Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit

Kommentit (1250)

Vierailija
1141/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksikö? No, suurin osa ihmisistä, etenkään nuorista miehistä, ei ole mitään suuria saaliita joilla olisi paljon valinnanvaraa. Harva haluaa olla lopun ikää yksin ilman perhettä, joten on otettava paras niistä jotka kiinnostuu itsestä. Monella, etenkään tavallisilla miehillä, niitä kiinnostuneita ei ole jonoksi asti. Parisuhde voittaa monin tavoin vuosikymmenien yksinolon, myös taloudellisesti ja seksin saamisen kannalta. Vaikka se toinen ei olisi mikään unelmien nainen/mies. "

No sittenhän miehillä ei ole mitään valittamista, jos ainoa, joka hänestä kiinnostuu, on pullukka, tatuoitu, violettikananpersetukkainen kolmen lapsen yh, jolla on kolme koiraa ja neljä kissaa. Kyllä tuosta onnellinen elämä tulee.

Vierailija
1142/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö? No, suurin osa ihmisistä, etenkään nuorista miehistä, ei ole mitään suuria saaliita joilla olisi paljon valinnanvaraa. Harva haluaa olla lopun ikää yksin ilman perhettä, joten on otettava paras niistä jotka kiinnostuu itsestä. Monella, etenkään tavallisilla miehillä, niitä kiinnostuneita ei ole jonoksi asti. Parisuhde voittaa monin tavoin vuosikymmenien yksinolon, myös taloudellisesti ja seksin saamisen kannalta. Vaikka se toinen ei olisi mikään unelmien nainen/mies. 

Okei, nyt ymmärrän tämän valituksen. Sinua siis häiritsee se, että naiset eivät samalla lailla suostu tyytymään kuin ne ei-suositut nuoret miehet? No, näin se vain on. Nainen ottaa mieluummin riskin yksin asumisessa keski-ikäisenä kissan kanssa kuin alkaa tyytymään epämieluisaan mieheen.

Ilmeisesti nuo tyytyjämiehet sitten kuitenkin kokevat, että suhde naisen kanssa antaa jotain sellaista, mitä ilman eivät voi olla. Mutta tässäpä se ero onkin, kun suhde ei-mieluisan miehen kanssa EI anna naiselle yleensä mitään, mitä tämä haluaisi. Nainen ei halua suhdetta vain suhteen takia, vaan suhteen sisällöllä ja kumppanin ominaisuuksilla ON väliä. Ilmeisesti miehille sitten riittää se suhde, kunhan vain on joku. Tällaisesta näkökulmasta tietysti naisten ratkaisu voi kuulostaa järjettömältä - onhan tässäkin ketjussa ihmetelty että miksi etsitään sopivaa, kun entäs jos ei löydykään ja jää yksin kissan kanssa. Se päivittely kertoo ilmeisesti juuri tästä ajattelutapojen erosta.

Voisin minäkin kuvitella toki jonkinlaista suhdetta miehen kanssa ilman sielunkumppanuutta ja rakastumista - mutta se olisi sitten seksisuhde. Eikä sekään kenen tahansa kanssa onnistuisi, vaan seksin pitäisi olla todellakin juuri sellaista kuin haluan. Enkä tarkoita nyt mitään, että yhdyntä teknisesti onnistuu tms, vaan että mies haluaa tehdä seksissä samanlaisia juttuja kuin minä, halutaan samanlaisia seksileikkejä, on samanlaiset fetissit, jne. Jos varsinaista suhdetta ei ole, niin toimiva vakiseksisuhde on mahdollinen. Mutta periaatteessa siinäkin pätee samat säännöt, että kuka vaan "ihan kiva" ei kelpaa, vaan pitää oikeasti synkata ja haluta seksiä juuri sen ihmisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksikö? No, suurin osa ihmisistä, etenkään nuorista miehistä, ei ole mitään suuria saaliita joilla olisi paljon valinnanvaraa. Harva haluaa olla lopun ikää yksin ilman perhettä, joten on otettava paras niistä jotka kiinnostuu itsestä. Monella, etenkään tavallisilla miehillä, niitä kiinnostuneita ei ole jonoksi asti. Parisuhde voittaa monin tavoin vuosikymmenien yksinolon, myös taloudellisesti ja seksin saamisen kannalta. Vaikka se toinen ei olisi mikään unelmien nainen/mies. 

Okei, nyt ymmärrän tämän valituksen. Sinua siis häiritsee se, että naiset eivät samalla lailla suostu tyytymään kuin ne ei-suositut nuoret miehet? No, näin se vain on. Nainen ottaa mieluummin riskin yksin asumisessa keski-ikäisenä kissan kanssa kuin alkaa tyytymään epämieluisaan mieheen.

Ilmeisesti nuo tyytyjämiehet sitten kuitenkin kokevat, että suhde naisen kanssa

Olen siis itse suht ruma nainen eli samalla tasolla kuin epäsuosittu mies. En ole ikknä ollut parisuhteessa joissa olisin pitänyt toista esim hyvännäköisenä. 

Vierailija
1144/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voisin minäkin kuvitella toki jonkinlaista suhdetta miehen kanssa ilman sielunkumppanuutta ja rakastumista - mutta se olisi sitten seksisuhde."

Minulle taas tuollainen olisi pelkkä kämppissuhde ilman seksiä. En myöskään suostuisi tekemään miehelle ruokaa tai siivoamaan hänen jälkiään vaan kumpikin hoitaisi oman osuutensa. Kämppissuhde loppuu, kun löydän jonkun, johon rakastun.

Vierailija
1145/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa suhteissa vähintään suhteen toinen osapuoli tyytyy esim ulkonäön suhteen. Se onkin järkevämpää kuin viettää koko ikä yksin, ilman perhettä. 

Rakastunut ja rakastava näkee toisen viehättävänä. Siinä ei haittaa vetäytynyt hiusraja tai liikakilot.

Juu, mutta uskon että useimmissa parisuhteissa vähintään toinen ei ole mitenkään sydänjuuriaan myöten rakastunut. 

Ai ei vai? Miksi sitten aloittaa parisuhde, jos ei ole rakastunut? Jossain vaiheessa vastaan tulee joku, johon rakastuu kunnolla. Noin käy tyytymissuhteissa. Haluaisitko itse olla väliaikaispuoliso siihen asti, kun toiselle tulee parempi vastaan?

Ei "pitäisi" niinkään vaan jos ne varsinaiset ihastukset on kauniita ja niihin ei ole mitään saumaa, niin sitten otetaan se vähemmän kaunis. 

Vierailija
1146/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voisin minäkin kuvitella toki jonkinlaista suhdetta miehen kanssa ilman sielunkumppanuutta ja rakastumista - mutta se olisi sitten seksisuhde."

Minulle taas tuollainen olisi pelkkä kämppissuhde ilman seksiä. En myöskään suostuisi tekemään miehelle ruokaa tai siivoamaan hänen jälkiään vaan kumpikin hoitaisi oman osuutensa. Kämppissuhde loppuu, kun löydän jonkun, johon rakastun.

Ei sellaista välttämättä ikinä löydy kaikille. 

Vierailija
1147/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin siis tilannetta, jossa toisen kanssa on kemiaa ja seksuaalista vetovoimaa, mutta juttu ei syvene tunnetasolla rakastumiseksi.

Vierailija
1148/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei "pitäisi" niinkään vaan jos ne varsinaiset ihastukset on kauniita ja niihin ei ole mitään saumaa, niin sitten otetaan se vähemmän kaunis."

Sinä nyt unohdat kokonaan luonteen ja yhteensopivuuden. Kauneus ei tarkoita sitä, että toisen seurassa viihtyy. Vaikka sinä saisit maailman kauneimman ihmisen, niin eihän se takaa sitä, että olet onnellinen.

Vierailija
1149/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätit naiset ja komeat miehet ei tajua että useimpien ihmisten parisuhteet ei perustu romanttiseen rakkauteen vaan siihen mihin ne ovat suurimman osan ajasta ihmiskunnan olemassaolon aikana perustuneet, molemminpuoliseen hyötyyn. 

Vierailija
1150/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei "pitäisi" niinkään vaan jos ne varsinaiset ihastukset on kauniita ja niihin ei ole mitään saumaa, niin sitten otetaan se vähemmän kaunis."

Sinä nyt unohdat kokonaan luonteen ja yhteensopivuuden. Kauneus ei tarkoita sitä, että toisen seurassa viihtyy. Vaikka sinä saisit maailman kauneimman ihmisen, niin eihän se takaa sitä, että olet onnellinen.

Se oli tuossa sisäänrakennettu ajatus. Tietysti se mies viihtyy sen vähemmän kauniin puolison kanssa muttei ole välttämättä rakastunut siihen. 

Vierailija
1151/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli tuossa sisäänrakennettu ajatus. Tietysti se mies viihtyy sen vähemmän kauniin puolison kanssa muttei ole välttämättä rakastunut siihen. 

Ja miten sitten käy, kun puolisoa kauniimpi nainen tulee vastaan ja näyttää miehelle kiinnostuksensa? Sanooko mies, että olen varattu, ei kiitos?

Vierailija
1152/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa suhteissa vähintään suhteen toinen osapuoli tyytyy esim ulkonäön suhteen. Se onkin järkevämpää kuin viettää koko ikä yksin, ilman perhettä. 

Rakastunut ja rakastava näkee toisen viehättävänä. Siinä ei haittaa vetäytynyt hiusraja tai liikakilot.

Juu, mutta uskon että useimmissa parisuhteissa vähintään toinen ei ole mitenkään sydänjuuriaan myöten rakastunut. 

Ai ei vai? Miksi sitten aloittaa parisuhde, jos ei ole rakastunut? Jossain vaiheessa vastaan tulee joku, johon rakastuu kunnolla. Noin käy tyytymissuhteissa. Haluaisitko itse olla väliaikaispuoliso siihen asti, kun toiselle tulee parempi vastaan?

Olen eri kuin kenelle vastasit, mutta kommentoin:

Todellisuudessa moni ihminen tyytyy, eli ottaa sen kumppanin jonka pystyy saamaan, sen sijaan että saisi sen ihmisen jonka oikeasti haluaisi. 

Onko tyytyminen järkevää? No ei tietenkään, mutta silti moni tekee niin. 

Itsekin tyydyin aikanaan, ja huonostihan siinä kävi, suhde ei kestänyt.

Vierailija
1153/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten sitten käy, kun puolisoa kauniimpi nainen tulee vastaan ja näyttää miehelle kiinnostuksensa? Sanooko mies, että olen varattu, ei kiitos?

99,9 % ei käy noin. Mutta jos sattuu käymään niin ei se mies tietenkään heti eroa jos on jo yhteiset talot, autot, mökit, sujuva perhe-elämä. Osa saattaa pettää. 

Vierailija
1154/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nätit naiset ja komeat miehet ei tajua että useimpien ihmisten parisuhteet ei perustu romanttiseen rakkauteen vaan siihen mihin ne ovat suurimman osan ajasta ihmiskunnan olemassaolon aikana perustuneet, molemminpuoliseen hyötyyn. 

100% samaa mieltä.

Vierailija
1155/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää se toimittajan kaverijoonas jolle piti saaka kilometri kesävittua?

Melko haiskahtava hyväksikäyttöartikkeli.

Vierailija
1156/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99,9 % ei käy noin. Mutta jos sattuu käymään niin ei se mies tietenkään heti

"Osa saattaa pettää", no siihenhän se parisuhde sitten loppuu.

Vierailija
1157/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on nyt selkeästi joku oma vastaus, etkä halua edes keskustella muista näkemyksistä."

"joidenkin kanssa synkkaa, toisten kanssa ei"

Teillä kaikilla on tuo sama vastaus "tuurista kiinni sattuuko kaikki kohilleen" Miten siitä voi edes keskustella? Ok elä siinä maailmassa jossa kaikki vaan tapahtuu sulle ei se oo multa pois. Niiku pelais flipperiä ja toivois, että tällä kerralla natsaa jos ei natsaa nii sit ei natsaa ja samaan aikaan sun ulkonäkö rappeutuu, mutta standardit kasvaa eli mahdollisuudet on olemattomat. Kyllä osa onnistuu tuurilla, mutta ootteko oikeesti valmiita heittään teidän elämän sen pienen prosentin varaan? Ettekö sen enempää arvosta itteenne?

Olen näitä onnekaita, jolla on ollut lukemattomia näitä itseään poika/miesystäväksi tarjoavia miehiä tarjolla. Voin sanoa, että kyllä sitä oppii todella hyvin ymmärtämään kenen kanssa natsaa ja kenen kanssa ei.

Toisaalta se on täysin tuuria, kuka siihen vierelle istuu, kuka siinä kassalla alkaa juttelemaan minulle tai kuka jossain baarissa lähestyy. Mutta se ei ole tuuria, kenelle sen numeron annan, Se on tuurista kiinni, että kahdesta kaverista, juuri se oikea istuu sinun viereen ja alkaa puhumaan sinulle, eikä sinun kaverille. Ketjussa on vallalla täysin se käsitys, että sitä puolisoa on etsittävä aktiivisesti, jotta sen voi löytää. Itse en tunnista ollenkaan tätä ilmiötä. Mutta pakkohan se on olla olemassa, koska jokainen siellä tinderissä etsii sitä aktiivista etsijää. Jos taas ei kuulu siihen ryhmään, niin silloinhan sitä kuuluu siihen tuuriin uskojiin. Minä olen sitä ryhmää. Uskon täysin tuuriin, Verrataan vaikka tinderiä lentokenttään. Niissä molemmissa on lukematon määrä ihmisiä ja siltikään kun menen sinne kentälle, en odota että sieltä löytyy täysin varmasti sopiva puolsi minulle  Se on ihan tuuripeliä. Voi löytyä tai sitten ei.

