Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä ulkonäön tätiytyminen on niin masentavaa

Vierailija
31.05.2024 |

Peilistä vastaan katsoo pönäkkä vieras ihminen. Vaikka paino on sama kuin 10v sitten niin se jakautuu jotenkin eri lailla. Mitään meikkiäkään ei voi oikein laittaa kun aina näyttää liian maalatulta, edes niitä mitä kaikissa meikkitutoriaaleissa neuvotaan keski-ikäiselle. Joku ihme muodonmuutos on tullut tässä 3-4v sisään ja en osaa edes eritellä mikä tässä mättää. Kaikki vaatteetkin näyttää ihan kummallisilta päällä enkä tunne oloa mukavaksi samassa mekossa joka pari kesää sitten oli suosikkivaate. Nyt näyttää vaan tasapaksulta punkerolta. 

Kommentit (271)

Vierailija
41/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, myös ajattelu ja tapa katsoa itseä muuttuvat vuosikymmenten myötä. Se on sekä realistinen, hyvä asia että ehkä sitten monelle aluksi jonkinlainen äkkipysähdys peilin ääressä. Sellainen käsitys, että keho ei muuttuisi eikä saisi muuttua, on kestämätön. Muuttuuhan elämä muutenkin. Kaikenikäisille kohtuullinen, monipuolinen liikunta ja kehon liikkeen laatuun sekä ryhtiin satsaaminen kannattavat sekä ulkonäön että mielen jaksavuuden ja hyvän itsekuvan kannalta.

Vierailija
42/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäälaista urheilemista tuskin harrastat? Valitse itsellesi mieluinen laji, tai ala ihan vaan lenkkeilemään ja käymään salilla. Kuitenkin joitain mikä rasittaa kestävyys - ja lihaskuntoasi. Tee tuota 5x viikossa ja katellaa puolen vuoden päästä uudestaan kun näytät ihan uudelta ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Own it, kuten mun aikuinen tyttäreni sanoisi. Kohauta olkapäitä ja mene menojasi. Mulla on aina ollut iso pää, leveät hartiat ja isot rinnat keskikokoisessa vartalossa. Nuorempana näytin dramaattiselta pitkissä kapeissa helmoissa, nyt keski-iässä pitkissä leveissä helmoissa, ja parinkymmenen vuoden kuluttua muistutan epäilemättä Harald Hirmuisen Olgaa. Suhtaudun muutokseen huumorilla, näin vaihtareissa keho tekee kaikkensa ollakseen mahdollisimman hankala, joten minä olen ihan kiusallanikin sille mahdollisimman lempeä. Kyllä se tasapaino taas löytyy sielun ja ruumiin välillä. Ja miksi minä, joka ottaisin harmaat tervetulleina vastaan, en niitä tunnu saavan?

Vierailija
44/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais niinku nauttia elämästä, eikä ruikuttaa...

Vierailija
45/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä näitä kamalia muutoksia alkaa tapahtua? 

Vierailija
46/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niin masentavaa kun elämän keskeinen sisältö kuihtuu.

Aika rumasti sanottu. Saitko nyt paremman mielen? Ap

No, siitähän tääl ruikutetaan ku rupsahtaa!

Vierailija
47/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan päivittäin työssäni kauniita päälle 60v naisia. Ehkä te ette ole niin rumia ja kauheita kun luulette. 

Vierailija
48/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se ulina ja liikkukaa. Itsekin käyn salilla ja mikään paikka ei roiku. Vaihdevuosiin on myös saatavana apua, jos tarvitsee.

N 49

Vierailija
49/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa nyt vaan iloisia, ettette oo delannu vielä. Nautitaan!

Vierailija
50/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Own it, kuten mun aikuinen tyttäreni sanoisi. Kohauta olkapäitä ja mene menojasi. Mulla on aina ollut iso pää, leveät hartiat ja isot rinnat keskikokoisessa vartalossa. Nuorempana näytin dramaattiselta pitkissä kapeissa helmoissa, nyt keski-iässä pitkissä leveissä helmoissa, ja parinkymmenen vuoden kuluttua muistutan epäilemättä Harald Hirmuisen Olgaa. Suhtaudun muutokseen huumorilla, näin vaihtareissa keho tekee kaikkensa ollakseen mahdollisimman hankala, joten minä olen ihan kiusallanikin sille mahdollisimman lempeä. Kyllä se tasapaino taas löytyy sielun ja ruumiin välillä. Ja miksi minä, joka ottaisin harmaat tervetulleina vastaan, en niitä tunnu saavan?

P.o. Helga eikä Olga. Aivot sulavat helteessä.

Vierailija
51/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köpöttelemään, köpötiköp!

Vierailija
52/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooppa. Ikää liki 60v. Mutta 90- luvulla olin tiimalasi c-kupin etumuksella. Huokaus.

Männa kesänä laitoin tyylikkään pellava-kotelomekon, teetetty, ei mikään makkarankuori, kengät , laukku ja leveälierinen olkihattu ja lähdin toriostoksille.

Jossain vaiheessa katsoin näyteikkinasta ihmisten kuvajaisia. En ensin tunnistanut kuka siellä näkyvä leveälanteinen matami tunikassa on. Sitten tunnistin hienon kesähattuni; voi jumankeisson, se olin minä!

En olekaan vielä tälle kesää kylillä käynyt. Odottelen talven hämäryttä.

Vierailija
53/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutukseksesi: et ole yksin. Juuri katsoin itseäni peilistä. Persus on kadonnut, joskus se oli vielä pyöreä ja ihan kiva, nyt latistunut kuutio. Maha rellottaa ja selluliittia on reisissä. Ylävartalo on kummallisen suuri. Hiukset harmaantuvat ja naama roikkuu taikinamaisena. Ja tosiaan, mikään vaate ei näytä hyvältä päällä.

Tämä viesti oli jotenkin ihanaa luettavaa vaikka ihan hirveäähän tämä on, että peilistä näkyy just tasan tämän kuvailun kaltainen ilmestys jota ei itsekseen tunnista.

Vierailija
54/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutukseksesi: et ole yksin. Juuri katsoin itseäni peilistä. Persus on kadonnut, joskus se oli vielä pyöreä ja ihan kiva, nyt latistunut kuutio. Maha rellottaa ja selluliittia on reisissä. Ylävartalo on kummallisen suuri. Hiukset harmaantuvat ja naama roikkuu taikinamaisena. Ja tosiaan, mikään vaate ei näytä hyvältä päällä.

Juu, ylävartalosta: rasva jakautuu oudosti ja rinnat kasvoi bonukseksi. En kyllä tykkää, ikäni olen ollut pienirintainen. Onneksi napakoilla urheiluliiveillä voi asiaa auttaa, mutta tätä muutosta en olisi kaivannut.

Vierailija
55/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi surullista lukea täällä päivät pääskytyksen kuinka naiset vihaavat omaa ulkonäköään.

Tietysti elämässä sää surra, mutta tämä jatkuva negatiivisten tekstien tulva saa vaan masentumaan ja vain lietsoo toivottomuutta etenkin meille, jotka emme aivan vielä ole keski-iässä.

Ehkä sitten ne posiitivisemmat ketjut vaan hautautuvat. Ketään ei ilmeisesti kiinnosta vanhenemisen hyvät puolet.

Sanos joku hyvä puoli. Jos ei oteta lukuun sitä, että saa vanhentua. Mäen ole vielä keksinyt mitään vaikka yritänkin ajatella myöteisesti.

Vierailija
56/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä näitä kamalia muutoksia alkaa tapahtua? 

Mulla alko 45-vuotiaana. Sitä ennen täydellinen kroppa. 

Vierailija
57/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi sit ihmettelet että mikäköhän sille puolisolle oikein tuli kun meni ja jätti nuoren naisen takia....

Nuori nainen varmaan juoksi onnesta kiljuen vanhan ukon syliin.

Vierailija
58/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei tätiytyminen haitta yhtään, saa vihdoinkin olla rauhassa miehiltä (no jotenkin, valitettavasti en kaikilta). Vapauttavaa kulkea ilman meikkejäkin, ei ulkonäköpaineita enää, en suostu siihen muottiin.

Vierailija
59/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä luin täällä 24 v naisena että 30 v naiset ovat tätejä. Nyt olen tuon ikäinen ja näytän edelleen nuorelta. Ja nyt saan lukea että vanhemmat naiset vihaa itseään ja sellaista. Kiva tulevaisuus edessä. 

Vierailija
60/271 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei tätiytyminen haitta yhtään, saa vihdoinkin olla rauhassa miehiltä (no jotenkin, valitettavasti en kaikilta). Vapauttavaa kulkea ilman meikkejäkin, ei ulkonäköpaineita enää, en suostu siihen muottiin.

Tämmöiset kommentit on kuulostaneet aina omaan korvaan oudolta. "vihdoin saa olla rauhassa miehiltä". Eli oletko siis nauttinut tuosta huomiosta vai et. Ja miksei nuorena voisi kulkea ilman meikkejä miksi se koskee vain vanhuutta? Ulkonäköpaineetkin. Kuka ne luo? Miksi seurataan jatkuvasti mediaa jos siellä luodaan niitä paineita naisille? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä