Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenäidin kesä oli niin rankka, että hän päätti viedä lapsen päiväkotiin lomallaan

Vierailija
03.06.2024 |

Onpa itsekäs ihminen. Viedä nyt lapsi päiväkotiin siksi aikaa, että itse saa juoda rauhassa aamukahvin!

Kommentit (614)

Vierailija
401/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt vaan sanon, että kun niitä pieniä ikäeroja kauhistellaan, että tuotakaan ongelmaa ei silloin ole.

Vierailija
402/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jääkää kotihoidontuelle, mielummin sille kuin että lapsella on työssäkäyvä ilkeä äiti.

Osa vie vanhemman lapsen tarhaan, kun saa vauvan, laiska äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava keskustelu. Päiväkotien lastenhoitajilla ei ole samaa työsarkaa kuin kotona olevalla vanhemmalla, jonka pitää lastenhoidon lisäksi hoitaa myös kokkaus, siivous, pyykkäys, kaupassakäynti yms. Päiväkodissa noille kaikille eri työaloille on oma työntekijänsä, joten vähällä pääsevät. Saavat lisäksi palkkaa tästä kotiäidin työn murto-osan tekemisestä. On aikaa jutella, chillailla ja jopa tylsistyä. 

Eli onko päiväkodin työntekijöillä kotona palkattu työntekijä siivoamassa, kokkaamassa ja pyykkäämässä? Taidan heti vaihtaa alalle jos näin on.

Häh? Ei ole ei, mutta jos hän vie lapsensa työajaksi päiväkotiin, niin lapsella on siellä virikkeitä, leluja, ystäviä ja aikuisia huolehtimassa hänestä ja samalla kun hän saa itse rauhassa keskittyä vaikkapa noihin muihin mainitsemiini asioihin. Nykyaikana jos aikuinen keskittyy noihin kaikkiin yhtä aikaa niin tulee lasten suojelu ja vie lapset ja rahat.

Entisaikaa on turha ihannoida, silloin ei ollut samoja vaatimuksia kuin nykyään ja lapsia myös kuoli onnettomuuksissa ja esim. hukkumalla huimasti enemmän. 

Vierailija
404/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on tarhassa töissä ja kyllä ne äidit haukutaan selän takana, jotka tuo taaperon tarhaan, vaikka ollaan vauvan kanssa äitiyslomalla kotona.

Vierailija
405/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on tarhassa töissä ja kyllä ne äidit haukutaan selän takana, jotka tuo taaperon tarhaan, vaikka ollaan vauvan kanssa äitiyslomalla kotona.

Ja mihin tämäkin liittyy?

Ei ole olemassa edes mtiään tarhoja. Ei ole ollut tällä vuosisadalla enää.

Vierailija
406/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jääkää kotihoidontuelle, mielummin sille kuin että lapsella on työssäkäyvä ilkeä äiti.

Tällaista sovinismia ei kenenkään täysikasvuisen tarvi ottaa vakavasti, että vain äitejä syytetään ja haukutaan. Tervetuloa vauva-foorumille... 

Vierailija
407/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tälleen kolmen lapsen äitinä allekirjoitan tuon, että eipä ne loma-ajat aina mitään juhlaa ole olleet itse vielä olin vanhempien lasten kanssa kotona niin, että olivat just uhmaikäisinä koko kesän kotona ja voi jessus sitä menoa. Kolmannen laitoin kesän alussa hoitoon, kun oli 1,5v ja lähdin itse töihin. Tämä tosin pakon sanelemana, kun rahaa ei ollut. Nykyään lapset 15v, 12v ja 8v ja on se hippasen helpottanut.

Vierailija
408/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan ihmiset myös pystyivät asumaan maalla ja sikäli lapselle huimasti virikkeellisemmässä ympäristössä kuin nykyään. Jossain pääkaupunkiseudun sillipurkki yksiössä elävä lapsi tulee hulluksi jos joutuu olemaan siellä sisällä kahdestaan äidin kanssa päivät pitkät. Äidin kun on vaan yksinään pakko siivota ja kokata eikä saa antaa lasta kenellekään toiselle virikkeitä saamaan. 

Vierailija
409/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, että kun meillä oli pieniä lapsia, niin äidit ja/tai isät joivat aamukahvit naapuruston äitien ja isien kanssa hiekkalaatikolla kesäisin, kun lapset leikkivät ympärillä. Termosmuki tai termoskannussa oli kahvit. Ensin asuttiin kerrotalossa, jossa hiekkalaatikolle kerääntyi kesäisin aamupäivällä viitisen vanhempaa lasten kanssa. Ja sitten muutettiin omakotitaloon, jossa oli toinen lapsiperhe suuriinpiirteen saman ikäisin lapsin naapurissa. Vuoroteltiin aina, kumman takapihalla vietetään yhteinen aamukahvihetki ja silloin kahvit keitti se, jonka takapihalla oltiin. 

Kannattaa yrittää rakentaa, jonkunlainen sosiaalinen verkosto naapurustosta. Yleensä lapsien kautta se tulee hyvin luontevasti.

Tässä viimeisessä asuipaikassa lapset ovat tunteneet toisensa kohta 20 vuotta. Oltiin juuri naapurissa lakkiaisissa viikonloppuna.

Eikö siellä käyty töissä???? Ei meillä ole koskaan kotona notkunut äitejä ja isiä kesälläkään joutilaina pilvin pimein.

Etkö ole kuullut kesälomasta? Lapset oli sen ikäisiä, että monella oli vanhempainvapaita ja hoitovapaita. Päälle yleensä vanhemmat saattoi ottaa hieman limittäin kesälomaa, jos molemmat oli töissä. Lomarahoja itse vaihdoin myös lomaksi.

Vierailija
410/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa mikä unelma lapselle asua maalla isosisarusparven paimennettavana aurinkoisena kesäpäivänä! Välillä käydään uimassa, sitten vähän veneilemässä ja sitten mennään hevosen vetämillä kärryillä.. ruokitaan kanoja, Kuunnellaan lintujen laulua yms. Nykyään tämä on vain rikkaiden etuoikeus ja loput joutuvat elämään sillipurkissa jälkikasvunsa kanssa, ainoana virikkeenä kännykät ja televisiot.  

Vierailija
411/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä äitejä jotka valittaa ettei pysty edes aamukahvia juomaan eikä lukemaan lehtiä koska pienet lapset. Minulla on kaksi poikaa jotka ovat jo nyt teinejä/aikuisia ja heidän ollessa pieniä join kyllä joka päivä aamu- ja päiväkahvit ja luin lehdet ja otin itsekin päiväunet melkein joka päivä. Pienenä lapset nukkuu monet päiväunet ja isompanakin vielä ainakin yhdet. Sitä isompana osaavat leikkiä välillä pitkiäkin aikoja itsekseen ja keskenään. Mikä on sellainen tilanne ettei omaa aikaa muka jää yhtään lasten kanssa?

Vierailija
412/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on parempi ehdotus. Sen sijaan, että haukut samassa viestissä ihmisiä laiskoiksi, voisit kehottaa isät hoitamaan lapsiaan. 

Vierailija
413/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat vain äidin lapsia, tuon ymmärtää hyvin. Haikarako ne toi?

Vierailija
414/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tälleen kolmen lapsen äitinä allekirjoitan tuon, että eipä ne loma-ajat aina mitään juhlaa ole olleet itse vielä olin vanhempien lasten kanssa kotona niin, että olivat just uhmaikäisinä koko kesän kotona ja voi jessus sitä menoa. Kolmannen laitoin kesän alussa hoitoon, kun oli 1,5v ja lähdin itse töihin. Tämä tosin pakon sanelemana, kun rahaa ei ollut. Nykyään lapset 15v, 12v ja 8v ja on se hippasen helpottanut.

Missä lasten isä?

Vierailija
415/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa mikä unelma lapselle asua maalla isosisarusparven paimennettavana aurinkoisena kesäpäivänä! Välillä käydään uimassa, sitten vähän veneilemässä ja sitten mennään hevosen vetämillä kärryillä.. ruokitaan kanoja, Kuunnellaan lintujen laulua yms. Nykyään tämä on vain rikkaiden etuoikeus ja loput joutuvat elämään sillipurkissa jälkikasvunsa kanssa, ainoana virikkeenä kännykät ja televisiot.  

Mun herttainen sisarusparvi ei välittänyt minusta pätkääkään. En muista kuin muutaman hetken elämästä heidän kanssaan lapsena. On se niiiiiiiiiiiiiiin ihanaa.

Vierailija
416/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan ihmiset myös pystyivät asumaan maalla ja sikäli lapselle huimasti virikkeellisemmässä ympäristössä kuin nykyään. Jossain pääkaupunkiseudun sillipurkki yksiössä elävä lapsi tulee hulluksi jos joutuu olemaan siellä sisällä kahdestaan äidin kanssa päivät pitkät. Äidin kun on vaan yksinään pakko siivota ja kokata eikä saa antaa lasta kenellekään toiselle virikkeitä saamaan. 

Kuka idiootti nyt sen lapsen kanssa sinne yksiöön kokopäiväksi jää?! Rattaat alle ja ulos. Sanoisin, että pk-seudulta löytyy lapsille paljon paremmin päivittäin virikkeitä ja tekemistä, kuin siellä maalla!

Vierailija
417/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole kuullut kesälomasta? Lapset oli sen ikäisiä, että monella oli vanhempainvapaita ja hoitovapaita. Päälle yleensä vanhemmat saattoi ottaa hieman limittäin kesälomaa, jos molemmat oli töissä. Lomarahoja itse vaihdoin myös lomaksi.

Ja se sitten käytettiin noin? Jösses mitä köyhyyttä!

Vierailija
418/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos oliis lukutaitoa, lukisit, että ko. lapsella on ihan normaali kuukauden kesäloma heinäkuussa.

Ap on persusaastaa, sen piti päästä öyhöttään, tosiasioilla ei ole merkitystä. Meillä persujen penikat on koko kesän hoidossa, persut kun ovat kaikki va jaa mielisiä ääliöitä. 

Toivott. et ole aikuinen etkä tee ikinä lapsia. 

eri

Vierailija
419/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että lapset ja nuoriso voi pahoin, kun/jos vanhemmat on tuollaisia itsekkäitä tyyppejä. Ei ole aikaa ja kiinnostusta olla lasten kanssa ihan vaan arkipäiväisten touhujen mukana.

Tuokin otsikon äiti on opettaja, niin että jotain pitäisi tietää! Ei kai hän kotona "kasvata" lapsiaan niin kuin töissä?

Hänellähän on se koululainen kotona koko koululaisen loman ajan ja se päiväkotilapsi kesäkuussa puolta päivää hoidossa, lopun kesän sitten lomalla.

Mitä vikaa tuossa on?

Ei mitään vikaa. Päiväkoti-ikäinen lapsi haluaa leikkiä muiden lasten kanssa muutaman tunnin päivässä.

Vierailija
420/614 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se sitten käytettiin noin? Jösses mitä köyhyyttä!

Siis mitä?! Oltiin perheen kanssa? Oikea tapa siis on, kesälomalla lapset viedään päivähoitoon ja vanhemmat juo terassilla kahvia croissantin kanssa. Se ei ole köyhyyttä?

Ei tuo naapuruston lapsiperheiden kanssa ajan viettäminen ainut juttu ollut. Me tehtiin yleensä viikon tai parin Euroopan reissu ja viikon tai parin kotimaan reissu joka kesä. Silti kesästä jäi 1,5 kuukautta aikaa viettää ihan kotonakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi