Väkivaltainen suhde, en pääse eroamaan
Liki kymmenen vuotta yhdessä. Mies vuosi vuodelta väkivaltaisempi ja pelkään häntä, en vaan jostain syystä kykene eroamaan. Mulla ei ole muuta perhettä ja työtkin loppui, olen ns miehen armoilla.
Kun mies juo niin muuttuu entistä aggressiivisemmaksi. Eilen näin hänen ostavan olutlaatikon ja aloin pelkäämään ja menin ajoissa nukkumaan.
Noin 2 aikaan yöllä herään siihen kun mies huutaa sylki roiskuen että missä sormukseni on. Olin ottanut sen pari päivää sitten pois kun iho oli hautonut sen alla ja rikki, tästä kerroin miehelle.
Hän alkoi aivan silmittömästi haukkumaan minua mm huoraksi, rumksi lihavaksi läskiksi, syöksyi aggressiivisesti minua päin ja huusi sylki roiskuen.
Olin aivan paniikissa ja shokissa. Pyysin miestä lähtemään veljelleen yöksi. Tästä sekosi vielä pahemmin ja soitti poliisit?? Koska hän ei kotoaan lähde. Meni ulos soitti myös veljelleen ja istui veljen kanssa autossa odottamassa.
Poliisit tuli ja kuulin ikkunasta kun mies puhui täysin asiallisesti poliiseille että minä olen sekopåä, uhkaan että mies ei saa olla kotona, kaikkea ihan sairasta!
No sieltä tuli kaksi isoa miespoliisia josta vanhempi alkoi vihaisena huutamaan mulle että miten häiriköin täällä miestä, koitin selittää miten asia meni ja ei uskonut minua tippaakaan. Samaan aikaan mies toiselle poliisille nauraa pilkkaavana ja pyörittelee silmiään.
Mä itken ja soperran että pelkään miestä ja siksi pyysin lähtemään. Poliisi vaan huutaa mulle että miksi sitten mies joutui soittamaan minulle poliisit ,miksen itse soittanut. Enhän mä olisi uskaltanut koitin sanoa. Poliisi vain huusi ivallisesti että sitten lähden putkaan jos niin miestä pelkäät. Haukkui vielä typeräksi kun tämän takia heitä vaivataan. En mä edes mitään tehnyt tai soittanut. Olin ihan järkyttynyt ja kysyin poliisin nimeä. Kirjoitin sen ylös.
Paniikissa sitten rukoilin että saan jäädä kotiini, he lähtivät ja mies välittömästi otti puhelimeni ja löi sen paskaksi.
Tää teksti on varmaan täynnä kirjoitusvirheitä. Tärisen niin että sormet ei toimi. Pelkään ihan hirveästi, mies lähti aikaisin aamulla. En voi käsittää poliisin käytöstä ja vaikka tiedän että valittaminen on turhaa niin olisin halunnut edes saada tämän tietoon , poliisin nimi katosi kun mies rikkoi puhelimen.
Mitä mä teen :( Kuulostaa varmasti aivan sairaalta, mutta mulla ei ole ketään kelle puhua. Tuntuu etten mä voi mitään tehdä, poliisikaan ei usko
Kommentit (293)
Oliskohan mahdollista vaikka tuolle miehen veljelle soitella ja pyytää avuksi?
Kyllä mies pystyy yksin tämän vuokran maksamaan kuten minäkin. Mutta mies ei taatusti yksin suostuisi/haluaisi maksaa tätä vuokraa koska ei tarvitse yksin näin isoa. Hän asuisi tyytyväisenä yksin kerrostaloyksiössä pienellä vuokralla, ei hän edes haluaisi pihaa kun ei siellä aikaa vietä.
Tosin mä luulen että jos tää ero onnistuu niin kiusallaan ei lähde vaan mä joudun lähtemään mutta mies muuttaa heti pois mutta niin että mä en saa täällä olla, tietää että tää on tärkeä paikka mulle.
Asutteko jossain maalla omakotitalossa vuokralla vai onko kanat kerros/rivitaloasunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Tässä näitä todella hyviä ohjeita on tullut vaikka kuinka paljon. Valiettavasti apua hakeva ei ole valmis mihinkään tekoon. Älytöntä selitystä kanoista. Olisukohan keksitty juttu?
Näissä tilanteissa ja tapauksissa näkyy se vuosien manipulointi.
Ensin ajatellaan kaikkea muuta, paitsi sitä että oma henki on vaarassa. Looginen ajattelu on mahdotonta.
Eläimet on usein ihmiselle tärkeitä, olkoon se koira, kissa tai vaikka kana. Miksi niistä ei huolehtisi?
Etkö ap välitä itsestäsi kun tuollaista kohtelua siedät? Lähde pois vielä kun pääset.
Vierailija kirjoitti:
Olisit kätevästi päässyt niiden poliisien avulla turvakotiin, mutta halusit jäädä kotiin.
Eihän ne mua minnekään turvakotiin ois vienyt vaan ihan suoraan putkaan sanoivat vievänsä jos en lopeta miehen kiusaamista. Vaikka kuinka koitin kertoa että olin nukkumassa ja mies sekosi ja käyttäytyy pelottavasti niin ei uskonut sanaakaan ja sitä sanoi että jos niin olisi niin mä oisin soittanu. En iki päivänä sitä olisi uskaltanut tehdä :(
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies pystyy yksin tämän vuokran maksamaan kuten minäkin. Mutta mies ei taatusti yksin suostuisi/haluaisi maksaa tätä vuokraa koska ei tarvitse yksin näin isoa. Hän asuisi tyytyväisenä yksin kerrostaloyksiössä pienellä vuokralla, ei hän edes haluaisi pihaa kun ei siellä aikaa vietä.
Tosin mä luulen että jos tää ero onnistuu niin kiusallaan ei lähde vaan mä joudun lähtemään mutta mies muuttaa heti pois mutta niin että mä en saa täällä olla, tietää että tää on tärkeä paikka mulle.
Anteeksi nyt.. mikä ihmeen JOS?
Lähdet mitään puhumatta pois mahdollisimman pian. Ilmoita johonkin eläinhoitolaan että hakevat eläimet sitä ennen turvaan ja lähdet samasta oven raosta. Poliisin kanssa voi myöhemminkin hakea omaisuus asunnosta pois.
Kiitos. Mulla oli tosiaan kamala lapsuus, isä oli alkoholisti ja oli äitiä kohtaan hirveä. Koko lapsuus meni pelossa eläen ja isä monesti uhkasi tappaa humalapäissään. Äiti oli tietenkin psyykkisesti huonossa kunnossa näistä ja ei pystynyt olemaan oikein läsnä ja muutin aika nuorena pois ja tein töitä opiskelujen ohella. Tällöin tapasin tän poikaystävän joka pahoinpiteli pahasti. Kun olin aivan murtunut ja rikki niin tapasin nykyisen miehen.
Mietin mikä muussa on vikana kun kaikki miehet vihaa mua? Tuoltakin olen yrittänyt kysyä miksi tekee mulle näin mutta ei osaa vastata. Tuntuu että olen vain jotenkin sairaalla tavalla riippuvainen miehestä kun on ainut joka välittää edes jollain tapaa. Jos esimerkiksi autoni menisi yhtäkkiä rikki vaikka keskelle korpea niin lähtisi vaikka kesken työpäivän mua auttamaan. Miksi siis sekoaa haukkuu ja uhkailee mua? Ensin luulin että vain alkoholi sekoittaa sen pään, ei oikeasti tarkoita mutta nyt viime vuodet on selvin päinkin tehnyt tätä. Viime vuonna näihin aikoihi sai samanlaisen kohtauksen ja sylki mua silmiin. Koko sen kesän olin ahdistunut ja yritin päästä terapiaan että olisi joku jolle puhua mutta sain ajan vasta syksylle, ja tilanne oli silloin jo rauhoittunut niin en mennytkään. Nolottaa myös kun naapurit on tänään katsellut kummallisesti, varmaan heräsivät ja näkivät poliisit:(
Ero tulee olemaan vaarallinen sulle, toimittava kikkaillen ettei mies provosoidu. Onko sulla jotain kaveria johon voit hätätapauksessa mennä.? Onko mies selvinpäin normaali.? Olipa typerät poliisit. Ymmärrän jos soitat poliisit mies suuttuu enemmän.Selkeästi miehesi tajuaa että olisit eroamassa , siksi pitää sut pelossa..
Valitan, mutta en enää jaksa neuvoa enkä antaa ohjeita ihmispoloille. Jos jäätte,olette sen ansainneet.
itse jätin jo kauan sitten aina ihmiset, jotka antoivat pienenkään vinkin mustasukkaisuudesta tai luonnehäiriöstä
ja kyllä. Olen valtavan onnellinen ja erittäin nuorekas, koska kunnioitan itseäni. Enkä kiusaa muita. Enkä antaisi itseäni kiusata.
Ap, sinun pitää tehdä valinta nyt, LOPETA SELITTELYT. Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitit aiemmin:
"Haluaisin vain miehen pois täältä, ei hän muutenkaan jäisi kun ei pystyisi yksin tätä vuokraa maksamaan."
Pitäskö sun koittaa saada aikaa mahdollisimman pian terveyskeskuksen hoitajalle?
Ainakin mua ohjattiin aikoinaan sieltä mm marakiin.
Voisi aukaista vähän sun silmiä kun joku muu asian näkee ja puhuu niinkuin se on.
Itse olin tuolloin jo niin aivopesty, että vaikka muut sanoi että olen hengenvaarassa, niin ei sitä itse nähnyt eikä tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Asutteko jossain maalla omakotitalossa vuokralla vai onko kanat kerros/rivitaloasunnossa?
Pientalo jossa edellisellä oli myös kanoja, tilat niille.
Vierailija kirjoitti:
Ero tulee olemaan vaarallinen sulle, toimittava kikkaillen ettei mies provosoidu. Onko sulla jotain kaveria johon voit hätätapauksessa mennä.? Onko mies selvinpäin normaali.? Olipa typerät poliisit. Ymmärrän jos soitat poliisit mies suuttuu enemmän.Selkeästi miehesi tajuaa että olisit eroamassa , siksi pitää sut pelossa..
Mä sanoin että en jaksa enää tätä ja pelkään häntä, haluan erota. Mies uhkasi että laittaa kaiken paskaksi ja vie tavarani, ihan kaikki. Ja tiedän että tämä on totta, hänen veljensä tekee juuri mitä pyydetään ja nään jo silmissäni kun vie kaiken , munkin ostamat jutut ja rikkoo loput :(
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Mulla oli tosiaan kamala lapsuus, isä oli alkoholisti ja oli äitiä kohtaan hirveä. Koko lapsuus meni pelossa eläen ja isä monesti uhkasi tappaa humalapäissään. Äiti oli tietenkin psyykkisesti huonossa kunnossa näistä ja ei pystynyt olemaan oikein läsnä ja muutin aika nuorena pois ja tein töitä opiskelujen ohella. Tällöin tapasin tän poikaystävän joka pahoinpiteli pahasti. Kun olin aivan murtunut ja rikki niin tapasin nykyisen miehen.
Mietin mikä muussa on vikana kun kaikki miehet vihaa mua? Tuoltakin olen yrittänyt kysyä miksi tekee mulle näin mutta ei osaa vastata. Tuntuu että olen vain jotenkin sairaalla tavalla riippuvainen miehestä kun on ainut joka välittää edes jollain tapaa. Jos esimerkiksi autoni menisi yhtäkkiä rikki vaikka keskelle korpea niin lähtisi vaikka kesken työpäivän mua auttamaan. Miksi siis sekoaa haukkuu ja uhkailee mua? Ensin luulin että vain alkoholi sekoittaa sen pään, ei oikeasti tarkoita mutta nyt vii
Lapsuudenperheesi olosuhteet ovat tavallaan virittäneet sinut taajuudelle, joka altistaa sinut tuollaisiin suhteisiin. Vika ei ole sinun persoonassasi, vaan olosuhteet ovat aiheuttaneet sen, että siinä missä joku toinen huomaa toisen käytöksessä vakavan varoitusmerkin sinä et tunnista sitä.
Tai ehkä tunnistat alitajuisesti sillä tavalla, että tilanne ja asetelma tuntuu tutulta, koska sellaista oli lapsuudessakin. Joku toinen olisi lähtenyt ukkosi ensimmäisestä kilarista, koska hän olisi kyennyt tunnistamaan että tämä on epänormaalia ja sietämätöntä käytöstä.
Miehesi ei ole normaali ja terve. Miksi hän on sellainen, me emme voi tietää, mutta ehkä hänenkin lapsuudessaan on tapahtunut väkivaltaa, tai aivoissa ja empatiakyvyssä on poikkeamaa. Sitä ei edes tarvitse ymmärtää, kunhan ymmärrät lähteä. Hän ei muutu normaaliksi.
Ikävää että joudut jättämään kotisi, mutta tuo vaarallinen mies on turmellut paikan ja voit myöhemmin itseksesi muuttaa kivaan turvalliseen kotiin. Jos elätte nyt keskellä korpea sekin tekee sinut riippuvaiseksi miehestä. Hän voi myös tulla vaanimaan sinne myöhemmin vaikka lähtisikin nyt joten et ole siellä turvassa.
Hae terapia-aikaa heti ja sitten kun sen saat älä missään tapauksessa jätä menemättä. Vaikka tilanne olisi silloin mikä, sinun täytyy purkaa tilannettasi ammattilaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitit aiemmin:
"Haluaisin vain miehen pois täältä, ei hän muutenkaan jäisi kun ei pystyisi yksin tätä vuokraa maksamaan."
En tarkoittanut kirjaimellisesti, siis tietenkin jäisi jos pystyisi mutta voi sanoa ettei pysty sillä mieluummin laittaa rahansa muuhun kun itselleen liian isoon kotiin.
Saatte kohta häädön tuolla menolla, hoituupahan se muutto sitten.
Täällä on ymmärtämättömiä ihmisiä kommentoimassa. Valitettavasti tällaiset anonyymipalstat joilla ei ole ennakkomoderointia, houkuttelevat kaikkein ilkeimpiä ja sairaimpia yksilöitä oksentamaan omaa pahaa oloaan ja potkimaan maassa makaavia. Näiden kirjoituksille ei kannata antaa mitään arvoa.
Mies käyttää hyväkseen sitä, että olet ollut yksinäinen. Tekeytymällä ensin tueksesi hän on sitouttanut sinut henkisesti itseensä niin ettet lähtisi helposti. On inhimillistä tuntea kuten nyt tunnet. Sinä kuitenkin olet paljon enemmän kuin mitä mies sinulle yrittää uskotella. Sinä et tarvitse miestä, sinä olet häntä parempi, elämäsi tulee olemaan paljon parempaa ilman miestä. Asuntojuttuja ehdit miettimään myöhemmin, tärkeintä on, että pääset turvaan. Hakeudu itse turvakotiin, ja sieltä saat myös neuvoja ja tukea tulevaisuutesi järjestämiseen. Eläinsuojeluyhdistykseen eläimet näin ensi alkuun.