Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit

Kommentit (1250)

Vierailija
481/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä parisuhde on asia josta voi haaveilla vain nuori, varakas, komea, hyvin koulutettu ja urheilullinen.

Vierailija
482/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en oo ees sinkku mutta en ois Joonasta valinnut Tinderistä. En tiiä miks, tuli jotenkin creepy fiilis, ehkä koska ei ollut tarpeeksi luonnollisen oloinen. Joskus nää on vaan tällasia tunnejuttuja.

En mäkään valitsisi Joonasta, eikä näköjään kukaan muukaan tämän ketjun naiskommentoijista.

Vaikuttaa siltä että Joonakselta vaan puuttuu "se jokin", mikä saa naiset antamaan tykkäyksen tinderissä 🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että naisilla on biologisesti erilainen seksivietti yleensä -- ei toki kaikilla -- mutta miksi teille on niin iso ongelma siinä, että jotkut haluaa vaan seksiä? Joku kutsui toisen luokan kansalaiseksi. Ongelma on omassa päässä silloin jos seksin jälkeen olo on jotenkin alempiarvoinen.

Koska tunteeton seksi on yksipuolista. Miksi kukaan haluaa käyttää toista ihmistä pelkästään omien tarpeidensa tyydyttämiseen, ilman tunteita? Silloinhan sen vastakappaleen ei tarvitse olla edes oikea ihminen vaan se voi olla mikä tahansa esine.

Tuo on faktuaalisesti mahdotonta. Seksi tapahtuu aina ihmisten välillä. 

Vierailija
484/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en oo ees sinkku mutta en ois Joonasta valinnut Tinderistä. En tiiä miks, tuli jotenkin creepy fiilis, ehkä koska ei ollut tarpeeksi luonnollisen oloinen. Joskus nää on vaan tällasia tunnejuttuja.

En mäkään valitsisi Joonasta, eikä näköjään kukaan muukaan tämän ketjun naiskommentoijista.

Vaikuttaa siltä että Joonakselta vaan puuttuu "se jokin", mikä saa naiset antamaan tykkäyksen tinderissä 🤷

Jotenkin tulee kylmä vaikutelma. Sellainen aito ilo ja uteliaisuus puuttuu. Toivotaan vain mahdollisimman tehokkaasti omaan elämäntapaan ja -tilanteeseen istuvaa naista.

Vierailija
485/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että naisilla on biologisesti erilainen seksivietti yleensä -- ei toki kaikilla -- mutta miksi teille on niin iso ongelma siinä, että jotkut haluaa vaan seksiä? Joku kutsui toisen luokan kansalaiseksi. Ongelma on omassa päässä silloin jos seksin jälkeen olo on jotenkin alempiarvoinen.

Itselläni on korkea libido ja tykkään seksistä, mutta en silti halua yhden illan juttuja tuntemattomien kanssa. No, toki minulle ei ole ongelma, jos joku sellaista etsii, mutta itse en kiinnostu pelkän seksin etsijöistä. Minusta yhden illan jutut vaan ovat tylsiä. Tykkään enemmän sellaisesta seksistä. johon kummallakin on intressiä panostaa ja käyttää mielikuvitusta. Mikään perusseksi tyydytyksen saamiseksi ei kiinnosta, koska se on liian vaivalloista masturbointiin verrattuna, eikä ole mielestäni vaivan arvoista. En myöskään halua kertoa tuntemattomalle kaikkia mieltymyksiäni, enkä uskaltaisi tuntemattoman kanssa kaikenlaista seksiä kokeillakaan - joten siksi ei pelkät panot kiinnosta.

t. Eri

Vierailija
486/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tosta shakkikuvasta harmaassa paidassa tulee mieleen vankila. Mutta nopealla googlella ei mies ole vanki, vaan johtohommissa ja ilmeisesti ihan varakas.

Vierailija
487/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin tinderissä, vedin vasemmalle kaikki miehet, joilla oli valittuna tuo "pitkää juttua, lyhytkin käy" tai mikä tahansa muu vihje siitä, että miehelle olisi ok harrastaa yhden yön juttuja. Itse en niitä ole koskaan harrastanut, ja olin etsimässä tulevaa puolisoa enkä mitään "kevyttä säätöä". En halua olla kenenkään väliaikaisratkaisu, välttävä hoito paremman puutteessa. Senpä takia tämänkin jutun tyyppi olisi mennyt auttamatta hylkyyn.

Ja kas kummaa, vetämällä oikealle vain tiukoin kriteerein valittuja profiileita sainkin matchin aivan ihanan ja samanhenkisen miehen kanssa vain parissa päivässä. Nyt asutaan yhdessä ja juuri on alettu katsella kihlasormuksia.

"Kun itse olin tinderissä, vedin vasemmalle kaikki miehet, joilla oli valittuna tuo "pitkää juttua, lyhytkin käy""

Toi "pitkää juttua, lyhytkin käy " on valittuna todella monella na

Olen eri, mutta miten se liittyy tuon kirjoittajan swaippailuun? Hän lienee ollut heteronainen etsimässä miestä, joten tuskin hänen mieltään on se painanut, jos naisilla on ollut lyhytkin juttu optiona.

Heteromiehet päättäköön itse, onko heille ok, jos naiselle käy lyhyt juttu, eli saavat swaipata ihan oman fiiliksen mukaan joko oikealle tai vasemmalle, eikös vaan.

Vierailija
488/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mukaan syy vasemmalle swaippailuun on se kun Joonas etsii kevyempää seuraa, ja näyttää etäiseltä.

Minun tuntemistani miehistä aprhaiten tinder-seuraa saa mies joka hakee kevyempää seuraa kliseisellä "otetaan vaan rennosti ja katotaan mitä tulee"-pelimiesläpällä, ja näyttää todella etäiseltä.

Mies on kylläkin komea, keskivertoa pidempi ja profiiliin on osattu laittaa merkkejä korkeasta elintasosta ilman, että ne vaikuttavat katteettomalta leuhkimiselta osamaksuaudilla tms. Mies vetoaa niin seksiseuraa etsiviin kuin perheenperustajanaisiin, jotka toivovat saavansa tämän miehen rakastumaan heihin.

Tällä miehellä on enemmän Tindr-suosiota kuin kaikilla muilla tuntemillani miehillä yhteensä.

Vierailija
489/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin onko nuo uudet kuvat liiankin hyviä? Kuin mainoksia?

En tosin tiedä tinderistä mitään...

Minusta uudet kuvat näyttävät epäaidoilta. Sinänsä se oli järkevä pointti, että kuvissa voisi hymyilläkin, mutta vanhoissa kuvissa olisi ollut pari ihan hyvää, ja niiden lisäksi olisi voinut ottaa pari hymyilevää uutta kuvaa. 

Vierailija
490/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten mukaan syy vasemmalle swaippailuun on se kun Joonas etsii kevyempää seuraa, ja näyttää etäiseltä.

Minun tuntemistani miehistä aprhaiten tinder-seuraa saa mies joka hakee kevyempää seuraa kliseisellä "otetaan vaan rennosti ja katotaan mitä tulee"-pelimiesläpällä, ja näyttää todella etäiseltä.

Mies on kylläkin komea, keskivertoa pidempi ja profiiliin on osattu laittaa merkkejä korkeasta elintasosta ilman, että ne vaikuttavat katteettomalta leuhkimiselta osamaksuaudilla tms. Mies vetoaa niin seksiseuraa etsiviin kuin perheenperustajanaisiin, jotka toivovat saavansa tämän miehen rakastumaan heihin.

Tällä miehellä on enemmän Tindr-suosiota kuin kaikilla muilla tuntemillani miehillä yhteensä.

No luuletko että Sydney Sweeneyn näköinen nainen ei saisi huomattavasti tavis naista enemmän huomiota miehiltä?

Tottakai poikkeuksellisen kauniit ja komeat ihmiset on aina muita suositumpia. Tämä on selvää jo ala-asteelta lähtien. 

Vierailija
491/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä on vaikeaa tinderissä jos ei näytä tältä:

https://media.allure.com/photos/58f8e098f2de1c5c7e902733/1:1/w_2020,h_2…

On kyllä ihana mies. Panisin kahdestikin.

Vierailija
492/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli tavalliselle naiselle akateemisuus, perushygienia, hyvä palkka, hyvä fyysinen kunto, ovat niitä perusvaatimuksia. Sen päälle pitää tietenkin olla hyvännäköinen, mielenkiintoinen, moniulotteinen persoona, jolla on useita kiinnostavia harrastuksia, silmää taiteelle, kulttuurinen pääoma korkealla tasolla, elämänkokemusta, näkemystä, syvällisyyttä, ym. ym. jotta kelpaisi tavalliselle, keski-ikäiselle, pyöristyneelle tantalle. "Vähempään ei voi tyytyä". 

Sitten kun kaikki listan kohdat täyttyvät, itketään, kun mies kelpaakin myös 50 muulle naiselle.

No mistä näistä sitten pitäisi tinkiä? Jos nainen hakee suhdetta, jossa olisi seksuaalista vetovoimaa ja oltaisiin samanhenkisiä, niin mikäli nuo asiat häntä kiinnostavat, ymmärrettävää tietenkin, että hakee juuri tuollaista. Periaatteessa itsekin haen juuri kuvaamasi kaltaista miestä (paitsi että ei ole väliä, onko iso vai pieni palkka tai palkkaa ollenkaan, mutta muuten). Olen itse taiteellinen kulttuurityyppi, miksi en etsisi samanhenkistä? Ei se minua haittaa, vaikka moni muukin etsii samanlaista - ymmärrän sen oikein hyvin. Onhan tuollainen mies PALJON kiinnostavampi kuin vaikka mies, joka on huonokuntoinen, epähygieeninen, tylsä ja mielenkiinnotpon, yksiulotteinen persoona, tylsän näköinen, joka ei tajua taiteesta mitään ja jolla ei ole juurikaan julttuurista pääomaa. Ja tylsät harrastusetkin. Kai ymmärrät sinäkin, ettei tällainen mies kiinnosta.

Vierailija
493/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli on maksumuurin takana.

Kävikö siinä jutussa ilmi, että mikä Joonaksen ikähaitari oli tinderissä? Ja että saiko hän siis mitään sieltä Tinderistä: saiko yhtään mätsejä, kävikö yksilläkään treffeillä?

Hakee omanikäistä naista, jolla on lapsia.

Minusta on yllättävää, ettei hän saa tykkäyksiä. Luulen että se valtaisa korostus, että kaikki vapaa-aika pitäisi urheilla, on turn off. Yh-äideillä ei ole yleensä sellaiseen aikaa ja eivät siksi matchaa, kun ajattelevat, etteivät kelpaisi Joonakselle.

"Hakee omanikäistä naista, jolla on lapsia"

Ok. No siinä tapauksessa kuulostaa kyllä aivan käsittämättömältä, että hän ei saanut ollenkaan tykkäyksiä. Ymmärtäisin jos joonas hakisi jotain parikymppistä fitness kisua, mutta on kyllä sangen erikoista e

Minä olen yh, mutta ei minulla ole miehelle kriteereinä työssäkäynti ja urheilu. Eivät nuo tietysti haittojakaan ole, mutta painotan muita asioita. Jos ne muut asiat eivät natsaa, on ihan sama kuinka paljon käy töissä tai urheilee. Ja sitten jos muut asiat natsaa, on ihan sama, vaikka olisi työtön eikä urheilisi ikinä.

Vierailija
494/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin juna pelastaa tän maan, sitku jengi suhaa turggusen ja hesan välil ni ne pariutuu siel junas, sit syntyvyys lähtee nousuu. Ja ku ne käyttää sen junan palvelui ni sit sitä massii valuu sul hyvä ihminen. Ei tartteta enää palkkaa, sotee tai kelaa, tunnin juna tekee meist rikkai ja auttaa pariutumaa, eiks jee?

Vierailija
495/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoista tylytystä tämä ketju kyllä. Voisi vastavuoroisesti tehdä jostain samanikäisestä yksinhuoltajaäidistä, koulukseltaan vaikkapa lähihoitaja, ja makustella sitten paljonko sitä seuraa on seksiseuraksi vs. parisuhteeseen.

Samaa mieltä. Naisilla kauhea kognitiivinen dissonanssi päällä. Yleensähän naiset ovat täällä täysin vakuuttuneita, että miehille ei ole hirveitä vaatimuksia. Käy töissä ja suihkussa, pidä elämä kasassa ja harrasta edes jotain, niin varmasti löytyy. Sohvalla makaajaa kelpuuta.

No nyt on elävä esimerkki sellaisesta. Objektiivisesti keskivertoa paljon paremmassa kunnossa (mutta kommenttien perusteella ihan liian rasvaivainen), hyvin toimeentuleva (kovat arvot, ei todellakaan mitään johtotehtävissä olevaa ja vielä finassialalla), elämä on kasassa ja harrastuksia löytyy (no ei todellakaan tommosta mikä harrastaa koko ajan jotain). Eli vaa

Missä naiset ovat sanoneet, että pelkkä suihku ja työ riittävät? Eikös aika monessa ketjussa ole pikemminkin painotettu, että etsitään itselle sopivaa kumppania, samanhenkistä ihmistä. Ei kyse ole siitä, että toinen arvotetaan huonoksi, jos hänestä ei kiinnostu. Esim. minussa ei miehen urheilullisuus herätä mielenkiintoa, ja kiinnostun vain, jos profiilista käy ilmi, että olemme mahdollisesti samanhenkisiä. Mutta sinänsä ei ole kyse "hirveistä vaatimuksista" - ei ihmissuhde ole mitään vaatimusten täyttämistä, vaan kyse on YHTEENSOPIVUUDESTA. Parisuhteessa vielä pitäisi tuntea seksuaalista ja romanttista vetoakin. Outoa, jos pidetään hirveinä vaatimuksina, jos toivoo tällaisten asioiden toimivan.

Vierailija
496/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet luulee, että Tinderissä esim. tämä Joonas voi yli nelikymppisenä, eli 45 vuotiaana hakea itselleen 30 vuotiaan naisen. Se aika meni jo. 30 vuotias itsellinen itsestään huolta pitävä nainen ei todella ala seurusteleen 45 vuotiaan itsestään ei huolta pitävän, ei menestyneen miehen kanssa. Joonas nostaa nyt sitä naisen ikärajaa ja hakee seuraa +50 vuotiaista naisista, tarjoaa heille illallisen ja pitää muutenkin hyvävä. 45 v Joonas ei todella saa mitään seksisuhdetta nuorempien kanssa. Elämän realiteetit hukassa hänellä. 

Sanoiko hän siis että etsii nuorempia naisia? Voisiko joku laittaa tänne millainen profiili hänellä on/oli että saisi jotain osviittaa tyypistä.

Vierailija
497/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin nopeasti tämän ketjun kommentteja ja suosittelen Joonakselle, etsi itsellesi nainen jostain muualta kuin Suomesta. 

Jos ketjun kommentit edustavat tyypillistä suomalaista naista, on tämä aika surullista. Uskon kuitenkin, että tähän ketjuun kommentoineet ovat jotain luuseri naisia eikä odellisuus ihan näin synkkä ole.

Vierailija
498/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet kuvat torpedoi lopullisesti tämän miehen pienetkin mahdollisuudet. Kuvat hyvin otettu, mutta kohde esitetty niissä kaljuakin kaljumpana. Eikö hattua osaisi laittaa päähän? Valittu huonommat kuvat kuin mitä hänen omat oli.

No, jos tyyppi ei itse osaa tehdä ilmoitustaan niin ei sitä muutkaan voi tehdä paremmin.

No ei kyllä mitään järkeä alkaa kaljua piilottelemaan, tuleehan se kaljuus ilmi viimeistään sitten treffeillä. Ja sitten päätyy näihin av-ketjuihin tyypiksi joka "piilotteli kaljuaan".

Vierailija
499/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet luulee, että Tinderissä esim. tämä Joonas voi yli nelikymppisenä, eli 45 vuotiaana hakea itselleen 30 vuotiaan naisen. Se aika meni jo. 30 vuotias itsellinen itsestään huolta pitävä nainen ei todella ala seurusteleen 45 vuotiaan itsestään ei huolta pitävän, ei menestyneen miehen kanssa. Joonas nostaa nyt sitä naisen ikärajaa ja hakee seuraa +50 vuotiaista naisista, tarjoaa heille illallisen ja pitää muutenkin hyvävä. 45 v Joonas ei todella saa mitään seksisuhdetta nuorempien kanssa. Elämän realiteetit hukassa hänellä. 

Sanoiko hän siis että etsii nuorempia naisia? Voisiko joku laittaa tänne millainen profiili hänellä on/oli että saisi jotain osviittaa tyypistä.

Etsii samanikäistä lapsellista naista eli kriteerit ei ole liian korkeat, paitsi ehkä jos sen urheilun on vietävä valtaosa ajasta. 

Vierailija
500/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on siinä, etteivät Tinderissä kohtaa "samanlaiset". Vaan naiset ampuvat omaa tasoaan ylemmäs, ja siksi Tinderistä ei synny juurikaan pareja, vaan lähinnä seksikohtaamisia. Usein sellaisia, että nainen toivoisi saavansa åarisuhteen, mutta mies katselee sellaista tasokkaamman vaihtoehdon kanssa.

Esimerkiksi minä olen kaukana valokuvamallista. Mutta olen hyväkuntoinen ja hoikka, siististi pukeutuva ja hygieniastani huolta pitävä, AMK:n käynyt, hieman yli keskituloinen, harrastan taidetta/musiikkia. Älykkäät, hauskat, sporttiset ja mukavat naiset haluavat kaverikseni - mistä päättelisin että olen luonteeltani ihan ok nyt ainakin.

Ainoat naiset joihin minulla on Tinderissä mahdollisuuksia, ovat seuraavanlaisia (varotus, täysin raatorehellinen kuvaus):

- reippaasti ylipainoa ja kropan malli pallo

- kasvonpiirteet sanotaanko nyt että eivät ideaalit

- ei liikuntaa tai ulkoilua. Kiinnostaa leffa ja mässy, tai sitten mässy ja alko

- taide ei kiinnosta, musiikki lähinnä siten että fanitetaan jotain bändiä ja bändin vokalistia

- rahasta pulaa, jos työelämässä niin palkka alle keskitason

- ei omistusasuntoa

- mahdollinen keskustelu sitä, että mies puhuu ja nainen kuuntelee. Ei juuri omaa sanottavaa

Eli match voi syntyä vain jos minä ylitän naisen lähes jokaisella osa-alueelta, joita pidetään yleisesti toivottavina piirteinä parisuhteen kannalta.

Nyt kysyt miksi olen mätsännyt näiden naisten kanssa? No siksi koska kuvat olivat epärehelliset, eikä kuvauksissa mainittu negatiivisia asioita. Olen lähtenyt treffeillekin kolmen Tinder-naisten kanssa jotka kertoivat olevansa aina valmiita lähtemään ulos reippailemaan. No sitten kävi ilmi, että viiden minuutin kävelyn jälkeen kiinnosti ainoastaan eväspullat ja yhtä lonkerot terassilla.

Miksi kokeilin Tinderiä? Siksi, koska livenä mahdollisuuksia tulee todella harvoin, ellei ole äärimmäisen sosiaalinen tai äärimmäisen aloittelias. Minä en ole kumpaakaan.

Yhtä kaikki, minua ei kiinnosta seksisuhteet naisten kanssa jotka eivät ole kiinnostavia ylipäätään. Tiedän, että suuri osa miehistä ajattelee eri tavalla kuin minä. Saatan olla jossain määrin demiseksuaali, mene ja tiedä. Yhtä kaikki, Tinder oli täyttä ajanhukkaa. Ei auttanut sekään kun tuttavanaiset auttoivat tekemään profiilin. Naiset jotka olisivat kanssani yhteensopivia parisuhdemielessä, saavat massatykkäyksiä ja "voisin panna tuota"-tykkäyksiä miehiltä jotka ovat heitä ja minua ns. tasokkaampia. Joten miksi mätsätä minun kanssani, kun parempaakin on tarjollla - tai niin voi ainakin uskotella itselleen, että jospa seuraava komistus haluaisi sitoutua.

Eli jatkan livenä. Livenä tapasin kaksi exäänikin, jotka olivat molemmat minua vastaavia ja kanssani yhteensopivia. For the record. Ensimmäinen suhde kaatui siihen, että kuvittelimme etäsuhteen toimivan, eikä se toiminut. Toinen siihen, että exäni - vannoutunut lapseton - heräsikin haluamaan lapsia. Voi kestää kauan ennen kuin seuraava tilaisuus koittaa, mutta sekin voittaa Tinderin.