Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenäidin kesä oli niin rankka, että hän päätti viedä lapsen päiväkotiin lomallaan

Vierailija
03.06.2024 |

Onpa itsekäs ihminen. Viedä nyt lapsi päiväkotiin siksi aikaa, että itse saa juoda rauhassa aamukahvin!

Kommentit (614)

Vierailija
361/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kaikilla ei isät hoida. Se, että naapurissa asuu perhe ja sinä olet yh, ei tarkoita, että voi lykätä oman lapsesi naapurin äidille.

6-vuotias kyllä muistaa tuon aikuisena ja tajuaa että olet ollut kpää äiti.

Se naapurin äiti ei saa koskaan omaa aikaa, sinä saat, kun sun lapsi on joka toinen viikonloppu isällä.

Vierailija
362/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa hoitaa lasta ympäri vuoden kotihoidontuella ja vielä naapurin lapsia. Ei ole mitään turvaverkkoja mihin viedä lapsi hoitoon.

Eikä ole yh-isä viikonloppua, että voisi siivota rauhassa.

No voi että, hattu päästä ja kukkapuska heille. 

Tai mitä jos hyväksyttäisiin se, että ihmiset ovat erilaisia? Erilaisia temperamenteiltaan, erilaisia jaksamiseltaan, erilaisia suhteessa oman tilan ja ajan tarpeeseen. Jotkut ovat ihan aidosti parhaimmillaan ison lapsilauman keskellä, jaksavat päivä toisensa jälkeen askarrella vessapaperirullista pupuja, opettaa voikukkaseppeleen tekoa ja keksiä jotain hauskaa kodin ulkopuolista puuhaa. Sitten ovat ne, jotka vertaavat itseään edellä mainittuihin, eivätkä sitä mitenkään jaksa. Eihän kaikki jaksa samanlaisia palkkatöitäkään, joten miksi perhe-elämää pitäisi jaksaa ihan samoilla tavoilla?

Ja sanottakoot,

Kuule, vaikka olisit kuinka väsynyt niin ne omat lapset on hoidettava.

Mutta se, että naapuri antaa oman lapsen koko ajan soittaa ovikelloa on liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa hoitaa lasta ympäri vuoden kotihoidontuella ja vielä naapurin lapsia. Ei ole mitään turvaverkkoja mihin viedä lapsi hoitoon.

Tai mitä jos hyväksyttäisiin se, että ihmiset ovat erilaisia? Erilaisia temperamenteiltaan, erilaisia jaksamiseltaan, erilaisia suhteessa oman tilan ja ajan tarpeeseen. Jotkut ovat ihan aidosti parhaimmillaan ison lapsilauman keskellä, jaksavat päivä toisensa jälkeen askarrella vessapaperirullista pupuja, opettaa voikukkaseppeleen tekoa ja keksiä jotain hauskaa kodin ulkopuolista puuhaa. Sitten ovat ne, jotka vertaavat itseään edellä mainittuihin, eivätkä sitä mitenkään jaksa. Eihän kaikki jaksa samanlaisia palkkatöitäkään, joten miksi perhe-elämää pitäisi jaksaa ihan samoilla tavoilla?

Ja sanottakoot,

Jos ei jaksa hoitaa omia lapsia, silloin niitä ei pidä hankkia ollenkaan.

Vierailija
364/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se naapurin äiti hoitaa lapset myös influenssassa, ei ole tarhapaikkaa eikä puoliso hoida.

Vaipanvaihtoalusta lattialle, että jos pyörtyy niin lapsi ei putoa ja kosteuspyyhkeet on keksitty.

Niin minä tein.

Vierailija
365/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän pitää olla helppoa ja keveää niin kuin Sound of Musicissa. Kyllähän ne lapset joutaa potkia jaloista pois.

Keveää Sound of Musicissa? Eikö se kerro n4tseilta pakenemisesta...

Noin hän selitti siinä jutussa. Että kirmailee mukavasti kesän kukkaniityillä niin kuin elokuvassa.

Vierailija
366/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitanut omat lapset 365 päivää  vuodessa 24 h myös influenssassa ja noro viruksessa. Influenssassa monta kertaa. Kotihoidontuella oleva äiti ei saa influenssa rokotusta.

Vierailija
367/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hoitanut omat lapset 365 päivää  vuodessa 24 h myös influenssassa ja noro viruksessa. Influenssassa monta kertaa. Kotihoidontuella oleva äiti ei saa influenssa rokotusta.

Vaipan vaihtoalusta lattialle ja konttaamalla mikron luo lämmittämään ruokaa.

Vierailija
368/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sen ihan kuule rahalla. Ja me jotka teemme myös töitä mahdollistamme löhöilysi.

Vierailija
369/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansaitset mitalin ja papukaijamerkin!

Vierailija
370/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äiti

Vierailija
371/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai mitä jos hyväksyttäisiin se, että ihmiset ovat erilaisia? Erilaisia temperamenteiltaan, erilaisia jaksamiseltaan, erilaisia suhteessa oman tilan ja ajan tarpeeseen. Jotkut ovat ihan aidosti parhaimmillaan ison lapsilauman keskellä, jaksavat päivä toisensa jälkeen askarrella vessapaperirullista pupuja, opettaa voikukkaseppeleen tekoa ja keksiä jotain hauskaa kodin ulkopuolista puuhaa. Sitten ovat ne, jotka vertaavat itseään edellä mainittuihin, eivätkä sitä mitenkään jaksa. Eihän kaikki jaksa samanlaisia palkkatöitäkään, joten miksi perhe-elämää pitäisi jaksa

Jos ei jaksa hoitaa omia lapsia, silloin niitä ei pidä hankkia ollenkaan.

Kukaan ei tiedä mitä nurkan takana odottaa. Voi tulla vakavia sairauksia tai muita kurjia juttuja, jotka vievät jaksamisen pohjamutiin. Kaikkeen ei voi varautua, vaikka kuinka uskoisi jaksavansa.

Vierailija
372/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kotihoidon tuki naisella poistaa mieheltä normaalit kyvyt hoitaa omia lapsiaan. Ehkä tukea pitäisi uudelleenharkita kokonaan. 

Vierailija
373/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää, mikä haastattelu.  Työnantajat googlaa tuon jutun, että äiti halusi päästä töihin lepäämään... Eikä ole hermoromahduksen partaalla.  Entä kun perheen kuopus lukee itseään koskevan jutun, sen kaverit ja äipän työkaverit.

Opetelkaa nyt aikuiset vetämään raja sille, mutta kerrotte omasta lapsistanne julkisesti.  Pahiten tästä julkisuudesta kärsivät lapset!

Vierailija
374/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se naapurin äiti hoitaa lapset myös influenssassa, ei ole tarhapaikkaa eikä puoliso hoida.

Vaipanvaihtoalusta lattialle, että jos pyörtyy niin lapsi ei putoa ja kosteuspyyhkeet on keksitty.

Niin minä tein.

Miksei puoliso hoida? Onko hänessä jokin vika?

Vierailija
375/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sen ihan kuule rahalla. Ja me jotka teemme myös töitä mahdollistamme löhöilysi.

Ei ollut rahaa.

Kotihoidontuki on 500 ja lapsen tarhapaikka yli 1000 euroa, hyvässä lykyssä vielä palkka verorahoista ja äiti vetää täydellä palkalla saikkulomia.

Vierailija
376/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma tuntuu tulevan aina vain hullummaksi. Netissä hutkitaan ja syytellään ihan vieraita ihmisiä, joiden vanhemmuudesta ei tiedetä tuon taivaallista. Minusta lastenhoidon voi ratkaista monelle eri tavalla ja näinhän perheissä tehdään. Varmasti lapset ovat hyvinhoitettuja ja turvassa sekä rakastettuja riippumatta siitä, ovatko he kesän aikana neljä viikkoa päiväkodissa, kotona tai vaikka mummolassa  Sosiaalityötä tekevä sisareni kerran suoraan tuhahti ja kutsui höpötykseksi kuunnellessaan, kun yksi sisaristamme pohti jotain lastenkasvatukseen liittyvää pientä pulmaa. Hänen asenteensa oli, että lapsemme ovat suorastaan ylenmäärin hyvinhoidettuja. Hän sanoi näkevänsä päivittäin sitä todellista huonoa vanhemmuutta, eikä se näyttäydy siten, että nukkumaanmenoaika on yhdeksältä vaikka oikeaoppisesti sen pitäisi olla puoli yhdeksältä. Minusta myös tässä keskustelussa voitaisiin pohtia ennemmän sitä, miksi halutaan niin kovasti lynkat

AAMEN. Suomalaiset vanhemmat ovat maailman kuormittuneimpien joukossa, ja syy siihen löytyy juuri tästä. Tuon perheen lapsi on päiväkodissa kesän aikana vähemmän kuin valtaosa työssäkäyvien vanhempien lapsista. Hän on lomalla koko heinäkuun ja opettaja-äidin loman aikana tekee lisäksi viisituntista päivää. Mitään todellista hätää tuon lapsen hyvinvoinnista suurimmalla osalla kommentoijista ei siis ole, koska lapsihan saa lomaa sen verran mitä lapset yleensäkin ja lisäksi hoitopäivät ovat paljon keskivertoa lyhyempiä, todennäköisesti myös lukuvuoden aikana. Enemmän tässä painaa se moralistinen periaate siitä, että kun MINÄ olen omat lapseni hoitanut yksin ja KENELTÄKÄÄN en apua saanut ja IHAN ITSE olen ruskeat kastikkeet vääntänyt, niin näin on kaikkien muidenkin tehtävä. 

Vanhemmuus on muuttunut paljon intensiivisemmäksi ja vaativammaksi, kun tieto on lisääntynyt. Se on toisaalta hyvä asia, koska lapsen parastahan siinä ajatellaan, mutta myös omiaan uuvuttamaan vanhemmat. Nykyäidit on syyllistetty kuoliaiksi kännykän katselusta, ja bussipysäkillä tulee mummot valittamaan jos katsot bussiaikataulua. No, todennäköisesti sama mummo omien lastensa lapsuusaikana keskittyi lehden lukemiseen tai ystävän kanssa puhelimessa rupatteluun, eikä ne lapset sen kummempaa huomiointia saaneet osakseen. Omassa lapsuudessani 90-luvulla oli ihan normaalia sanoa lapsille, että menkääs pois siitä aikuisten jaloista pyörimästä, mutta enää tuollaista ei hyväksytä. Pitäisikö, en osaa ottaa kantaa. Lapsen tarpeisiin pitää nykyohjeiden perusteella vastata välittömästi, on kanssasäädeltävä tunteet, rauhallisesti keskusteltava ristiriidat, neuvoteltava rajoista ja oltava läsnä. Lehdessä lastenpsykiatri sanoo yhtä ja lastenpsykologi toista. Jos erehdyt johonkin someryhmään, kuulet, että alle kolmikuisen vauvan voi jättää isänsä syliin korkeintaan hampaidenpesun mittaiseksi hetkeksi ja "lapsuus on niin lyhyt elämänjakso, että minä ainakin silittelen uneen esikoululaiseksi asti, omaa aikaa ehtii kyllä viettää sitten vanhainkodissa". 

Vierailija
377/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut rahaa.

Kotihoidontuki on 500 ja lapsen tarhapaikka yli 1000 euroa, hyvässä lykyssä vielä palkka verorahoista ja äiti vetää täydellä palkalla saikkulomia.

Mistä ihmeestä sinä puhut?????

Vierailija
378/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja julkisella, palkka vuorolisien kanssa 3500 ja 3 lapsen tarhapaikat yli 3000 kuukaudessa eli 6500 kuukaudessa.

Siksi 500 euron kotihoidontukea ei lopetettu.

Vierailija
379/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät olivat aivan parhaita, kun ei tarvinnut viedä lasta/lapsia hoitoon vaan sai olla ihan rauhassa ja omissa oloissa. Käytiin paljon uimassa ja mummoloissa, kyläiltiin puolin ja toisin kummeilla ja ystävillä, käytiin leikkipuistossa, reissattiin kotimaassa ja tehtiin kaikkea kivaa kotona. Kyllä ne lapset välillä katsoivat videoita, mutta älylaitteita ei silloin vielä ollut. En olisi mistään hinnasta vienyt lapsia päiväkotiin kuumalle asfaltti- ja hiekkapihalle kärvistelemään. 

Aamukahvia en juonut, mutta hyvin ehdin aamiaisen syödä lasten kanssa ja lehteäkin lukea.

Kukin tekee, miten haluaa, mutta ihmettelen, miten 2- ja 6-vuotias tappelivat noin paljon kotona ollessaan. Varmaan hyvä ratkaisu viedä toinen lapsi hoitoon, jos lapset tulevat noin huonosti toimeen keskenään. 

Vierailija
380/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Se on se nykyajan trendi, että omat lapset hoidetaan muilla ihmisillä. Minunkin miespuolinen työkaveri hankki kahdelle leikki-ikäiselle lapselleen sijaisperheen lastensuojelusta, kun olisi muuten jäänyt yksinhuoltajaksi kun lasten äiti sairastui psyykkisesti. Hän sanoi, ettei hän jaksa olla yksinhuoltaja.

Tällä isälläkö sun mielestä ei ollut niin rankkaa ettei ansainnut pientä lepoa välillä? Niitä sijaisperheitä ei niin vaan hankita vaan sen saa ihan tarpeeseen.

Tästäkin ketjusta huomaa että Isille on eri säännöt kuin äideille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme