyminen.

Vierailija
379/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

AMEN! 

Vierailija
380/564 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiempina kesinä,Iltalehti tai Iltasanomat kertovat tarinoita virolaisista siivoojista jotka lähettävät rahaa kotimaahan sukulaisille matkustelee ympäri eurooppaa  ja kaiken kukkuraksi makselee omistusasuntoakin.

Toinen kesäaihe on ollut yh mamma joka ostelee sijoitusasuntoja remppaa,flippaa jne ja rahaa jää vielä

kaikkeen muuhunkin kivaan.

Toisaalta hienoa,että jotkut pärjäävät ja osaavat laittaa rahan poikimaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme