Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?
Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut.
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tajuaa. Mutta koskaan ei voi tietää kuka on vaarallinen.
Ja sitä syytä tuohon on tällä palstalla yritetty vääntää rautalangasta ketju toisensa jälkeen. Mutta silti tämä yksi sankari ei vaan tajua vaan uhriutuu, kun juuri häneen ei luoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa joku laatunainen vaati miehiä toimimaan ahdistelun estämiseksi, käytti syynä sitä ettei se ole naisilta onnistunut.
Pyysin kertomaan miten hän kuvittelee miesten tekevän asian.
Miten jos ekaksi lopettaisitte raiskauksen tai ahdistelun uhrin syyllistämisen? Miten uhri muka oli pukeutunut väärin tai väärässä paikassa tai muuten vaan vastuussa tapahtuneesta.
En ihan heti keksi miten tämä estäisi tai edes vähentäisi ahdistelua.
Toivomuksesi ei ole uusi. Tätä samaa Uhria ei saa syyllistää -mantraa käytetään monessa muussakin yhteydessä. Valistunut arvaukseni on, että sillä on merkitystä uhrin toipumisen kannalta onnettomuuden tai tässä tapauksessa rikoksen jo tapahduttua.
Se on kuitenkin eri asia kuin tietoisuuden lisääminen onnettomuuden tai rikoksen ennaltaehkäisemiseksi.
Se mitä naiset pitävät Mitäs läksit -syyllistämisenä on usein juuri sitä: yritys lisätä yleistä tietoisuutta siitä mitä puheena olevan tapauksen kaltaisessa tilanteessa ei ainakaan kannattaisi tehdä, jos haluaa välttyä ikävyyksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa joku laatunainen vaati miehiä toimimaan ahdistelun estämiseksi, käytti syynä sitä ettei se ole naisilta onnistunut.
Pyysin kertomaan miten hän kuvittelee miesten tekevän asian.
Miten jos ekaksi lopettaisitte raiskauksen tai ahdistelun uhrin syyllistämisen? Miten uhri muka oli pukeutunut väärin tai väärässä paikassa tai muuten vaan vastuussa tapahtuneesta.
En ihan heti keksi miten tämä estäisi tai edes vähentäisi ahdistelua.
Toivomuksesi ei ole uusi. Tätä samaa Uhria ei saa syyllistää -mantraa käytetään monessa muussakin yhteydessä. Valistunut arvaukseni on, että sillä on merkitystä uhrin toipumisen kannalta onnettomuuden tai tässä tapauksessa rikoksen jo tapahduttua.
Se on kuitenkin eri asia kuin tietoisuuden lisäämi
Tottakai yleinen ilmapiiri ja miestenkin yleinen asenne vaikuttaa koko ajan siihen, miten toisia kohdellaan.
Jos esim. miehet puhuisivat enemmän siitä, miten loukkaavaa on, kun naiset koskevat baarissa miehiä ilman lupaa, se vähentäis sitä.
Näissä keskusteluissa usein naisten kokeman raisgauksen vastapainoksi miehet puhuvat siitä, et naiset voi tehdä ilmoituksen viattomasta miehestä. Tietenkin se on väärin. Se ei kuitenkaan poista oikeiden uhrien kokemaa traumaa. Joillakin käsitys, et vastentahtoinen seksi on ikäänkuin vain ikävä tapahtuma. Se voi kuitenkin aiheuttaa elinikäisen trauman ja vaikeuttaa mm. ihmissuhteita lopunelämää. Riippumatta siitä, kuinka väkivaltainen tapahtuma on kokonaisuudessaan. Joku aiemmin sanoi, et entinen laki oli siksi parempi, kun siitä jäi selkeät jäljet, raapimisia ja mustelmia ym. Traumaattinen väkivalta voi olla jättämättä mitään ulkoisia jälkiä. Onneksi nykyään tunnistetaan myös uhrin "jäätyminen".
Vierailija kirjoitti:
Jos esim. miehet puhuisivat enemmän siitä, miten loukkaavaa on, kun naiset koskevat baarissa miehiä ilman lupaa, se vähentäis sitä.
Menivätköhän sinulta tuossa miehet ja naiset sekaisin. Pääsääntöisesti tuntemani miehet eivät pidä sitä, että naiset koskettelevat heitä ongelmallisena.
Hassu käsitys sinulla aiheista, joista miehet puhuvat keskenään. Ei tavallisilla (valkoisilla lihaasyövillä hetero)miehillä ole tuollaista vaikutusvaltaa toisiin miehiin -- määräysvallasta puhumattakaan. Jos joku minun kaverini alkaisi manipuloida minua tuohon tyyliin (ihan mistä aiheesra tahansa), hän olisi entinen kaveri ennen kuin huomaisikaan.
[Käsittääkseni mahaanmuutajat ovat seksuaalirikostilastojen kärjessä (väkilukuun suhteutettuna). Haluaisinpa nähdä sen kaverin, joka käy käännyttämässä nämä vesselit suomimammojen hyväksymille poluille.]
Dream on. Muista päästää kissa takaisin sisälle jossakin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menivätköhän sinulta tuossa miehet ja naiset sekaisin. Pääsääntöisesti tuntemani miehet eivät pidä sitä, että naiset koskettelevat heitä ongelmallisena.
Hassu käsitys sinulla aiheista, joista miehet puhuvat keskenään. Ei tavallisilla (valkoisilla lihaasyövillä hetero)miehillä ole tuollaista vaikutusvaltaa toisiin miehiin -- määräysvallasta puhumattakaan. Jos joku minun kaverini alkaisi manipuloida minua tuohon tyyliin (ihan mistä aiheesra tahansa), hän olisi entinen kaveri ennen kuin huomaisikaan.
[Käsittääkseni mahaanmuutajat ovat seksuaalirikostilastojen kärjessä (väkilukuun suhteutettuna). Haluaisinpa nähdä sen kaverin, joka käy käännyttämässä nämä vesselit suomimammojen hyväksymille poluille.]
<
No käsitys miehistä voi olla hassu, kun en ole mies. On tietty teillä miehilläkin todella hassuja käsityksiä naisista.
En tainnut puhua käännyttämisestä tai käskyttämisestä. Yleinen ilmapiiri, mitä et siitä ymmärtänyt?
Mielestäni on moukkamaista kosketella miehiä tai naisia, siis tuntemattomia, ilman "lupaa". Monia miehiä se ahdistaa, kun naiset baareissa ym. kourii. Tai näin ovat asian ilmaisseet. Tosin en tunne miesten mielenmaisemaa niin hyvin, et voiha olla, että valehtelevat tästä. Mutta ajatus siitä, että miestäni tai poikaani tuntemattomat naiset kourii ilman lupaa, oksettaa. Enkä usko, että se on heistäkään millään tavalla miellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Tuossa näköjään miehissä ja naisissa iso ero. Jos naisten keskuudessa joku nainen esittää arveluttavia näkemyksiä, muut esittävät kyllä eriävän näkemyksen. En sit tiedä, onko se manipulointia tai käskyttämistä. Mutta epäeettisyyteen puututaan hanakasti. Miehet ilmeisesti hyväksyvät, tai antavat siis hiljaisen hyväksynnän kavereiden törkeyksille. Ja teinimäisesn uhmakkaasti puskevat sitä, jos kukaan yhtään siihen sanoo vastaan. Ainakin tän edellisen kirjoittajan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin vuosia sitten Helsingin poliisin naispuolinen edustaja kertoi, että kesällä 25-30% päivystystiskille tulevista naisten raiskausilmoituksista oli suoraan uhrin kertomuksen perusteella todettavissa perättömäksi, eli normaalijärjellä ajatellen seksin harrastamiseen ei ollut voitu päätyä uhrin kertomalla tavalla.
Jaahas, onko se käenpoika täällä taas prosenteineen? Lähde?
Joo ei. Enpä taida lähteä.
Minulla on tietysti kopio kaikista katsomistani TV:n keskusteluohjelmista ja lista niiden sisälloistä siltä varalta, että joku idiootti niitä kuitenkin kyselee.
Valitettavasti joudun aina välillä supistamaan arkistojani lähinnä tilanpuutteen vuoksi. Olen jo nauhoittanut uudempaa materiaalis juuri tämän haastattelum sisältäneen VHS-kasetin päälle.
Ohjelmasta on tosiaan jo muutamia vuosia. En usko tilanteen oleellisesti muuttuneen, mutta Helsingin poliisin väkivaltaosastolta (tjsp) löytyy varmasti joku tiedottaja, joka voi etsiä sinulle tuoreemmat prosentit.
Onnea ja menestystä valitsemallasi teiellä. Niin ja hyvää päivänjatkoa tietysti.
Törmäsin sattumalta tälle sivulle
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/kansojenherra/127176-kuinka-valtat-tek…
Sivun puolivälissä kerrotaan
15.12.2012 0:43
Feikkejä raiskaussyytöksiäon paljon.Varmasti feikeiksi todettuja on yli 20 % ilmoitusten määrästä
Kun harmaalle alueella jää suuurin osa ilmoituksista niin todellista määrää ei tunneta
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/142571/Raiskausil
Rikosylikonstaapeli Marja Vuento Helsingin poliisilaitokselta kertoo, että aiheettomien ilmoituksen määrä on kasvanut samaa tahtia naisten alkoholin kulutuksen kanssa.
Perättömät raiskausilmoitukset ovat viikoittainen ongelma poliisille. Viranomaisten arvion mukaan yli joka viides poliisin tietoon tulleista raiskausväitteistä osoittautuu perättömäksi. Nämä tapaukset eivät johda syyteharkintaan ja oikeuskäsittelyyn.
Perättömissä väitteissä nimetään tekijäksi usein ulkomaalaistaustainen mies tai miehet. Rikoskomisario Ville Hahlin mukaan tähän on kaksi syytä.
Valitettavasti linkki alkuperäiseen artkkkeliin ei enää toimi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti linkki alkuperäiseen artkkkeliin ei enää toimi.
https://www.ts.fi/uutiset/142571
Google-setä tietää, että artikkelissa mainittu Marja Vuento on ollut aikanaan muutenkin aktiivinen raiskauskeskustelija...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin vuosia sitten Helsingin poliisin naispuolinen edustaja kertoi, että kesällä 25-30% päivystystiskille tulevista naisten raiskausilmoituksista oli suoraan uhrin kertomuksen perusteella todettavissa perättömäksi, eli normaalijärjellä ajatellen seksin harrastamiseen ei ollut voitu päätyä uhrin kertomalla tavalla.
Minulla on tietysti kopio kaikista katsomistani TV:n keskusteluohjelmista ja lista niiden sisälloistä siltä varalta, että joku idiootti niitä kuitenkin kyselee.
Valitettavasti joudun aina välillä
Tyypille, joka kaivelee milloin minkäkin uutisen todistellakseen naisten kamaluutta:
Tapaus Kevin Spacey ja ahdistelusyytökset: todettiin syyttömäksi - (väitetyt) uhrit miehiä.
https://www.episodi.fi/uutiset/kevin-spaceyn-oikeudenkaynti-on-ohitse-t…
OnlyFans- ja sugadaddyhommelit: aktiivisina tässä aktiviteetissa transnaiskaksikko.
https://www.is.fi/viihde/art-2000010489642.html
Typerää rakennella mies-nais-vastakkainasetteluja, kun nuo näyttävät olevan enemmänkin joillekin ihmislajin yksilöille kuin kokonaiselle sukupuolelle ominaisia käytösmalleja.
Oikeudenkäyntiaineistojen perusteella jos nainen kohtelee miestä kuin turvallista miestä mutta tuleekin raiskatuksi, voidaan tuomiota alentaa tai jättää tuomio antamatta sen vuoksi, että nainen kohteli miestä kuten turvallista miestä.
Valtaosa autoista ei aja päälleni, mutta silti varon kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran jäitä stetsoniin, että tähän asti ei ole keskusteltu koko naissukupuolesta, vaan niistä tähän keskusteluun osallistuneista naisista, jotka eivät ehkä ole pesän pörröisimpiä mehiläisiä, vaan pelkäävät vainoharhaisesti kaikkia miehiä, jotka saattavat milloin ja missä tahansa hyökätä heidän kimppuunsa pahat mielessään.
Uhka on tietysti ymmärrettävä näin kesähelteellä, kun paljas nilkka tai ranne saattaa vilahtaa muuten peittävän vaatetuksen alta.
Aika harvassa ovat he, jotka pelkäävät kenen tahansa miehen, koska tahansa, missä tahansa hyökkäävän. Et jäät ainnekin stetsoniin tältä osin.
Luin viime viikolla tämän k
Entäs se että itsellänibwi ole mitään tekemistä ahdistelujen kanssa mutta niin vaan saa lehtiä myöten lukea kuinka sitten kuotenkin olen vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti joudun aina välillä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/perattomat-raiskausilmoitukset-harm…
Tämän uutisen mukaan 10% ei johda jatkotoimenpiteisiin ja niistä osa on perättömiä ilmoituksia.
Jokainen väärä ilmoitus on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisi irtisanoutua lyhyiden miesten kiusaamisesta ja vähättelystä. Henkinen koko elämän mittainen henkinenväkivalta ei ole tehnyt minua järin myötämieliseksi naisten avautumisille. Olen varmasti enemmän kokenut vtuilua, kiusaamista, vähättelyä kuin teistä yksikään nainen ahdistelua. Haistakaa paska sadistit.
No et voi arvioida kenenkään toisen kokemuksia, mutta tietenkin ulkonäöstä parjaaminen on väärin. Pienen (henkisesti pienen) ihmisen typeryyden ilmaisu. Oli kyse mistä tahansa ulkoiseen liittyvästä. Henkilökohtaisesti en sellaista arvosta ja luulen, et aika moni muukin, sukupuoleen katsomatta, irtisanoutuu haukkumisesta.
Kehorauha ja kehopositiivisuus koskee myös mm lyhyitä ihmisiä.
Miehet eivät ole vaatimassa minua ottamaan vastuuta jostain mitä en ole tehnyt tai menemään väliin. Siinä ero. Muuten tietenkin kiusanneet aina yhtälailla. Pahemmin on koskenut naisten pilkka. He ovat verrattomasti julmempia. Loukkaavinta on ollut sukupuoleni vähättely ja kiistäminen. Olen jäänyt jonkinlaiseen välitilaan, missä en ole oikea mies koska olen lyhyt. Ironista kun puhutaan tästä sukupuoli-identiteetistä. Sinällään se olisi ollut minulla selkeä, mutta muut sen kieltää. Vielä näin keski-ikäisenä kiusaannun jos minuun joskus viitataan mies sanalla. Oletan kokemani perusteella sen vtuiluksi sillä enhän voi olla mies kun sitä on aina minulle toitotettu. Vastuunkannossa ja avunantajan ilmeisesti kelpaisinkin miehen rooliin.
ViT
erailija kirjoitti:
Tuossa näköjään miehissä ja naisissa iso ero. Jos naisten keskuudessa joku nainen esittää arveluttavia näkemyksiä, muut esittävät kyllä eriävän näkemyksen. En sit tiedä, onko se manipulointia tai käskyttämistä. Mutta epäeettisyyteen puututaan hanakasti. Miehet ilmeisesti hyväksyvät, tai antavat siis hiljaisen hyväksynnän kavereiden törkeyksille. Ja teinimäisesn uhmakkaasti puskevat sitä, jos kukaan yhtään siihen sanoo vastaan. Ainakin tän edellisen kirjoittajan mukaan.
Hold your horses.
Eihän siinä kukaan esittänyt minkäänlaisia näkemyksiä -- arveluttavia tai muunlaisia.
Totesin, että minä ja kaverini emme edes keskustelisi kyseisestä aiheesta (pitäisikö meidäm tuomita miehet, jotka kourivat naisia baarissa). Siihen meillä lienee oikeus.
Tämä Tuomitsetko tämän- ja Tuomitsetko tuon -keskustelu on hedelmätöntä.
Tässä sinulle näkemys.
-- Asia ei kuulu minulle.
-- Jos kouriminen häiritsee naisia, heidän tulee osoittaa selvästi, että se ei ole OK, esimerkiksi huutamalla Näpit irti.
-- Jos häirintä ei lopu, siitä tulee kertoa henkilökunnalle ja vaatia, että häirikkö poistetaan baarista. Jos ja kun henkilökunta ei tee mitään, naisten (mielellään koko seurueen) tulee poistua baarista.
-- Seuraavana päivänä voi soittaa paikan omistalle ja kertoa mitä tapahtui ja mitä siitä ajattelee.
-- Jatkossa kannattaa pysyä pois ko. baarista.
Mikään ei muutu, jos kukaan ei suutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisi irtisanoutua lyhyiden miesten kiusaamisesta ja vähättelystä. Henkinen koko elämän mittainen henkinenväkivalta ei ole tehnyt minua järin myötämieliseksi naisten avautumisille. Olen varmasti enemmän kokenut vtuilua, kiusaamista, vähättelyä kuin teistä yksikään nainen ahdistelua. Haistakaa paska sadistit.
No et voi arvioida kenenkään toisen kokemuksia, mutta tietenkin ulkonäöstä parjaaminen on väärin. Pienen (henkisesti pienen) ihmisen typeryyden ilmaisu. Oli kyse mistä tahansa ulkoiseen liittyvästä. Henkilökohtaisesti en sellaista arvosta ja luulen, et aika moni muukin, sukupuoleen katsomatta, irtisanoutuu haukkumisesta.
Kehorauha ja kehopositiivisuus koskee myös mm lyhyitä ihmisiä.
Luuletko että lyhyellä miehellä on varaa ketään pilkata ulkoisista ominaisuuksista? Itsensä arvostaminen on aika haastavaa kun itsetunto on lytätty jo varhaisessa lapsuudessa. Mutta kehorauha ei siis koske de facto lyhyitä miehiä. Ollaan ihan vapaasti pilkattavia eikä kukaa paheksu tällaista pilkkaajaa. Jos joku haukkuu jotain lihavaksi, kyllä siitä tulee kiusallinen tilanne ja kommenttia, kuten oikein on. Kun minua sanotaan hobitiksi ai miten sydämellistä naurua muut nauravatkaan.
Vierailija kirjoitti:
ViT
erailija kirjoitti:
Hold your horses.
Eihän siinä kukaan esittänyt minkäänlaisia näkemyksiä -- arveluttavia tai muunlaisia.
Totesin, että minä ja kaverini emme edes keskustelisi kyseisestä aiheesta (pitäisikö meidäm tuomita miehet, jotka kourivat naisia baarissa). Siihen meillä lienee oikeus.
Ihan rauhassa nyt. Jos ette ikinä osu seuraan, jossa joku kourii tai muuten kohtelee epäasiallisesti naisia eikä yksikään seurueenne jäsen suhtaudu näkemäänsä asiattomaan toimintaan naureskellen, asia lienee kohdaltanne kunnossa. Tuollainen käytös on tavattoman yleistä, mutta kun sinun porukkasi ei koskaan ole sellaista osunut näkemään saati sellaista tehnyt, niin eipä siinä sit. Voit vetää henkeä ja jättää jutun huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Tyypille, joka kaivelee milloin minkäkin uutisen todistellakseen naisten kamaluutta:
Tapaus Kevin Spacey ja ahdistelusyytökset: todettiin syyttömäksi - (väitetyt) uhrit miehiä.
https://www.episodi.fi/uutiset/kevin-spaceyn-oikeudenkaynti-on-ohitse-t
OnlyFans- ja sugadaddyhommelit: aktiivisina tässä aktiviteetissa transnaiskaksikko.
https://www.is.fi/viihde/art-2000010489642.html
Typerää rakennella mies-nais-vastakkainasetteluja, kun nuo näyttävät olevan enemmänkin joillekin ihmislajin yksilöille kuin kokonaiselle sukupuolelle ominaisia käytösmalleja.
En ymmärrä miten linkkisi lìittyvät asiaan.
Ymmärrän, että on poliittisesti korrektia luetella kaikki todelliset ja kuvitellut sukupuolet ja niiden väliset yhteydet, mutta se tekee tekstistä entistäkin raskaslukuisempaa. Olen pyrkinyt kiertämään tätä kirjoittamalla uhrista ja häiritsijästä/ahdistelijasta/raiskaajasta, jotta mahdollisimman moni voisi koettaa sovittaa tekstin omaan maailmaansa.
Olen kuitenkin heteromies ja aina en jaksa. Esimerkkini ovat miesten ja naisten maailmasta, koska se on se genre, jossa elän ja jota seuraan. En likaa omaa pesääni -- miesvihaa tällä palstalla on riittävästi ilman minuakin.
En vihaa naisia. En kuitenkaan mitenkään erityisesti hakeudu heidän seuraansa vapaa-ajallani, koska erityisesti nuorten korkeakoulutettujen naisten tekopyhyys ja poliittisen korrektiuden vaatimukset syövät miestä.
Mun isä pahoinpiteli meitä lapsia, äiti ei.