Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väkivaltainen suhde, en pääse eroamaan

Vierailija
03.06.2024 |

Liki kymmenen vuotta yhdessä. Mies vuosi vuodelta väkivaltaisempi ja pelkään häntä, en vaan jostain syystä kykene eroamaan. Mulla ei ole muuta perhettä ja työtkin loppui, olen ns miehen armoilla. 

Kun mies juo niin muuttuu entistä aggressiivisemmaksi. Eilen näin hänen ostavan olutlaatikon ja aloin pelkäämään ja menin ajoissa nukkumaan.

Noin 2 aikaan yöllä herään siihen kun mies huutaa sylki roiskuen että missä sormukseni on. Olin ottanut sen pari päivää sitten pois kun iho oli hautonut sen alla ja rikki, tästä kerroin miehelle.

Hän alkoi aivan silmittömästi haukkumaan minua mm huoraksi, rumksi lihavaksi läskiksi, syöksyi aggressiivisesti minua päin ja huusi sylki roiskuen.

Olin aivan paniikissa ja shokissa. Pyysin miestä lähtemään veljelleen yöksi. Tästä sekosi vielä pahemmin ja soitti poliisit?? Koska hän ei kotoaan lähde. Meni ulos soitti myös veljelleen ja istui veljen kanssa autossa odottamassa.

Poliisit tuli ja kuulin ikkunasta kun mies puhui täysin asiallisesti poliiseille että minä olen sekopåä, uhkaan että mies ei saa olla kotona, kaikkea ihan sairasta!

No sieltä tuli kaksi isoa miespoliisia josta vanhempi alkoi vihaisena huutamaan mulle että miten häiriköin täällä miestä, koitin selittää miten asia meni ja ei uskonut minua tippaakaan. Samaan aikaan mies toiselle poliisille nauraa pilkkaavana ja pyörittelee silmiään.

Mä itken ja soperran että pelkään miestä ja siksi pyysin lähtemään. Poliisi vaan huutaa mulle että miksi sitten mies joutui soittamaan minulle poliisit ,miksen itse soittanut. Enhän mä olisi uskaltanut koitin sanoa. Poliisi vain huusi ivallisesti että sitten lähden putkaan jos niin miestä pelkäät. Haukkui vielä typeräksi kun tämän takia heitä vaivataan. En mä edes mitään tehnyt tai soittanut. Olin ihan järkyttynyt ja kysyin poliisin nimeä. Kirjoitin sen ylös.

Paniikissa sitten rukoilin että saan jäädä kotiini, he lähtivät ja mies välittömästi otti puhelimeni ja löi sen paskaksi.

Tää teksti on varmaan täynnä kirjoitusvirheitä. Tärisen niin että sormet ei toimi. Pelkään ihan hirveästi, mies lähti aikaisin aamulla. En voi käsittää poliisin käytöstä ja vaikka tiedän että valittaminen on turhaa niin olisin halunnut edes saada tämän tietoon , poliisin nimi katosi kun mies rikkoi puhelimen.

Mitä mä teen :( Kuulostaa varmasti aivan sairaalta, mutta mulla ei ole ketään kelle puhua. Tuntuu etten mä voi mitään tehdä, poliisikaan ei usko

Kommentit (293)

Vierailija
1/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilit, että saat jäädä kotiin? Just. No sitten pysyt siellä kotona ja jatkat miehen kanssa matsin ottamista. Joku fiksumpi etsisi oman kämpän ja muuttaisi sinne joko suoraan nykyisestä kodistaan tai sitten vaikka turvakodin kautta, jos tilanne menee niin haastavaksi.

Vierailija
2/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvataloon ja sitä kautta pääset pois väkivaltaisesta suhteesta. He auttavat. Etsi lähin turvatalo ja mene sinne. Heti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilit, että saat jäädä kotiin? Just. No sitten pysyt siellä kotona ja jatkat miehen kanssa matsin ottamista. Joku fiksumpi etsisi oman kämpän ja muuttaisi sinne joko suoraan nykyisestä kodistaan tai sitten vaikka turvakodin kautta, jos tilanne menee niin haastavaksi.

siis poliisit uhkasi viedä mut putkaan :(

Vierailija
4/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sä itsekin tiedät, että joko lähdet nyt vapaaehtoisesti tai jonain päivänä ruumispussissa. Vaikka lähtö nyt vaikealta tuntuukin, niin se on ainoa ratkaisu. Sinulla on vain tämä yksi elämä, haluatko todella elää sen noin?

Vierailija
5/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodin kautta pois. Heti. Siis tänään.

Vierailija
6/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sen jännämiehen sinulle valitsi?

Vierailija
7/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarina on tosi niin, kuten nr. 2 kirjoitti. Nyt siis välittömästi turvataloon. Lähde sinne jo tänään. 

Vierailija
8/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä viitsi.  

Vierailija
9/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilit poliiseilta, että saat jäädä jännämiehen kotiin. taidat tykätä

Vierailija
10/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies joutui soittamaan poliisit sinun vuoksesi. mahtoikohan sinulta aloituksessa unohtua kertoa oma osuutesi tapahtumiin?

Vierailija
11/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö

Vierailija
12/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on meidän yhteinen vuokra-asunto. Tuntuu että multa on viety kaikki itsetunto, nyt tuli ns viimeinen isku kun jopa Poliisi pilkkasi mua.

Mulla on täällä lemmikkejä niin en mä niitä saa minnekään turvataloon :( 

Vierailija
13/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet aina yhtäkkiä ilman mitään syytä suuttuvat. on ne kummallisia. nainen ei koskaan ole syyllinen asiaan, vaan miehet ovat niin omituisia, että ihan itsekseen suuttuvat arvaamatta.

Vierailija
14/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on meidän yhteinen vuokra-asunto. Tuntuu että multa on viety kaikki itsetunto, nyt tuli ns viimeinen isku kun jopa Poliisi pilkkasi mua.

Sinulla on väärää tietoa:

https://yle.fi/a/74-20056171

Mm. näihin pääsee lemmikin kanssa jos on pakko:

Nämä turvakodit ottavat vastaan myös lemmikkieläimiä:

Turvakoti Mona

Helsinki, Sophie Mannerheimin turvakoti

Hämeenlinnan turvakoti

Joensuun turvakoti

Kerava, Keski-Uudenmaan turvakoti

Kokkola, Kokkolan ensi- ja turvakoti

Porin Esikon turvakoti.

Raasepori, Villa Familia

Oulu, Oulun ensi- ja turvakoti ry

Raahe, Raahen ensi- ja turvakoti ry Lähde: Ensi- ja turvakotien liitto

Vierailija
15/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

https://yle.fi/a/74-20056171

Vierailija
16/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kun voit, turvakotiin  heti. Kohta voi olla myöhästä!! Sitä kautta saat apua. Elä tuhlaa elämääsi, menetä terveyttä/ henkeä. 

Vierailija
17/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies joutui soittamaan poliisit sinun vuoksesi. mahtoikohan sinulta aloituksessa unohtua kertoa oma osuutesi tapahtumiin?

Tämä tarina on ihan totta. Aivan sairasta. Metin tätä asiaa koko ajan ja ahdista, tekisi mieli tappaa itseni mutta en tiedä miten. Mä en ole minkään arvoinen, poliisikin on sitä mieltä ja uskoo miestä. En ole ikinä ollut niin nöyryytetty kun tuossa tilanteessa. Olin ollut rauhassa nukkumassa, yhtäkkiä mua uhataan putkella.

Vierailija
18/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet, tämä on vanha puhelin jossa näyttö rikki ja en nää kunnolla kaikkia  kirjaimia 

Vierailija
19/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huono provo.

Poliisi ei varmasti pilkkaa, jos puoliso soittaa väkivaltatilanteessa apua. Eikä usko jotain kännisen äijän sössötyksiä pihalla.

No, ehkä Vornanen ja sen lajitoverit.

Vierailija
20/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis poliisit uhkasi viedä mut putkaan :(

Sehän olisi ollut jo alku. Olisit voinut vaatia sostyöntekijän ja turvataloon tai muun hätämajoituksen. Jäikö näkyviä vammoja todisteeksi?  Seuraavan kerran soita itse poliisit, mies kiduttaa sinua kun et osaa puolustaa itseäsi.  Kumman se asunto on.  En tiedä toimisiko,  jos tekisit miehestä huoli-ilmoituksen kun käytös on noin hullua. Toimi.