Olen ruma nainen ja se masentaa
Eilen tuntui kurjalta katsoa kaupungilla kauniita ja ikäisensä näköisiä ylioppilaita, miten nykynuoret ovatkin niin kauniita? Jokainen näyttää mallilta, treenattuja, pitkiä ja hoikkia tyttöjä, ei rypyn ryppyä yhtään missään, symmetriset kasvot ja hyvät hiukset kaikilla. Tunnen itseni hirviömäisen rumaksi nykynaisten keskuudessa. Minusta ei ole kukaan ikäiseni mies tai edes vanhemmat miehet olleet koskaan kiinnostuneita, paitsi hyvin iäkkäät juoppomiehet. Nämä juopot ovat kyllä olleet mukavia ja heistä on tullut hyviä kavereita, vaikken ole iskuyrityksille lämmennyt.
Olen ollut lapsesta asti ruma. Siskoani on aina kehuttu kauniiksi, samoin kaikkia muita tuttuja naisia. Minua ei ole kukaan sanonut koskaan kauniiksi, nätiksi tai edes söpöksi. Koulussa oli noloa jos joutui minun viereen istumaan ja sääliteltiin aina, jos joku joutui minun kanssani esimerkiksi paritöitä tekemään. Muutamia kavereita minulla on ja he osaavat arvostaa muita hyviä ominaisuuksiani.
Ulkonäkövikani ovat sellaista laatua, ettei niitä voi veitsen alla korjata. Kasvoni ovat radikaalisti epäsymmetriset, näytän noin 20 vuotta ikäistäni vanhemmalta, kroppa on aina ollut tanttamainen ja tukeva. Silmäni ovat huomattavan eri kokoiset ja eri korkeuksilla, nenäni on epäsymmetrinen ja töpselimäinen, toinen sierain on todella iso ja ammottava reikä, toinen oikein pieni ja ahdas, huulissa iso ja pahan näköinen arpi ja tyypillinen hevoshymy. Kasvot pallon muotoiset ja kalkkunaheltta ilmestyy myös paastokausina pelkästä vatsallaan nukkumisesta. Ripset lyhyet tyngät ja hiukset päätä myöten makaavat lirut.
Onko täällä muita oikeasti rumia naisia? Minkälaista kohtelua saatte muilta?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä sanoisin, että kauneus lähtee aika pitkälti sisältä eikä niinkään naamasta tai muusta ulkoisesta. En minä naisessa kiinnostu nätistä kasvoista vaan siitä, mitä pään sisällä liikkuu, millainen olemus ja persoona tai luonne toisella on. Ulkokuori kuitenkin rapistuu kaikilla, joten ei sen perusteella kannata kumppania valita.
ok mutta miksi valehtelet
En muuten valehtele. Aikoinaan ihastuin rankasti erääseen naiseen, jonka naama ei ollut millään mittapuulla erityisen kaunis. Vartalokaan ei mikään naisellinen, litteät rinnat eikä edes kunnon persettä. Mutta kaikki muu oli niin kohdallaan, että kiinnostuin kovasti. Harmi vaan kun kiinnostus oli sitten ihan yksipuolista. Ilmeisesti hänelle ottajia riitti kuitenkin kun en minä kelvannut.
Erikoinen tarina. En usko sanaakaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
No lyhyenä miehenä tiettyyn pisteeseen saakka ymmärrän tilanteesi. Erona on että lyhyestä miehestä saa vitsailla mediassa ja muutenkin kiusata koko elämän ajan.
Kyllä rumista ja lihavista naisistakin tehdään pilkkaa ja se nähdään hauskana, myös mediassa. Itseäni häiritsee miten ihmiset aina hyökkää ulkonäön kimppuun jos joku on esim. kusipää... eikö se kusipäinen luonne ole se ongelma siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon näin 27 vuotiaana jo ihan rupsahtanut. Näytän mielestäni kamalalta siihen verrattuna kun olin 18 vuotias. Toisaalta en enää jaksa edes panostaa. Minusta ei myöskään miehet kiinnostu vaikka mitä tekisin. Ihmettelen myös miten paljon nykyään on todella kauniita naisia et miten saavat itsestään sen näköisiä...
Nykyään meikkaaminen on mennyt todella överiksi. Pelkkää pohjaa puunataan puoli tuntia, ja sitten loput + tekoripset ja kestovärjätyt kulmat. Somessa sitten vielä filtterit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä sanoisin, että kauneus lähtee aika pitkälti sisältä eikä niinkään naamasta tai muusta ulkoisesta. En minä naisessa kiinnostu nätistä kasvoista vaan siitä, mitä pään sisällä liikkuu, millainen olemus ja persoona tai luonne toisella on. Ulkokuori kuitenkin rapistuu kaikilla, joten ei sen perusteella kannata kumppania valita.
Kyllä ne oikeasti kauniit tuppaa olemaan kauniita vanhempanakin. Esim Janina Fry.
Oletko ikinä seurustellut yleisesti epäviehättävänä pidetyn naisen kanssa?
Sivusta kommentoin:
Mä olen kerran seurustellut naisen kanssa, jota voisi luonnehtia "yleisesti epäviehättävänä pidettäväksi". Kasvot oli hänellä se ongelma, kroppa oli ihan ok.
Suhde kesti 6 kuukautta, ja kaatui lopulta siihen että minua alkoi piinaamaan ajatus siitä että pystyisin kyllä saamaan paremmankin. Ja sainkin kyllä sitten paremman, ainakin siis ulkonäöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lyhyenä miehenä tiettyyn pisteeseen saakka ymmärrän tilanteesi. Erona on että lyhyestä miehestä saa vitsailla mediassa ja muutenkin kiusata koko elämän ajan.
Kyllä rumista ja lihavista naisistakin tehdään pilkkaa ja se nähdään hauskana, myös mediassa. Itseäni häiritsee miten ihmiset aina hyökkää ulkonäön kimppuun jos joku on esim. kusipää... eikö se kusipäinen luonne ole se ongelma siinä.
Olen osittain eri mieltä. Rumia ja naisia pilkataan tietyillä miesvaltaisilla keskustelupalstoilla täysin estoitta, mutta valtamediassa ruman tai ylipainoisen naisen ulkonäön pilkkaaminen ei todellakaan ole hyväksyttyä, eikä sitä tehdä nykyään mielestäni käytännössä ollenkaan. Tai en ainakaan rehellisesti muista koska olisin viimeksi tuollaista nähnyt tai kuullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne oikeasti kauniit tuppaa olemaan kauniita vanhempanakin. Esim Janina Fry.
Sivusta kommentoin:
Mä olen kerran seurustellut naisen kanssa, jota voisi luonnehtia "yleisesti epäviehättävänä pidettäväksi". Kasvot oli hänellä se ongelma, kroppa oli ihan ok.
Suhde kesti 6 kuukautta, ja kaatui lopulta siihen että minua alkoi piinaamaan ajatus siitä
Ruma mies pystyy kompensoimaan rumuuttaan tarjoamalla parisuhteeseen hauskaa seuraa, hyvää lämmintä luonnetta, mahdollisesti varallisuutta josta on hyötyä lapsia hankittaessa (kun ne lapset eivät ole ilmaisia kasvattaa) ja jos makuuhuoneessa antaa naiselle joka kerta orgasmin, hyvin pyyhkii!
Ruma nainen sen sijaan vaihdetaan ilomielin kauniiseen naiseen, jolla on pazka luonne, joka ei ole hyvää seuraa tai lämmintä luonnetta nähnytkään, kuten ylläolevassa tapauksessa. "Sain kauniimman, ainakin ulkoisesti" -> nätti, mutta luonteeltaan perzeestä, mutta ei haittaa :) Pääseepähän poikien kanssa hohottelemaan, miten muija on kuin Justiina.
Ap täällä. Mistä nämä mieskommentit nyt tulevat? Minä tosiaan olen kertonut monta kertaa, etten koe miestä tai seksiä tarpeelliseksi, koska miestä tarvitaan vain lisääntymiseen enkä halua perhettä. Halusin herättää keskustelua siitä, miten rumia naisia kohdellaan yleisesti yhteiskunnassa, miehet sekä naiset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Naamani on karmea hevosennaama, mutta kroppa ollut muodokas. Eräskin jota luulin poikaystäväksi, seksin aikana laittoi naamani päälle jonkun paidan, ei yrittänyt tukahduttaa, vaan käyttää ruumistani niin ettei naama näkynyt. Sanoikin ettei pidä naamastani. Eli kelpasin poljettavaksi, isot rinnat revittäväksi, mutta "tuolla naamalla et ole vaimoainesta".
Tietysti vihasin kroppaanikin nuorena, näin jälkikäteen olinkin ihan ok kropasta. Nyt oma ikä täytyy hyväksyä, ymmärtää asiat joihin ei voi vaikuttaa ja sen mihin voi vaikuttaa. Ja antaa itselle anteeksi. Jokainen määrittää arvonsa itse. Te joilla ei ole ollut suhteita, olette säästyneet pahoiltakin asioilta.
Hyi helvetti mikä tyyppi tuo poikaystävä.
Täällä toinen ruma nainen. Ap, olen kokenut samaa kuin sinä. Myyjät eivät tervehdi, apua ei saa vaatekaupoilla edes pyytäessä ja myyjät pakenevat taukohuoneeseen kun ilmestyn paikalle. Työhaastatteluissa en ole koskaan edennyt videohaastatteluosuutta pidemmälle. Kasvoni ovat epäsymmetriset ja minulla on paha karsastus. Kroppa on treenattu ja harrastan aktiivisesti urheilua kuitenkin. Miestä ei ole ollut koskaan ja olen neitsyt. Töitä on löytynyt vain satunnaista pätkää vaikka olenkin amk-tutkinnon suht hyvin työllistävältä alalta suorittanut.
N25
Suosittelen katsomaan Ilta-Sanomista otsikolla: " Charmaine,43, hakee apua. Jättikasvaimet piinaavat "
Siitä ja sen näkemisestä voisi olla ainakin hiukan apua tähän niin monien kärsimään, (mutta varsin suhteelliseen) "rumuuden ongelmaan" tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassamme jossa nykyisin elämme.
ps*( huom:ei sovi herkimmille katsojille)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuten valehtele. Aikoinaan ihastuin rankasti erääseen naiseen, jonka naama ei ollut millään mittapuulla erityisen kaunis. Vartalokaan ei mikään naisellinen, litteät rinnat eikä edes kunnon persettä. Mutta kaikki muu oli niin kohdallaan, että kiinnostuin kovasti. Harmi vaan kun kiinnostus oli sitten ihan yksipuolista. Ilmeisesti hänelle ottajia riitti kuitenkin kun en minä kelvannut.
Erikoinen tarina. En usko sanaakaan siitä.
Mä uskon. Itselläkin on käynyt niin että ihan tavallisen näköisestä miehestä on mun silmissä tullut komein ikinä, kun olen häneen tutustunut jotain kautta ja ihastunut.
En kuitenkaan usko, että miehille käy noin usein, kun eivät viitsi edes tutustua rumempiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kommentoin:
Suhde kesti 6 kuukautta, ja kaatui lopul
Mä en ymmärrä miksi miehet aina puhuu että luonteellakin on väliä ja että iloiset ja positiiviset naiset kiinnostaa kun todellisuudessa vain hyvännäköiset ja laihat saa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen osittain eri mieltä. Rumia ja naisia pilkataan tietyillä miesvaltaisilla keskustelupalstoilla täysin estoitta, mutta valtamediassa ruman tai ylipainoisen naisen ulkonäön pilkkaaminen ei todellakaan ole hyväksyttyä, eikä sitä tehdä nykyään mielestäni käytännössä ollenkaan. Tai en ainakaan rehellisesti muista koska olisin viimeksi tuollaista nähnyt tai kuullut
On todella hienoa kehitystä, että rumia ja lihavia naisia ei enää kehdata haukkua omalla naamalla tai nimellä. En usko että lyhyitä miehiäkään kehdattaisiin haukkua muuten kuin nimettömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuten valehtele. Aikoinaan ihastuin rankasti erääseen naiseen, jonka naama ei ollut millään mittapuulla erityisen kaunis. Vartalokaan ei mikään naisellinen, litteät rinnat eikä edes kunnon persettä. Mutta kaikki muu oli niin kohdallaan, että kiinnostuin kovasti. Harmi vaan kun kiinnostus oli sitten ihan yksipuolista. Ilmeisesti hänelle ott
"Itselläkin on käynyt niin että ihan tavallisen näköisestä miehestä on mun silmissä tullut komein ikinä, kun olen häneen tutustunut"
Niin, mies oli tavallisen näköinen, ei ruma. Ketjun aihe on rumat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen katsomaan Ilta-Sanomista otsikolla: " Charmaine,43, hakee apua. Jättikasvaimet piinaavat "
Siitä ja sen näkemisestä voisi olla ainakin hiukan apua tähän niin monien kärsimään, (mutta varsin suhteelliseen) "rumuuden ongelmaan" tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassamme jossa nykyisin elämme.
Niin, no eipä ne minut torjuvat miehet ajattele, että "no onhan sitä rumempiakin". Taikka tylysti/minua näkymättömänä kohtelevat muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Painonpudotus, terveellinen ruokavalio ja liikunta. Käy kampaajalle ja mieti sopiva leikkaus tai kiharat hiuksiin. Opettele meikkaamaan ja tuo parhaat puolesi esiin meikillä. Kukaan ei ole ruma.
Tuo on ihan tyhjää puhetta ettei muka kukaan ole ruma. Ap kuvaili hyvin tilannettaan, että ei edes tarvitsisi olla kaunis, vaan tavallisen näköinen. Sellaisiahan suurin osa meistä onkin, huomaamattomia.
Silloin herättää huomiota, kun on poikkeuksellisen ruma tai kaunis.
Poikkeuksellisen rumalla meikkikään ei auta. Meikki vahvistaa omia piirteitä, eli kauniista tekee vielä kauniimman ja rumasta vielä rumemman. Ja turha tuoda tähän joitakin meikkitaiteilijoiden tekemiä muodonmuutoksia, joilla saadaan rumasta miehestäkin kaunis nainen. Ei kellään ole aikaa joka aamu käydä sellaista taideprosessia läpi ennen töihinlähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painonpudotus, terveellinen ruokavalio ja liikunta. Käy kampaajalle ja mieti sopiva leikkaus tai kiharat hiuksiin. Opettele meikkaamaan ja tuo parhaat puolesi esiin meikillä. Kukaan ei ole ruma.
Tuo on ihan tyhjää puhetta ettei muka kukaan ole ruma. Ap kuvaili hyvin tilannettaan, että ei edes tarvitsisi olla kaunis, vaan tavallisen näköinen. Sellaisiahan suurin osa meistä onkin, huomaamattomia.
Silloin herättää huomiota, kun on poikkeuksellisen ruma tai kaunis.
Poikkeuksellisen rumalla meikkikään ei auta. Meikki vahvistaa omia piirteitä, eli kauniista tekee vielä kauniimman ja rumasta vielä rumemman. Ja turha tuoda tähän joitakin meikkitaiteilijoiden tekemiä muodonmuutoksia, joilla saadaan rumasta miehestäkin kaunis nainen. Ei kellään ole aikaa joka aamu käydä sellaista taideprosessia läpi ennen töihinlähtöä.
Juuri näin. Täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no eipä ne minut torjuvat miehet ajattele, että "no onhan sitä rumempiakin". Taikka tylysti/minua näkymättömänä kohtelevat muut ihmiset.
Uskoisin kyllä että tuo Charmaine pitäisi JO pelkkää ajatustakin siitä että kykenisi liikkumaan kadulla tai ylipäänsä missään ihmisten ilmoilla aivan suorastaan taivaan lahjana ja paratiisina itselleen maan päällä...
Nainen saa aina miehen jos vaan nainen laskee rimaa ja ottaa ruman miehen. Nainen ei koskaan jää ilman rakkautta tässä elämässä.