Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö että Jeesus kuoli sinun syntiesi edestä?

Vierailija
30.05.2024 |

Käänny syntisiltä teiltäsi ja ota Jeesus herraksesi! <3

Kommentit (365)

Vierailija
221/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaasta tahdosta jankuttava robotti voi kokeilla vapaata tahtoa seuraavasti: Ota käteesi valkoinen paperi ja katso sitä. Kokeile, voitko uskoa sen olevan punainen. Kun et tietenkään näe sitä punaisena, vaikka kuinka yrittäisit, pidät oikeudenmukaisena jos sinut viedään vankilaan sen vuoksi, että paperi on sinulle valkoinen?

Lähestyt uskoa järjen tasolla, avaa sydämesi. 

Pystyt siis avaamaan sydämesi uskomaan, että valkoinen paperi on punainen? 

Kaikki on yhtä.

Vierailija
222/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra antaa auringon nousta niin hyville kuin pahoille.

Kilvoittelua on kristityn elämä, pitääkö Herran Sanan koettelemuksista huolimatta. Kuten Jobin kirjassa.

" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matteus

Höhöö, sanoi Hessu Hopo. Ei liity mihinkään, kuten ei sinunkaan vastauksesi, mutta toteamalla sen, en vaikuta aivan yhtä tyhmältä kuin sinä yrittäessäsi kiertää ikävää kysymystä. 

Jumala on Isä, joka haluaa lapsiltaan tottelevaisuutta, kunnioitusta ja rakkautta. Totta kai Hän on toimissaan oikeudenmukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin aikojen alussa luoda olennon, jonka tehtävä on tasapainotella ohuella nuoralla yli putouksen. Vihaan nuoralta putoamista ja kidutan raskaalla kädellä heitä, jotka tulevat putoamaan. Aloitan luomisen luomalla nuoran. Sitten luon olennon, joka nuoralla tulee kävelemään. Teen hänestä yksijalkaisen ja huonon tasapainon omaavan. Luon tuulen, joka horjuttaa nuoralla kävelijää ja sateen nuoraa liukastuttamaan. Jos hän putoaa, kidutan häntä. Silloin syy on hänen oma, ei minulla ole osaa eikä arpaa ja on oikeudenmukaista rääkätä häntä, koska ei pysynyt nuoralla käskystäni huolimatta.

En tietenkään antanut käskyäni itse, vaan vierellä on muita kävelijöitä ja he toistelevat tuhansia erilaisia huhuja. Minulla ei ole mitään vastuuta mistään. Olen oikeudenmukainen.

Timantit syntyy paineessa.

Olipa typerä vastaus. 

Vierailija
224/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä noista muista ihmislajeista, jos siis ainoastaan tämä H. sapiens pelastuu. Meillä useimmilla on vähän neandertalin geenejä. Missä siis menee ihmisyyden ja pelastumisen raja, jos on puolet sapiensia vai miten? Minne eläimet joutuvat/pääsevät kuolemansa jälkeen?

Ja Luciferin tekemisistä, kyllähän Jumala tiesi, mitä Lucifer tekee ja siihen oli Jumalan lupa?

Vierailija
225/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaasta tahdosta jankuttava robotti voi kokeilla vapaata tahtoa seuraavasti: Ota käteesi valkoinen paperi ja katso sitä. Kokeile, voitko uskoa sen olevan punainen. Kun et tietenkään näe sitä punaisena, vaikka kuinka yrittäisit, pidät oikeudenmukaisena jos sinut viedään vankilaan sen vuoksi, että paperi on sinulle valkoinen?

Kaikki on yhtä.

Ei vaan näen sen, molemmat, kaiken.

Vierailija
226/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö tunneälykäs tekoäly ymmärtää hengellisyyttä?

Vierailija
227/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilvoittelua on kristityn elämä, pitääkö Herran Sanan koettelemuksista huolimatta. Kuten Jobin kirjassa.

" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matteus

Höhöö, sanoi Hessu Hopo. Ei liity mihinkään, kuten ei sinunkaan vastauksesi, mutta toteamalla sen, en vaikuta aivan yhtä tyhmältä kuin sinä yrittäessäsi kiertää ikävää kysymystä. 

Jumala on Isä, joka haluaa lapsiltaan tottelevaisuutta, kunnioitusta ja rakkautta. Totta kai Hän on toimissaan oikeudenmukainen.

Logiikkasi on mielenkiintoinen. Voin siis olla oikeudenmukainen, jos katkaisen jonglööriltä kädet ja käsken heitellä palloja, mutta kidutan häntä jos ei onnistu. No, tuollaista sinulta osasinkin odottaa.

Vierailija
228/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logiikkasi on mielen

Tunnetaanks me?

Vierailija
229/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on yhtä.

Ei vaan näen sen, molemmat, kaiken.

Eli et pysty uskomaan paperin olevan punainen. Näet sen olevan valkoinen ja valkoisena se pysyy, vaikka väittäisit sen näkeväsi punaisena. Yhtä helppoa on uskoa satuun hyvästä Jumalasta.

Vierailija
230/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logiikkasi on mielen

Sulla menee sekaisin Jumalan vaikutus ja Saatanan kiusat.

Vierailija
231/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiva kuulla. Kun vaan tietäisi mitä tuo tarkoittaa noin niinkuin loppupeleissä. Mistä se Jesse osas tietää meikämandoliinista ja mun tulevista tekemisistä? 

Mä en vankkana feministinä kyllä kerta kaikkiaan voi 'ottaa herrakseni' ketään tuntematonta äijää kun ei siitä tiedä mitkä sen tarkoitusperät on. Isoäitini jo varoitti tuollaisista. Käski potkia suoraan 'sinne', jos joku alkaa ottaa liikaa epätoivottua kontaktia.

Vierailija
232/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homppeli/lepakkovihaa en kyllä osaa tajuta. Eihän se vaikuta mun heteroiluun millään tavalla, ja ennenkaikkea: miten voi vihata rakkauden ilmentymiä? Miten voi tunkea rakastamisen (toki himon myös) käsitteen ahtaaseen lokeroon? 

Itselläni tulee homo/lesboparin nähdessäni enemmän kevään fiilikset kuin viha.

Kun eihän se ole gender, vaan yhdessäolon kauneus.

Lyhyesti, se on perverssiä, ei rakkautta. Höss kirjoitti kirjassaan homoista, joita ei saanut millään pysymään erossa toisistaan. Heti kun silmä vältti, he olivat toistensa kimpussa. Ja sille joka ei tiedä kuka oli Höss, niin hän oli auschwitzin päällikkö, SS-Obersturmbannführer.

Vierailija
233/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Jos luon tuulen, joka tiputtaa nuoralla kävelijän, en voi syyttää tuulta tippumisesta. Minähän sen loin ja annoin puhaltaa. 

Vierailija
234/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on yhtä.

No, minä uskon että hyvä Jumala tuli Ihmisen Pojaksi, nousi kuolleista ja lunasti kaikki jotka valitsevat ottaa lahjan vastaan.

Minulle uskossa ei ole mitään ristiriitaa.

Vierailija
235/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Jos luon tuulen, joka tiputtaa nuoralla kävelijän, en voi syyttää tuulta tippumisesta. Minähän sen loin ja annoin puhaltaa. 

Ja sillä erotat jyvät ohdakkeista. 

Vierailija
236/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittiin Jobin kirja. Siis Jumala löi Paholaisen kanssa vetoa (!!) siitä, että pysyykö Job uskossa, jos Jumala lähettää hänelle oikein paljon vastoinkäymisiä.  Jumala vei Jobilta rahat ja tavarat, tappoi karjan, vaimot ja lapset ja lopuksi vei vielä terveyden. Kun Job pysyi uskossaan, Jumala antoi hänelle uudet rahat ja tavarat, karjan, uudet vaimot ja lapset. Ja Job oli tyytyväinen. 

Ketään ei kiinnosta nämä vanhat vaimot tai lapset, tai kuollut karjakaan, niitähän saa uusia.

Hurskas ja ylösrakentava kertomus!

Vierailija
237/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainittiin Jobin kirja. Siis Jumala löi Paholaisen kanssa vetoa (!!) siitä, että pysyykö Job uskossa, jos Jumala lähettää hänelle oikein paljon vastoinkäymisiä.  Jumala vei Jobilta rahat ja tavarat, tappoi karjan, vaimot ja lapset ja lopuksi vei vielä terveyden. Kun Job pysyi uskossaan, Jumala antoi hänelle uudet rahat ja tavarat, karjan, uudet vaimot ja lapset. Ja Job oli tyytyväinen. 

Ketään ei kiinnosta nämä vanhat vaimot tai lapset, tai kuollut karjakaan, niitähän saa uusia.

Hurskas ja ylösrakentava kertomus!

Iloisesti sekaisin uskon tulkinta sekä kulttuuris-historiallinen tulkinta.

Vierailija
238/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä uskon että hyvä Jumala tuli Ihmisen Pojaksi, nousi kuolleista ja lunasti kaikki jotka valitsevat ottaa lahjan vastaan.

Minulle uskossa ei ole mitään ristiriitaa.

Siitähän tässä ei ole kyse, vaan siitä, onko meillä vapaa valinta uskoa. Jos uskominen on oma valinta, sinä kykenet uskomaan valkoisen paperin olevan punainen. 

Usko on paperi, jota emme näe kumpikaan. Silloin voit uskoa siihen, mutta minä näen niin monta valkoisen häivähdystä paperista, etten usko sen olevan punainen, vaikka niin väität. Se ei ole mikään valinta, vaan uskon näkeväni valkoista ja siksi se ole oma valintani olla näkemättä sitä punaiseksi. 

Vierailija
239/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei luonut syntiä vaan antoi ihmiselle vapaan tahdon. Emme ole robotteja. Ihminen valitsi synnin ja valitsee usein edelleen.

Jumala on luonut kaiken.

=> Jumala on luonut myös synnin.

Kaikkitietävä Jumala on ollut täysin tietoinen siitä mitä ihminen tulee tekemään. Joten luotuaan syntiä tekevän ihmisen on Jumala itse siitä vastuussa. Ihmisellä ei ollut muuta vaihtoehtoa.

Älä viitsi mennä tuohon nuken  uhriasemaan ja vastuuta Luojaasi omista synneistämme. Hän teki meistä kaltaisiaan mutta tiesi kyllä ihmisen heikkouden, siksi Hän sanoi jo Raamatun alussa käärmeestä, joka pistää kantapäähän  eli Jeesuksen kärsimyksestä. 

Oliko siis luojakin jo alun alkaen syntinen, ja kun teki ihmisistä kaltaisiaan niin synnit tulivat mukana? Miten tähän sopii luojan kaikkivaltius, eikö kaikkivaltias olisi silti voinut luoda synnittömiä ihmisiä?

Vierailija
240/365 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homppeli/lepakkovihaa en kyllä osaa tajuta. Eihän se vaikuta mun heteroiluun millään tavalla, ja ennenkaikkea: miten voi vihata rakkauden ilmentymiä? Miten voi tunkea rakastamisen (toki himon myös) käsitteen ahtaaseen lokeroon? 

Itselläni tulee homo/lesboparin nähdessäni enemmän kevään fiilikset kuin viha.

Kun eihän se ole gender, vaan yhdessäolon kauneus.

Lyhyesti, se on perverssiä, ei rakkautta. Höss kirjoitti kirjassaan homoista, joita ei saanut millään pysymään erossa toisistaan. Heti kun silmä vältti, he olivat toistensa kimpussa. Ja sille joka ei tiedä kuka oli Höss, niin hän oli auschwitzin päällikkö, SS-Obersturmbannführer.

Törkeää tekstiä. Todella törkeää. Sydämen kovuudesta puhui Paavalikin, eipä se ole uskon(?) mukana ihmisistä kadonnut. Ja, lähdekritiikkiä kaipaisin, uskot tietysti, mitä hra Höss kertoo?