Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi käsittää miten ihmiset ei saa korjattua elintapojaan!

Vierailija
01.06.2024 |

Edes silloin kun painonpudotus ja terveellisempi ruokavalio auttaisivat sairauden hoidossa. Ei vaan mene mulla jakeluun, että miten joku voi kohdella kehoaan niin huonosti.

Kommentit (200)

Vierailija
161/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että täällä väännetään vieläkin minun painostani :D Puhuuko joku siis minuna vai miksi tuossa sanotaan että ei ihme ettei paino putoa? En ole kirjoittanut yli tuntiin mitään. Käyn tosiaan sisätautien erikoislääkärillä lihavuusasioissa sekä ravitsemusterapeutilla tällä hetkellä kerran viikossa. Verikokeita otetaan aika usein, ja tutkitaan myös mahdollisia muita sairauksia. Painosta huolimatta en sairasta diabetestä, enkä ole pre-diabeetikkokaan. Minulla on kyllä krooninen sairaus joka aiheuttaa päivittäisiä kovia kipukohtauksia ja uupumusta. Sen ei pitäisi olla syy. Tämä oikeanlaisen painonhallinnan ja elämääni yksilöllisesti sopivan liikuntasuunnitelman aikaansaaminen on prosessi, eikä kilpajuoksu. Hosumalla ei tehdä kun... No, tiedätte loput. Minä poistun taas, jatkakaa.

Onko insuliinitasoja mitattu? Ne v

hyvä että on mitattu, niitä harvemmin mitataan. Toivottavasti saat pian apua varsinkin kipuihin.

Vierailija
162/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verikokeiden perusteella sanotaanko vaikka riski sairastua diabetekseen. Suosituksena on laihduttaa ja sitä yritän ruokavalion muutoksella ja liikunnan lisäämisellä.

Se vaan, että ylipainoa on jonkin verran, mutta paljon on kanssaihmisiä, jotka ovat itseäni lihavempia. Valehteleeko ihmiset työterveyslääkärille vai miten juuri minä valikoiduin laihduttajaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisivat edes ne kovat rasvat pehmeisiin. En voi tajuta, että aikuinen ihminen on niin kiintynyt voipakettiin  ettei saa vaihdettua sitä terveellisempiin vaihtoehtoihin (kasvispohjaiset levitteet ja öljyt).

Kovetetut kasviöljyt (margariini) ei ole terveellisempää  kuin aito voi. Eikä sillä margariinilla laihdu 

Laihduttajan kannattaa kuitenkin välttää kovia rasvoja, tästä on tutkittua tietoa.

Vierailija
164/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan johtavat lihavuutta tutkivat lääkäritkin sanovat että sillä ei oo mitään merkitystä syötkö joskus mäkkärissä, jos normaalisti syöt suhteellisen monipuolisesti ja sulla on edes vähän lihasmassaa (ei tarvii edes näkyä ulkoisesti). Silloin kun et laihdu kaloreita laskemalla on kyse sairaudesta johon vaaditaan leikkaus tai lääkitys ja hyvin tarkka dieetti.

Tilastojen mukaan kaloreita laskemalla tapahtuu pysyvää painonpudotusta hyvin harvoille. Paino saattaa laskea, mutta se tulee useimmille takaisin korkojen kera. 

Toinen juttu on siinä, että kaloriteoria on äärimmäisen epätarkka laskutapa. Kaloriteorian mukaan 100kcal suklaata ja vaikkapa kurkkua on samanarvoisia mikä on 100% täyttä huuhaata. 

Voitko olla yhtään yksinkertaisempi? Tottakai kaiken maailman dieetit on vaan lyhytai

Minä tein pysyviä muutoksia elämisen tapoihini ja ruokailutottumuksiini sekä pudotin myös painoa melkein 20 kg ja kyllä minä painon pudotuksen aikana jouduin niitä kaloreita laskemaan joskin aika pian opin ilman laskemistakin arvioimaan silmämääräisesti lautasella olevan ruuan kalorit.

Vierailija
165/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Np itse en ole korjannut elämäntapojani, koska elämässä ei ole ketään kenen vuoksi niitä korjata. That's it. Eihän se mitään ydinfysiikkaa ole, mutta ymmärrän kyllä, että joillekin noinkin yksinkertaiset asiat ovat vaikeita ymmärtää.

Mitäpä jos tekisit sen itsesi vuoksi?

Vierailija
166/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on verikokeiden perusteella sanotaanko vaikka riski sairastua diabetekseen. Suosituksena on laihduttaa ja sitä yritän ruokavalion muutoksella ja liikunnan lisäämisellä.

Se vaan, että ylipainoa on jonkin verran, mutta paljon on kanssaihmisiä, jotka ovat itseäni lihavempia. Valehteleeko ihmiset työterveyslääkärille vai miten juuri minä valikoiduin laihduttajaksi?

Miten ne muut ihmiset tuohon sinun tilanteesen vaikuttaa? Lääkäri koittaa auttaa sinua mutta vetoat siihen ettei muutkaan laihduta. Mikä logiikka tuossa oikein on?

Vierailija
167/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Np itse en ole korjannut elämäntapojani, koska elämässä ei ole ketään kenen vuoksi niitä korjata. That's it. Eihän se mitään ydinfysiikkaa ole, mutta ymmärrän kyllä, että joillekin noinkin yksinkertaiset asiat ovat vaikeita ymmärtää.

Ei kiinnosta pitkittää yksinäistä, paskaa elämää.

Vierailija
168/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta pitkittää yksinäistä, paskaa elämää.

Eli muiden syy 👍🏼

Vierailija
169/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä. Valitetaan kun on lihava jne sitten mässätään koko ajan, eikä liikuta.  Eikä sitä tarvis kun karsia hiilarit ja kävellä, kunhan sen persauksen nostaa vaan sohvalta ja lähtee ulos käveleen, 20 minuuttiakin  riittää.  Ei ymmärrä ei. 

Jep, tätähän kukaan ylipainoinen ei ole koskaan tehnyt. Helvetin älyvapaa olet.

No siis kaikki ylipainoiset jotka itse tiedän syövät valtavia määriä, makkarapaketti alkupalaksi ennen ruokaa. Eivät jaksa kävellä puolta kilometriä pitempään

Mä olen reilusti ylipainoinen enkä todellakaan pystyisi vetämään makkarapakettia, saati vielä muuta ruokaa sen päälle. Todellakin jaksan kävellä pidempään kuin puoli kilometriä. Jaksan esim. uida 1,3km, tehdä pitkiä pyörälenkkejä, hiihtää jne. Teen fyysisesti raskasta työtä.

Kummallinen ajattelutapa joillakin, että kaikki ylipainoiset syö koko ajan valtavasti eivätkä jaksa liikkua lainkaan.

Vierailija
170/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitätkö miksi poltetaan röökiä, alkoholistit juo tai narkkarit vetää huumeita? Vaikka nämä asiat aiheuttavat vieläkin pahempia ongelmia itselleen kuin ylipaino itsessään?

Miksi ylipainoisten pitäisi vaan ottaa itsestään niskasta kiinni mutta alkoholisteille tai narkkareille ei sanota näin? 

Vierailija
171/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano lihavuudesta mitään mutta itse lähinnä ihmettelen miten joku pystyy olemaan syömättä kasviksia. Itsellä jos jää kasvikset minimiin niin tulee auttamatta pöhöttynyt olo. Ehkä tämä on hoikkuuteni salaisuus, en vain pysty syömään älyttömästi rasvaista/sokeripitoista/suolaista ruokaa. Tulee todella huono olo.

Kyllä olet hieno ihminen.

Vierailija
172/200 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano lihavuudesta mitään mutta itse lähinnä ihmettelen miten joku pystyy olemaan syömättä kasviksia. Itsellä jos jää kasvikset minimiin niin tulee auttamatta pöhöttynyt olo. Ehkä tämä on hoikkuuteni salaisuus, en vain pysty syömään älyttömästi rasvaista/sokeripitoista/suolaista ruokaa. Tulee todella huono olo.

Voi olla, tai sitten sinun psyyke toimii oikein. Meillä joilla katoaa ymmärrys, että elämä on ihanaa, tulee välillä kausia, jolloin syö mitä vaan. Rasvaista ja sokerista ruokaa, jousta saa hetkeksi lohduttavan olon. En itse ole ylipainoinen, mutta saattaisin olla. Jos on oikein mieli maassa, syön kaikkea huonoa.

Vierailija
173/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjasin elintapani, jotka olivat ajautuneet siihen pisteeseen, jossa oli vaarana elämän lyhentyminen loppupäästä. Nykyään liikun paljon, siis tosi paljon, syön terveellisesti ja käytän hyvin maltillisesti alkoholia. Paino on pudonnut normaaliksi ja fyysinen kuntoni on erinomainen.

Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat päivitellä toisten valintoja, kun toisten ihmisten asiat eivät heille kuulu vähääkään. Aloittajan kaltaisen muiden arvostelijan himmentäisin elämästäni vähitellen kokonaan näkymättömiin. Ystäväpiiriini ovat tervetulleita elämänmyönteiset ja kanssaihmisiin arvostavasti suhtautuvat, jotka eivät päivittele toisten elämäntapoja.

Kukin pitäköön huolen omista asioistaan, varsinkaan tuntemattomien elämä ja elintavat eivät kuulu muille.

Lääkäri on ainoa, jolla on oikeus kommentoida minun elämäntapojani. Onnekseni kohdalleni sattui sellainen, joka ei edes arvostellut vaan ainoastaan totesi kylmät faktat. Tein itse johtopäätökset, ja tässä sitä ollaan, hyväkuntoisena, hyvinvoivana ja normaalipainoisena ja veren rasva- ja sokeri- ym. arvot kaikki erinomaisissa lukemissa. llman lääkityksiä, omin avuin.

Vierailija
174/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin niin ihmettelen kun ei ole täydellistä ihmisen elämä, voe, voe...😲

Vierailija
175/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää syödä jatkuvasti sipsejä,roskaruokaa,juustoja,valkosta leipää,pekonia,makkaraa,kermaa,voita,majoneesia yms oma valinta sitten on läski. 

Se on se länsimainen ruokavalio. Mä pudotin joskus 10kg hyvin yksinkertaisella keinolla. Mä jätin kuukaudeksi sokerin kokonaan pois eli kaiken lisätyn sokerin, mutta myös pastat, leivät yms. En väitä, että se toimii kaikilla etenkään jos taustalla on sokeritasapainojen kanssa ongelmia, mutta suosittelen kokeilemaan. Siinä ei voi ainakaan hävitä mitään 

Kuulostaa hyvältä. Aloitko syömään kuukauden kuluttua jälleen sokeria, leipää ja pastaa? Mikäli aloit niin pysyikö paino noissa lukemissa vai lähtikö nousuun. Mitä söit noiden poistamiesi ruokien tilalla? 

Vierailija
176/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääreiden tulisi kertoa suoraan mitä.ylipainon hoitokustannukset maksaa veronmaksajille. Miksi muiden pitäisi kustantaa itseaiheutettuja elintasosairauksia loputtomiin.

Vierailija
177/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka päivä syö YHDEN ylimääräisen reissumies leivän puolikkaan, ilman päällisiä, lihoo kilon vuodessa. 14 vuodessa lihoo siis 14kg...ei ylipainoinen välttämättä syö herkkuja tai roskaruokaa. On todella helppo syötä ihan tavallisesti mutta vaan liian isoja annoskokoja. Minä pystyn esimerkiksi lomilla syömään pitsan lounaaksi- koska se tarkoittaa sitä että en sitten syö illallasta ollenkaan ( tai max joku hedelmä), mutta arjessa kun syö vaikka lounasbuffasta töissä, ja vielä kun harrastaa liikuntaa, tuntuu että nalkä on kokoajan, eikä sitä miellä mistä ne kalorit tulee laskematta, ellei kyseessä ole selkeät herkut ja roskaruoka

Vierailija
178/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihavat juo energiajuomia?

Vierailija
179/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainon syy olisi valistuksen puute, ei meillä olisi ainuttakaan lihavaa.

Kyllä ne syyt ovat muualla ja usein moninaisia.

Vierailija
180/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääreiden tulisi kertoa suoraan mitä.ylipainon hoitokustannukset maksaa veronmaksajille. Miksi muiden pitäisi kustantaa itseaiheutettuja elintasosairauksia loputtomiin.

Minun osaltani tähän mennessä 0 euroa. Kohta pääsen eläkkeelle ja siinä vaiheessa olen ollut veroissa maksupuolella yli 40 vuotta. Olen rasittanut terveydenhuoltoa paljon vähemmän kuin moni normaalipainoinen. Tai työnantajaa sairauspoissaoloilla, ehkä yksi flunssa vuodessa, aina ei sitäkään.