Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulin tänään kaverilta, että avoliittoni on outo

Vierailija
03.06.2024 |

Koska emme 1.5v aikana ole mieheni kanssa riidelleet kertaakaan. Olin ihan ihmeissäni. Vertasi sitä omaansa, jossa ovat kuulemma niin intohimoisia ja mustasukkaisia toisistaan, että riitelevät ja se on kuulemma normaalia jos ollaan oikeasti rakastuneita

Ajatuksia?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit pariskunnat ei riitele ainakaan kovin usein. Ystäväsi suhde ei kuulosta terveeltä... Kukaan ei ole täydellinen ja joskus sattuu huonoja päiviä jolloin riita saattaa syttyä mutta ei usein... En kyllä riitelijän kanssa ikinä voisi olla parisuhteessa.. 

Vierailija
82/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kans sanottu että on epänormaalia jos ei riidellä. No ei riidellä, yhdessä jo 27v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteet ilman riitelyä ovat outoja, koska ihmisillä tulee väkisinkin erimielisyyksiä. Koen, että suhde, jossa riitelemistä on, on huomattavasti turvallisempi kuin suhde, jossa sitä ei ole, koska se eka riita voi sitten katkaista sen kokonaan, kun ei olla opittu selviämään noista tilanteista.

Vierailija
84/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://aidinkielenkotisiv.wixsite.com/mysite/vaeittely

Väittelyt oli kyllä koulussa ihan älyttömän kivoja, varsinkin kun aihe osui hyvin ja saatiin hieman intohimoa mukaan peliin. Kyllä siellä äänitaso usein myös hieman nousi ja kukaan ei sitä riitelynä pitänyt! Tietenkään! 

Vierailija
85/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ennen vauvaa ollut riitoja, erimielisyyttä kyllä. Nyt vauva on 5kk ja ei ikinä ole näin paha olo ollut , mies puhuu äärimmäisen rumasti melkein päivittäin nykyään.

En tiedä mitä tapahtui, huomioin kaikkia, en ole muuttunut vauvan jälkeen, mies on paljon töissä ja itse yksin koliikki vauvan kanssa. Myönnän pinnan olevan kireä kun ej ole omaa aikaa ja väsyttää. Silti en ole ilkeä ja haasta riitaa. Minä kunnioitan ja mies ei?

Vauva oli toivottu, aina haaveiltu max 3 lapsesta.

Vierailija
86/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset tykkää riitelystä. suorastaan nauttii. riidanhaastamisella nainen saa haluamaansa huomiota. siksi naiset usein riitelevät yksinään ja mies ei edes tiedä, mistä nainen tälläkin kertaa taas riitelee.

Vierailija
87/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhteet ilman riitelyä ovat outoja, koska ihmisillä tulee väkisinkin erimielisyyksiä. Koen, että suhde, jossa riitelemistä on, on huomattavasti turvallisempi kuin suhde, jossa sitä ei ole, koska se eka riita voi sitten katkaista sen kokonaan, kun ei olla opittu selviämään noista tilanteista.

Joillain ihmisillä on taito olla eskaloimatta erimielisyyksiä ja vaikeita tilanteita riitelyn tasolle van ne osataan ratkoa fiksummin. 

Vähän sama kuin sanoisit että turpaanvetävän puolison kanssa on kestävämpää olla parisuhteessa koska silloin ei enää ole riskiä siitä että suhde loppuisi ensimmäiseen turpaanvetoon. 

Vierailija
88/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset tykkää riitelystä. suorastaan nauttii. riidanhaastamisella nainen saa haluamaansa huomiota. siksi naiset usein riitelevät yksinään ja mies ei edes tiedä, mistä nainen tälläkin kertaa taas riitelee.

Kertoo enemmän sinusta kuin koko naissukupuolesta jos tuollaisten naisten kanssa päädyt yhteen. Tuskin itsekään olet mikään timantti jos kokemuksesi naisista on WT edustajat. 

Vierailija
89/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely on sitä, että yrittää alistaa toisen osapuolen toimimaan niin kuin haluaa henkisen väkivallan voimin. 

Vierailija
90/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka avioliitto monta vuotta riidaton, ennen eroa vasta riideltiin kunnolla koska kolmas osapuoli tuli kuvioihin.

Vierailija
91/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun seksiä "antaa" aina kun mies haluaa, niin ei tarvii riidellä :) Hahaha. Oletko käyttöesine?

Käsitit täysin väärin minut. Tarkoitin vain sanoa että meillä on aktiivinen seksielämä jossa olen halukas seksiin kuten miehenikin. Ja onhan sitä olemassa ns kaveriliittoja jossa pariskunnat ovat toistensa parhaita kavereita muttei seksiä ole. Meillä on sekä hyvä kumppanuus suhde ja hyvä seksisuhde. 

Vierailija
92/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erimielisyys ja riitely eivät ole sama asia. Erimielisyydet voi ratkoa ihan aikuistenkin tavalla, keskustelemalla.

Vierailija
93/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ennen vauvaa ollut riitoja, erimielisyyttä kyllä. Nyt vauva on 5kk ja ei ikinä ole näin paha olo ollut , mies puhuu äärimmäisen rumasti melkein päivittäin nykyään.

En tiedä mitä tapahtui, huomioin kaikkia, en ole muuttunut vauvan jälkeen, mies on paljon töissä ja itse yksin koliikki vauvan kanssa. Myönnän pinnan olevan kireä kun ej ole omaa aikaa ja väsyttää. Silti en ole ilkeä ja haasta riitaa. Minä kunnioitan ja mies ei?

Meillä alkoi riitely vauvan tulon jälkeen. Mulla hormonit sekasin ja olin älyttömän väsynyt ja räjähtelin milloin mistäkin. Mies myös väsynyt yövalvomisesta ja räjähteli myös. Nyt kun lapsi nukkuu paremmin on riitelykin helpottanut jonkin verran. Molemmilla on kylläkin pinna usein kireällä ja sanaharkkaa tulee ihan pikkuasioista. Meillä ei onneksi kumpikaan ole ryhtynyt ilkeilemään, mutta välillä on ollut tosi paha olo suhteessa. Puhumalla ollaan selvitty kaikista riidoista ja pahoista oloista. Aina on anteeksi pyydetty ja annettu. Puhu avoimesti miehesi kanssa tuntemuksistasi. Ei ole ok, jos tunnet päivittäin pahaa oloa suhteessa ja mies ilkeilee.

Vierailija
94/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin on outoa, jos ette ole riidelleet kertaakaan. Tuntuu, että vähintään toinen myötäilee ja peittelee omia tunteitaan. Liiallinen draamakaan ei ole hyvän suhteen merkki eikä hullu mustasukkaisuus. Omassa nykyisessä suhteessani riitelimme ihan liikaa ensimmäisten parin vuoden aikana, mutta nyt on ollut jo vuosia tasaista. Silti pientä kärhämää syntyy joka kuukausi, niistä kuitenkin päästään yli minuuteissa. 

Omat vanhempani ovat kohta olleet naimissa 50 vuotta, enkä ole koskaan nähnyt heidän riitelevän. Jo pelkästään sellainen turhautumisen ilmaiseminen on harvinaista heillä. Kumpikaan ei ole tossun alla. He eivät vaan ole luonteeltaan riitelijöitä. Joskus minä tosin saatan riidellä jomman kumman kanssa. Isäni palvoo lähes äitiäni ja äitini taas yrittää tehdä asiat mukavaksi isälleni. Heillä on aika perinteiset roolit, eikä rahasta ole koskaan ollut puutetta. Molemmat ovat luonteeltaan samanlaisia ja hyväkäytöksisiä toisiaan kohtaan. 

Minusta siinä ei ole koskaan ollut mitään outoa etteivät he riitele. Päinvastoin, ihmettelisin suuresti, jos he alkaisivat riitelemään.

Vierailija
95/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä, jostain erimielisyydestä pitää riidellä. Kaikkeen löytyy ratkaisu ja kompromissi. Haluat mennä Ruotsiin ja toinen Viroon lomalle? No se on helppo ratkaista ilman riitaa. Menette molempiin paikkoihin. Ette mene kumpaakaan. Toinen menee yksin Viroon ja toinen Ruotsiin jne, 

Kerro minulle yksikin sellainen asia, josta ihan normaalisti keskustelemalla ei voida sopia. Joskus ehkä joutuu vain hyväksymään ettei ole samasta asiasta samaa mieltä. Kaikki eivät vaan tykkää kaikesta, mutta se ei ole syy riidellä. Jos parisuhteessa riidellään paljon ja kovaa kannattaa miettiä, miksi ihmeessä niitä riitoja syntyy. 

Vierailija
96/96 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viheltää tuo peli poikki ennenkuin siitä muodostuu ihan oikeasti miehellesi se paha tapa ja se ainoa tapa.

Joka ikinen kerta kun hän sanoo rumasti, niin tuo se esille. Jätä koko muu aihe ja ala puhumaan vain ja ainoastaan siitä miten hän kohtelee sinua. Se ei saa jäädä näkymättömäksi.

Lataa niitä miksi kysymyksiä? Miksi hän haukkuu. Miksi hän pitää sinua jonain pahana. Miksi hän ei välitä, vaikka sinulle tulee paha mieli. Miksi hän ei arvosta suhdettanne ja haluaako hän eron, koska siihen se lopulta johtaa, kun puhuu rumasti kokoajaan.Miksi hän kokee voivansa kohdella sinua huonosti. Miksi hän ajattelee, että suhteenne on normaali ja noin kuuluu tehdä ja uskooko hän muiden miesten tekevän tuota. Ymmärtääkö hän itse mitä hän sanoo. 

Kirjoita ylös ne sanat millä hän sinua haukkuu ja laita ne seinälle, että hän näkee ne. 

Ehkä miehelläsi on toinen nainen. Moni mies ryhtyy ilkeäksi, koska haluais erota, mutta kokee ettei voi.