Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö että Jeesus kuoli sinun syntiesi edestä?

Vierailija
30.05.2024 |

Käänny syntisiltä teiltäsi ja ota Jeesus herraksesi! <3

Kommentit (365)

Vierailija
241/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt syntiä. Synti on uskomuksissaan olevien konsepti. Ikävä juttu heille.

Ei koske uskonnottomia.

Vierailija
242/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla menee sekaisin Jumalan vaikutus ja Saatanan kiusat.

Ei mene. Jos luon tuulen, joka tiputtaa nuoralla kävelijän, en voi syyttää tuulta tippumisesta. Minähän sen loin ja annoin puhaltaa. 

Ja sillä erotat jyvät ohdakkeista. 

Myönnät siis, että Jumala ei halua kaikkien pääsevän Taivaaseen, vaan haluaa erotella ne, joille ei luonut kykyä uskoa. Jumala siis aivan tarkoituksella luo ihmisiä, joita saa sitten kiduttaa. Hyvä on Jumala ja hän on vastuussa siitä, että osa putoaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainittiin Jobin kirja. Siis Jumala löi Paholaisen kanssa vetoa (!!) siitä, että pysyykö Job uskossa, jos Jumala lähettää hänelle oikein paljon vastoinkäymisiä.  Jumala vei Jobilta rahat ja tavarat, tappoi karjan, vaimot ja lapset ja lopuksi vei vielä terveyden. Kun Job pysyi uskossaan, Jumala antoi hänelle uudet rahat ja tavarat, karjan, uudet vaimot ja lapset. Ja Job oli tyytyväinen. 

Ketään ei kiinnosta nämä vanhat vaimot tai lapset, tai kuollut karjakaan, niitähän saa uusia.

Hurskas ja ylösrakentava kertomus!

Iloisesti sekaisin uskon tulkinta sekä kulttuuris-historiallinen tulkinta.

Miten sinusta tämä kertomus pitää tulkita?

Vierailija
244/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra antaa auringon nousta niin hyville kuin pahoille.

Kilvoittelua on kristityn elämä, pitääkö Herran Sanan koettelemuksista huolimatta. Kuten Jobin kirjassa.

" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matteus

Höhöö, sanoi Hessu Hopo. Ei liity mihinkään, kuten ei sinunkaan vastauksesi, mutta toteamalla sen, en vaikuta aivan yhtä tyhmältä kuin sinä yrittäessäsi kiertää ikävää kysymystä. 

Jumala on Isä, joka haluaa lapsiltaan tottelevaisuutta, kunnioitusta ja rakkautta. Totta kai Hän on toimissaan oikeudenmukainen.

Oikeudenmukaisuuksissaan tuomitsee heidät, jotka eivät ole kuulleetkaan jeesuksesta, helvettiin. Reilu kaveri.

Vierailija
245/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä uskon että hyvä Jumala tuli Ihmisen Pojaksi, nousi kuolleista ja lunasti kaikki jotka valitsevat ottaa lahjan vastaan.

Minulle uskossa ei ole mitään ristiriitaa.

Siitähän tässä ei ole kyse, vaan siitä, onko meillä vapaa valinta uskoa. Jos uskominen on oma valinta, sinä kykenet uskomaan valkoisen paperin olevan punainen. 

Usko on paperi, jota emme näe kumpikaan. Silloin voit uskoa siihen, mutta minä näen niin monta valkoisen häivähdystä paperista, etten usko sen olevan punainen, vaikka niin väität. Se ei ole mikään valinta, vaan uskon näkeväni valkoista ja siksi se ole oma valintani olla näkemättä sitä punaiseksi. 

On uskollavakin ajat jolloin epäillään, usko on vähäistä ja Jumala tuntuu olevan kaukana. Siitä  Timoteksen sanat: I have fought the good fight, I have finished the race, I have kept the faith.

Keep the faith!

Vierailija
246/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homppeli/lepakkovihaa en kyllä osaa tajuta. Eihän se vaikuta mun heteroiluun millään tavalla, ja ennenkaikkea: miten voi vihata rakkauden ilmentymiä? Miten voi tunkea rakastamisen (toki himon myös) käsitteen ahtaaseen lokeroon? 

Itselläni tulee homo/lesboparin nähdessäni enemmän kevään fiilikset kuin viha.

Kun eihän se ole gender, vaan yhdessäolon kauneus.

Lyhyesti, se on perverssiä, ei rakkautta. Höss kirjoitti kirjassaan homoista, joita ei saanut millään pysymään erossa toisistaan. Heti kun silmä vältti, he olivat toistensa kimpussa. Ja sille joka ei tiedä kuka oli Höss, niin hän oli auschwitzin päällikkö, SS-Obersturmbannführer.

:-D 

Vierailija
247/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaaseen pääsee uskomalla Jumalaan. Uskokaan kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!

Pääseekö juutalaiset ja muslimit taivaaseen? Nehän uskoo samaan jumalaan.

Kristinuskon mukaan vain Jeesukseen uskovat, mutta mitäpä me tiedetään. 

Tapahtukoon Sinun tahtosi, aamen.

Joten kaikki ennen Jeesusta eläneet ihmiset kärisee tulisilla hiilillä nykyään?

Melkoinen tungos on siellä helvetissä jumalan oikeudenmukaisuuden seurauksena.

Vierailija
248/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei luonut syntiä vaan antoi ihmiselle vapaan tahdon. Emme ole robotteja. Ihminen valitsi synnin ja valitsee usein edelleen.

Jumala on luonut kaiken.

=> Jumala on luonut myös synnin.

Kaikkitietävä Jumala on ollut täysin tietoinen siitä mitä ihminen tulee tekemään. Joten luotuaan syntiä tekevän ihmisen on Jumala itse siitä vastuussa. Ihmisellä ei ollut muuta vaihtoehtoa.

Älä viitsi mennä tuohon nuken  uhriasemaan ja vastuuta Luojaasi omista synneistämme. Hän teki meistä kaltaisiaan mutta tiesi kyllä ihmisen heikkouden, siksi Hän sanoi jo Raamatun alussa käärmeestä, joka pistää kantapäähän  eli Jeesuksen kärsimyksestä. 

Jos luon laihoja ja lihavampia ihmisiä, heikon jään peittämän järven ja käsken sitten ihmisten mennä siitä yli omalla vastuulla, niin onkohan se vastuu niillä ihmisillä?

Vierailija
249/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Jos luon tuulen, joka tiputtaa nuoralla kävelijän, en voi syyttää tuulta tippumisesta. Minähän sen loin ja annoin puhaltaa. 

Myönnät siis, että Jumala ei halua kaikkien pääsevän Taivaaseen, vaan haluaa erotella ne, joille ei luonut kykyä uskoa. Jumala siis aivan tarkoituksella luo ihmisiä, joita saa sitten kiduttaa. Hyvä on Jumala ja hän on vastuussa siitä, että osa putoaa. 

Jumala haluaa kaikkien pelastuvan, siksi joudumme vielä Jeesusta odottamaan. Jumala myös haluaa uskovan rakastavan Häntä koko sydämestään, koko mielestään ja koko sielustaan.

Et sinäkään kotiisi ja juhliisi  öykkäreitä halua, jotka eivät halua käyttäytyä.

Vierailija
250/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra antaa auringon nousta niin hyville kuin pahoille.

Kilvoittelua on kristityn elämä, pitääkö Herran Sanan koettelemuksista huolimatta. Kuten Jobin kirjassa.

" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matteus

Höhöö, sanoi Hessu Hopo. Ei liity mihinkään, kuten ei sinunkaan vastauksesi, mutta toteamalla sen, en vaikuta aivan yhtä tyhmältä kuin sinä yrittäessäsi kiertää ikävää kysymystä. 

Jumala on Isä, joka haluaa lapsiltaan tottelevaisuutta, kunnioitusta ja rakkautta. Totta kai Hän on toimissaan oikeudenmukainen.

Oikeudenmukaisuuksis

Evankeliumi saarnataan kaikille, ja sitten tulee loppu. Jokainen saa valita.

Vierailija
251/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko Jumala laittaa Putinin kuriin? 

Vierailija
252/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä uskon että hyvä Jumala tuli Ihmisen Pojaksi, nousi kuolleista ja lunasti kaikki jotka valitsevat ottaa lahjan vastaan.

Siitähän tässä ei ole kyse, vaan siitä, onko meillä vapaa valinta uskoa. Jos uskominen on oma valinta, sinä kykenet uskomaan valkoisen paperin olevan punainen. 

Usko on paperi, jota emme näe kumpikaan. Silloin voit uskoa siihen, mutta minä näen niin monta valkoisen häivähdystä paperista, etten usko sen olevan punainen, vaikka niin väität. Se ei ole mikään valinta, vaan uskon näkeväni valkoista ja siksi se ole oma valintani olla näkemättä sitä punaiseksi. 

On uskollavakin ajat jolloin epäillään, usko on vähäistä ja Jumala tuntuu olevan kaukana. Siitä  Timoteksen sanat

Joo, mutta jos et usko, et usko. Kyse on siitä, voiko valita uskoa ja et voi väittää valintaa mahdolliseksi, mikäli et kykene uskomaan valkoista paperia punaiseksi. Uskot Jumalaan, mutta se ei ole valinta, sinä vaan uskot. Näet, koet ja tunnet sellaista, joka saa sinut uskomaan. Minä näen, koen ja tunnen sellaista, jonka perusteella en ikinä kykene uskomaan ja jos joku väittää kyseessä olevan vapaa tahto ja oma valinta, voi kokeilla paperitestillä, kuinka sitä voi vapaasti valita uskonsa. Argumentti vapaasta tahdosta on puuta heinää, joten osoitan sen.

Vierailija
253/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli myös vapahtaja, juutalaisesta velasta.

Vierailija
254/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt syntiä. Synti on uskomuksissaan olevien konsepti. Ikävä juttu heille.

Ei koske uskonnottomia.

Tietääkseni myöskään buddhalaiset eivät tunne synnin käsitettä, eikä heillä ole luojajumalaakaan. Sen sijaan heillä on väkivallattomuuden käsite, karma ja mistä itse erityisesti vielä pidän, ajatus siitä,  että jos todetaan, että kirjoitukset eivät pidä tieteen havaintojen kanssa yhtä, kirjoituksia muutetaan.

Vierailija
255/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen aina ihmetellyt.  Uskovaiset sanovat, että usko on "lahja". Tämä selvä. Miksi niitä lahjoja ei sitten anneta kaikille? Itse en ainakaan ole koskaan pystynyt vääntämään aivojani siihen asentoon, että mikään Raamatussa kerrottu olisi totta tai se olisi mitään muuta kuin kokoelma kertomuksia.  Kansanperinnettä, kuin Kalevala., alkaen tarinasta maailman synnystä. Käärme puhuu, joku lentää pilven päällä ylös ilmakehään,  maan päällä vilisee jättiläisiä, älkää nyt viitsikö. Aika monet niistä tarinoista ovat sinänsä myös tyypillisiä monille muillekin uskonnoille. 

Niin että, kun nyt en pysty loogista ajattelua kääntämään pois päältä, niin siitäkö minua pitää rangaista ikuisella kärsimyksellä? Jos Jumalaan uskoo, niin hänhän itse on antanut ihmisille kyvyn ajatella ja epäillä. 

Vierailija
256/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On uskollavakin ajat jolloin epäillään, usko on vähäistä ja Jumala

Et vain halua nöyrtyä, annat ylpeyden sokaista silmäsi. 

Vierailija
257/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaaseen pääsee uskomalla Jumalaan. Uskokaan kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!

Jos taivas on uskiksia täynnä niin en sellasee paikkaa halua mennä

Vierailija
258/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo kyllä mitään niin pahaa tehnyt.

Tämä on ihmisen eka ajatus usein.  Kuitenkin jos haluaa olla rehellinen, jokainen on syntiä tehnyt, ajatuksin, teoin ja sanoin.

Olla vapaa synnistä?  Tarvitset Jeesusta pyyhkimään syntisi pois.

Kun kerrot ihmisen, joka ei tunnusta mitään uskoa ja jolla ei ole synnin konseptia olevan syntinen, niin tulet solvanneeksi häntä pahaksi ja huonoksi ihmiseksi. Ymmärräthän, että se on hyvin loukkaavaa.

Vierailija
259/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala haluaa kaikkien pelastuvan, siksi joudumme vielä Jeesusta odottamaan. Jumala myös haluaa uskovan rak

Palaa takaisin päin. Putoaminen on tässä nyt sitä öykkäröintiä, mutta jos minä laitan yksijalkaiselle liukkaalla nuoralla kävelevälle olennolle kovia tuulen puuskia, enkä minä ole vastuussa siitä että hän putoaa eli öykkäröi?

Äsken totesit, että Jumala laittaa tuulen pudottamaan akanat jyvien joukosta ja nyt syytät taas putoajaa. Emme kukaan valitse, millaiseksi synnymme ja mihin ja onko meillä kykyä nuoralla kävellä. 

Vierailija
260/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On uskollavakin ajat jolloin epäillään, usko on vähäistä ja Jumala tuntuu olevan kaukana. Siitä  Timoteksen sanat

Eikö näitä Timoteuksen sanoja ole vielä käännetty suomeksi?