Istun jonkun random miehen viereen ja hän voi olla jopa mukava, mutta hän ei ole se oikea. Hänen äitisuhde, uskonto, rahankäyttö, alkoholinkulutus, poliittinen kanta, yleinen olemus kaikki vaan on jotain sellaista, joka puolisona tökkii ja pahasti. Mutta hän voi silti olla ihan mukava, nauramme sen kymmenen minuuttia toistemme kanssa ja sitten kumpikin sanoo heipat ja se olisi siinä. Tai sitten se voi olla tuuria ja jokainen lause täydentää sen toisen lausetta. Se on tuuria. Täysin tuuria, koska sen tyhjän paikan olisi voinut viedä, joku toinen ja sinä menet seisomaan sinne seinän viereen, 

Minä olen aina valinnut mieheni lopulta. Ajatuskin, että minä olen se noukittava hedelmä, ei sovi minulle. Se mitä minulle on tarjottu on minusta tuuria, mutta lopullinen valinta on aina tietoinen. Jotta voisin valita minun pitää tietysti tietää mitä haluan ja minä tiedän. Joku kutsuu sitä listaksi, joku siksi, että tuntee itsensä ja tietää mikä tekee onnelliseksi ja tekee päätökset sen mukaan.

Minä olen aina pitänyt ujoista miehistä. Koen, että sinä on jotain niin seksikästä. Pidän siitä etteivät he käy kiinni kuin sika limppuun, vaan tarvitsevat aikaa ja kaiken sen joiden keskellä haluavat minua niin paljon, että ovat valmiita ylittämään itsensä ollakseen minun kanssa. Se mistä en ole koskaan pitänyt on kun mies on seurassani vain minun ulkonäön vuoksi, Se, että minä olen sporttinen ja laiha ja työtön jonkun toisen listan kriteerit eo kiinnosta minua. Minua kiinnostaa se, että se toinen täyttää ne minun kriteerit. Ja kun ja jos me siis täytämme ne toistemme kriteerit tilanne voi vasta silloin natsat ja minusta se on tuuria. Tuuria miten kahden ihmisen omat listat osuivat juuri kohdalleen.

Vierailija
1158/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksikö? No, suurin osa ihmisistä, etenkään nuorista miehistä, ei ole mitään suuria saaliita joilla olisi paljon valinnanvaraa. Harva haluaa olla lopun ikää yksin ilman perhettä, joten on otettava paras niistä jotka kiinnostuu itsestä. Monella, etenkään tavallisilla miehillä, niitä kiinnostuneita ei ole jonoksi asti. Parisuhde voittaa monin tavoin vuosikymmenien yksinolon, myös taloudellisesti ja seksin saamisen kannalta. Vaikka se toinen ei olisi mikään unelmien nainen/mies. "

No sittenhän miehillä ei ole mitään valittamista, jos ainoa, joka hänestä kiinnostuu, on pullukka, tatuoitu, violettikananpersetukkainen kolmen lapsen yh, jolla on kolme koiraa ja neljä kissaa. Kyllä tuosta onnellinen elämä tulee.

Ei tuo ole se standardiruma, on myös paljon nuoria hoikkia naisia jotka ei kasvoista ole mitään kaunottaria. 

Vierailija
1159/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99,9 % ei käy noin. Mutta jos

Suurin osa ei jää kiinni ja vaikka jäisi niin parisuhde jatkuu. Ei sitä niin vaan erota kk on jo ne lapset, talot, omaisuus ym ja elintaso ja status joka eron myötä puolittuisi.

Vierailija
1160/1250 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on nyt selkeästi joku oma vastaus, etkä halua edes keskustella muista näkemyksistä."

"joidenkin kanssa synkkaa, toisten kanssa ei"

Teillä kaikilla on tuo sama vastaus "tuurista kiinni sattuuko kaikki kohilleen" Miten siitä voi edes keskustella? Ok elä siinä maailmassa jossa kaikki vaan tapahtuu sulle ei se oo multa pois. Niiku pelais flipperiä ja toivois, että tällä kerralla natsaa jos ei natsaa nii sit ei natsaa ja samaan aikaan sun ulkonäkö rappeutuu, mutta standardit kasvaa eli mahdollisuudet on olemattomat. Kyllä osa onnistuu tuurilla, mutta ootteko oikeesti valmiita heittään teidän elämän sen pienen prosentin varaan? Ettekö sen enempää arvosta itteenne?

Olen näitä onnekaita, jolla on ollut lukemattomia näitä itseään poika/miesystäväksi tarjoavia miehiä tarjolla. Voin sanoa, että kyllä sitä oppii todella hyvin y

Siis ei työtön, vaan täytän jonkun toisen listan kriteerit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä