Olen ruma nainen ja se masentaa
Eilen tuntui kurjalta katsoa kaupungilla kauniita ja ikäisensä näköisiä ylioppilaita, miten nykynuoret ovatkin niin kauniita? Jokainen näyttää mallilta, treenattuja, pitkiä ja hoikkia tyttöjä, ei rypyn ryppyä yhtään missään, symmetriset kasvot ja hyvät hiukset kaikilla. Tunnen itseni hirviömäisen rumaksi nykynaisten keskuudessa. Minusta ei ole kukaan ikäiseni mies tai edes vanhemmat miehet olleet koskaan kiinnostuneita, paitsi hyvin iäkkäät juoppomiehet. Nämä juopot ovat kyllä olleet mukavia ja heistä on tullut hyviä kavereita, vaikken ole iskuyrityksille lämmennyt.
Olen ollut lapsesta asti ruma. Siskoani on aina kehuttu kauniiksi, samoin kaikkia muita tuttuja naisia. Minua ei ole kukaan sanonut koskaan kauniiksi, nätiksi tai edes söpöksi. Koulussa oli noloa jos joutui minun viereen istumaan ja sääliteltiin aina, jos joku joutui minun kanssani esimerkiksi paritöitä tekemään. Muutamia kavereita minulla on ja he osaavat arvostaa muita hyviä ominaisuuksiani.
Ulkonäkövikani ovat sellaista laatua, ettei niitä voi veitsen alla korjata. Kasvoni ovat radikaalisti epäsymmetriset, näytän noin 20 vuotta ikäistäni vanhemmalta, kroppa on aina ollut tanttamainen ja tukeva. Silmäni ovat huomattavan eri kokoiset ja eri korkeuksilla, nenäni on epäsymmetrinen ja töpselimäinen, toinen sierain on todella iso ja ammottava reikä, toinen oikein pieni ja ahdas, huulissa iso ja pahan näköinen arpi ja tyypillinen hevoshymy. Kasvot pallon muotoiset ja kalkkunaheltta ilmestyy myös paastokausina pelkästä vatsallaan nukkumisesta. Ripset lyhyet tyngät ja hiukset päätä myöten makaavat lirut.
Onko täällä muita oikeasti rumia naisia? Minkälaista kohtelua saatte muilta?
Kommentit (102)
Ite oon näin 27 vuotiaana jo ihan rupsahtanut. Näytän mielestäni kamalalta siihen verrattuna kun olin 18 vuotias. Toisaalta en enää jaksa edes panostaa. Minusta ei myöskään miehet kiinnostu vaikka mitä tekisin. Ihmettelen myös miten paljon nykyään on todella kauniita naisia et miten saavat itsestään sen näköisiä...
Vierailija kirjoitti:
Minähän kerroin olevani näiden laitapuolen kulkijoiden kanssa hyvää pataa, he ovat minulle tärkeitä ystäviä. Vietän heidän kanssaan aikaa välillä torilla istuskellen ja jutellaan elämän menosta. Sisäistä kauneutta ovat kehuneet minulta löytyvän. Luonteeltani olen hyvin empaattinen, ystävällinen ja huumorintajuinen. Minua ei pienet rosot hetkauta ja tiedän miltä tuntuu olla pohjalla. En vain halua harrastaa seksiä vanhempien miesten kanssa, koska nämä ystävät ovat ukkini kanssa samaa ikäluokkaa. Olen itse 20-vuotias.
Kaikki sympatiat myös teille ketjun muille rumille naisille. Minua ei kiinnosta valta eikä kontrolli, olen jo työelämässä ja toden totta, lapset kyllä pitävät minusta. Työskentelen erityislasten parissa lähihoitajana.
Ap
Jos kyse on seksistä, niin sitä voi nainenkin ostaa. Toki luulen, että kun menet lähiökuppilaan, niin eiköhän sieltä sulkemisaikaan löydy tasoistasi seuraa ihan ilmaiseksikin.
Minusta ap vaikutat mukavalta ja fiksulta ihmiseltä. Se on tärkeämpää kuin ulkoinen kauneus, joka kuitenkin kaikilla rapistuu iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän kerroin olevani näiden laitapuolen kulkijoiden kanssa hyvää pataa, he ovat minulle tärkeitä ystäviä. Vietän heidän kanssaan aikaa välillä torilla istuskellen ja jutellaan elämän menosta. Sisäistä kauneutta ovat kehuneet minulta löytyvän. Luonteeltani olen hyvin empaattinen, ystävällinen ja huumorintajuinen. Minua ei pienet rosot hetkauta ja tiedän miltä tuntuu olla pohjalla. En vain halua harrastaa seksiä vanhempien miesten kanssa, koska nämä ystävät ovat ukkini kanssa samaa ikäluokkaa. Olen itse 20-vuotias.
Kaikki sympatiat myös teille ketjun muille rumille naisille. Minua ei kiinnosta valta eikä kontrolli, olen jo työelämässä ja toden totta, lapset kyllä pitävät minusta. Työskentelen erityislasten parissa lähihoitajana.
Ap
Jos kyse on seksistä, niin sitä voi nainenkin ostaa. Toki luulen, että kun menet lähiökuppilaan, niin ei
Kuten kerroin, en ole seksistä kiinnostunut. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista halua harrastaa seksiä ja libidoni oli hyvin heikko jos ei olematon jo teiniaikoina. En ole koskaan katsonut sillä silmällä ketään, en ole ollut ihastunut koskaan enkä osaisi edes kuvitella itseäni miehen tai naisenkaan kanssa. Seksi on kuitenkin pääsääntöisesti lisääntymistä varten eikä minua kiinnosta hankkia omia lapsia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap vaikutat mukavalta ja fiksulta ihmiseltä. Se on tärkeämpää kuin ulkoinen kauneus, joka kuitenkin kaikilla rapistuu iän myötä.
Mun mielestä kauniit taas pysyy kauniina aina. Ei he vain rupsahda. Heillähän on kasvoissakin erilainen luusto.
En usko että näytät oikeasti noin pahalta. Nuorilla on tapana liioiteilla. Oletko varma ettet ylireagoi? En myöskään usko että kukaan 20v näyttäisi nelikymppiseltä.
Minä en valitettavasti liioittele. Henkkareita minulta ei kysytty edes yläasteella, olen ryppyisempi kuin äitini ja ihoni on erittäin ohut ja punakka. Ihoni kunto vanhentaa minua reippaasti. Nykyään en juo lainkaan alkoholia enkä polta tupakkaa, mutta nuorempana kävin ostamassa luokkakavereille tupakkaa ja silloin tällöin poltin itsekin. Alkoholia en ole juonut muutamaan vuoteen ollenkaan, en koskaan ole juonut muutenkaan kovin paljoa, lasin viiniä ruuan kanssa nuorempana pari kertaa. Bilettäminen ja örveltäminen ei kiinnosta.
Ap
Olen pahoillani. Asiakaspalvelijoiden pitäisi kohdella kaikkia maksavia asiakkaita asiallisesti. :(
Naamani on karmea hevosennaama, mutta kroppa ollut muodokas. Eräskin jota luulin poikaystäväksi, seksin aikana laittoi naamani päälle jonkun paidan, ei yrittänyt tukahduttaa, vaan käyttää ruumistani niin ettei naama näkynyt. Sanoikin ettei pidä naamastani. Eli kelpasin poljettavaksi, isot rinnat revittäväksi, mutta "tuolla naamalla et ole vaimoainesta".
Tietysti vihasin kroppaanikin nuorena, näin jälkikäteen olinkin ihan ok kropasta. Nyt oma ikä täytyy hyväksyä, ymmärtää asiat joihin ei voi vaikuttaa ja sen mihin voi vaikuttaa. Ja antaa itselle anteeksi. Jokainen määrittää arvonsa itse. Te joilla ei ole ollut suhteita, olette säästyneet pahoiltakin asioilta.
Nielisitkö ja antaisitko kakkosta?
Iloisella, nauravaisella ja eläväisen positiivisella luonteella korjaa nuo puutteet.
M46
En nielisi enkä antaisi kakkosta. Seksi on parisuhteen pakollinen paha ja se ei minua kiinnosta sen suuremmin kuin imurointi tai tiskaus, pakollinen paha perhearjessa. Olen tyytyväinen elämääni sinkkuna. En ole lainkaan seksuaalinen ihminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Iloisella, nauravaisella ja eläväisen positiivisella luonteella korjaa nuo puutteet.
M46
No ei rumat jaksa olla sen iloisempia ja eläväisempiä kuin kauniitkaan. Emme ole mitään kultaisia noutajia.
Vierailija kirjoitti:
Painonpudotus, terveellinen ruokavalio ja liikunta. Käy kampaajalle ja mieti sopiva leikkaus tai kiharat hiuksiin. Opettele meikkaamaan ja tuo parhaat puolesi esiin meikillä. Kukaan ei ole ruma.
Ohi, mutta tämä on niin hauska. Kehoitetaan syömään ja liikkumaan terveellisesti eikä mitään päihteitä. No en ole käyttänytkään ja aina liikkunut paljon. Mutta kiharat ja meikit saa näyttämään miestransulta. Heitä väheksymättä, mutta itsellä todella friikki olo kaikesta tälläämisestä. Positiivista on että voi kesällä pulahtaa meressä tai järvessä ilman että täytyy miettiä meikkiä tai kampausta. Myöskin peiliin vilkuilua voi välttää. Vika on vain kun jotkut ottaa valokuvia esim sukulaiset hautajaisissa ym. Sitten näkee kuvan jossa normaalien keskellä on yksi epäsikiö. Että on voinutkin yhteen ihmisoletettuun, minuun kasautua kaikki monen sukupolven hirveimmät piirteet. Kuin palikka joka ei sovi mihinkään. Freak of nature. Onneksi ei ole omia lapsia.
Minä en myöskään halua meikata ollenkaan. En ole koskaan meikannut eikä meikki mitään parantaisi. Hiuksia pidän nutturalla. Perushygieniasta huolehdin, käyn päivittäin suihkussa, harjaan hiukset ja hampaat, käytän deodoranttia ja vaihdan puhtaat vaatteet päivittäin. Meikille tai hiusten laittamiselle en näe tällä naamalla mitään tarvetta, töissäkin on ihan sama miltä näyttää ja meikit tuntuvat epähygieeniseltä.
Ap
Jep, masentaa kyllä. Olen päätynyt erakoksi, joten ei tarvitse muiden arvostelusta sentään enää huolehtia.
En ymmärrä mikä tarve on aina naisen saada itselleen mies! Ei se ole mikään onnen tae, päinvastoin. Ja rumuus on sellainen ominaisuus joka häipyy vanhetessa. Tai katoaa muiden joukkoon. Hyvin harva yli seitsemänkymppinen nainen on ilo silmälle. Ja siinä vaiheessa aivan muut asiat ovat tärkeitä. Että mammografiatulos on negatiivinen, ja että pääsee kaihileikkaukseen kunnallisella puolella. Itse en ollut nuorena mikään kaunotar mutta sain sen aviomiehen jonka halusin ja kauniit tyttäret. Nyt olen leski, mutta tyttäret ovat parhaita ystäviäni. En ole vilkaissut miestä 13 vuoteen. Enää en edes ole huomiotaherättävän ruma. En enää juuri koskaan edes murehdi ulkonäköäni. Usko pois, tuo helpottaa ajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, masentaa kyllä. Olen päätynyt erakoksi, joten ei tarvitse muiden arvostelusta sentään enää huolehtia.
Joo, elämä ei kyllä ole oikein minkään arvoista kun on sen näköinen ettei saa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, elämä ei kyllä ole oikein minkään arvoista kun on sen näköinen ettei saa parisuhdetta.
Hanki marsuja. Enkä sano tätä kaataakseni happoa haavoille. Sanon siksi ettet hirty yksinäisyyteen. Kärsit suurella todennäköisyydellä kosketuksen puutteesta. Vierihoito auttaa ensihätään. Se että sulla on kotona kani tai marsuja ei tarkoita ettetkö silti voisi hakea seuraa. Lähinnä et enää ole niin hätäinen, ja pystyt keskittymään siihen tapailemiseen.
Ja mitä tulee miehiin yleisesti, ei minua haittaa sinkkuna elää. Perheestä en ole koskaan haaveillut ja minulle riittää, että saan tehdä töitä lasten kanssa ja täyttää siinä oman hoivaviettini. Seksistä en ole pahemmin koskaan ollut kiinnostunut muutenkaan enkä etsi aktiivisesti miesseuraa.
Se minua häiritsee, miten asiakaspalvelijat ja muut kanssaihmiset kohtelevat rumia ihmisiä. Huonompaa kohtelua ja palvelua saa joka paikassa jos ei näytä ihan tavalliselta tallaajalta. Minua myyjät eivät edes tervehdi ja moni skannaa päästä varpaisiin joka kerta, kun liikun ulkona.
En myöskään häpeile itseäni enkä jätä asioita tekemättä ulkonäköni vuoksi. Käyn normaalisti töissä, maksan veroja, tapaan ystäviäni ja olen kuin kuka tahansa muukin. Satun vain näyttämään petolinnun p*rseeltä. Priorisoin myös ruokabudjettini ja vuokran maksun sekä muut pakolliset menot kauneudenhoidon edelle. Turhat leikkaukset näin hoitoalan ammattilaisen näkökulmasta ei oikein innosta.
Ap