Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltainen suhde, en pääse eroamaan

Vierailija
03.06.2024 |

Liki kymmenen vuotta yhdessä. Mies vuosi vuodelta väkivaltaisempi ja pelkään häntä, en vaan jostain syystä kykene eroamaan. Mulla ei ole muuta perhettä ja työtkin loppui, olen ns miehen armoilla. 

Kun mies juo niin muuttuu entistä aggressiivisemmaksi. Eilen näin hänen ostavan olutlaatikon ja aloin pelkäämään ja menin ajoissa nukkumaan.

Noin 2 aikaan yöllä herään siihen kun mies huutaa sylki roiskuen että missä sormukseni on. Olin ottanut sen pari päivää sitten pois kun iho oli hautonut sen alla ja rikki, tästä kerroin miehelle.

Hän alkoi aivan silmittömästi haukkumaan minua mm huoraksi, rumksi lihavaksi läskiksi, syöksyi aggressiivisesti minua päin ja huusi sylki roiskuen.

Olin aivan paniikissa ja shokissa. Pyysin miestä lähtemään veljelleen yöksi. Tästä sekosi vielä pahemmin ja soitti poliisit?? Koska hän ei kotoaan lähde. Meni ulos soitti myös veljelleen ja istui veljen kanssa autossa odottamassa.

Poliisit tuli ja kuulin ikkunasta kun mies puhui täysin asiallisesti poliiseille että minä olen sekopåä, uhkaan että mies ei saa olla kotona, kaikkea ihan sairasta!

No sieltä tuli kaksi isoa miespoliisia josta vanhempi alkoi vihaisena huutamaan mulle että miten häiriköin täällä miestä, koitin selittää miten asia meni ja ei uskonut minua tippaakaan. Samaan aikaan mies toiselle poliisille nauraa pilkkaavana ja pyörittelee silmiään.

Mä itken ja soperran että pelkään miestä ja siksi pyysin lähtemään. Poliisi vaan huutaa mulle että miksi sitten mies joutui soittamaan minulle poliisit ,miksen itse soittanut. Enhän mä olisi uskaltanut koitin sanoa. Poliisi vain huusi ivallisesti että sitten lähden putkaan jos niin miestä pelkäät. Haukkui vielä typeräksi kun tämän takia heitä vaivataan. En mä edes mitään tehnyt tai soittanut. Olin ihan järkyttynyt ja kysyin poliisin nimeä. Kirjoitin sen ylös.

Paniikissa sitten rukoilin että saan jäädä kotiini, he lähtivät ja mies välittömästi otti puhelimeni ja löi sen paskaksi.

Tää teksti on varmaan täynnä kirjoitusvirheitä. Tärisen niin että sormet ei toimi. Pelkään ihan hirveästi, mies lähti aikaisin aamulla. En voi käsittää poliisin käytöstä ja vaikka tiedän että valittaminen on turhaa niin olisin halunnut edes saada tämän tietoon , poliisin nimi katosi kun mies rikkoi puhelimen.

Mitä mä teen :( Kuulostaa varmasti aivan sairaalta, mutta mulla ei ole ketään kelle puhua. Tuntuu etten mä voi mitään tehdä, poliisikaan ei usko

Kommentit (293)

Vierailija
201/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomaa miten huonosti ihmiset ymmärtää toisten tilanteita. Älä hae apua täältä vaan vertaistuesta. Jos mies on väkivaltainen vain humalassa ja lopettaa juomisen omasta halustaan, niin siinä tapaukseessa suhde voi jatkua. Muussa tapauksessa ei suhdetta kannata jatkaa.

Ihmisten on hirveän vaikea ymmärtää, että väkivalta alkaa pikkuhiljaa ja on salakavalaa. Tyypillisin neuvo on ylimielinen " miks et lähde, mä en katsois sekuntiakaan". Et takuulla katsoisi vierasta. Mutta kun tilanne tapahtuisikin sinulle ja tekijä olisikin se sinun Antti, Janne, Lasse tai Mika, jonka kanssa olisit ollut yhdessä 15 vuotta onnellisena ja teillä olisi 4 lasta, niin tilanne onkin ihan eri. Uhrin syyllistäminen lähinnä lisää uhrin häpeää ja epätoivoa.

Suomessa väkivaltaa on kokenut liki kolmasosa naisista. Tekijöinä ja uhreina on tavallisia ihmisiä, joka sosiaaliluokasta.  Häpeä estää asiasta puhumisen.

Olen itse ollut  ka

Mies on alkanut olemaan selvinpäinkin ilkeä, viimekesänä ihan selvin päin sylki naamani kun sai jotkut kilarit. En ole enää pariin vuoteen uskaltanut lähteä miehen kanssa mihinkään reissuun kun voi yhtäkkiä alkaa ilkeilemään, pitämään mykkääkoulua, ihan mitä vain. Jos ulkona korjaa autoa tai tekee jotain ja olen lähellä niin purkaa raivoa muhun tai saattaa jollain tavaralla työntää minua tahallaan jos olemme yhdessä sitä liikuttamassa :(

Vierailija
202/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Mulla on tällä hetkellä sellainen olo että haluaisin vain kuolla. Olen niin surkea että en sitäkään uskalla tehdä. Ei ole ketään jolle tästä jutella. Tuntuu niin väärältä että mies tekee mulle näin ja nyt menee tuolla tyytyväisenä "voittajana" kun poliisikin oli hänen puolella ja sai tuplanöyryyttää mua 

Tuossa aiemmin vetoat niihin lemmikeihisi. Jouduthan ne jättämään kuollessasikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille! Tuntuu paskalta tänne avautua mutta mulla ei ole ketään. Miksi kukaan ei musta välitä? Jo töissä aika kateellisena ihailin kun on sukujuhlia, kaikkea on sukua perhettä kavereita, musta taas perhe ei ole kiinnostunut ja en vaan saa kavereita vaikka kuinka yritän, vaikka mitä harrastuksia olen koittanut keksiä etten olisi ns miehen armoilla.

Loukkaannuin tosi pahasti tästä että sisko on enää perheestä ainut kun on silloin tällöin tekemisissä ja kun laitoin viestiä sanoilla että nyt on tosi paha tilanne, mies väkivaltainen ja tosi paha olla, voitko soittaa huomenna. Niin ei laittanut mitään. Tänään koitin soittaa ja ei vastannut. Laittoi viestiä että huomenna eräpäivä, silloin voin ehkä soittaa.

Mietin miksi olen edes syntynyt. Kaikille pelkkää paskaa

Mä vatvoin eroa itse monta vuotta. Lo

Äh, kirjoitusvirheitä. Olen ollut koko yön niin ahdistunut että en saa nukutuksi. Eli miestä tulisi auttamaan koko perhe mutta mua ei missään tilanteessa kukaan. Nytkin emmin pitkään viestin laittoa siskolle, mutta olin niin shokissa ja voin pahoin että olisi ollut pakko saada puhua jollekin. Entistä kauheampi olo kun ei ollut tippaakaan kiinnostunut edes sitä viisiminuuttista tuhlaamaan minuun :( Olen koko yön miettinyt miksi musta ei kukaan välitä. Olisi niin paljon helpompi lähteä jos edes jollekin voisin soittaa tai joku tulisi kanssani pakkaamaan/tsemppaamaan. 

Olen itseasiassa ollut koko elämän ahdistunut tästä ettei ole välittävää perhettä ja koittanut saada edes ystäviä mutta ei. Mies on aina lohduttanut ja sanonut ettei ikinä jätä, ollut vihainen ja järkyttynyt kun nuorena silloisen poikaystävän pahoinpidellessä kukaan ei tullut tuekseni. Ja nyt hän on se kun mua satuttaa :( Miten ja miksi voi käydä näin.

Vierailija
204/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuo meni lainaukseksi vahingossa. Mutta uskokoon ken tahtoo, mutta ei tarvitse kommentoida jos ei usko. Oon niin murrettu miehen siskon ja poliisin käytöksestä. Miten olenkin näin turha?

Vierailija
205/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin, että naistenlinjalla ois huomenna chat auki. Otatko yhteyttä sinne?

Mitä siellä jutellaan, tai miten voivat auttaa? Musta tuntuu että tosi vaikea nyt ottaa yhteyttä mihinkään kun ei poliisitkaan usko 

Se mitä tapahtui poliisien kanssa ei millään tavalla ennusta sitä millaista on Naisten linjan tai turvakodin henkilökunnan kanssa. Siellä on aivan eri tilanne ja eri ihmiset jotka on koulutettu kohtaamaan väkivaltaisessa parisuhteessa olevia naisia.

Poliisin kanssa kohtaaminen meni pieleen koska mies oli se joka pyysi apua itselleen syyttäen sinua häiriköinnistä joten poliisi oli jo lähtökohtaisesti miehen puolella kuultuaan ensin hänen versionsa. Mies onnistui olemaan tilanteessa vakuuttava ja jäit itse alakynteen. Jos sinä olisit soittanut ensin poliisit paikalle asemasi olisi ollut parempi, mutta jos mies on tosi hyvä puhumaan hän olisi voinut silloinkin sotkea valheillaan keskustelun.

Naisten linjalla miehesi ei ole paikalla valehtelemassa tai mustamaalaamassa sinua vaan saat rauhassa kertoa. Voit itse aloittaa chatin vaikka sanomalla että olet huolissasi parisuhteestasi ja haluaisit keskustella ulkopuolisen kanssa tilanteesta.

Sitten kun he alkavat kysellä mikä huolettaa voit alkaa kuten meillekin kertoa, että pelkäät miestäsi ja että hän on ollut väkivaltainen sinua kohtaan. Ja että olet huolissasi eläimistäsi. Sitten voitte jutella miten tilannettasi voisi parantaa.

Naisten linjalla ei ole mitään merkitystä sillä mikä on miehesi näkemys, heille riittää se että sanot pelkääväsi ja haluavasi pois suhteesta, he puhuvat tilanteestasi kanssasi ja kannustavat sinua eroon. 

Jos linjoilla on ruuhkaa etkä pääse heti läpi yritä sinnikkäästi uudelleen. Et menetä mitään jos käyt siellä keskustelemassa!

Vierailija
206/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi erota jos oikeasti haluaa mutta ei naiset halua erota jännämiehestä.

T: kiltti ja kunnollinen mies

Vierailija
207/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole juippi kilttiä ja kunnollista nähnytkään. Nyhverö ei tarkoita kilttiä ja kunnollista.

Vierailija
208/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuonne naisten linjalle. Yhtä epätietoinen ja ahdistunut olen vielä. Mun pitäisi löytää kanoille jostain paikka ja myös pelkään että mies rikkoo kaikki tavarani jos lähden. Uskon että mies voisi suostua eroon ja itse lähtemään mutta tarvitsisin jonkun tänne kun siitä sanon. 

Mies on taas oma ilkeä itsensä. Olen ollut paniikissa ja ahdistunut enkä ole pystynyt edes pahemmin puhumaan tai tietenkään olemaan normaalisti ja äsken mies töistä tullessa sanoi että vieläkö täällä kiukutellaan, ei ihme että hän kerran viikossa saa kohtauksen kun olen tällainen.

Ahdistaa ja itkettää, mitä ihmettä teen olen aivan shokissa

Vierailija
209/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli hyvä, mutta tuota, että poliisi pilkkaa kohtaa en uskonut.

No samapa tuo, hakeudu kuitenkin heti pois asunnosta ja aloita uusi oma elämäsi.

Vierailija
210/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano Abdullahille, että nyt riittää. 

Vierailija
211/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta netistä pari pientä piilotettavaa kameraa ja kuvaa miehesi käytöstä

Vierailija
212/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies on seuraavan kerran töissä tai pois kotoa, lähde! Siis viimeistään huomenna jos sillä on työpäivä, se käy kaupassa tms. Älä huolehdi tavaroista vaan juokse/ota taksi tms. turvakotiin, henkesi on tässä tärkein. Älä koskaan enää palaa, pyydä turvakodissa auttamaan sinut uuden, oman elämäsi alkuun ja järjestämään kanoille koti ja neuvomaan tavaroidesi kanssa. Valita myöhemmin kyseisen poliisin törkeästä kohtelusta. Mutta ensin, pliis, pelasta NYT itsesi, tilanteesi kuulostaa näin ulkopuolisesta aivan kamalalta ja henkesi on selvästi vaarassa!

Vierailija
213/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille! Tuntuu paskalta tänne avautua mutta mulla ei ole ketään. Miksi kukaan ei musta välitä? Jo töissä aika kateellisena ihailin kun on sukujuhlia, kaikkea on sukua perhettä kavereita, musta taas perhe ei ole kiinnostunut ja en vaan saa kavereita vaikka kuinka yritän, vaikka mitä harrastuksia olen koittanut keksiä etten olisi ns miehen armoilla.

Loukkaannuin tosi pahasti tästä että sisko on enää perheestä ainut kun on silloin tällöin tekemisissä ja kun laitoin viestiä sanoilla että nyt on tosi paha tilanne, mies väkivaltainen ja tosi paha olla, voitko soittaa huomenna. Niin ei laittanut mitään. Tänään koitin soittaa ja ei vastannut. Laittoi viestiä että huomenna eräpäivä, silloin voin ehkä soittaa.

Mietin miksi olen edes syntynyt. Kaikille pelkkää paskaa

Mä vatvoin eroa itse monta vuotta. Lopulta tajusin, että ei kukaan enää edes jaksa kuu

Tämähän se on, ikävä kyllä. Kun sama tilanne ja samat ongelmat jatkuu viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen ei kukaan lopulta jaksa enää auttaa eikä kuunnella. Mitä apua on tuesta ja tsemppauksesta, kun autettava tekee aina uudestaan samat valinnat, on aina uudestaan samoissa ongelmissa, jatkaa samaan malliin kaikesta huolimatta? Lopulta kaikki katoaa ympäriltä, koska myös ne auttaneet tuntevat toivottomuutta ja turhautuneisuutta.

Kerrot, ettei sinulla ole ketään ympärillä, eikä lapsuudenperheesi ja vanhempasi auta, ole kiinnostuneita, eivätkä tue sinua. Kerrot, että miehesi on sinulle tärkeä siksi, että oli kerrankin joku joka välitti, vaikka hän tekee mitä tekee sinulle. Lapsuudenperheen vinoutuneet kiintymysmallit ovat aiheuttaneet sen, ettei sinulle ole kehittynyt itsetuntoa, et osaa arvostaa terveesti itseäsi, etkä pitää puoliasi. Tuo pohja on sellainen, joka aiheuttaa luultavasti toistuvasti samoja vakavia ongelmia elämäsi aikana ihmissuhteissa, ellet tee sille jotakin eli hae apua. Janoat huomiota ja otat sen vastaan mistä tahansa, kunhan olisi vain joku joka on vierellä-kohteli tai teki hän sinulle mitä tahansa. Olet toksisesti läheisriippuvainen ja se on vaaraksi sinulle. Tarvisit terapiaa, minuuden rakentamista terveeksi.

Ihan ensimmäisenä sinun pitäisi kuitenkin pelastaa itsesi ja lähteä. Kukaan muu ei sinua voi auttaa, eikä voi tehdä puolestasi päätöksiä kuin sinä itse. Ei kukaan ulkopuolinen voi sinua pelastaa, ensin täytyy tehdä itse päätös siitä, että pelastat itsesi ennenkuin käy lopullisen huonosti. Niin meidän jokaisen täytyy. Lähde turvakotiin. Siellä saat konkreettista apua ja tukea tilanteeseesi. Et todellakaan ole yksin asiasi kanssa ja siellä on osaavat ammattilaiset hoitamaan näitä asioita. Tee päätös, että et enää koskaan palaa miehesi luo takaisin. Se ei siitä muutu, olet jo nähnyt kenen kanssa olet. Ensimmäinen askel täytyy silti ottaa itse. Järjestele asioita pikku hiljaa, laittele tärkeimpiä tavaroita ja asioita kasaa, pakkaile silloin, kun mies on poissa. Lähdet kun miehesi on töissä tai muuten poissa. Et tule selviämään ehjänä, jos ehdotat hänelle eroa ja että mies lähtisi-siinä voi käydä todella huonosti. Turvakotiin mentyäsi voit kertoa, että kotiin jä eläimet ja että ne tarvitsevat apua. Ensimmäisenä pelastat nyt itsesi. Eläinten varjolla et tuohon tilanteeseen voi kuitenkaan jäädä.

Vierailija
214/293 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä että kirjoitit sinne Naisten linjalle vaikkei se kerrasta ongelmia ratkaise, mutta se oli konkreettinen askel siihen että olet valmis kertomaan ulkopuoliselle ongelmista, vaatii uskallusta myöntää itselleen ja muille että ongelmat ovat vakavia ja muutos on saatava. Saitko sieltä mitään neuvoja?

Onko paikkakunnallasi turvakoti, voit selvittää sen seuraavaksi? Ja katso netistä onko paikkakunnallasi eläinsuojeluyhdistystä minne voisit ottaa yhteyttä kanoista ja kysyä voiko sieltä saada kanoille sijoituspaikkaa. 

Jos mies rikkoo tavarasi se on väärin ja ikävä tilanne mutta tavaraa voi saada aina uutta myös käytettynä/lahjoituksina. Voihan myös olla ettei mies rikokaan vaikka uhkailee.

Vierailija
215/293 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poliisin vanha tuttu ja niistä on kyllä vaikka mihin. Poliisit tv-ohjelmaako uskotte? Ja itsekin olen joutunut putkaan vaikka mies oli se joka oli väkivaltainen. Olin aivan raivona kytille siitä epäoikeudenmukaisuudesta.

Ap, lähde turvakotiin, pliis. Se mies tuhoaa sua. Olen ollut turvakodissa monta kertaa enkä kertaakaan ole katunut. Rohkeutta!!! Sieltä voi saada hyvällä tuurilla ystäviäkin ja  turvakodit ovat ilmaisia. Unohda ne s*tanan kanat, soita vaan eläinsuojelijat hakee ne, SITTEN kun olet turvakodissa. Lähde jo tänään. 

Voimia!

Vierailija
216/293 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on meidän yhteinen vuokra-asunto. Tuntuu että multa on viety kaikki itsetunto, nyt tuli ns viimeinen isku kun jopa Poliisi pilkkasi mua.

Mulla on täällä lemmikkejä niin en mä niitä saa minnekään turvataloon :( 

Tekosyitä. Kyllä lemmikeillekin paikka löytyy. Miksi ihmeessä poliisi sinua pilkkaa jos miehesi on väkivaltainen? Tässä on jotain ihan hämärää.

Vierailija
217/293 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies joutui soittamaan poliisit sinun vuoksesi. mahtoikohan sinulta aloituksessa unohtua kertoa oma osuutesi tapahtumiin?

Tämä tarina on ihan totta. Aivan sairasta. Metin tätä asiaa koko ajan ja ahdista, tekisi mieli tappaa itseni mutta en tiedä miten. Mä en ole minkään arvoinen, poliisikin on sitä mieltä ja uskoo miestä. En ole ikinä ollut niin nöyryytetty kun tuossa tilanteessa. Olin ollut rauhassa nukkumassa, yhtäkkiä mua uhataan putkella.

Jos minä pelkäisin miestäni niin varmasti lähtisin mielelläni jopa putkaan ja sieltä turvakotiin. Uskomatonta, että olet rauhassa nukkumassa, mies soittaa poliisit, jotka tulevat haukkumaan sinut. Ei ihan mene mulle jakeluun.

Vierailija
218/293 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin tai opiskelemaan siitä äläkä loisi.

Vierailija
219/293 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole juippi kilttiä ja kunnollista nähnytkään. Nyhverö ei tarkoita kilttiä ja kunnollista.

Niin, pitää sentään uskaltaa lyödä! 

Vierailija
220/293 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kynnysmattona oleminen ja mene turvakotiin, sieltä auttavat eteenpäin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi