Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltainen suhde, en pääse eroamaan

Vierailija
03.06.2024 |

Liki kymmenen vuotta yhdessä. Mies vuosi vuodelta väkivaltaisempi ja pelkään häntä, en vaan jostain syystä kykene eroamaan. Mulla ei ole muuta perhettä ja työtkin loppui, olen ns miehen armoilla. 

Kun mies juo niin muuttuu entistä aggressiivisemmaksi. Eilen näin hänen ostavan olutlaatikon ja aloin pelkäämään ja menin ajoissa nukkumaan.

Noin 2 aikaan yöllä herään siihen kun mies huutaa sylki roiskuen että missä sormukseni on. Olin ottanut sen pari päivää sitten pois kun iho oli hautonut sen alla ja rikki, tästä kerroin miehelle.

Hän alkoi aivan silmittömästi haukkumaan minua mm huoraksi, rumksi lihavaksi läskiksi, syöksyi aggressiivisesti minua päin ja huusi sylki roiskuen.

Olin aivan paniikissa ja shokissa. Pyysin miestä lähtemään veljelleen yöksi. Tästä sekosi vielä pahemmin ja soitti poliisit?? Koska hän ei kotoaan lähde. Meni ulos soitti myös veljelleen ja istui veljen kanssa autossa odottamassa.

Poliisit tuli ja kuulin ikkunasta kun mies puhui täysin asiallisesti poliiseille että minä olen sekopåä, uhkaan että mies ei saa olla kotona, kaikkea ihan sairasta!

No sieltä tuli kaksi isoa miespoliisia josta vanhempi alkoi vihaisena huutamaan mulle että miten häiriköin täällä miestä, koitin selittää miten asia meni ja ei uskonut minua tippaakaan. Samaan aikaan mies toiselle poliisille nauraa pilkkaavana ja pyörittelee silmiään.

Mä itken ja soperran että pelkään miestä ja siksi pyysin lähtemään. Poliisi vaan huutaa mulle että miksi sitten mies joutui soittamaan minulle poliisit ,miksen itse soittanut. Enhän mä olisi uskaltanut koitin sanoa. Poliisi vain huusi ivallisesti että sitten lähden putkaan jos niin miestä pelkäät. Haukkui vielä typeräksi kun tämän takia heitä vaivataan. En mä edes mitään tehnyt tai soittanut. Olin ihan järkyttynyt ja kysyin poliisin nimeä. Kirjoitin sen ylös.

Paniikissa sitten rukoilin että saan jäädä kotiini, he lähtivät ja mies välittömästi otti puhelimeni ja löi sen paskaksi.

Tää teksti on varmaan täynnä kirjoitusvirheitä. Tärisen niin että sormet ei toimi. Pelkään ihan hirveästi, mies lähti aikaisin aamulla. En voi käsittää poliisin käytöstä ja vaikka tiedän että valittaminen on turhaa niin olisin halunnut edes saada tämän tietoon , poliisin nimi katosi kun mies rikkoi puhelimen.

Mitä mä teen :( Kuulostaa varmasti aivan sairaalta, mutta mulla ei ole ketään kelle puhua. Tuntuu etten mä voi mitään tehdä, poliisikaan ei usko

Kommentit (293)

Vierailija
181/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille! Tuntuu paskalta tänne avautua mutta mulla ei ole ketään. Miksi kukaan ei musta välitä? Jo töissä aika kateellisena ihailin kun on sukujuhlia, kaikkea on sukua perhettä kavereita, musta taas perhe ei ole kiinnostunut ja en vaan saa kavereita vaikka kuinka yritän, vaikka mitä harrastuksia olen koittanut keksiä etten olisi ns miehen armoilla.

Loukkaannuin tosi pahasti tästä että sisko on enää perheestä ainut kun on silloin tällöin tekemisissä ja kun laitoin viestiä sanoilla että nyt on tosi paha tilanne, mies väkivaltainen ja tosi paha olla, voitko soittaa huomenna. Niin ei laittanut mitään. Tänään koitin soittaa ja ei vastannut. Laittoi viestiä että huomenna eräpäivä, silloin voin ehkä soittaa.

Mietin miksi olen edes syntynyt. Kaikille pelkkää paskaa

Mä vatvoin eroa itse monta vuotta. Lopulta tajusin, että ei kukaan enää edes jaksa kuunnella tätä samaa. Mies sitä ja mies tätä. Mitä voivat sanoa? Alkuun jotain tsemppausta, mut sit kannustaa eroon. Sullakin niin pitkään kestänyt, että ei he varmaan jaksa kymmeniä vuosia hokea sitä samaa. Nyt on aika tehdä itse suunnitelmat ja lähteä. Lopeta se miehestä jauhaminen, et ole mikään miehen jatke tai omaisuus. Et saa tuhlattuja päiviä ikinä takaisin. Mennyttä et voi muuttaa, mutta olet ainoa joka voi muuttaa sun tulevaisuuden. Ei mies, ei suku, ei kaverit.

Vierailija
182/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde heti.

Jo tänään.

hae apua viranomaisilta ja ota oma elämäsi takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ptovon huutelijat eivät ole olleet narsistisen, vainoharhaisen hullun läheisen kanssa tekemisissä ja hyvä toki heille.

No en ole todellakaan. Pienikin merkki niin olen lähtenyt suhteesta. Ei sitä tarvitse katsoa vuosikausia ja sen jälkeen olla vaan, että kun mulle on sattunut ja muut ei tajua. On nämäkin valintoja. Tämä lähinnä huomiona heille joilla ei ole vielä myöhäistä. Uhkaavasta suhteesta pitää lähteä heti! Ei se niin mene, että joku vaan joutuu siihen tilanteeseen ja joku ei. Omia valintoja kaikki.

Ja provoksi tätä ei niinkään tee tapahtumat, mutta huutava poliisi? Siinä kohtaa menee yli, tai sitten ap on tilanteen takia niin järkyttynyt, että ympäristön havainnointi ei ole ollut normaalia. Poliisien hermot kyllä kestää kovempiakin tilanteita eikä he niilläkään työtehtävillä käy huutamassa ihmisille.

Täh? Mikä osa tästä nyt on epäuskottavaa?

Kerran on poliisit vaan nauraneet kun ex kävi käsiksi, mulla oli kuitenkin näkyviä merkkejä ja vaatteita revittynä. En itse pystynyt shokiltani puhumaan.

Totesivat että hehheh, rakastavaisten riitoja, menkäähän nukkumaan.

Eikä tuossa tilanteessa varmaan ihan järjellä pysty objektiivisesti tilannetta tulkitsemaan kun itsellä on hätä.

Vierailija
184/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mikä siinä putkassa olisi ollut niin kamalaa? Rauhallinen joskin vähän tylsä huone, turvassa mieheltä. Seuraavana päivänä, oltuasi yön putkassa (yön jälkeen oletetaan, että olet        selvä) olisit sitten voinut ottaa turvakodin puheeksi.

Poliisien näkökulmasta ihminen haluaa lähteä pois väkivaltaisesta tilanteesta, vaikka sitten putkaan (eli käytännössä huoneeseen oleskelemaan ja nukkumaan yön ilman väkivaltaa),        ja   kun rukoilit että saat jäädä hakattavaksi niin se ei heistä kuulostanut uskottavalta."

Tuohan olisi vain lisännyt ap:n häpeää, että ensin käydään kiinni ja sitten vielä uhri joutuu putkaan. Uhrille tuo on siinä tilanteessa käsittämätön nöyryytys kaiken päälle. Mies olisi seuraavan päivänä entistäkin enemmän juhlinut kukkona tunkiolla, että hän pystyi järjestämään tämänkin nöyryytyksen ap:lle, hän pystyy kanssasi mihin vain. 

Vierailija
185/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppoa omahyväisenä ylpeillä sillä ettei itse ikinä joutuisi väkivaltaiseen suhteeseen ja että kaikki on omia valintoja, jos omaa itsetuntoa ei ole jo murrettu aiemmissa elämäntapahtumissa. Terveesti omanarvontuntoinen ihminen jolla on hyvät turvaverkot pystyy yleensä helpommin sekä näkemään vaaran merkit että lähtemään suhteesta. Mutta yksikään väkivaltaisessa alkoholistiperheessä kasvanut lapsi ei ole VALINNUT omaa osaansa ja nämä jäljet ja kokemukset vaikuttavat myös myöhempään käytökseen.

Vierailija
186/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvataloon

Vierailija
187/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ptovon huutelijat eivät ole olleet narsistisen, vainoharhaisen hullun läheisen kanssa tekemisissä ja hyvä toki heille.

No en ole todellakaan. Pienikin merkki niin olen lähtenyt suhteesta. Ei sitä tarvitse katsoa vuosikausia ja sen jälkeen olla vaan, että kun mulle on sattunut ja muut ei tajua. On nämäkin valintoja. Tämä lähinnä huomiona heille joilla ei ole vielä myöhäistä. Uhkaavasta suhteesta pitää lähteä heti! Ei se niin mene, että joku vaan joutuu siihen tilanteeseen ja joku ei. Omia valintoja kaikki.

Ja provoksi tätä ei niinkään tee tapahtumat, mutta huutava poliisi? Siinä kohtaa menee yli, tai sitten ap on tilanteen takia niin järkyttynyt, että ympäristön havainnointi ei ole ollut normaalia. Poliisien hermot kyllä kestää kovempiakin tilanteita eikä he niilläkään työtehtävillä käy huutamassa ihmisille.

Kuinka tyhmä ja omassa kuplassaan elävä täytyy olla että kykenee suoltamaan tällaista sontaa? 'poliisien hermot kylö kestää..'. Tämän kirjoittajalle tekisi hyvää saada muutaman kerran kunnolla turpaansa ja tulla sitten itkemään,kuinka poliisi 'auttoi'. V..u mikä nuija.

Vierailija
188/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja provoksi tätä ei niinkään tee tapahtumat, mutta huutava poliisi? Siinä kohtaa menee yli, tai sitten ap on tilanteen takia niin järkyttynyt, että ympäristön havainnointi ei ole ollut normaalia. Poliisien hermot kyllä kestää kovempiakin tilanteita eikä he niilläkään työte

Sulle "täh", niin nimenomaan se oli pointti, että siinä tilanteessa ei shokilta pysty tilannetta tulkitsemaan. Sekunnit voi tuntua minuuteilla, tai toisinpäin. Pienikin poliisin inhimillinen ilme voi tuntua naureskelulta. Mut tuskin oikeasti tulevat väkivalta tilanteeseen ja nauravat kummellekaan.

Ja jos kokee väkivaltaa niin pitää toimia eikä jäädä muiden oletettuihin reaktioihin kiinni. Ei mitään TÄH vaan lopettaa sen muiden varaan ripustautumisen. Ihan itse on se suhde aloitettu niin samalla tavalla siitä pääsee eroon. Itse. Mutta kannattaa kyllä lukea ohjeet ja suunnitella etukäteen. Erotilanne on tuossa kohtaa vaarallinen hetki. 

Vierailija
189/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

187 on se lyövä hullu. Kuten sanottu, ei ole kokemusta eikä tule. Mulla on mielipiteet enkä silti ota turpiin. Sori siitä. :D

Vierailija
190/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähde turvakotiin. Soita sinne, ja mene. Kaikki asiat kyllä järjestyvät aikanaan, koti jne. ja elämäsi tulee olemaan  parempi kuin ennen. Nyt tuon miehen kanssa elämäsi on matkalla kohti tuhoa.

Huomaan, ettet ole vielä siinä pisteessä, että tajuat, että sinulla ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Unohda tavarat, koti, lemmikeille koita mahdollisuuksien mukaan järjestää hoito. Sitä pistettä ei kuitenkaan kannata jäädä odottamaan, koska se piste voi koitua kohtaloksesi. Parempi lähteä jo nyt. Usko minua, puhun kokemuksesta.

Unohda tavarat, koti, lemmikeille yritä mahdollisuuksien mukaan järjestää hoito. Oma henkesi menee noiden edelle. Ilman sitä sinulla ei voi olla noitakaan, ei mitään. Turvakodista saat tarvittavaa tukea ja pääset eteenpäin, asiat alkavat järjestyä. Onneksi teillä ei ole lapsia. Siten sinulla on mahdollisuus päästä miehestä jossain vaiheessa kokonaan eroon. Helppoa se ei silti tule olemaan, ja mies yrittää houkutella takaisin. Älä kuitenkaan mene ansaan, vaikka houkuttaisi, koska kuvio vain toistuisi. 

Tsemppiä. Arvosta itseäsi. Pystyt tähän.

Vierailija
191/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullekin poliisit naureskelivat, mies osasi muuttua unelmien prinssiksi ja kääntää tilanteen päälaelleen kun he tulivat paikalle. Eräällä kerralla sain yhden poliisin perääni, hän alkoi facebookissa pommittaa viesteillä ja kinusi salaisia tapaamisia. Ja tämä ei ole provo, joskus totuus on tarua ihmeellisempää!

Vierailija
192/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

187 on se lyövä hullu. Kuten sanottu, ei ole kokemusta eikä tule. Mulla on mielipiteet enkä silti ota turpiin. Sori siitä. :D

Meinaat että sua varoitellaan ennen ensimmäistä iskua?

Vierailija
193/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin, että naistenlinjalla ois huomenna chat auki. Otatko yhteyttä sinne?

Vierailija
194/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla varmaan on aika tiukka vahdinta ja joudut poistelemaan sivuhistoriaa etkä pääse tänne nyt mutta tuutko huomenna kertomaan miten menee?

Vierailija
195/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisesta suhteesta irtautuminen ei välttämättä onnistu heti eikä se ole helppoa. Siksi voi myös edetä vähitellen. Teet ajatustyötä, valmistaudut, keräät tavaroita ja otat selvää asioista. Peität jälkesi. Lähdet, kun mies on poissa. 

Vierailija
196/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit AP?

Vierailija
197/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa miten huonosti ihmiset ymmärtää toisten tilanteita. Älä hae apua täältä vaan vertaistuesta. Jos mies on väkivaltainen vain humalassa ja lopettaa juomisen omasta halustaan, niin siinä tapaukseessa suhde voi jatkua. Muussa tapauksessa ei suhdetta kannata jatkaa.

Ihmisten on hirveän vaikea ymmärtää, että väkivalta alkaa pikkuhiljaa ja on salakavalaa. Tyypillisin neuvo on ylimielinen " miks et lähde, mä en katsois sekuntiakaan". Et takuulla katsoisi vierasta. Mutta kun tilanne tapahtuisikin sinulle ja tekijä olisikin se sinun Antti, Janne, Lasse tai Mika, jonka kanssa olisit ollut yhdessä 15 vuotta onnellisena ja teillä olisi 4 lasta, niin tilanne onkin ihan eri. Uhrin syyllistäminen lähinnä lisää uhrin häpeää ja epätoivoa.

Suomessa väkivaltaa on kokenut liki kolmasosa naisista. Tekijöinä ja uhreina on tavallisia ihmisiä, joka sosiaaliluokasta.  Häpeä estää asiasta puhumisen.

Olen itse ollut  kaksi kertaa samassa tilanteessa. Nuorena sain mustasukkaiselta mieheltä nyrkistä niin että leuka murtui.

Vierailija
198/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille! Tuntuu paskalta tänne avautua mutta mulla ei ole ketään. Miksi kukaan ei musta välitä? Jo töissä aika kateellisena ihailin kun on sukujuhlia, kaikkea on sukua perhettä kavereita, musta taas perhe ei ole kiinnostunut ja en vaan saa kavereita vaikka kuinka yritän, vaikka mitä harrastuksia olen koittanut keksiä etten olisi ns miehen armoilla.

Loukkaannuin tosi pahasti tästä että sisko on enää perheestä ainut kun on silloin tällöin tekemisissä ja kun laitoin viestiä sanoilla että nyt on tosi paha tilanne, mies väkivaltainen ja tosi paha olla, voitko soittaa huomenna. Niin ei laittanut mitään. Tänään koitin soittaa ja ei vastannut. Laittoi viestiä että huomenna eräpäivä, silloin voin ehkä soittaa.

Mietin miksi olen edes syntynyt. Kaikille pelkkää paskaa

Mä vatvoin eroa itse monta vuotta. Lopulta tajusin, että ei kukaan enää edes jaksa kuu

Ei olla siskon kanssa kovin läheisiä, hänen omasta halusta niin en ole oikein ennen puhunut näistä asioista. Viime kesänä kerran ja silloin ei oikein mitenkään kommentoinut. En osaa selittää tätä tunnetta mutta jos mies haluaisi erota niin sieltä tulisi koko perhe äitiä ja isää sisarukset ja vaikkapa serkut, mutta kun mulle käy näin niin kukaan perheestä ei välitä. Siksi mieskin ollut mulle niin tärkeä kun kerrankin joku välitti.

Vierailija
199/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin, että naistenlinjalla ois huomenna chat auki. Otatko yhteyttä sinne?

Mitä siellä jutellaan, tai miten voivat auttaa? Musta tuntuu että tosi vaikea nyt ottaa yhteyttä mihinkään kun ei poliisitkaan usko 

Vierailija
200/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tätä naista. Ei kukaan voi olla noin tyhmä, että roikkuu hullussa miehessä ja vikisee, että on riippuvainen tästä. Etkä ole, vaan itsestäsi.Sinä sen määräät, annatko hullun hakata sinua. Miks sä kohtelet itseäsi noin törkeästi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan