Tämä ulkonäön tätiytyminen on niin masentavaa
Peilistä vastaan katsoo pönäkkä vieras ihminen. Vaikka paino on sama kuin 10v sitten niin se jakautuu jotenkin eri lailla. Mitään meikkiäkään ei voi oikein laittaa kun aina näyttää liian maalatulta, edes niitä mitä kaikissa meikkitutoriaaleissa neuvotaan keski-ikäiselle. Joku ihme muodonmuutos on tullut tässä 3-4v sisään ja en osaa edes eritellä mikä tässä mättää. Kaikki vaatteetkin näyttää ihan kummallisilta päällä enkä tunne oloa mukavaksi samassa mekossa joka pari kesää sitten oli suosikkivaate. Nyt näyttää vaan tasapaksulta punkerolta.
Kommentit (295)
Höpsis. Kunhan totut niin huomaat että siitä on paljon iloakin.
Ymmärrän. Onneksi tuo rölliytyminen ei koske meitä miehiä. Me vaan paranemme kuten viini vanhetessaan.
M63
Noin siinä käy iän myötä. Parempi vaan hyväksyä tosiasiat eikä taistella tuulimyllyjä vastaan.
Aloittakaa jo nuorena pukeutumaan tätimäisesti, niin muutosta ei huomaa sitten myöhemminkään.
Jos ompelette leningit itse, saumaan voi jättää varaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Onneksi tuo rölliytyminen ei koske meitä miehiä. Me vaan paranemme kuten viini vanhetessaan.
M63
Avattu viini muuttuu etikaksi.
Jep sama. Huomasin muutoksen jo 22 v alkaen ja nyt 26-vuotiaana olen jo ihan saatanan muumioitunut mummeli. Ei ole helppoa olla nainen.
Vierailija kirjoitti:
M63
Jep, 63 tai 36, yhtä hyvältä mies aina näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö muuttuu vääjäämättä. Se on pakko hyväksyä osana elämää. Minä olen jo kuuskymppinen ja olen jo sinut vanhenemisen kanssa. Keskityn itselleni mieluisiin tekemisiin.
Olen itse keski-ikäinen nainen, mun mielestä vanhemmat naiset ovat ihan hyvänäköisia, mutta me keski-ikäiset ollaan ihan räjähtäneitä. Vanhemmat ovat pirteämmän näköisiä.
Mukavaa kuulla naisen realistinen näkemys iän mukanaan tuomista muutoksista kaiken kuuma puuma hölynpölyn sijaan
Hormonitoiminnan muutokset ohjaa niitä rasvoja vatsan alueelle. Ennen vaihdevuosia estrogeeni ohjaa ne rasvat persaukseen ja reisiin, missä ne ei haittaa raskautta. Mutta kun nainen on matkalla mahoksi, estrogeenitasot romahtaa ja ne rasvat alkaa kertyä vatsan alueelle. Samalla kroppa reagoi stressiin herkemmin ja jos stressi kroonistuu eikä niitä kortisoleja saada pois verenkierrosta, nekin tuppaa menemään vatsan alueelle, koska siellä on eniten kortisolireseptoreja.
Lihaksia alkaa kadota jo kolmekymppisestä lähtien ja ikääntyessä se vauhti vain kiihtyy. Naaman roikkuminen on vain yksi seuraus tästä lihaskadosta. Muualla kehossa se on vain sellaista löllööntymistä, ei ole samoilla kiloilla enää yhtä kiinteä kuin nuorena. Ehdottomasti kannattaa suunnata salille ja nostaa ihan kunnon painoja, eikä vain hetkutella jotain kevyitä käsipainoja. Voimaharjoittelu kasvattaa lihaksia ja vahvistaa myös luustoa.
Ehkä ne nuoruuden kauneusihanteet joutuu viisikymppisenä unohtamaan. Lihasharjoittelulla puolustetaan luuston kestävyyttä ja toimintakykyistä vanhuutta. Lihaksilla on myös suuri vaikutus metaboliaan, ne auttavat keräämään liiat sokerit verenkierrosta ilman kauheaa insuliinipiikkiä ja tuntuvat muutenkin suojaavan aivoja. Vaikka ylimääräistä painoa jäisikin, niin kroppa voi silti näyttää huomattavasti asiallisemmalta, kun rasvakerroksen alla on sopivasti lihasta. Terveyden kannalta liiallinen rasvamäärä ei ole ollenkaan niin paha kuin liian alhainen lihasmäärä. Kun ne lihakset saa kuntoon, alkaa terveydessä moni muukin asia loksahtaa kohdalleen.
Liiallinen kestävyystreeni saattaa tuottaa keholle vain stressiä, joten juoksulenkkien sijaan tehkää mieluummin kävelylenkkejä. Kävely ja lihasharjoittelu on terveyden ja painonhallinnan kannalta ihanteellinen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö muuttuu vääjäämättä. Se on pakko hyväksyä osana elämää. Minä olen jo kuuskymppinen ja olen jo sinut vanhenemisen kanssa. Keskityn itselleni mieluisiin tekemisiin.
Mitä sitten jos ulkonäkö on se mieluisin juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten jos ulkonäkö on se mieluisin juttu?
Se on si vaan voivoi. Tai botoxia nassukkaan.
Minulla hormonikorvaushoito pudotti painoa vähän ja se lähti vyötäröltä. No kaipa tämä on hetken ilo. Mutta ennen kaikkea sain valtavasti lisää energiaa ja kaikki tuntuu muutenkin valoisammalta. Väitän, että se näkyy olemuksessakin. Jotain kofeiinia ja alkoholia en siedä kuten ennen ja puntteja täytyy nostella, mutta kun huolehdin itsestäni, olo on tosi hyvä. Minulle ikääntyminen on tehnyt hyvää :)
Kun jättää makeat pois eli kaikki ne korvapuustit, mokkapalat ja marjapiirakat mitä oppi kotiäitinä ollessaan leipomaan ja ikäväänsä mutustelemaan kun mies oli töissä ja työmatkoilla niin kudoksista alkaa tulehdusneste haihtua ja rasvakudos alkaa palaa. Sitten voi sanoa hyvästit suurentuneelle yläkropalle. Sokeri pois,