Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako tällaista rivarikämppää myytyä ikinä?

Vierailija
03.06.2024 |

85-rakennettu rivarineliö Helsingissä. Yksitasoinen. Iso ja rauhallinen piha. Hyvä sijainti.

Kylppäri remontoimaton, muuten asuntp rempattu.

Rauhallinen taloyhtiö. Talkoilla hoidettu.

Muttase iso mutta.

Salaojaremontti tulossa ja kaikki menee uusiksi. Kustannus on n. 25t per huoneisto. Valesokkeli, väliseinät tosin lähtee onneksi ontelolaatan päältä.

Kylppäriremppa n. 20t. Ilmalämpöpumppu uusittava. Ikkuna/energiaremppa taloyhtiöön tekemättä.

Pari osakasta ehti myydä asuntonsa ennen kuin salaojien kuntotutkimus varmistui, joten ei tarvinnut myydä alihintaan. 

Ei ole omasta kämpästä kyse vaan sisarukseni. Mietittiin vaan et saako tota ikinä myytyä

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen rempan jälkeen joo. 

Vierailija
2/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla hinnalla menee kyllä kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioikaa tulevat remontit pyyntihinnassa.

Vierailija
4/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso plussa, jos salaojat on tehty ja valesokkelit (jos sellaiset on) korjattu vanhassa talossa.

Vierailija
5/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan 100€ koska sijainti on Helsingissä, lahjoitan palokunnalle harjoittelukohteeksi.

Vierailija
6/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä sijainti niin varmaan menee, mutta hintaan nuo tulevat remontit tietysti vaikuttaa. Ei vain se remontin kustannus vaan kaikki sen aiheuttama vaiva myös. 

Vierailija
7/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On iso plussa, jos salaojat on tehty ja valesokkelit (jos sellaiset on) korjattu vanhassa talossa.

Juu, jos mitenkään mahdollista niin kannattanee pitää asunto remontin yli. Sitten menee varmasti kaupaksi ja luultavasti asuntokauppa muutenkin ehtii vähän vilkastua nykyisestä.

Vierailija
8/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoisassahan oli sen lentoemoon huoneiston lattiakin vino, valesokkelitalo ja talo vajonnut, huh, huh. 

Vierailija
9/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis miten se valesokkeli nyt poistetaan/korjataan?

Salaojaremontti on eri remontti.

Itse en kyllä 70/80-lukujen rivareihin koskisi. Niin turskea kokoelma ongelmarakenteita.

Vierailija
10/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi missään tapauksessa. Varma homepommi. Omaansa voi edes kunnostaa, mutta rivareissa on aina joku asukki, jota home ei haittaa tai muuten vaan pihi, eikä remontteja saa tehtyä riittävässä laajuudessa. 

Olen asunut valesokkelitalossa ja remontoinut sitä. Jos salaojat ovat "remontin tarpeessa" = talo on mätä.

Vierailija
11/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi missään tapauksessa. Varma homepommi. Omaansa voi edes kunnostaa, mutta rivareissa on aina joku asukki, jota home ei haittaa tai muuten vaan pihi, eikä remontteja saa tehtyä riittävässä laajuudessa. 

Olen asunut valesokkelitalossa ja remontoinut sitä. Jos salaojat ovat "remontin tarpeessa" = talo on mätä.

Mä olen huomannut että ihmiset säikähtää näitä valesokkeli/salaojaremppoja niin ettei edes remontoituja haluta ostaa.

Vierailija
12/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se varmaan kaupaksi menee. Ystäväni asuu 1960-luvulla rakennetussa rivitalossa, ja kaikki siitä myydyt asunnot on myyty ihan samantien, muutamassa päivässä. Rivareille on varmaan aina kysyntää.

Vierailija
13/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis tää maksoi 330t useampi vuosi sitten  ennen koronaa kun Hesan hinnat oli korkeammat. Ja ENNEN kuin oli tiedossa mitään näistä remonteista. Nyt mietittiin että saakohan edes 300tja jos nyt remppaavat kaiken ja ottavat remppalainaa 50t niin maksaako kukaan niin paljoo et saa omat takas. Huonosti on käyny Helsingin hinnoille!

ap

Vierailija
14/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoan 100€ koska sijainti on Helsingissä, lahjoitan palokunnalle harjoittelukohteeksi.

Taas joku joka esittää asuvansa itse miljoonalukaalissa ja on sitä mieltä, että kaikki vuotta vanhemmat talot pitää polttaa. Joopa joo, näitähän riittää palstalla.

Vierailija
15/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis tää maksoi 330t useampi vuosi sitten  ennen koronaa kun Hesan hinnat oli korkeammat. Ja ENNEN kuin oli tiedossa mitään näistä remonteista. Nyt mietittiin että saakohan edes 300tja jos nyt remppaavat kaiken ja ottavat remppalainaa 50t niin maksaako kukaan niin paljoo et saa omat takas. Huonosti on käyny Helsingin hinnoille!

ap

Jos ja kun osto tehdään ylihintaan, niin mitäs luulisit?

Vierailija
16/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valesokkeli on aina riskirakenne. Joskus voivat toimia. Jotkut eivät osta sellaista koskaan riskirakenteen vuoksi, toisen voivat ostaa - mahdollisesti ilman, että tietävät sen riskin. Paljonhan näistä on niitä surullisia tarinoita, kun alapuut ovat olleet homeessa ja mätiä. Toivottavasti salaojat ovat tähän asti toimineet hyvin ja pitäneet talon kuivana, eikä tähän olla herätty liian myöhään.

Jos talolla on ollut hintaa 330t, kun hinnat olivat korkeammalla, et tietenkään tule saamaan 300t. Nyt asuntokauppa ei vedä, hinnat ovat tulleet reilusti alaspäin monilla alueilla, sielläkin. Tietenkään en tiedä kyseisen alueen asuntomarkkinoita tällä hetkellä, mutta epäilen, että tuosta saat pudottaa reippaasti. Sen jälkeen miinustat vielä remonttien kustannukset ja pääset lähemmäs oikeaa myyntihintaa.

Vierailija
17/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kylppäriremppa n. 20t". Tuo nyt ei ainakaan voi tulla yllätyksenä, on tiedossa jo ostovaiheessa. Itse joutuu tekemään vain jos ei entinen miellytä.

Vierailija
18/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No kuka urpå kuvittelee, että jos ostaa vanhan rivarin 330 000:lla; niin sen arvo vaan nousee, kun he asuvat siinä? Ajattelivat kenties, että kymmenen vuoden päästä siitä saa helposti puoli miljoonaa? Ei asuntojen arvo aina vain nouse, eikä aina saa omiaan pois. Jos ajattelee, että saa omansa pois eli voi itse asuia ilmaiseksi sen ajan kuin asuu, on yksinkertaisesti tyhmä.

Vierailija
19/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut että ihmiset säikähtää näitä valesokkeli/salaojaremppoja niin ettei edes remontoituja haluta ostaa.

Ihmiset ovat tyhmiä. Kaiken saa korjattua.

Vierailija
20/44 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin rivari luokituksella välttävä Espossam, koska ei haluttu tehdä remontteja. Hintalappu oli sitten yli 50 000 euroa alhaisempi. Meni kahdessa päivässä kaupaksi ja ihan hyvät rahat tuli kummiski