Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ihmisen oma etu hakea hänelle kuuluvia etuuksia, jolloin toimeentulotukea ei leikata

Vierailija
28.11.2025 |

On ihmisen oma etu hakea sairauspäivärahaa, työkyvyttömyyseläkettä, vanhempainetuuksia, työttömyysturvaa jne. Ei se vähennä tulojen määrää millään tavalla. Toimeentulotuki lasketaan kaavalla tulot miinus menot. Eli käteenjääävät tulot vuokran tai vastikkeen, sähkön, kotivakuutuksen, veden, lämmön, julkisen terveydenhuollon ja lääkkeiden, ulosoton, silmälasien, passin yms jälkeen eivät voi Suomessa olla alle 595€/kk per aikuinen ja 300-400€/kk per lapsi. Eli vaikka haettaisiin työttömyyskorvaus ja tulisi sen verran lisää tuloja, se ei muuta tuota tosiseikkaa että käteen on jäätävä tuo summa. Jos ei jää, saa erotuksen toimeentulotukena.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät tajua tätä.

Vierailija
2/7 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Terveisin Vasemmistoliitto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi järjestelmä ei itse näytä mitä etuutta milloinkin tarvitaan? 

Vierailija
4/7 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo sinun laskelma pätee vaan jos asumismenot on Kelan mielestä kohtuulliset.

Vierailija
5/7 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Mikä se uusi päätös on siitä, että TT-tukea leikataan ylisuurien asumiskulujen takia juuri sen verran, kun menee yli? Mitä te jauhatte jotain  muuta koko ajan? Monella leikkasntuu vain asumiskulujen takia. Vai eikö  se olekaan sääntö kaikissa tapauksissa? Ei TT-tukeen ole tehty mitään leikkauksia ainakasn pysyviä minkään syiden takia. 

Vierailija
6/7 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme kertaa leikattu toimeentulotukea välittömästi sen jälkeen, kun olen hakenut työttömyysturvaa ja olen kirjautunut työttömäksi työnhakijaksi. 

Minulta on noin leikattu yhteensä noin 360 euroa. 

Teen kantelun. 

Vierailija
7/7 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö tässä nyt puolustaa sitä, että köyhäkin saa asua kalliissa asunnossa vai mitä?

Ensinnäkin ketään ei daisivlsittas ajamaan jotain agendaa, kysymättä häneltä itseltään ja vielä niin että hänrlke aiheutetaan haittaa ja kärsimystä siitä tahalleen  sabotoiden, ehkä jopa rikoksin 

Kohtuus kaikessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä