Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väkivaltainen suhde, en pääse eroamaan

Vierailija
03.06.2024 |

Liki kymmenen vuotta yhdessä. Mies vuosi vuodelta väkivaltaisempi ja pelkään häntä, en vaan jostain syystä kykene eroamaan. Mulla ei ole muuta perhettä ja työtkin loppui, olen ns miehen armoilla. 

Kun mies juo niin muuttuu entistä aggressiivisemmaksi. Eilen näin hänen ostavan olutlaatikon ja aloin pelkäämään ja menin ajoissa nukkumaan.

Noin 2 aikaan yöllä herään siihen kun mies huutaa sylki roiskuen että missä sormukseni on. Olin ottanut sen pari päivää sitten pois kun iho oli hautonut sen alla ja rikki, tästä kerroin miehelle.

Hän alkoi aivan silmittömästi haukkumaan minua mm huoraksi, rumksi lihavaksi läskiksi, syöksyi aggressiivisesti minua päin ja huusi sylki roiskuen.

Olin aivan paniikissa ja shokissa. Pyysin miestä lähtemään veljelleen yöksi. Tästä sekosi vielä pahemmin ja soitti poliisit?? Koska hän ei kotoaan lähde. Meni ulos soitti myös veljelleen ja istui veljen kanssa autossa odottamassa.

Poliisit tuli ja kuulin ikkunasta kun mies puhui täysin asiallisesti poliiseille että minä olen sekopåä, uhkaan että mies ei saa olla kotona, kaikkea ihan sairasta!

No sieltä tuli kaksi isoa miespoliisia josta vanhempi alkoi vihaisena huutamaan mulle että miten häiriköin täällä miestä, koitin selittää miten asia meni ja ei uskonut minua tippaakaan. Samaan aikaan mies toiselle poliisille nauraa pilkkaavana ja pyörittelee silmiään.

Mä itken ja soperran että pelkään miestä ja siksi pyysin lähtemään. Poliisi vaan huutaa mulle että miksi sitten mies joutui soittamaan minulle poliisit ,miksen itse soittanut. Enhän mä olisi uskaltanut koitin sanoa. Poliisi vain huusi ivallisesti että sitten lähden putkaan jos niin miestä pelkäät. Haukkui vielä typeräksi kun tämän takia heitä vaivataan. En mä edes mitään tehnyt tai soittanut. Olin ihan järkyttynyt ja kysyin poliisin nimeä. Kirjoitin sen ylös.

Paniikissa sitten rukoilin että saan jäädä kotiini, he lähtivät ja mies välittömästi otti puhelimeni ja löi sen paskaksi.

Tää teksti on varmaan täynnä kirjoitusvirheitä. Tärisen niin että sormet ei toimi. Pelkään ihan hirveästi, mies lähti aikaisin aamulla. En voi käsittää poliisin käytöstä ja vaikka tiedän että valittaminen on turhaa niin olisin halunnut edes saada tämän tietoon , poliisin nimi katosi kun mies rikkoi puhelimen.

Mitä mä teen :( Kuulostaa varmasti aivan sairaalta, mutta mulla ei ole ketään kelle puhua. Tuntuu etten mä voi mitään tehdä, poliisikaan ei usko

Kommentit (293)

Vierailija
81/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En keksi mihin saan nuo kanat laitettua :( Ja ne on mulle vielä niin tärkeitä. "

Hautakivessä: "Hän antoi henkensä kanojen puolesta."

Vierailija
82/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on meidän yhteinen vuokra-asunto. Tuntuu että multa on viety kaikki itsetunto, nyt tuli ns viimeinen isku kun jopa Poliisi pilkkasi mua.

Mulla on täällä lemmikkejä niin en mä niitä saa minnekään turvataloon :( 

Soitat eläinsuojeluun ja selität että lemmikeille tarvitaan tilapäinen hoitopaikka. Miehelle et niitä jätä, tappaa ne julmasti kostona sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en välitä spekuloida onko tämä provo vai ei, jos on pienikin mahdollisuus että tämä on totta ja ap on hädässä haluan auttaa enkä solvata tai pilkata.

Vaikkei edes olisi totta ketjua voi lukea joku joka on oikeasti pulassa ja vastaukset voivat sysiä häntä kahteen suuntaan: joko uskomaan että avun hakijaa odottavat syytökset, solvaukset, pilkka ja epäusko, tai että avun hakija voi ihan oikeasti saada apua kun vain uskaltaa sitä pyytää oikealta taholta.

Tämä. Miettikää vähän mitä voitte tuolla pilkkakirjoittelulla aiheuttaa. Jos olet sitä mieltä, että kyseessä on provo, niin onko siihen silti pakko mennä ölisemään? Tosiasiassa kukaan ei voi sitä anonyymikirjoittajasta varmasti sanoa. 

Mitä te pilkkaajat ajattelisitte jos vaikka uutisista saisitte lukea, että joku palstalta apua kysynyt tapett

Olen sen verran elämänkokemusta omaava aikuinen, että en ole niin ylimielinen, että uskoisin tietäväni jokaisesta tuntemattomasta nettikirjoittajasta, varsinkin niin surullisen yleisestä ilmiöstä kuin naisiin kohdistuvasta väkivallasta kertovasta, että tämä ei ole tosissaan.

Tiedän myös sen verran ihmisen psykologiasta, että tiedän ettei kumppanin harjoittamaa väkivaltaa kokeva henkilö usein toimi sillä tavalla loogisesti kuin väkivaltaa kokematon ihminen kuvittelisi. Tästä syystä syyttelevä "mikset vaan lähde" harvemmin auttaa ketään lähtemään.

Vierailija
84/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde välittömästi turvataloon.

Ei sinne kuule niinvain lähdetä. Ne on tupaten täynnä, ainkin pääkaupunkiseudulla

Vierailija
85/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, se ilkeä poliisi ei nyt ole se johon sun kannattaisi käyttää yhtään aikaa tai energiaa. Ei ole juuri nyt väliä hänen nimellä vaan pelkästään sillä että pääset pois. Luultavasti se teillä käynti on kirjattu poliisin järjestelmään joten sitten kun tilanne on ohi voit halutessasi mennä tekemään sen poliisin toiminnasta valitusta poliisiasemalle tms, mutta se ei ole nyt ensisijaista.

Jos oikeasti haluat pois sulle on todella paljon hyötyä jos vain suostut ottamaan yhteyttä sinne turvakotiin. He voivat ohjata sut eteenpäin jos on tarvis ja auttaa miettimään eläintenkin kohtaloa.

Kyllä tiedän että minun ei pitäisi poliisia ajatella, oli vain niin nöyryyttävää ja pelottavaa että pelkäsin ihan paniikissa ja poliisi laittaa asian mun syyksi ja uhkaa putkella kun häiriköin miestä. Niin sairasta, ja aina luottanut poliisiin ja nyt tuli olo kun olisin jossain kehitysmaassa jossa kaikki naisen vika. Ja jos mulle käy jotain niin haluan että tää poliisi voisi saada siitä jonkun merkinnän. En ymmärrä miksi oli niin vihainen minua kohtaan kun en ollut aggressiivinen vaan täysin lyöty ja paniikissa. En tajua 

Vierailija
86/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, se ilkeä poliisi ei nyt ole se johon sun kannattaisi käyttää yhtään aikaa tai energiaa. Ei ole juuri nyt väliä hänen nimellä vaan pelkästään sillä että pääset pois. Luultavasti se teillä käynti on kirjattu poliisin järjestelmään joten sitten kun tilanne on ohi voit halutessasi mennä tekemään sen poliisin toiminnasta valitusta poliisiasemalle tms, mutta se ei ole nyt ensisijaista.

Jos oikeasti haluat pois sulle on todella paljon hyötyä jos vain suostut ottamaan yhteyttä sinne turvakotiin. He voivat ohjata sut eteenpäin jos on tarvis ja auttaa miettimään eläintenkin kohtaloa.

Kyllä tiedän että minun ei pitäisi poliisia ajatella, oli vain niin nöyryyttävää ja pelottavaa että pelkäsin ihan paniikissa ja poliisi laittaa asian mun syyksi ja uhkaa putkella kun häiriköin miestä. Niin sairasta, ja aina luottanut poliisiin ja nyt tuli olo kun olisin jossain k

Tervetuloa maailman sairaaseen realiteettiin. Ei riitä, että puoliso on hullu, vaan niitä hulluja työskentelee poliiseina, opettajina, lääkäreinä, hoitajina.. Narsistisia psykoja löytyy paljon ammateista, joissa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä, tavallaan auktoriteettiasemassa.

Vierailija
87/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en välitä spekuloida onko tämä provo vai ei, jos on pienikin mahdollisuus että tämä on totta ja ap on hädässä haluan auttaa enkä solvata tai pilkata.

Vaikkei edes olisi totta ketjua voi lukea joku joka on oikeasti pulassa ja vastaukset voivat sysiä häntä kahteen suuntaan: joko uskomaan että avun hakijaa odottavat syytökset, solvaukset, pilkka ja epäusko, tai että avun hakija voi ihan oikeasti saada apua kun vain uskaltaa sitä pyytää oikealta taholta.

Ja 112 soitto, heti kun voi, on se oikea ensimmäinen askel!

T. Pahoinpidelty

Vierailija
88/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää ap. Yhä useampi nainen tulee olemaan jatkossa sinun tilanteessasi, koska työpaikat vähenevät ja jollain konstin täytyy elää.

Vierailija
89/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä (ja monet muut) on olleet tollasessa suhteessa eikä se muutu siitä kuin pahempaan suuntaan. Mulla on mm. arpi kasvoissa, sääressä ja kädessä muistona. Yhden ystävän ystävän terveys meni vastaavan tyypin käsissä täysin (olen iloinen itselläni pelkistä arvista vaikka ex yritti t a p p a a mut).

Älä tunne itseäsi lannistetuksi, et ole ensimmäinen etkä valitettavasti viimeinenkään uhri. Mene turvakotiin ja sossuun, tuosta on suunta kyllä ylöspäin. Tsemppiä! 

Vierailija
90/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Kun pääset miehestä eroon, varaudu, että mies katuu, on syvästi pahoillaan ja haluaa mennä vaikka pariterapiaan. Sinä itse tiedät mitä mies on tehnyt ja että se on väärin. Se ns. puolueeton poliisi, terapeutti, kriisityöntekijä yms. ei välttämättä usko sinua. Siinä porukassa on kaikenlaisia ihmisiä. Varaudu siihen. Miehesi on jonkin sortin narsisti ja ne ovat äärimmäisen taitavia manipuloimaan puolelleen tahoja, joita sinä pidät hyvinä ja uhrin puolella olevina. 

Vierailija
91/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut itsemurhasta. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä tällä menolla, mutta onko se reilua miestä kohtaan? Hän maksaa sen, jos onnistut usuttamaan hänet kimppuusi ja jotain sattuu. Tosin niin maksat sinäkin, jos jäät henkiin.

Poliisi on kehonkielen ammattilainen. Sen takia se ehdotti, että sinä lähdet. Syy selviää aloituksestasi. Sinä et pysty puhumaan totta. Hae apua.

Sinä olet niin sairas otus, että mikään avun hakeminen ei sinua muuttaisi.

Vierailija
92/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi satuilla näin vakavalla asialla. Eläinsuojelu kyllä hakee kanatkin, niistä ei olisi kiinni.

Sitten täämöisten satujen takia oikeita uhreja ei uskota.

Vierailija
93/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko manipuloi. On yhdelle yhtä ja toiselle toista. Hakeudu äkkiä miehestä eroon tai sulle ei käy hyvin. Saattaa olla mukavaa miestä vielä sinullekin, kunnes räjähtää taas ja entistä kovempaa. 

Tuo mies ei tule muuttumaan. 

Vierailija
94/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selvästi kokee suurta huolta kanojen kohtalosta, mutta kanat ei voi olla se syy miksi jäät. Sun ei tarvi yksin ratkaista mitä kanoille tapahtuu varsinkin jos jo tiedät ettei paikkaa ole minne ne voisit itse viedä.

Vaihtoehdot voisi olla nämä: katso torilta joku ostetaan kanoja -ilmoitus ja annat/myyt ne uuteen kotiin jo nyt heti että voit lähteä nopeasti jos tilanne tulee päälle. Älä kerro miehelle oikeaa syytä miksi luovut kanoista, keksi tekosyy.

Tai sitten soitat ensin vaikka nimettömänä paikkakuntasi turvakotiin ja/tai eläinsuojeluyhdistykselle ja ihan vain kysyt onko mahdollisuuksia heidän avulla saada kanoille edes väliaikainen sijoituspaikka jos tulee tilanne että täytyy lähteä turvakotiin. Sano vaikka että kysyt tuttavan/sukulaisen puolesta ellet halua heti sanoa että itsestäsi kyse.

Jos tuntuu liian hurjalta lähteä heti kotoa, voi olla että sun täytyy totutella ajatukseen, muista että voit soittaa turvakotiin ja jutella tilanteestasi ensin ilman että kukaan tulee väkisin viemään sua yhtään mihinkään. Katso vaikka sarja tai lue kirjana "Kaikki anteeksi", siinä kuvataan vastaavan suhteen dynamiikkaa ja myös lopuksi avun hakemista.

Mitä tulee siihen poliisiin jolle toivoit merkintää: jos miehesi vaikka sattuisi tappamaan sinut, varmasti käytäisiin läpi myös tutkinnassa se että teillä on aiemmin käyty. Hän saisi kuulla asiasta. Mutta jos onnistut lähtemään ehjin nahoin voit sitten kun olet turvassa käydä itse antamassa palautetta poliisilaitoksella.

Tuo on hyvin tyypillistä väkivaltaisessa suhteessa että väkivaltaa seuraa hyvittelyvaihe. Juuri tuokin sekoittaa sun päätä että ensin on ihan kamalaa ja sitten ollaan täynnä rakkautta ja musta puhutaan valkoiseksi. Juuri siksi sun on vaikea lähteä.

Vierailija
95/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on nyt tarjottu tässä kaikki vaihtoehdot. Sitä vaihtoehtoa ei ole olemassa, että voit jäädä kotiin niiden kanojen kanssa ja mies lähtee. Mitä nopeammin tämän ymmärrät, sen parempi. Tämä on tilanteen fakta. Joko sinä lähdet ja pistät lopun tälle tai et lähde ja jäät hakattavaksi. 

Vierailija
96/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on vaikka kuinka paljon narsistisesti käyttäytyvien ja alkoholisoituneiden ihmisten puolisoita, jotka uskomme tämän tarinan. Itse olen monesti kokenut, että raivokohtaus syntyy ilman provosointia ja että hetki sitten raivopäänä riehunut mies filmaa leppoisaa ja älykästä.

Sun täytyy nyt pystyä tekemään vain yksi asia: soittaa turvakotiin. Etsi netistä numero ja soita samantien. Ne selvittävät tilanteesi ja antavat kaikki ohjeet. Lähde. Mäkin lähdin ja selvisin, vaikka oli kamalaa.

Vierailija
97/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoilit, että saat jäädä kotiin? Just. No sitten pysyt siellä kotona ja jatkat miehen kanssa matsin ottamista. Joku fiksumpi etsisi oman kämpän ja muuttaisi sinne joko suoraan nykyisestä kodistaan tai sitten vaikka turvakodin kautta, jos tilanne menee niin haastavaksi.

siis poliisit uhkasi viedä mut putkaan :(

Siihen on kyllä syy miksi poliisi sanoo vievänsä sinut putkaan. Mitä jätät nyt kertomatta?

Vierailija
98/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vielä kuitenkin joudut olemaan kotona, yritä nauhoittaa miehen raivoaminen. Yksikin nauhoite antaa sulle uskottavuutta.

Ja perehdy alkoholismiin ja narsismiin. Se saattaa avata silmiäsi.

Vierailija
99/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä ap hyvä nyt olet arvokkaampi kuin kanat.

Vierailija
100/293 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mitä käytöstä poliiseilta :o  Voimia sinulle, toivottavasti pääset pois sieltä! <3