Auttakaa kilttiä, miten reagoida siihen ystävällisesti, kun ystävä antaa "vinkkejä" , joita en ole pyytänyt?
Moi!
Olen liian kiltti ja miellyttämisen haluinen ja ärsyttää ystäväni, joka varmaan ihan ajattelemattaan antaa hitsin hyviä vinkkejä.
Mm. meikkaukseen liittyen. Tai sitten kommentoi asuani, ilman, että olen kysynyt hänen mielipidettään. Tässä on siis kyse vähän negatiivisesta sävystä. Meikkaan melko kevyesti ja ystäväni taas raskaammin ja minun pitäisi sitten meikata hänen tavallaan, ilmeisesti :). Ystäväni ei ole itse mikään muotikuningatar, joten vinkkien antamiseen ei ole mitään meriittiä!
Kertokaa siis vellihousulle, miten saan tämän loppumaan. Tämä ärsyttää itseäni nyt niin, että en kohta halua nähdä häntä. Ja en saa sanotuksi, kun olen liian kiltti. Ja sitten jään yksin jälkikäteen kiroilemaan, että miksi en sanonut, että: "Tämä on minun tyylini ja haluan näyttää tällaiselle". Nyt ihanat palstadaamit, vinkkejä kehiin.
Kommentit (133)
Kaikille ei käy sama meikki. Jos on hyvin vaalea niin harvoin voi meikata samalla tavalla kuin tumma ihminen. Eli voi sanoa että meillä on eri tyyli tai eri hipiä. Hyvät vinkit voi tietysti ottaa ilolla vastaan. Joskus näkee ihmisiä jotka meikkaa samalla tavalla viisikymppisenä kuin teininä eikä sekään kyllä ole aina kovin imartelevaa koska ihminen ikääntyy.
Ongelmasi todellakin tuli heti otsikosta ilmi. Miksi sinun pitäisi reagoida _ystävällisesti_?
Todella tossu olet. Pelkäät hylkäämistä niin paljon että siedät melkein mitä tahansa muilta.
Kasvata selkäranka. Muuta neuvoa ei tule.
Kuullostaa niin rasittavalta ihmiseltä etten yksinkertaisesti kaveeraisi tuon "kaverisi" kanssa
Ehkä mun olisi pitänyt avata hieman. Mielestäni ei ole kyse mistään rupattelusta, mutta ehkä olen vain liian herkkä.
Esimerkkinä: olimme lähdössä ulos ja minulla oli mekko päällä (josta olen saanut paljon kehuja). Ystäväni, joka oli itse tunikassa ja pyöräilyhousuissa mietti ääneen, että "Onko sulla mitään muuta mekkoa"? Ja sitten meikeistä: "Mulla olisi ripsiväriä, jos haluat". Itselläni oli ripsiväriä, mutta ei sellaisina kökkeröinä, kuin mitä hänellä.
En vain ymmärrä, miksi pitää kommentoida toisen ulkonäköä niin, että jää tunne, että jokin on pahasti vialla? Itselleni ei tulisi mieleenikään. Kehun, jos on aihetta, mutta en ikinä olisi sanonut ystävän pyöräilyhousuista, että onko nuo nyt sopivat meidän "tilaisuuteen".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi rupattelee niitä näitä ja sinä koet sen loukkauksena?
Kannattaa vetää hernettä nenään vasta siinä vaiheessa, kun sinut pakkomeikataan ystävän haluamalla tavalla, siihen asti voi aina sanoa, että ai jaa.
Joo, olen samaa mieltä, olen AIVAN LIIAN nössykkä. Mutta kun en ymmärrä, miksi toisen ulkonäköä ylipäätään pitää kommentoida? Sen ymmärrän, jos olen lähdössä liian paljastavassa asussa ilman, että ymmärtäisin sitä itse :). Ap
Minä lihavana saan kyllä aina neuvoja laihtumiseen- vaikka sanonkin että tiedän jo miten, ainoastaan jaksamisesta kiinni.
Se jaksaminen ei kyllä jää mieleen, vaan aina ollaan valmiita haluamaan "pientä jeesiä" ja kuppaamaan siten mun jaksamista.
Ja sitten taas neuvotaan.
Sano seuraavaksi, että Suomi on vapaa maa ja täällä saa kukin pukeutua ja meikata haluamallaan tavalla.
Muutoin olisi kyllä hyvä kasvattaa selkäranka ja oppia pitämään omia puoliaan. Helpottaa kummasti loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mun olisi pitänyt avata hieman. Mielestäni ei ole kyse mistään rupattelusta, mutta ehkä olen vain liian herkkä.
Esimerkkinä: olimme lähdössä ulos ja minulla oli mekko päällä (josta olen saanut paljon kehuja). Ystäväni, joka oli itse tunikassa ja pyöräilyhousuissa mietti ääneen, että "Onko sulla mitään muuta mekkoa"? Ja sitten meikeistä: "Mulla olisi ripsiväriä, jos haluat". Itselläni oli ripsiväriä, mutta ei sellaisina kökkeröinä, kuin mitä hänellä.
En vain ymmärrä, miksi pitää kommentoida toisen ulkonäköä niin, että jää tunne, että jokin on pahasti vialla? Itselleni ei tulisi mieleenikään. Kehun, jos on aihetta, mutta en ikinä olisi sanonut ystävän pyöräilyhousuista, että onko nuo nyt sopivat meidän "tilaisuuteen".
Ap
Toi "kaveri" on sulle tahallaan ilkeä ja kateellinenkin. Miksi edes ootte tekemisissä?
Sanoin ihan ystävällisesti vastaavalle jatkuvasti neuvovalle ihmiselle, että minulla on oma tyyli: veti herneen nenään ja syytti minua huonoitsetuntoiseksi. Näinkin voi käydä.
"Esimerkkinä: olimme lähdössä ulos ja minulla oli mekko päällä (josta olen saanut paljon kehuja). Ystäväni, joka oli itse tunikassa ja pyöräilyhousuissa mietti ääneen, että "Onko sulla mitään muuta mekkoa"? Ja sitten meikeistä: "Mulla olisi ripsiväriä, jos haluat". Itselläni oli ripsiväriä, mutta ei sellaisina kökkeröinä, kuin mitä hänellä. "
Narsisti toimii näin. Tyypillistä, että itse olet tyytyväinen, mutta narsisti hakemalla hakee jotakin muka virhettä, jolla voi alentaa sinut ja saada sinut epäilemään itseäsi. Kaasuvalotusta.
11- jotain tämän tyyppistä ajattelin itsekin. Nämä kommentit vain tulevat niin yllättäin, että osaa yhtään varautua. Ja sitten harmittaa se, että tunnelma menee ihan paskaksi, kun pitää napauttaa. Mutta se lienee ainoa tapa. Itselläni on tosiaan ongelmaa liiallisen kiltteyden kanssa. Ja toisaalta sitten olen aivan liian suora. Ja nyt yritän opetella olemaan ihan vaan ihminen, mutta ei se ole helppoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen samaa mieltä, olen AIVAN LIIAN nössykkä. Mutta kun en ymmärrä, miksi toisen ulkonäköä ylipäätään pitää kommentoida? Sen ymmärrän, jos olen lähdössä liian paljastavassa asussa ilman, että ymmärtäisin sitä itse :). Ap
Ei minua haitannut yhtään, kun pari kaveria sanoi, että mulle sopisi lyhyemmät hiukset jne... Kerran kokeilin sitten ja paljon paremmalta näyttää lyhyemmillä hiuksilla.
Ehkä olet liian herkkä ja mietit asiaa liikaa. Sano vaan, että et nyt jaksa kokeilla mitään uutta vaan näin on ihan hyvin. Eikö kaverille nyt voi sanoa takaisin samalla tavalla.
Etko juuri vastannut itsellesi?
"Tämä on minun tyylini ja haluan näyttää tällaiselle".
ja valitettavasti jos pidät puolesi saattaa se johtaa konflikti tilanteisiin varsinkin idioottien kanssa.
Yleensä vinkit ja neuvot ei ole harmittomia ja hyvässä tarkoituksessa vaan joillain on pakolllinen tarve alkaa oksentamaan omaa tyyliään tai tapaansa tehdä joku asia, ja näille tulee sanoa ensin kiltisti sitten vähän kovempaa ja kun mikään ei auta niin sitten rumasti, ja paras on kun hankkiutuu idiooteista eroon. Oli vähän karusti sanottu näillä itse menen eteen päin, ja elämä on helpompaa kun kukaan ei puutu minun elämääni, tapoihini, tyyliini. Ilmaise tälle ystävälle että jos tarvitset apua tai neuvoa niin pyydät sitä mutta muutoin pitäköön huolen omista asioistaan ja keskittyköön omaan tyyliinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään. Eikä se kommentoija ole mikään ystävä. Ystävälle ei haluta tuottaa pahaa mieltä.
Narskun kanssa joutuu jatkuvasti vetämään rajoja ja napauttamaan. Kun tunnelma menee sitten ikäväksi, syypää olet sinä.
Älä ole hänen kanssaan enää tekemisissä.
Ei taida olla kovin hyvä ystävä, kun et uskalla sanoa mitään vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on taipumusta projisoida omia ongelmiaan toisiin, ystäväsi varmasti kokee jotain epävarmuutta ja vetää myös sinut samalle tasolle kommentoinnillaan.
Sano yleisesti kommentteihin, että "njoo, ehkä ensi kerralla". Tai ripsarijuttuun: "Mulla on ripsaria, haha." Vaatekommentteihin: "Mulla on nyt tämä." V*ttuiluihin: "Nyt laski fiilis. En taida lähteä sun kans nyt minnekään."
Kyllä se oppii.
Ystäväsi rupattelee niitä näitä ja sinä koet sen loukkauksena?
Kannattaa vetää hernettä nenään vasta siinä vaiheessa, kun sinut pakkomeikataan ystävän haluamalla tavalla, siihen asti voi aina sanoa, että ai jaa.