Uskovaisten lapsi kuolee, niin aina vedotaan JUMALAN TAHTOON?? Miksi? Eikö tuollainen ole vastuun pakenemista?? Sairasta!
Kommentit (79)
Minä en usko Jumalaan, mutta ei tulisi mieleenikään ruveta arvostelemaan sitä joka uskoo ja siitä apua saa. Minulla on omat keinoni löytää vahvuutta silloin kun olen heikko ja varmasti ärähtäisin jos joku niitä väheksyisi. En oletakaan että minun keinoni auttaisi muita, mutta minulle riittää kun itse saan niistä lohtua. Muilla on sitten omat juttunsa jotka eivät ehkä auta minua pätkääkään.
Lapsen kuolema on kamala asia, se kaikkein kamalin mitä ihmiselle voi tapahtua. Tai itseasiassa on olemassa yksi vielä pahempi: päätyä sellaiseksi ihmiseksi joka tässä pilkkaa toisen lohtua. Säälin kaikkia jotka ovat lapsesensa menettäneet, mutta vielä enemmän säälin näitä jotka arvostelevat lapsensa menettäneitä vanhempia ja heidän suruaan.
kaikki lapset ovat taivaskelpoisia ja syntyvät valmiiksi lunastettuina. Näin mulle on opetettu.
" joka ei ota vastaan jumalan valtakuntaa niin kuin tämä lapsi, hän ei sinne pääse" tai jotain ähän suuntaan. Itse tukitsisin sen niin että jumalan valtakunta on lapsille avoin, mutta voin toki olla väärässäkin.
Sitten on tietysti tämä suuntaus kun edellyttää myös uskoa, mutta jos ihminen ei ole kastettu eikä usko niin helvettiinhän se tuomiopäivänä LOGIIKAN mukaan joutuu, mutta uskohan ei ole loogista ja raamattu on juuri sellainen kuin se joka sitä lukee.
Vierailija:
kaikki lapset ovat taivaskelpoisia ja syntyvät valmiiksi lunastettuina. Näin mulle on opetettu.
Ihminen ja näin sanoi minulle palaverissa psygoloko kun kerroin tunteeni. Hän sanoi että lapsemme tapauksessa ainoa oikea kanta on rukoilla että taivaan isä ottaisi hänet luokseen. Ei tällaisten lasten kuulu elää maan päällä. Se on heille iso kärsimys. Enkä voi koskaan sanoa että olen onnellinen lapseni vammasta ja kromosonista. En ikänä ja se on sitä suurinta äidin rakkautta. Inhoan teitä retostelijoita jotka kilpaa toitotatte miten ihana vammainen lapsemme on ja miten nautitte siitä.
Jossa äiti joka vuosi odottaa uutta lasta ja heillä on perimä että yksikään lapsi ei jää eloon. Ovat haudanneet 5 lasta peräkkäisinä vuosina. Äiti syö mielialalääkkeitä ja horrossa huokaa että jumala ei ole tarkoittanut meille maanpäällistä lasta. Ja että tämä on jumalan tahto. Siis pakkohoitoon tuollaiset perheet. Mies ruoskii ettei ehkäisyä. kantaisitteko itse joka vuosi uutta lasta 8-9 kk ja sitten hautaisitte sen? miettikääpäs tosissaaan mihin kaikkeen uskonto voi johtaa. luulisi että nykyuaikanan tuollainen jo loppuisi. On siihen kyllä lääkärit sanoneet puuttuvansa .
Mietin tässä vaan että miten on mahdollista että kaksi tervettä (?) ihmistä ei voi saada tervettä lasta? Ei tulee mieleen mitään edes teoriassa.
t. geenitutkija
Vierailija:
Jossa äiti joka vuosi odottaa uutta lasta ja heillä on perimä että yksikään lapsi ei jää eloon. Ovat haudanneet 5 lasta peräkkäisinä vuosina. Äiti syö mielialalääkkeitä ja horrossa huokaa että jumala ei ole tarkoittanut meille maanpäällistä lasta. Ja että tämä on jumalan tahto. Siis pakkohoitoon tuollaiset perheet. Mies ruoskii ettei ehkäisyä. kantaisitteko itse joka vuosi uutta lasta 8-9 kk ja sitten hautaisitte sen? miettikääpäs tosissaaan mihin kaikkeen uskonto voi johtaa. luulisi että nykyuaikanan tuollainen jo loppuisi. On siihen kyllä lääkärit sanoneet puuttuvansa .
Teille lapsen vamma ei ollut siunaus. Ikävä että hänen kohtalonsa oli surullinen, osanottoni lapsenne puolesa.
Mutta jonkun muun perheen tilanne on kuitenkin eri. Heille lapsen vamma voi olla erityinen lahja ja he pystyvät sen myötä elämään hyvää elämää.
Ja käsittääkseni Downin syndrooma ei ole niin pahasti vammainen etteikö hänellä voisi olla hyvä, onnellinen elämä.
On olemassa perimä joka on naisella ja jos sattuu että mies kantaa samaa perimää ei lapset voi olla terveitä. Näin on tuntemassani perheessä. ja se on tuiki harvinaista. kylläkin.
Jos ihmisellä on geenivirhe, mutta hän on itse terve, se tarkoittaa että se geenivirhe on vain toisessa noista geeneistä. HÄnellä on siis myös virheetön geeni. Jos kaksi tervettä aikuista kantaa perimässään geenivirhettä itse sairastumatta, se tarkoittaa yleensä että heidän lapsistaan 1/4 on sairaita, puolet kantajia kuten vanhempansakin ja 1/4 täysin terveitä, eivät siis itse voi saada ko sairautta sairastavaa jälkeläistä.
t. se ihmettelevä geenitutkija
Että downeja on myös niitä huonoimpia. Näin on ystävälläni ja vertaista ei ole suomesta löytynyt. Tiedätkö montakin downia joka olisi liikunta näkö kuulo ja lisäksi hapettomuuden vyoksi cp-vamainen. olisitko iloinen tästä lapsesta. Haluatko sen? Kantaa joka paikaan ja toitottaa että katsokaa miten ihanan lapsen olemme saaneet taivaan isä siunasi meitä näin runsain mitoin. Eli puhukaa sitten vasta kun teillä on jotain kokemusta asioista.
Vierailija:
On olemassa perimä joka on naisella ja jos sattuu että mies kantaa samaa perimää ei lapset voi olla terveitä. Näin on tuntemassani perheessä. ja se on tuiki harvinaista. kylläkin.
Ja satun myös tietämään että on niitä " parempiakin" downeja.
Enkä ymmärrä miksei vammaisesta lapsestaan saisi iloita. Eihän se sitä tarkoita etteikö jokainen vanhempi valitsisi lapselleen sitä " vammattomuutta" jos oikeasti saisi itse päättää.
Vierailija:
Että downeja on myös niitä huonoimpia. Näin on ystävälläni ja vertaista ei ole suomesta löytynyt. Tiedätkö montakin downia joka olisi liikunta näkö kuulo ja lisäksi hapettomuuden vyoksi cp-vamainen. olisitko iloinen tästä lapsesta. Haluatko sen? Kantaa joka paikaan ja toitottaa että katsokaa miten ihanan lapsen olemme saaneet taivaan isä siunasi meitä näin runsain mitoin. Eli puhukaa sitten vasta kun teillä on jotain kokemusta asioista.
lapsi olisi vammainen. Ja eiköhän minun kaltaisiani ole aika paljon.
siniharmaat silmät vaikka ruskean pitäisi olla vallitseva geeni.
Vierailija:
Jos ihmisellä on geenivirhe, mutta hän on itse terve, se tarkoittaa että se geenivirhe on vain toisessa noista geeneistä. HÄnellä on siis myös virheetön geeni. Jos kaksi tervettä aikuista kantaa perimässään geenivirhettä itse sairastumatta, se tarkoittaa yleensä että heidän lapsistaan 1/4 on sairaita, puolet kantajia kuten vanhempansakin ja 1/4 täysin terveitä, eivät siis itse voi saada ko sairautta sairastavaa jälkeläistä.t. se ihmettelevä geenitutkija
Älä viitsi vängätä asioista joista sulla ei selvästikään ole harmainta hajua.
Vierailija:
ja itsellänikin kerran kelta/ vihreät. Mutta pointtihan on se, että mikään ei geeneissä toimi niin, että kun sanotaan, että joku on 1:4 niin se sitten aina menisi juuri niin. Ei sitä spermaa ja munasolua ole ketää siellä valitsemassa. Poikkeuksiakin on. Joskus on vaan paljon paskaa tuuria.
Vierailija:
Älä viitsi vängätä asioista joista sulla ei selvästikään ole harmainta hajua.Vierailija:
lasten hoitoon, mutta uusia lapsia vaan tuntuu tulevan jatkuvasti. He ehkäisevät, mutta hyvin huolimattomasti. Ehkä he ajattelevat jättää asian herran haltuun, mutta pahalta tuntuu seurata vierestä. :( Kyllä siinä lapsetkin kärsivät ja paljon.
vapaasta valinnasta, kun ihminen on psyykkisesti sairas.
Vauvansa hankeen heittävä äiti ei pysty valitsemaa. On vain teko joka johtuu psykoosista. Terve ihminen pystyy valitsemaan sairas ei. Sairas ei pysty myöskään tuntemaan syyllisyytä tässä tilanteessa.