Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohdettu mummi

Vierailija
01.06.2024 |

Eilen täytin 72 v. Minulla on kolme lasta, kaksi samalla paikkakunnalla.Kummallakin puoliso ja lapsia. Hoidin yhden lapsenlapsen ikävuodet 1 - 2. Jäin silloin eläkkeelle.  Olen rahoittanut kummankin opinnot. Ja kukaan ei muistanut eilen edes puhelulla. Puhelu olisi ollut kiva.

Mitä tehdä? Miksi jatkaa elämää? Kukaan ei välitä, vaikka minua ei olisi. 

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa jää jotenkin yksi lapsista ulkopuolelle. Miksi? Kahteen lapsista on panostettu ja tämä muistetaan mainita, ikäänkuin lapset olisivat tämän vuoksi kiitollisuudenvelkaa. Ja miksi aloituksessa mainitaan mummi? Keneltä aapee odotti soittoa, lapsiltaan vai lapsenlapsiltaan?

Luetun ymmärtäminen 🙄

Yksi lapsista asuu ulkomailla, muut samalla paikkakunnalla. Näiden lapsia hoidettu eniten. 

Mielestäni silloin voi hyvinkin odottaa edes sitä puhelua syntymäpäivänä ihan kaikilta lapsilta.

Eli ihmissuhteet ovat silkkaa kaupankäyntiä. Hoidan lapsiasi, se velvoittaa sitten sinut viettämään syntymäpäiviäni. 

Kolmas ulkomailla oleva lapsi on onneksi vapautettu velvollisuudesta, on näköjään onnistunut rahoittamaan elämänsä ilman "mummia".

Sun logiikka ontuu! Kolmas lapsi ei ole koskaan pyytänyt ilmeisesti mitään, ei mainittu.  Voi olla naimisissa siellä, eikä ole tarvinnut rahaa!

On voinut soittaa ja laulaa, siitä ei ollut kyse. Näistä kahdesta vaan!

Vierailija
102/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lahjoittaisin "omaisuuden" vaikka vähänkin niin...kodittomille spurguille tai kissoille, jollekin vanhainkodille jne.

Maksat hautajaisesi alta pois ja omakantaan ettei tarrte lapsille edes ilmoittaa!

Ei se ole sun syy että semmosia niistä tuli!

Miten hautajaiset voi maksaa etukäteen? Tästä olen haaveillut kostonhimoisesti (olen 42v naimaton ja lapseton henkilö) että järjestän itselleni upeat hautajaiset/muistokonsertin, jonne tulevat kaikki ystäväni, ja entiset soitto-oppilaani esittävät musiikkia ja pidän huolen, etteivät ilkeät sisarukseni peri penniäkään.

Tässä on ainakin tämän päivän riemukkain vastaus. Että järjestät itsellesi upeat hautajaiset ja muistokonsertin. Miten ajattelit hoitaa järjestelyt ja kutsua yleisön paikalle hautajaispäivänäsi? Ihan mielenkiinnosta

Juuri sitähän minä kysyinkin, että MITEN HAUTAJAISET VOISI MAKSAA ETUKÄTEEN?

Ystäväni saavat sitten hoitaa kaikki järjestelyt, mutta tietenkään mitään ei voi tietylle päivälle varata, koska en voi tietää milloin kuolen. Mutta olisi hyvä, jos voisi etukäteen maksaa tilavuokran, cateringin, koristeet jne. 

Juuri eilenhän täällä olo ketju, jossa joku valitti etteivät kuolleen ex-puolison vanhemmat saisi järjestää kalliita hautajaisia, ettei perintörahat vähentyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus juuri ne eniten tukea ja huolenpitoa saaneet hylkäävät vanhempansa, kun nämä vanhenevat. Ikäänkuin äidin pitäisi jatkuvasti auttaa ja jaksaa. Kun ei enää tule rahaa ja apua, käännetään selkä kylmästi. Tottuneet liian hyvään. 

Just tämä! Niistä tulee joskus tosi itsekkäitä empaattisen sijaan, kun ovat oppineet ajattelemaan että ansaitsevat itse kaiken hyvän eikä muita tarvitse ajatella. 

Vanhemmuuteen kuuluu kasvatusvastuu. Tainnut epäonnistua pahemman kerran.

Vierailija
104/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lahjoittaisin "omaisuuden" vaikka vähänkin niin...kodittomille spurguille tai kissoille, jollekin vanhainkodille jne.

Maksat hautajaisesi alta pois ja omakantaan ettei tarrte lapsille edes ilmoittaa!

Ei se ole sun syy että semmosia niistä tuli!

Miten hautajaiset voi maksaa etukäteen? Tästä olen haaveillut kostonhimoisesti (olen 42v naimaton ja lapseton henkilö) että järjestän itselleni upeat hautajaiset/muistokonsertin, jonne tulevat kaikki ystäväni, ja entiset soitto-oppilaani esittävät musiikkia ja pidän huolen, etteivät ilkeät sisarukseni peri penniäkään.

Tässä on ainakin tämän päivän riemukkain vastaus. Että järjestät itsellesi upeat hautajaiset ja muistokonsertin. Miten ajattelit hoitaa järjestelyt ja kutsua yleisön p

Voithan testamentata rahoista ystäville osan hautajaisjärjestelyihin. 

Vierailija
105/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan käyttäytynyt huonosti heitä kohtaan? Ovat loukkaantuneet?

Mitä selität sekopää? Ap on auttanut rahallisesti ja lastenhoidossa - mitä muuta vielä vaaditaan, että "ruuhkavuosia" elävät vaivautuisivat lähettämään tekstiviestin syntymäpäivänä?!?

Siellä av-mamma taas uhriutuu, kun pitäisi itse laittaa tikkua ristiin.

Jotakinhan on vialla, jos kukaan lapsista ei onnittele. Onkohan aloittajakin nimitellyt sekopääksi?

Tuskinpa, se titteli kuuluu sinulle, joka syyllistät vanhusta tietämättä asioista mitään. Ilmeisesti osui ja upposi kun alkoi tuo ulina.

Nämä nykyiset lumihiutaleet osaavat "loukkaantua" kaikesta 🙄

72 vuotias vanhus? 

Vierailija
106/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet tehnyt jotain väärin lapsiasi kohtaan. Et ehkä tiedosta tai halua muistaa. En sano ilkeyttäni, mutta täytyy joskus miettiä omia tekemisiään. Ei se riitä et rahoittaa tai hoitaa lapsenlapsia. 

Vierailija
107/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla on omia ystäviä? Et kai ripustaudu lapsiin? Ikäväähän tuo on, että eivät muista syntymäpäivääsi, mutta minkäs teet. Varsinkin jotkut miehet ovat todella huonoja muistamaan toisten ihmisten syntymäpäiviä. Entä opetitko heidät siihen jo lapsena, että sukulaisten merkkipäivät noteerataan? 

Minulle tulee sellainen olo, että lapset haluavat sinuun etäisyyttä, ja se pitää vaan kestää tai sitten keskustella asiasta avoimesti. Sinä voit kuitenkin hankkia oman elämän, omia ystäviä ja harrastuksia. Mene mukaan eläkeläisille tarkoitettuihin ryhmiin tms.äläkä jää odottamaan lapsilta asioita, joita et heiltä saa. Lapset on lainaksi meille annettu ja maailmaa varten tehty.

Vierailija
108/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivät on lasten juttuja. En minä muista saaneeni mitään puheluita. Ehkä joskus tullut tekstiviestillä onnittelu.

Vierailija
109/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa jää jotenkin yksi lapsista ulkopuolelle. Miksi? Kahteen lapsista on panostettu ja tämä muistetaan mainita, ikäänkuin lapset olisivat tämän vuoksi kiitollisuudenvelkaa. Ja miksi aloituksessa mainitaan mummi? Keneltä aapee odotti soittoa, lapsiltaan vai lapsenlapsiltaan?

Luetun ymmärtäminen 🙄

Yksi lapsista asuu ulkomailla, muut samalla paikkakunnalla. Näiden lapsia hoidettu eniten. 

Mielestäni silloin voi hyvinkin odottaa edes sitä puhelua syntymäpäivänä ihan kaikilta lapsilta.

Eli ihmissuhteet ovat silkkaa kaupankäyntiä. Hoidan lapsiasi, se velvoittaa sitten sinut viettämään syntymäpäiviäni. 

Kolmas ulkomailla oleva lapsi on onneksi vapautettu velvollisuudesta, on näköjään onnistunut rahoittamaan

Kukaan ei soittanut, ei edes se kolmas. Sulla mielikuvitus laukkaa ja huutomerkkejä riittää.

Vierailija
110/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytin 60v eikä kukaan onnitellu muakaan. Ei tullu viestejä, puheluita tai kortteja. Sellaista se on kun ei ole ystäviä ja sukulaiset vähät välittää 😢

Vierailija
111/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin vanhemmilleni kiitollinen jos olisivat minut kouluttaneet ja maksaneet koulut mutta niin ei käynyt, jouduin itse tienaamaan rahani ja opiskelut ja otin pankista opintolainan.

Niin tekee varmasti moni muukin, kuten minäkin. Muistan isääni merkkipäivinä ja muulloinkin, koska hän on aina kohdellut minua hyvin ja on minulle tärkeä. Sellaista ei rahalla voi korvata.

Oi, olisipa minullakin ollut tuollainen isä! Silti muistin merkkipäivät, joulut ja isänpäivän, vaikka isä oli mikä oli eikä edes halunnut minua eron jälkeen tavata. Vanhana sitten itki juovuksissa, miten oli ollut huono isä. 

Vierailija
112/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap; kutsuin lähellä asuvat lspset perheineen grillaamaan huomenna. Tulevat.

En siis odota mitään takaisinmaksua. Mutta toki kymmenien tuhansien eurojen rahallinen apu olisi hyvä jotenkin huomioida. En ole enää viime vuosina pystynyt antamaan rahaa.  

Vierailija
113/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan tässä on itsekäs. Huomattavan taloudellisen avun saanut aikuinen lapsi vai puhelua toivova äiti/mummi. 

Vierailija
114/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä täytin 60v eikä kukaan onnitellu muakaan. Ei tullu viestejä, puheluita tai kortteja. Sellaista se on kun ei ole ystäviä ja sukulaiset vähät välittää 😢

Ei vielä ole myöhäistä hankkia ystäviä! Mene mukaan johonkin vapaaehtois- tai harrastustoimintaan, sieltä voi löytyä toinen yksinäinen. 

Vierailija
115/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis odota mitään takaisinmaksua. Mutta toki kymmenien tuhansien eurojen rahallinen apu olisi hyvä jotenkin huomioida. En ole enää viime vuosina pystynyt antamaan rahaa.  

Kiva kun kutsuit, hyvä näin! 

Mutta et voi odottaa lapsiltasi kiitollisuutta/huomiota antamastasi tuesta.  On mielestäni luonnollista, että vanhempi (jos pystyy) lapsiaan tukee, on kamalaa jos tästä jää jotenkin kiitollisuudenvelkaan. 

Hienoa, että olet näin aikanaan tehnyt, mutta outoa on odottaa sen perusteella jotain "huomiota" 

Vierailija
116/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Muista pistää ylös montako makkaraa syövät. Voit sitten siitä ynnätä, mitä voit vaatia heiltä ensi jouluna.

Vierailija
117/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA SINULLE MUMMI.

Sun lapset ovat törkeitä, kiittämättömiä ja todella itsekkäitä !

Häpeällistä  heiltä.

Suomalaiset eivät muutenkaan KUNNIOITA VANHOJA IHMISIÄ YHTÄÄN ! 

Tässä asiassa suomalaiset  ovat pohjasakkaa.

Vierailija
118/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan jätä perintöä tälle porukalle.  Löytyy parempiakin kohteita 

Vierailija
119/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun, jos haluan juhlia ympärilleni.

Tulevat kyllä.

Ellen kutsu, joku saattaa kysyä, onko bileitä. Muutoin tulkitaan, etten juhli, koska en aina jaksa innostua. Jos en kutsu, joku saattaa pistäytyä silti. - Ovet on aina auki. :)

Vierailija
120/201 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä ole myöhäistä hankkia ystäviä! Mene mukaan johonkin vapaaehtois- tai harrastustoimintaan, sieltä voi löytyä toinen yksinäinen. 

Kiitos sinulle. Toki pitäisi itse olla aktiivinen ja hankkiutua ihmisten pariin, mutta kun on ollut koulu- ja työpaikkakiusattu niin itsetuntoni on kovin huono enkä enää osaa olla ihmisten kanssa luonteva. Asun maalla eikä lähiympäristössä ole potentiaalisia kavereita tai harrastustoimintaa. Oma vika tämä yksinäisyys, kyllä sen tajuan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän