Mistä voi johtua kantapään alentunut tuntoaisti?
Minulla on toinen kantapään takaosassa ja sisäsyrjässä alue, jossa tuntoaisti on alentunut. Huomaa avojaloin kävellessä ja jalkapohjaa rasvatessa. Ei diabetesta.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Onko ollut vammoja, loukkaantumisia, iskiaskipuja tai jotain ongelmaa selässä tai jaloissa mikä selittäisi? Hermo on varmaan ollut pidempään puristuksissa jossain kohtaa syystä tai toisesta ja sen seurauksena vaurioitunut, jolloin tunto on alentunut. Ongelma on voinut olla ihan eri alueellakin, millä se nyt tuntuu. Ne ovat aika yleisiä . Minulla oli vuosia sitten iskiaskipuja pitempään selässä ja ne jättivät muutamaan varpaaseen lieviä tuntopuutoksia.
Ei ole ollut mitään erityisiä kipuja. Toisessa jalassa oli pitkään plantaarifaskiitti jolloin myös toinen jalka kuormittui. Ajoittain, jos kävelen ilman kenkiä niin kantapää, jossa on tuntopuutos kipeytyy.
ap
Joku hermo puristuksissa? Mikset mene fyssarille tms ammattilaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla diabetes.
Vaiva on alkanut joskus alkusyksystä tms. En osaa tarkkaan sanoa, kun on kuitenkin aika huomaamaton. Muista syistä otettiin laajat verikokeet lokakuussa ja verensokerit aivan normaalit.
ap
Voisiko taustalla olla jokin neurologinen sairaus. Käy lääkärissä että tietää mistä se johtuu. Eihän sen tarvitse olla mitään vakavampaa mutta selvyys olisi hyvä saada.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko taustalla olla jokin neurologinen sairaus. Käy lääkärissä että tietää mistä se johtuu. Eihän sen tarvitse olla mitään vakavampaa mutta selvyys olisi hyvä saada.
Mikä neurologinen sairaus ei ole vakava? Eikö niistä suurin osa ole vakavia? Esim ms-tauti, Parkinsonin tauti, epilepsia jne. Tuo vaiva kuulostaa hermopinteeltä, mutta kannattaa toki tutkituttaa.
Onko ollut vammoja, loukkaantumisia, iskiaskipuja tai jotain ongelmaa selässä tai jaloissa mikä selittäisi? Hermo on varmaan ollut pidempään puristuksissa jossain kohtaa syystä tai toisesta ja sen seurauksena vaurioitunut, jolloin tunto on alentunut. Ongelma on voinut olla ihan eri alueellakin, millä se nyt tuntuu. Ne ovat aika yleisiä . Minulla oli vuosia sitten iskiaskipuja pitempään selässä ja ne jättivät muutamaan varpaaseen lieviä tuntopuutoksia.