Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä ulkonäön tätiytyminen on niin masentavaa

Vierailija
31.05.2024 |

Peilistä vastaan katsoo pönäkkä vieras ihminen. Vaikka paino on sama kuin 10v sitten niin se jakautuu jotenkin eri lailla. Mitään meikkiäkään ei voi oikein laittaa kun aina näyttää liian maalatulta, edes niitä mitä kaikissa meikkitutoriaaleissa neuvotaan keski-ikäiselle. Joku ihme muodonmuutos on tullut tässä 3-4v sisään ja en osaa edes eritellä mikä tässä mättää. Kaikki vaatteetkin näyttää ihan kummallisilta päällä enkä tunne oloa mukavaksi samassa mekossa joka pari kesää sitten oli suosikkivaate. Nyt näyttää vaan tasapaksulta punkerolta. 

Kommentit (271)

Vierailija
61/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niin masentavaa kun elämän keskeinen sisältö kuihtuu.

Aika rumasti sanottu. Saitko nyt paremman mielen? Ap

Kaikesta tekin loukkaannutte. Sivusta

Kun tietää palstalla rehottavan ikäkiusaamisen niin..

Vierailija
62/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan ikävä tosiasia että vanhuus ei tule yksin ja siinä ei paljon auta mitkään treeniohjelmat enää, kun kroppa alkaa kulumaan. Mullakin on ongelmia hyväksyä ikäni ja aina kun tajuan että olen vanhin ryhmässä niin tulee masennus kun en tunne itseäni yhtään niin vanhaksi. Liekö olematon lapsuus siihen syynä sitten. En tiedä. Mutta ei noita aikoja takaisin saa, se pitää vaan hyväksyä. Tämä on monelle vaikeaa nykyään, hyväksyä yhtään mitään. Kaikkeen on mukamas jokin konsti. Ei vaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan valas. Läskit alapeukuttaa asiallisia liikunnan alotus kehotuksia.. Se just nimenomaa auttas ap:ta. Luuleeks läskit et mäkkäri lounas ja iltapala pizza vie pöhötyksen pois? :D

Ei varmaan mutta niillä ei ole itsekuria. Sitä sinnikäs liikkuminen kuitenkin vaatii.

Vierailija
64/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hiukan epäsuosittu kommentti, mut toivottavasti auttaa jotakuta! Itsellä kävi sama vuosina 38-41. Jotenkin kulahdin, turposin ja varmaan myös masennuin. Sitten aloitin uudessa työssä, jonka kautta piti päivittäin pukeutua siistimmin. Sain jonkin energiaboostin ja aloin lenkkeilemään, käymään salilla, juomaan vettä ja vitamiineja, pätkäpaastoilemaan yön yli, kollageenia lisänä ja aamulenkkejä tyhjään mahaan. Vähensin sokereita ja hiilareita, kiinnitin huomiota niiden laatuun. 

Nyt olen 44 ja näytän omaan silmään hyvältä. Kesävaatteet, treenivaatteet, hihattomat paidat, jotka 3 vuotta sitten olis ollut kauhistus on nyt hyviä päällä. Salitreeni on muokannut lihaksia ja polttanut rasvaa oikeista paikoista. Selluliittia ja kaikkea varmaan mut kokonaisuus on plussan puolella. Nuoret miehetkin vilkuilee ja flirttailee, mut taidan ottaa sen jo enemmän huumorilla. Vientiä olisi kyllä! 

Eli huomio elintapoihin ja liikuntaan, niillä pääsee hyvin eteenpäin! 

Vierailija
65/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottelin myös aikani peiliin kovan krittisyyden vallitessa.Keski-ikä oli taitekohta sille, ettei ihan mikä tahansa näyttänyt enää hyvältä päälläni ja yleisilme muuttui pliisuksi. Koska olen mukavuudenhaluinen varasin tyylikonsultilta ajan ja jonka kanssa menivät kemiat yksiin . Muutin tyylini toiseksi ja sitten pyysin luottokampaajaani miettimään jotakin kivaa, uutta hiuksilleni. SAma myös tutun kosmetologin kanssa, joka neuvoi toisenlaisen meikkityylin.

Minä haluan näyttää kivalta ja huolitellulta vaikuttaen kuitenkin huolettomalta ulkonäköni suhteen. En osaa olla nainen, joka valitsee vain mukavaa leggaria päällensä ja pukee sitten mustan trikoosäkin kruunaamaan kaiken. En yritä esittää nuorempaa energisempää, vaan noudatan edesmenneen mummoni neuvoa viihtyä itsessään ja kropassaan. Olla hyvä itselleen ulkoisesti ja sisäisestä. 

Vierailija
66/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö muuttuu vääjäämättä. Se on pakko hyväksyä osana elämää. Minä olen jo kuuskymppinen ja olen jo sinut vanhenemisen kanssa. Keskityn itselleni mieluisiin tekemisiin. 

Sama minullakin ja kuuskymppinen. Keskityn puutarha harrastuksiin, leipomiseen, kokkailuun ja kodin hoitamiseen eikä enää ulkonäöllä ole mitään väliä ollen helpottavaa päästä ulkonäkökeskeisyydestä eroon kokonaan sen vapauttaen hyödyllisempiin asioihin. Ei vois enää ihanampaa olla elämä kun päästää kokonaan itsensä pois ulkonäköpaineista.

Minulla samanikäinen puoliso jollekka ulkonäkö ei merkitse yhtään mitään kunhan on arjessa hyvä olla toistemme kanssa ja olemme toistemme parhaimpia ystäviäkin, 34v yhteis eloa. Ikääntyessä meistä on turvaa toisillemme jos toinen sairastuu, kun yksineläjät joutuvat turvautumaan kaikessa ulkopuoliseen apuun jos sitä onkaan saatavilla.

Vierailija
67/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hiukan epäsuosittu kommentti, mut toivottavasti auttaa jotakuta! Itsellä kävi sama vuosina 38-41. Jotenkin kulahdin, turposin ja varmaan myös masennuin. Sitten aloitin uudessa työssä, jonka kautta piti päivittäin pukeutua siistimmin. Sain jonkin energiaboostin ja aloin lenkkeilemään, käymään salilla, juomaan vettä ja vitamiineja, pätkäpaastoilemaan yön yli, kollageenia lisänä ja aamulenkkejä tyhjään mahaan. Vähensin sokereita ja hiilareita, kiinnitin huomiota niiden laatuun. 

Nyt olen 44 ja näytän omaan silmään hyvältä. Kesävaatteet, treenivaatteet, hihattomat paidat, jotka 3 vuotta sitten olis ollut kauhistus on nyt hyviä päällä. Salitreeni on muokannut lihaksia ja polttanut rasvaa oikeista paikoista. Selluliittia ja kaikkea varmaan mut kokonaisuus on plussan puolella. Nuoret miehetkin vilkuilee ja flirttailee, mut taidan ottaa sen jo enemmän huumorilla. Vientiä olisi kyllä! 

Eli huomio elintapoihin

Mäkin näytin oikein hyvälle ollessani 44v. Ja vielä ollessani 54v:kin mutta nyt pari vuotta myöhemmin en ole enää aivan niin tyytyväinen. Fiksaamista on enemmän.

Vierailija
68/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tätiydyn itse hidasta tahtia. En kyllä edes halua ajatellakaan ikääni tai ikääntymistä.

Kun ei nuorempana tullut bailattua ja ryypättyä niin on kasvot pysyneet ok kunnossa. 

Syksyllä aloitus naistensalilla, niin saa kropankin kuntoon kokonaan.

Vierailija
69/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattais niinku nauttia elämästä, eikä ruikuttaa...

No olisi se ihan kiva, että edes jossain vaiheessa elämää olisi se edes hieman omaa unelmien kroppaa muistuttava vartalo.

Vierailija
70/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niin masentavaa kun elämän keskeinen sisältö kuihtuu.

Aika rumasti sanottu. Saitko nyt paremman mielen? Ap

Sitähän sä täällä mangut kuinka on niin kauheaa kun ulkonäkö menee. Se on sun tärkein asiasi aukoa täällä leipäläpeäsi. Ei esimerkiksi maailman tilanne, orjuus tai sodat. Sun vtn ulkonäkösi. Mikä siinä on rumaa että sanoo totuuden? Sulle sun ulkonäkö on niin keskeinen arvo sun elämässä että siitä pitää ihan palstalle tulla uikuttamaan, niin onhan se masentavaa kun elämän keskeinen sisältö kuihtuu.

Mutta ei jmkt niin masentavaa että salille lähtisi, pois se sinusta!

Miten nuo asiat sulkevat toisensa pois!?

Ihan jokainen toteaa naamansa muuttuvan viiteenkymppiin mennessä ja toisilla muutokset voivat olla rajujakin. Miksei tuota saisi murehtia? 

Multa puuttuu esim hampaita (ei näy ulospäin) ja sekin on asia joka välillä kirpaisee. Enkä ole turhamainen luonne. Ei monikaan ulkonäkönsä rapistumista mieti puhtaasti viehätysmielessä, kyse on paljon muustakin. Niin, sitä tosiaan näkee peilistä ettei ole enää vitaalinen nuori. Nelikymppinen voi vielä uskotella itselleen tuollaista, jos tuuri osuu.

Vierailija
71/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kaikki selittää palstan mammojen kiukun ja ilkeyden. Ihmekös!

Ilkeitä tässä ketjussa on olleet ainoastaan nämä ilkkujat. Heidän ilkeytensä syytä en tosin tiedä. Mikä on sinun syysi? Ap

En minä ole ilkeä. Kunhan havainnoin, ettei ole ihme, että palstalla on niin ikäviä ja vihaisia mammoja. Jos jotain, asian tiedostaminen saattaa herättää minussa suurempaa ymmärrystä mammojen ilkeilyä kohtaan, jopa sympatiaa, ja saatan olla suhtautumatta niin ankarasti heidän pahasta olostaan kumpuavaan ilkeyteensä. :)

Vierailija
72/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tuottaa pettymys, mutta tuossa iässä ei vauva palstalta löydy mitään hokkus pokkus oikotietä onneen. Vaan sun pitää alottaa oikeasti se raskas urheilu, ja pitää elintavat terveenä. Se vaatii työtä, mutta vuoden päästä olet erittäin tyytyväinen ulkonäköösi. Mitään muuta keinoa siihen ei ole. 

Vierailija
73/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on motivaation puutetta, kannattaa kokeilla joogaa tai pilatesta. Siellä me ollaan me muut tädit ja se auttaa henkiseen hyvinvointiin keskellä vaihdevuosia. Vähitellen voi kokeilla lihaskuntoa ja voimaa kehittäviä lajeja, ja alkaa tulla tuloksia. Esim. löysin eilen pitkästä aikaa vatsalihakset ja aamulla ne melkein näkyvätkin taas, jossakin siellö kaiken muun alla.

minä harrastan cross fitia kaiken muun lisäksi mutta lihasten päällä on selässä sellainen tasainen kilpi. Tämä on just sitä ylävartalon outoa kasvua. Ja mitä enemmän riuhtoo painojen kanssa niin sitä enemmän massaa tulee yläselkään ja hartioihin. Ei oikein kaunista. Veikkaan että liittyy päätetyöskentelyyn, alueen ihonalaisten kudosten aineenvaihdunta on varmaan tukossa.

Vierailija
74/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yli 40 ja paremmassa fyysisessä kunnossa kuin koskaan. Oon aina ollut hoikka, mutta monessa ikävaiheessa ns. laihaläski, liikkunut todella vähän. Päätin koronakeväänä 2020 että kun täytän 40-v (2023) oon fyysisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan.

Aloitin päivittäisillä kävelylenkeillä ja kotipainotreeneillä, näitä tein koko korona-ajan. Ruokavalio muuttui terveellisemmäksi ja ennen kaikkea säännöllisemmäksi. Viimeisen kolmen vuoden aikana olen ottanut haltuun 4-5 uutta liikuntamuotoa (palloilulajit, uinti, hiihto yms.) ja viime kesänä pääsin vihdoin juoksemisen makuun. Tää oli itselleni isoin etappi, koska olen aina ennen inhonnut juoksemista.

Vartalo on kiinteytynyt huimasti, jaksaminen arjessa on parantunut ja mikä parasta, nautin liikunnasta.

Miinuspuolena ehkä nykytilanteessa on se, että kropan rasvat on aika alhaalla, joten kasvoissa on tapahtunut muutosta, ja alkavat rypyt korostuu vielä enemmän. Mut en vaihtaisi.

Muutos elämäntapoihin tässä iässä vaatii mielestäni kurinalaisuutta, kokonaisvaltaisuutta ja pitkäjänteisyyttä. Mua auttaa paljon se, että lapset on sen verran isoja, että on omaa aikaa harrastaa. Pikkulapsivaiheessa en olisi tähän kyennyt.

Vierailija
75/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohdutukseksesi: et ole yksin. Juuri katsoin itseäni peilistä. Persus on kadonnut, joskus se oli vielä pyöreä ja ihan kiva, nyt latistunut kuutio. Maha rellottaa ja selluliittia on reisissä. Ylävartalo on kummallisen suuri. Hiukset harmaantuvat ja naama roikkuu taikinamaisena. Ja tosiaan, mikään vaate ei näytä hyvältä päällä.

Joo, just toi että ylävartalo on kummallisen suuri! Olen aina ollut rintava ja suht leveäharteinen mutta vaatteilla sai hyvin huijattua muotoja niin että näytti ihan tasapainoiselta ja ok:lta. Nyt näyttää vaan itäsaksalaiselta kuulantyöntäjältä vaikka mitä pukisi päälleen. Ap

Todennäköisesti selkään tullut läskiä, lisäksi huono ryhti. Laihduttaminen ja pilates auttavat molempiin.

Vierailija
76/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "täteily" on kivaa.

Ulkonäköjä tulee ja menee, mutta harrastukset, perhe ja kivat pienet arjen asiat pysyy. Niistä kannattaa pitää kiinni. Ymmärrän kyllä, että hormonitoiminnan tuomat muutokset ovat raivostuttavia tai ikäviä, mutta parempi keskittyä elämän ja kehon kivoihin puoliin. 

Vierailija
77/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseuden pulma. Nuorena ikävää, kun ei-toivotut miehet katsovat, vanhana ikävää, kun toivotut (tai edes ei-toivotut) miehet eivät enää katsele. :D

Vierailija
78/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohdutukseksesi: et ole yksin. Juuri katsoin itseäni peilistä. Persus on kadonnut, joskus se oli vielä pyöreä ja ihan kiva, nyt latistunut kuutio. Maha rellottaa ja selluliittia on reisissä. Ylävartalo on kummallisen suuri. Hiukset harmaantuvat ja naama roikkuu taikinamaisena. Ja tosiaan, mikään vaate ei näytä hyvältä päällä.

Mulla tukka alkoi harmaantua 32-vuotiaana. Naama ei ole ihan sama 38-vuotiaana kuin ennen, mutta oon havainnut hedelmähappokuorinnan (Esim. Amé Puré Peels So Good), kasvonaamioiden (esim. Garnierin naamiomaski) ja hyaluronihapposeerumeiden (The Ordinary) auttavan todella paljon plus sen, että käyttää aurinkosuojatuotteita. Pohjalle tietysti arjen perus puhdistukset ja kosteutukset iholle. Saan jopa Omakantaan kommenttia, että olenolemukseltani ikäistäni nuorekkaampi (tai ehkä lapsellisempi, mutta ymmärrän asian kuten haluan :D)

Kroppa on 99 prosen

Olet vielä tosi nuori, mutta hienoa, että jaksat huolehtia itsestäsi ja ulkonäöstäsi. Siitä on varmasti etua tulevina vuosina ja vuosikymmeninä. Nauti jokaisesta päivästä, sillä kello ei käänny taaksepäin.

Vierailija
79/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, just toi että ylävartalo on kummallisen suuri! Olen aina ollut rintava ja suht leveäharteinen mutta vaatteilla sai hyvin huijattua muotoja niin että näytti ihan tasapainoiselta ja ok:lta. Nyt näyttää vaan itäsaksalaiselta kuulantyöntäjältä vaikka mitä pukisi päälleen. Ap

Todennäköisesti selkään tullut läskiä, lisäksi huono ryhti. Laihduttaminen ja pilates auttavat molempiin.

Mie en saanut siitä pilateksesta mitään. Fyysinen flow jooga tuntuu ja hiki irtoaa, mutta pilates oli semmoista ihme huokailua. Olisiko se kun on jo paljon lihasta valmiiksi, niin niiden jännittämien ja vapauttaminen ei tee mitään. Joogan pitkät pidot on tehokkaampia.

Vierailija
80/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi surullista lukea täällä päivät pääskytyksen kuinka naiset vihaavat omaa ulkonäköään.

Tietysti elämässä sää surra, mutta tämä jatkuva negatiivisten tekstien tulva saa vaan masentumaan ja vain lietsoo toivottomuutta etenkin meille, jotka emme aivan vielä ole keski-iässä.

Ehkä sitten ne posiitivisemmat ketjut vaan hautautuvat. Ketään ei ilmeisesti kiinnosta vanhenemisen hyvät puolet.

Realismia, hyvä palstatoveri, realismia!! Minusta on mahtava lukea "raatorehellisiä" vertaiskommentteja. Ne jopa kirvoittavat kuplivaa naurua ilmoille, vaikka tiedän olevani ihan samassa tilanteessa. Huumoria peliin ja rotsi auki eteen päin! Rypyillä tai ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi