Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltainen suhde, en pääse eroamaan

Vierailija
03.06.2024 |

Liki kymmenen vuotta yhdessä. Mies vuosi vuodelta väkivaltaisempi ja pelkään häntä, en vaan jostain syystä kykene eroamaan. Mulla ei ole muuta perhettä ja työtkin loppui, olen ns miehen armoilla. 

Kun mies juo niin muuttuu entistä aggressiivisemmaksi. Eilen näin hänen ostavan olutlaatikon ja aloin pelkäämään ja menin ajoissa nukkumaan.

Noin 2 aikaan yöllä herään siihen kun mies huutaa sylki roiskuen että missä sormukseni on. Olin ottanut sen pari päivää sitten pois kun iho oli hautonut sen alla ja rikki, tästä kerroin miehelle.

Hän alkoi aivan silmittömästi haukkumaan minua mm huoraksi, rumksi lihavaksi läskiksi, syöksyi aggressiivisesti minua päin ja huusi sylki roiskuen.

Olin aivan paniikissa ja shokissa. Pyysin miestä lähtemään veljelleen yöksi. Tästä sekosi vielä pahemmin ja soitti poliisit?? Koska hän ei kotoaan lähde. Meni ulos soitti myös veljelleen ja istui veljen kanssa autossa odottamassa.

Poliisit tuli ja kuulin ikkunasta kun mies puhui täysin asiallisesti poliiseille että minä olen sekopåä, uhkaan että mies ei saa olla kotona, kaikkea ihan sairasta!

No sieltä tuli kaksi isoa miespoliisia josta vanhempi alkoi vihaisena huutamaan mulle että miten häiriköin täällä miestä, koitin selittää miten asia meni ja ei uskonut minua tippaakaan. Samaan aikaan mies toiselle poliisille nauraa pilkkaavana ja pyörittelee silmiään.

Mä itken ja soperran että pelkään miestä ja siksi pyysin lähtemään. Poliisi vaan huutaa mulle että miksi sitten mies joutui soittamaan minulle poliisit ,miksen itse soittanut. Enhän mä olisi uskaltanut koitin sanoa. Poliisi vain huusi ivallisesti että sitten lähden putkaan jos niin miestä pelkäät. Haukkui vielä typeräksi kun tämän takia heitä vaivataan. En mä edes mitään tehnyt tai soittanut. Olin ihan järkyttynyt ja kysyin poliisin nimeä. Kirjoitin sen ylös.

Paniikissa sitten rukoilin että saan jäädä kotiini, he lähtivät ja mies välittömästi otti puhelimeni ja löi sen paskaksi.

Tää teksti on varmaan täynnä kirjoitusvirheitä. Tärisen niin että sormet ei toimi. Pelkään ihan hirveästi, mies lähti aikaisin aamulla. En voi käsittää poliisin käytöstä ja vaikka tiedän että valittaminen on turhaa niin olisin halunnut edes saada tämän tietoon , poliisin nimi katosi kun mies rikkoi puhelimen.

Mitä mä teen :( Kuulostaa varmasti aivan sairaalta, mutta mulla ei ole ketään kelle puhua. Tuntuu etten mä voi mitään tehdä, poliisikaan ei usko

Kommentit (293)

Vierailija
101/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu jotenkin huisilta poliisin toiminnalta, että pihalla istuu alkoholin vaikutuksen alainen "järkevältä" vaikuttava mies ja kotona odottelee selvin päin itkuinen ja pelokas nainen. Poliisi sitten siitä päättelee, että nainen pahnoille koska... niin siis mikä oli poliisilla tässä peruste kiinniotolle ja vangitsemiselle?

Tämä on provo tai ap on itsekin tehnyt jotain laitonta miehelleen. 

Vierailija
102/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulet niille lemmikeille tapahtuvan, kun sinusta henki lähtee?

HETI turvakotiin ja yhteys eläinsuojeluyhdistyksen, että saavat tilapäisen paikan. Älä kuuntele miehen selityksiä, ei ole tähänkään saakka muuttunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näitä todella hyviä ohjeita on tullut vaikka kuinka paljon. Valiettavasti apua hakeva ei ole valmis mihinkään tekoon. Älytöntä selitystä kanoista. Olisukohan keksitty juttu?

Vierailija
104/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset typerät provot ovat hirveitä niiden kannalta jotka oikeasti elävät väkivaltaisessa suhteessa ja tarvitsevat apua.

Vuokra-asunto, jossa on lauma kanoja?

Vierailija
105/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näitä todella hyviä ohjeita on tullut vaikka kuinka paljon. Valiettavasti apua hakeva ei ole valmis mihinkään tekoon. Älytöntä selitystä kanoista. Olisukohan keksitty juttu?

Ei ole kovin harvinaista, että vastaavassa tilanteessa ihminen lamaantuu eikä kykene toimimaan nopeasti. Tilanteeseen liittyy myös pelko, että mies voi tappaa joko naisen tai eläimet kostoksi jos tekee väärän peliliikkeen. Voi vaatia pitkänkin ajan, että ap oikeesti kykenee lähtemään. Mutta tästä ketjusta voi silti olla apua, että ajatus jää kytemään päähän ja kynnys lähteä on helpompi kun on yhdessä käyty läpi mitä vaihtoehtoja on olemassa.

Vierailija
106/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt epäile, etteikö tällainen käytös olisi mahdollista mieheltäsi, mutta tuo poliisin huutaminen sinulle kuulostaa jotenkin oudolta. En oikein usko, että poliisi huutaa kenellekään ellei käskytetä rautoihin. Oletkohan nyt kertonut aivan kaiken? Jos olet, niin turvakotiin mars!

Vierailija
107/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä mies oli sinun valntasi? Kylläpä kuulostaa herrasmieheltä. Mitään parempaako ei ollut tarjolla vai mitä hän sinulle lupasi?

Vierailija
108/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoilit, että saat jäädä kotiin? Just. No sitten pysyt siellä kotona ja jatkat miehen kanssa matsin ottamista. Joku fiksumpi etsisi oman kämpän ja muuttaisi sinne joko suoraan nykyisestä kodistaan tai sitten vaikka turvakodin kautta, jos tilanne menee niin haastavaksi.

siis poliisit uhkasi viedä mut putkaan :(

Siihen on kyllä syy miksi poliisi sanoo vievänsä sinut putkaan. Mitä jätät nyt kertomatta?

Poliiseja on tuomittu rikoksistakin, joten mikä saa sinut ajattelemaan, että jokainen poliisin ammattiin päätynyt on oikein toimiva ihminen?

Poliiseissa, kuten muissakin ammattiryhmissä, on henkilöitä, jotka kohtelevat ihmisiä väärin. Lisäksi tämän maailman naisviha josta ei ole vapaa tasa-arvoisena pidetty Suomikaan, vaikuttaa myös poliisissa. Myös poliiseilla on asenteita, jotka ovat naisvihamielisiä ja väkivallan uhria syyllistäviä.

Vierailija
109/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt epäile, etteikö tällainen käytös olisi mahdollista mieheltäsi, mutta tuo poliisin huutaminen sinulle kuulostaa jotenkin oudolta. En oikein usko, että poliisi huutaa kenellekään ellei käskytetä rautoihin. Oletkohan nyt kertonut aivan kaiken? Jos olet, niin turvakotiin mars!

Yleensä parisuhdeväkivalta on molemminpuolista. Poliisia vituttaa valtavasti kuinka päihdeongelmaiset meluavat ja säännöllisesti pitää olla selvittämässä kuka vei sanallisen riidan fyysiseksi. Vain vähemmistössä tapauksia on uhri, joka ei itse ole koskaan aloittanut tappelua omin käsin. 

Vierailija
110/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako tuota poliisin nimeä enää mistään selville? Mulle ei ole ikinä käynyt näin enkä olisi ikinä voinut kuvitella että Poliisi käyttäytyy noin. Tämä oli aika vanha ja parina tosi nuori joka oli ihan hiljaa ja vältteli katsettani. Tiesi ihan varmasti mikä oikea meininki oli. Tuo tilanne oli niin hirveä että en pysty kuvittelemaan. En myöskään voi ymmärtää. Mies on pelottava siitä että pystyy ensin sekopäisenä haukkumaan mua mutta seuraavassa hetkessä on aivan selvä ja asiallinen. En silti käsitä tuota poliisin toimintaa. Kun lähtivät niin Poliisi kysyi mieheltä ulkona että onko tuo jossain huumeissa kun noin tärisi? Siis nauroivat yhdessä tuumin. Siis pelkäsin niin paljon että tärisin.

Kiitos kivoista kommenteista. Mä en tiedä saako noita mun lemmikkejä turvakotiin kun eivät ole kaikki sisälemmikkejä. Tuntuisi myös pahalta jättää koti, sitä en kestäisi. Haluaisin vain miehen pois täältä, ei hän muutenkaan jäisi kun ei pystyisi yksin tätä vuokraa maksamaan.

Ja mitenkäs sinä sen sitten pystyisit yksin maksamaan kun olet työtön?

Vierailija
111/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kätevästi päässyt niiden poliisien avulla turvakotiin, mutta halusit jäädä kotiin. 

Vierailija
112/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa kyllä väkivallasta, sen raaistumisesta jnejne. Tässä ajassa ei yksikään voi enää sanoa, ettei tiedä. Mut ne kukat kuolee, jos minä lähden, ei en voi. Miehen pyykit jää pesemättä ja mihin sitä tästä voi lähteä? 

Anteeksi vaan, mutta nämä kirjoitukset turhauttaa, vuodesta toiseen 'kyllä se mies vielä muuttuu' Valinta on yksin sinun.

Vierailija
113/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako tuota poliisin nimeä enää mistään selville? Mulle ei ole ikinä käynyt näin enkä olisi ikinä voinut kuvitella että Poliisi käyttäytyy noin. Tämä oli aika vanha ja parina tosi nuori joka oli ihan hiljaa ja vältteli katsettani. Tiesi ihan varmasti mikä oikea meininki oli. Tuo tilanne oli niin hirveä että en pysty kuvittelemaan. En myöskään voi ymmärtää. Mies on pelottava siitä että pystyy ensin sekopäisenä haukkumaan mua mutta seuraavassa hetkessä on aivan selvä ja asiallinen. En silti käsitä tuota poliisin toimintaa. Kun lähtivät niin Poliisi kysyi mieheltä ulkona että onko tuo jossain huumeissa kun noin tärisi? Siis nauroivat yhdessä tuumin. Siis pelkäsin niin paljon että tärisin.

Kiitos kivoista kommenteista. Mä en tiedä saako noita mun lemmikkejä turvakotiin kun eivät ole kaikki sisälemmikkejä. Tuntuisi myös pahalta jättää koti, sitä en kestäisi

Mä saan liitolta työttömyyskorvausta. Vaikka olen työtön niin  en ole tuloton. Tuntuu pahalta kirjoittaa tänne kun puolet väittää tätä "tarinaksi' miksi joku tälläistä tänne jaksaisi kirjoitella. Jos joku haluaa tätä vielä enemmän uskoa epätodeksi, niin kerron että ennen tätä suhdetta silloinen poikaystävä hakkasi mut humalapäissään pahasti. Häpeän tätä tilannetta yli kaiken että taas oon tälläisessä suhteessa. Mikä mussa on vikana

Vierailija
114/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi satuilla näin vakavalla asialla. Eläinsuojelu kyllä hakee kanatkin, niistä ei olisi kiinni.

Sitten täämöisten satujen takia oikeita uhreja ei uskota.

Jep. Ap on häiriintynyt k*sipää.

Vierailija
115/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua vaivaa väkivalta = keksit keinot lähteä

Jos sinua ei haittaa väkivalta =keksit tekosyitä olla lähtemättä ja jäät.

Oma valinta, apua saat mutta turha vinkua jos ei mitään ole valmis tekemään. 

Vierailija
116/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miks tuo meni tollaiseksi lainaukseksi?

Ja kun ihmetellään miksi en vain lähde että ei tämä voi olla totta. Ei mies aluksi ollut tuollainen, kerrankin tunsin olevani turvassa ja oli joku ketä välittää kun vanhemmat ei koskaan sellaisia ollut. Aina kun tarvitsin apua niin mies auttoi. Kavereita en ole ikinä saanut mutta mies korvannut sen. Pikkuhiljaa tää on alkanut ja pahentua ja olen vain shokissa että mun tuki ja turva ja ainut läheinen tulee mulle näin :(

Vierailija
117/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kivoista kommenteista. Mä en tiedä saako noita mun lemmikkejä turvakotiin kun eivät ole kaikki sisälemmikkejä. Tuntu

Mä saan liitolta työttömyyskorvausta. Vaikka olen työtön niin  en ole tuloton. Tuntuu pahalta kirjoittaa tänne kun puolet väittää tätä "tarinaksi' miksi joku tälläistä tänne jaksaisi kirjoitella. Jos joku haluaa tätä vielä enemmän uskoa epätodeksi, niin kerron että ennen tätä suhdetta silloinen poikaystävä hakkasi mut humalapäissään pahasti. Häpeän tätä tilannetta yli kaiken että taas oon tälläisessä suhteessa. Mikä mussa on vikana

Niin varmaan. Mies ei pysty yksinään maksamaan vuokraa palkallaan mutta sinä pystyt yksinäsi maksamaan työttömyyskorvauksella.

Vierailija
118/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ihmetellään miksi en vain lähde että ei tämä voi olla totta. Ei mies aluksi ollut tuollainen, kerrankin tunsin olevani turvassa ja oli joku ketä välittää kun vanhemmat ei koskaan sellaisia ollut. Aina kun tarvitsin apua niin mies auttoi. Kavereita en ole ikinä saanut mutta mies korvannut sen. Pikkuhiljaa tää on alkanut ja pahentua ja olen vain shokissa että mun tuki ja turva ja ainut läheinen tulee mulle näin :(

Siis *tekee

Vierailija
119/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liki kymmenen vuotta yhdessä. Mies vuosi vuodelta väkivaltaisempi....

Jos jo edellinen mätki turpaan, niin olisit havahtunut jo vuosia sitten kun tämä mätki ensimmäisen kerran. Nyt olet kattonut tämän miehen mätkimistä kohta 10 vuotta.

Vierailija
120/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta ei ole sinun syysi. Valitettavasti käy helposti niin, että jos ei ole ollut elämässä jo lapsuudessa välittävän ja terveen lähisuhteen mallia, voi aikuisena ajautua helpommin väkivaltaisiin parisuhteisiin. Alkaa myös alitajuisesti uskoa, ettei ansaitse parempaa, ja sitä vaikeampi on lähteä. 

Minä uskon sinua ja toivon sulle hyvää. Jos selviät pois tästä suhteesta, yritä päästä terapiaan käsittelemään tätä asiaa, ettei seuraavakin suhde enää olisi samanlainen. Pidä huolta itsestäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan