En voi käsittää miten ihmiset ei saa korjattua elintapojaan!
Edes silloin kun painonpudotus ja terveellisempi ruokavalio auttaisivat sairauden hoidossa. Ei vaan mene mulla jakeluun, että miten joku voi kohdella kehoaan niin huonosti.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Np itse en ole korjannut elämäntapojani, koska elämässä ei ole ketään kenen vuoksi niitä korjata. That's it. Eihän se mitään ydinfysiikkaa ole, mutta ymmärrän kyllä, että joillekin noinkin yksinkertaiset asiat ovat vaikeita ymmärtää.
Tärkein ihminen jonka vuoksi elämäntapamuutos kannattaa ja täytyy tehdä olet sinä itse.
Ajatuksena toki, mutta ei sitä noin ajattele, jos muutenkaan ei ole tyytyväinen elämäänsä. Ja tällä pallolla on loputon määrä ihmisiä, jotka ilman ulkoista syytä eivät pitäisi edes hygieniastaan huolta, saati sitten murehdi jotain eläkepäivien kolottavia niveliä tms.
Sanoisin ennemmin, että ne on se harvinaisuus, jotka ihan puhtaasti ovat itseensä ja elämäänsä niin tyytyväisiä, että vaikka sitten ilman perhettä/ystäviä/tms haluaisivat e
Näin se varmaan on. Surullista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä. Valitetaan kun on lihava jne sitten mässätään koko ajan, eikä liikuta. Eikä sitä tarvis kun karsia hiilarit ja kävellä, kunhan sen persauksen nostaa vaan sohvalta ja lähtee ulos käveleen, 20 minuuttiakin riittää. Ei ymmärrä ei.
Jep, tätähän kukaan ylipainoinen ei ole koskaan tehnyt. Helvetin älyvapaa olet.
No siis kaikki ylipainoiset jotka itse tiedän syövät valtavia määriä, makkarapaketti alkupalaksi ennen ruokaa. Eivät jaksa kävellä puolta kilometriä pitempään
Millaisesta ylipainosta nyt puhut? Minä olen ylipainoinen ja 10 kilometriä menee hyvin. Jotkut ylipainoiset juoksee maratoneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli eri henkilö. Mutta pointtina taisi olla se että aina ei paino laske vaikka kaikkensa tekisi. Ja siksipä siellä käydään ammattilaisilla. Sun todella outo epäluulo lääketieteen ammattilaisia kohtaan sen sijaan on merkki ihan jostain muusta sairaudesta. Jos tyyppi käy sekä lihavuuslääkärillä että ravitsemusterapeutilla niin kuka hemmetti sinä olet siihen säheltämään omia uskomuksiasi. Ja edelleen vaan vittuilu jatkuu. Todella alhainen olento olet.
Tämä on keskustelupalsta eikä suinkaan yhteen ja ainoaan vanhentuneeseen totuuteen uskovien vertaistukipalsta. Jos menee ihon alle niin take a hike. Mutta, suosittelen katsomaan tuon videon jonka juuri linkkasin. Siinä se lääkärien ammattitaito tulee hyvin selville.
No kuule, luotan enemmän käypä hoito -suosituksiin kuin juutuupin "asiantuntijoihin".
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä. Valitetaan kun on lihava jne sitten mässätään koko ajan, eikä liikuta. Eikä sitä tarvis kun karsia hiilarit ja kävellä, kunhan sen persauksen nostaa vaan sohvalta ja lähtee ulos käveleen, 20 minuuttiakin riittää. Ei ymmärrä ei.
Jep, tätähän kukaan ylipainoinen ei ole koskaan tehnyt. Helvetin älyvapaa olet.
No siis kaikki ylipainoiset jotka itse tiedän syövät valtavia määriä, makkarapaketti alkupalaksi ennen ruokaa. Eivät jaksa kävellä puolta kilometriä pitempään
Millaisesta ylipainosta nyt puhut? Minä olen ylipainoinen ja 10 kilometriä menee hyvin. Jotkut ylipainoiset juoksee maratoneja.
BMI-indeksi on myös jo päivityksen tarpeessa. Se ei ota millään tavalla huomioon kehon koostumusta eli onko lihasta vai läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli eri henkilö. Mutta pointtina taisi olla se että aina ei paino laske vaikka kaikkensa tekisi. Ja siksipä siellä käydään ammattilaisilla. Sun todella outo epäluulo lääketieteen ammattilaisia kohtaan sen sijaan on merkki ihan jostain muusta sairaudesta. Jos tyyppi käy sekä lihavuuslääkärillä että ravitsemusterapeutilla niin kuka hemmetti sinä olet siihen säheltämään omia uskomuksiasi. Ja edelleen vaan vittuilu jatkuu. Todella alhainen olento olet.
Tämä on keskustelupalsta eikä suinkaan yhteen ja ainoaan vanhentuneeseen totuuteen uskovien vertaistukipalsta. Jos menee ihon alle niin take a hike. Mutta, suosittelen katsomaan tuon videon jonka juuri linkkasin. Siinä se lääkärien ammattitaito tulee hyvin selville.
No kuule, luotan enemmän käypä hoito -suosituksiin kuin juutuupin "asiant
Ehkä se on juurisyy siihen, että paino ei tipu
Myös eri
Monet ovat täysin lukkiutuneita tiettyihin tapoihinsa vaikka ne veisivät heiltä hengen. Silloin on kyse riippuvuuksista ja mielenterveysongelmista,joita ei ole syystä tai toisesta hoidettu. Ihminen jää ilman apua,vain pilleripurkki kouraan ja lisää pikaruoka,karkki ja alkoholi sekä lääke mainontaa-sillä se terveys saavutetaan markkinoinnin ja propagandan keinoin. T. Lasse setä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule, luotan enemmän käypä hoito -suosituksiin kuin juutuupin "asiant
Hoitosuositukset laahaa vuosia perässä uusimpien tutkimusten suhteen. Suomessa ei ole ensinnäkään ole ollut yli 10 vuoteen tarpeeksi resursseja juuri muihin kuin yhden miehen/naisen meta-tutkimuksiin ja suosituksia muutetaan muutenkin pahasti jälkijunassa suhteessa esim. Ruotsiin.
En tiennyt että täällä väännetään vieläkin minun painostani :D Puhuuko joku siis minuna vai miksi tuossa sanotaan että ei ihme ettei paino putoa? En ole kirjoittanut yli tuntiin mitään. Käyn tosiaan sisätautien erikoislääkärillä lihavuusasioissa sekä ravitsemusterapeutilla tällä hetkellä kerran viikossa. Verikokeita otetaan aika usein, ja tutkitaan myös mahdollisia muita sairauksia. Painosta huolimatta en sairasta diabetestä, enkä ole pre-diabeetikkokaan. Minulla on kyllä krooninen sairaus joka aiheuttaa päivittäisiä kovia kipukohtauksia ja uupumusta. Sen ei pitäisi olla syy. Tämä oikeanlaisen painonhallinnan ja elämääni yksilöllisesti sopivan liikuntasuunnitelman aikaansaaminen on prosessi, eikä kilpajuoksu. Hosumalla ei tehdä kun... No, tiedätte loput. Minä poistun taas, jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat täysin lukkiutuneita tiettyihin tapoihinsa vaikka ne veisivät heiltä hengen. Silloin on kyse riippuvuuksista ja mielenterveysongelmista,joita ei ole syystä tai toisesta hoidettu. Ihminen jää ilman apua,vain pilleripurkki kouraan ja lisää pikaruoka,karkki ja alkoholi sekä lääke mainontaa-sillä se terveys saavutetaan markkinoinnin ja propagandan keinoin. T. Lasse setä
Ei välttämättä aina mielenterveysongelmista, mutta mäkkäriin on vaan niin paljon helpompaa mennä kuin opetella laittamaan itse terveellistä ruokaa. Tämän päivän peruskoulusta valmistuneet ei välttämättä osaa edes kunnolla lukea, joten niiden riippuvuuksien muuttaminen voi olla sekin aika hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää syödä jatkuvasti sipsejä,roskaruokaa,juustoja,valkosta leipää,pekonia,makkaraa,kermaa,voita,majoneesia yms oma valinta sitten on läski.
Se on se länsimainen ruokavalio. Mä pudotin joskus 10kg hyvin yksinkertaisella keinolla. Mä jätin kuukaudeksi sokerin kokonaan pois eli kaiken lisätyn sokerin, mutta myös pastat, leivät yms. En väitä, että se toimii kaikilla etenkään jos taustalla on sokeritasapainojen kanssa ongelmia, mutta suosittelen kokeilemaan. Siinä ei voi ainakaan hävitä mitään
Kyllä. Toimii kuin tauti
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että täällä väännetään vieläkin minun painostani :D Puhuuko joku siis minuna vai miksi tuossa sanotaan että ei ihme ettei paino putoa? En ole kirjoittanut yli tuntiin mitään. Käyn tosiaan sisätautien erikoislääkärillä lihavuusasioissa sekä ravitsemusterapeutilla tällä hetkellä kerran viikossa. Verikokeita otetaan aika usein, ja tutkitaan myös mahdollisia muita sairauksia. Painosta huolimatta en sairasta diabetestä, enkä ole pre-diabeetikkokaan. Minulla on kyllä krooninen sairaus joka aiheuttaa päivittäisiä kovia kipukohtauksia ja uupumusta. Sen ei pitäisi olla syy. Tämä oikeanlaisen painonhallinnan ja elämääni yksilöllisesti sopivan liikuntasuunnitelman aikaansaaminen on prosessi, eikä kilpajuoksu. Hosumalla ei tehdä kun... No, tiedätte loput. Minä poistun taas, jatkakaa.
Onko insuliinitasoja mitattu? Ne voivat olla koholla, vaikka verensokeri olisikin normaali. Kipu vaikuttaa varmasti stressitasoihin, sekin on varmaan huomioitu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä aina mielenterveysongelmista, mutta mäkkäriin on vaan niin paljon helpompaa mennä kuin opetella laittamaan itse terveellistä ruokaa. Tämän päivän peruskoulusta valmistuneet ei välttämättä osaa edes kunnolla lukea, joten niiden riippuvuuksien muuttaminen voi olla sekin aika hankalaa.
Syömishäiriö ei ole riippuvuus. Se on sairaus. Yleisin niistä on ahmimishäiriö, jossa potilaan paino menee todella hoikasta todella lihavaan pienessä ajassa ja sitten taas takaisin. Sen hoito on maassamme melko heikkoa, sen sijaan että saisi terapiaa annetaan ruokahalua vähentävää lääkettä joka monesti pahentaa tilannetta varsinkin "rankaisuvaiheessa" jolloin potilas on liian hoikka eikä syö juuri mitään. Tähän ei myöskään auta syyllistäminen tai vastaava, ominaista sairaudelle on se että potilas kokee olevansa kuvottava ja lihava vaikka kylkiluut törröttäisi. Ja sellaisia asioita et hänelle voi sanoa mitä hän ei jo itselleen useamman kerran päivässä sanonut ajatuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä. Kuvitteletko sinä, että kaikki 60% ihmisistä, jotka ovat ylipainoisia, käyvät koko ajan just mäkkärissä?
Moni laittaa kuule itse sitä terveellistä ruokaa (ja käy kävelyllä ja kaikkea) ja SILTI ovat ylipainoisia. Ei siihen ole mitään yhtä ainoaa helppoa ja yksinkertaista syytä tai ratkaisua.
En tiedä. Ihminen on psyykkinen, fyysinen, sosiaalinen ja kognitiivinen kokonaisuus. Itselläni on koko aikuisiän ollut kausia, jolloin en huolehdi itsestäni. Silloin jää liikunta väliin, syön kauhean epäterveellisesti, makaan vapaa-ajat lähinnä sohvalla.
Aina siihen liittyy minulla sosiaaliset ja psyykkiset syyt! Kun aikoinaan erosin, se oli niin iso kriisi, että käytännössä kaikki illat olin kotona 4 seinän sisällä, söin voileipiä, sipsiä, suklaata joka ilta. Laihduin monta kiloa lyhyessä ajassa. Nukuin huonosti. Ihmiset luulee, että roskaruuasta voi vain lihoa. Ei, vaan sillä voi myös laihtua. Kun ei ruoka maistu, ei saa syötyä säännöllisesti. Minullakin silloin saattoi koko päivän ateriat olla 100 g sipsiä, yksi hampurilainen tai mikropitsa ja pari suklaapatukkaa. Ihan varmasti jokainen aikuinen sillä laihtuu. Lihasvoima katoaa kun on illat sohvalla.
Minulla on ollut myös muita elämäntilanteita, joissa olen syönyt ihan käsittämättömän huonosti enkä ole liikkunut. Esimerkiksi kun muutimme uudelle paikkakunnalle, oli kova stressi, kun kaikki meni pieleen. Ensinnäkin yksinäisyys, minulla ei ollut muita kontakteja kuin mies ja työkaverit. Olin saanut keväällä työpaikan, mutta heti alussa sanottiin, että kesän jälkeen valitettavasti työtunteja joudutaan vähentämään, koska yrityksellä meni huonosti. Asuttiin liian kalliissa vuokra-asunnossa. Kaiken lisäksi mies ajoi kahden paikkakunnan väliä. Hänen piti saada siirto uudelle paikkakunnalle ja sitten se peruttiin. Hän ajoi joka päivä autolla 2-2,5 tuntia työmatkoja ja bensakulut oli kovat. Kilometrit 180 km päivässä. Rahat oli niin tiukilla, että itketti joka päivä. Kun päästiin halvempaan vuokra-asuntoon, alkoi tuntua, että pystyy jotenkin taas hengittämään. Tosin mies jäi työttömäksi kotiin, kun autokin hajosi ja vuokra-autolla ajelu alkoi tökkiä. Meille jäi sen työttömyyden aikana yhtä paljon rahaa käteen kuin silloin kun hän vielä kävi töissä, koska alettiin saada asumistukea ja kaikki autokulut jäi pois. Sitten pystyi taas käymään lenkillä ja uimahallissa. Ruokavalioonkin pystyy kiinnittämään huomiota vasta sitten kun kokee elämän olevan elämisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko insuliinitasoja mitattu? Ne voivat olla koholla, vaikka verensokeri olisikin norm
Joo, on katsottu. Sokereita myös mitattu monen monta kertaa pitkiä ja lyhyitä. Käytännössä mulla pitäisi olla diabetes painoni takia mutta ei vaan ole. Stressi on toki tekijä nimenomaan kivun takia. Jotta kukaan ei nyt esiinny minuna tai vastaavaa niin totean tähän etten aio avata tätä ketjua enää. Hyvää illanjatkoa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä. Kuvitteletko sinä, että kaikki 60% ihmisistä, jotka ovat ylipainoisia, käyvät koko ajan just mäkkärissä?
Mäkkäri edustaa kirjoituksessa kaikkea roskaruokaa eli voit pitää sitä tässä yhteydessä yleisnimityksenä myös Burger Kingiin, Kotipitsaan jne. ja vaikkapa valtaosaan eineksistä. Roskaruokaa myydään ihan tilastojenkin mukaan todella paljon, mutta en tietenkään väitä, että sen syönti on syynä kaikkien lihavuuteen. Mutta todella monen kohdalla se on.
Kylläpäs täällä meni kaikilla tunteisiin.
Mutta Ap, muutos on vaikeaa. Valittaminen helppoa. Tässä syy miksi muutosta ei tapahdu.
En sano lihavuudesta mitään mutta itse lähinnä ihmettelen miten joku pystyy olemaan syömättä kasviksia. Itsellä jos jää kasvikset minimiin niin tulee auttamatta pöhöttynyt olo. Ehkä tämä on hoikkuuteni salaisuus, en vain pysty syömään älyttömästi rasvaista/sokeripitoista/suolaista ruokaa. Tulee todella huono olo.
Myös kipu nostaa verenpainetta, mieluummin otan Buranan.
-eri