Yle: ope-äipällä on lomalla rankkaa?
Kommentit (321)
Olen opettaja ja mulla on 1,5-vuotias kotona koko kesäloman eli 5.8. asti. Katsotaan miten menee. Ei ole onneksi vielä kauheita uhmakohtauksia, mutta perässä saa toki juosta koko ajan, että eihän tämä mitään lomaa ole. Lapsi aloitti päiväkodissa 1-vuotiaana. En tiedä vielä ensi kesästä, mutta jos lapsen energiatasot vain lisääntyvät entisestään niin saatankin pitää päiväkodissa kesän alussa pari viikkoa, että saan itse levätä hetken. Onhan vanhemmankin pidettävä huolta omasta jaksamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja mulla on 1,5-vuotias kotona koko kesäloman eli 5.8. asti. Katsotaan miten menee. Ei ole onneksi vielä kauheita uhmakohtauksia, mutta perässä saa toki juosta koko ajan, että eihän tämä mitään lomaa ole. Lapsi aloitti päiväkodissa 1-vuotiaana. En tiedä vielä ensi kesästä, mutta jos lapsen energiatasot vain lisääntyvät entisestään niin saatankin pitää päiväkodissa kesän alussa pari viikkoa, että saan itse levätä hetken. Onhan vanhemmankin pidettävä huolta omasta jaksamisesta.
Yksi lapsi on kuule vähän eri asia kuin useampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan lapsi koko heinäkuun lomalla.
Voi että. Onnen lapsi kun äiti sentään osan lomastaan jaksaa katsella. Aikuisen naisen rohkea päätös tämäkin. Oma napa ja aamupalat.
Äiti haluaa, että toisellekin lapselle olisi kunnolla aikaa, siksi loman jakaminen.
Ai niin. Se toinen lapsihan on vain tyttö, sillä ei palstan mukaan ole väliä. Vain poikalapsella on.
Minkähänlaisen vastaanoton tällä palstalla saisi aloitus jossa kerrottaisiin että en voi hoitaa taaperoani kun 8-vuotias vaatii omaa aikaa äidin kanssa koko päivän?
No varmaan huonon, mutta tuossahan ei sellaisesta ollutkaan kyse, vaan siitä, että äiti jakaa lomansa (kun kerran voi niin tehdä opettajan koko kesän lomilla) niin että molemmat lapset, ei vain toinen, saisivat äidin huomiota. Viime kesänähän 8-vuotias ei saanut YHTÄÄN omaa aikaa äidin kanssa kun pienempi oli niin vaikea, että äidin kaikki aika meni siihen. Äiti ihan edelleen hoitaa taaperoaan eikä 8-vuotias vaadi kaikkea äidin aikaa. Joten miksi kysyt sellaista mikä ei tähän aiheeseen liity ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se pitänyt arvata, että juputus alkaa heti :D Lapsia on tosi erilaisia. Meidän poikanen on siitä vilkkaimmasta päästä, joten yhdessäkin riittää tekemistä. Juuri eilen oma äitini, lapseni touhuja katsoessa, sanoi ettei minä ja sisarukseni koskaan oltu noin vilkkaita ja rasittavia. Riippuu siis niin paljon lapsesta miten rasittavaksi se arki muodostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se pitänyt arvata, että juputus alkaa heti :D Lapsia on tosi erilaisia. Meidän poikanen on siitä vilkkaimmasta päästä, joten yhdessäkin riittää tekemistä. Juuri eilen oma äitini, lapseni touhuja katsoessa, sanoi ettei minä ja s
No se on silti edelleen ihan eri asia, onko lapsia vain yksi vaiko useampi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä levätä. Olet ilmeisesti yh tai puoliso on muuten estynyt? Tällä toisella opella on kykenevä mies, mutta käyttävät päiväkotia äidin kahvitteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Onnen lapsi kun äiti sentään osan lomastaan jaksaa katsella. Aikuisen naisen rohkea päätös tämäkin. Oma napa ja aamupalat.
Äiti haluaa, että toisellekin lapselle olisi kunnolla aikaa, siksi loman jakaminen.
Ai niin. Se toinen lapsihan on vain tyttö, sillä ei palstan mukaan ole väliä. Vain poikalapsella on.
Minkähänlaisen vastaanoton tällä palstalla saisi aloitus jossa kerrottaisiin että en voi hoitaa taaperoani kun 8-vuotias vaatii omaa aikaa äidin kanssa koko päivän?
No varmaan huonon, mutta tuossahan ei sellaisesta ollutkaan kyse, vaan siitä, että äiti jakaa lomansa (kun kerran voi nii
Miksi viime kesänä äiti ei saanut yhtään äidin huomiota vaikka lapsilla on myös isä?
Miten perheissä, joissa äidillä on 4 viikkoa kesälomaa, molemmmat lapset saa huomiota? Selitäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se pitänyt arvata, että juputus alkaa heti :D Lapsia on tosi erilaisia. Meidän poikanen on siitä vilkkaimmasta päästä, joten yhdessäkin riittää tekemistä. Juuri eilen oma äitin
Millä tavalla? Meillä kaksi lasta eikä päiväkotia käytetty kesälomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä levätä. Olet ilmeisesti yh tai puoliso on muuten estynyt? Tällä toisella opella on kykenevä mies, mutta käyttävät päiväkotia äidin kahvitteluihin.
Tuskin käyttäisivät jos se isä lastaan hoitaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nyt se poikalapsi heitetty toisten hoidettavaksi, jotta "tytöt" voivat pitää croisanttiaamiaisia sun muuta kivaa? Eikös tuon ikäinen tyttö jo viihdy päivät ulkona naapurin lasten ja muiden lähialueen kavereittensa kanssa? Posia tietty äidin kannalta, että saa enemmän rauhaa itselleen.
Kertoo siitä, että täällä ei oikeasti olla lasten asioista yhtään huolissaan, halutaan vain lyödä äitiä ja naisia, kun väitetään ettei 8-vuotias tarvitsisi yhtään omaa aikaa vanhempien kanssa. Viime kesänä sitä ei ollut ollenkaan ja lapsi itse sitä suri.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nykyajan naisia vaivaa?! Ei jakseta lapsia edes lomalla vaan pitää tunkea lapset päiväkotiin koska laiskuus! Ei tolla akalla ole edes leukaa, rumakin vielä!
Tuo on tosi rumaa käytöstä haukkua toisen ihmisen ulkonäköä. Kukaan ei voi luustolleen mitään ja hän on ihan nätti nainen.
Perheet Suomessa on tosi uupuneita kansainvälisessä vertailussa. Lisää armollisuutta vanhemmille. Tuetaan perheitä, ei haukuta. On tarpeeksi raskasta muutenkin, näinä aikoina. Toivoisin myös, että pikkupoika saisi olla lomalla päiväkodista 2 kk mutta jos lapset tappelevat koko ajan, niin sekään ei ole hyvä. Jos tämä äiti tunnistaa jaksamisensa rajat ja on tällainen mahdollisuus käytössä niin mikäs siinä. Palautuminen on tärkeää kaikille, ettei tule uupumusta, myös erityisopelle.
Lapsilla on liian iso ikäero, mikä aiheuttaa hetkellisesti ongelmia. En tajua tätä kritiikkiä, eihän se lapsi siellä hoidossa koko kesää ole tai 24/7! Ihmeellistå nillitystä. Kohta luultavasti vaaditte naista irtisanoutumaan ja omistautumaan vain lapsille<3
Kerran eräs opettajaihminen kertoi, että kun hän on totaali-yh, Niin kesäloman alussa oli pakko viedä lapsi päiväkotiin yhdeksi päiväksi kun oli pakko hoitaa eräs oma asia ja häntä hävetti hirveästi, että mitä ne lastenhoitajat ajattelevat, että opettaja ihminen vie kesälomallaan lapsensa päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nyt se poikalapsi heitetty toisten hoidettavaksi, jotta "tytöt" voivat pitää croisanttiaamiaisia sun muuta kivaa? Eikös tuon ikäinen tyttö jo viihdy päivät ulkona naapurin lasten ja muiden lähialueen kavereittensa kanssa? Posia tietty äidin kannalta, että saa enemmän rauhaa itselleen.
<
Poikalapsi saa saman loman kuin ns. normaali lapsi. Tyttö sen sijaan saa koko kesä. Reilua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin käyttäisivät jos se isä lastaan hoitaisi.
Isä ei nimenomaan hoida lasta edes sen ajan, että äiti saisi juoda kupin kahvia, vaan lapsi laitetaan päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nyt se poikalapsi heitetty toisten hoidettavaksi, jotta "tytöt" voivat pitää croisanttiaamiaisia sun muuta kivaa? Eikös tuon ikäinen tyttö jo viihdy päivät ulkona naapurin lasten ja muiden lähialueen kavereittensa kanssa? Posia tietty äidin kannalta, että sa
Sinun näkökulmastasi reilua olisi kai se, että poika saisi kaiken ja tyttö ei mitään. Näinhän viime kesänä olikin.
Mikä olisi ratkaisu siihen, että on poikkeuksellisen vaikea lapsi ja tavallinen lapsi, jos molempien pitää saada yhtä paljon? Pitäisikö se tavallinen lapsi lähettää puoleksi kesää johonkin laitokseen ettei vain saisi enemmän lomaa? Koska ne muut vaihtoehdot ovat se, että vaikea lapsi on puolet lomasta päivähoidossa tai sitten se, että tavalliselle lapselle ei ole koko kesänä mitään aikaa.
Voisiko tässä käyttää esim. isovanhempia apuna, jos loma on liian raskasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nykyajan naisia vaivaa?! Ei jakseta lapsia edes lomalla vaan pitää tunkea lapset päiväkotiin koska laiskuus! Ei tolla akalla ole edes leukaa, rumakin vielä!
Tuo on tosi rumaa käytöstä haukkua toisen ihmisen ulkonäköä. Kukaan ei voi luustolleen mitään ja hän on ihan nätti nainen.
samaa mieltä, että ulkonäköä ei tarvitse tänne tulla mollaamaan.a
Poikalapsi saa yhtä pitkän loman päiväkodista kuin useimpien työssäkäyvien ihmisten lapset ja silloin äidon kaiken ajan ja älä huoli, kyllä se puolipäiväisen päivähoidonkin jälkeen saa täyden huomion äidiltä. Ja viime kesänä tyttö ei saanut yhtään aikaa äidiltä niin että silläkin voit lohduttautua kun toivot tytöille ja naisille kaikkea kurjaa.
Mene lukemaan se juttu kokonaan ja ota vaikka croissant tuohon kiukkuun.