HS: "Seksuaalista ahdistelua yhdistää yksi huolestuttava piirre - suomalainen mies"
Ahdistelu on surullisen tuttua eri-ikäisille lukijoille. Se ei katso pukeutumista: peittävä säkki päälläkin on saanut pelätä. Kyselyssä naiset nostivat esiin ahdistelun kaikki muodot. Vislailun, huutelun ja rintojen kommentoinnin. Yksityisviestit ja puhelut. Kouraisut haaroväliin, vyötäröön tarttumisen. Kadulla seuraamisen. Turvassa ei ole ollut mansikanmyyjänä eikä kirjastonhoitajana. Ei autokoulussakaan.
Valkeakosken teinisurmasta on kiistämättä poikkeuksellinen. Se osoittaa, että netin naisvihamielistä keskustelukulttuuria ei voi sivuuttaa. Kuitenkin se myös osa seksuaalisen väkivallan ketjua, kuin jäävuoren huippu. Vuorta päin on pakko katsoa, vaikka puistattaa.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, tuo ei ole yhdellekään naiselle mikään uutinen.
Jos löydät
Olen tällaisen ihmeen tavannutkin, kolmekymppinen nainen ihan vakavalla naamalla vakuutteli, ettei ole koskaan kokenut minkäänlaista häirintää nimenomaan suomalaisten miesten taholta. Niin sitä voi itselleen ja muille kaikkea uskotella. On kyllä vaikea uskoa, kun itsekin olin parinkymmeneen ikävuoteen mennessä kokenut kähmimistä, huutelua, rivoja puheita, ei läheisten puolelta, vaan kodin ulkopuolisilta ihmisiltä. N58
Saitko vahingonkorvauksia valtiolta?
Traumatisoiduitko vaikeasti?
Harvassapa ne ihmiset joil
Ai kun ovat harvassa, niin ei ei ole paha asia jos enemmistö kokenut? Sillä lailla traumatisoiduin, että on hankala olla luonteva muiden kuin kaikkein tutuimpien miesten seurassa, moni myös luullut ylpeäksi. Miesvihaa en tunne, oma rakas ollut jo kymmeniä vuosia. Se, että ilmiön tunnistaa ei tarkoita, etteikö voi nähdä asioiden toista puolta, yleistämättä. Mikähän tampio tuohonkin oli vastannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos löydät naisen, joka ei ole missään elämänsä vaiheessa kokenut huutelua tai muuta seksuaalista häirintää joko saman ikäisiltä pojilta tai vanhemmilta miehiltä, niin se vasta olisikin uutinen!
Olen tällaisen ihmeen tavannutkin, kolmekymppinen nainen ihan vakavalla naamalla vakuutteli, ettei ole koskaan kokenut minkäänlaista häirintää nimenomaan suomalaisten miesten taholta. Niin sitä voi itselleen ja muille kaikkea uskotella. On kyllä vaikea uskoa, kun itsekin olin parinkymmeneen ikävuoteen mennessä kokenut kähmimistä, huutelua, rivoja puheita, ei läheisten puolelta, vaan kodin ulkopuolisilta ihmisiltä. N58
Aivan. Että ahdistelua tai muitakaan negatiivisia tuntemuksia ei sovi kyseenalaistaa, mutta kyseenalaistaminen
Miesvihaajille on olemassa vain yksi hyväksyttävä totuus. Joka muuta väittää on joku "pick me up" nainen kuten nämä miesvihaajat tapaavat heitä nimitellä.
Voisinpa melkein väittää, että valraosa naisista on todella toksisia.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa oikeasti tuollainen artikkeli? Linkkiä?
Kyllä on, hs auki ja lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos löydät naisen, joka ei ole missään elämänsä vaiheessa kokenut huutelua tai muuta seksuaalista häirintää joko saman ikäisiltä pojilta tai vanhemmilta miehiltä, niin se vasta olisikin uutinen!
Olen 40v mies, ja minua on naiset elämäni aikana seksuaalisesti ahdistelleet ja heitelleet törkyvitsejä.&nbs
Pystyn pitämään puoleni, miten sen sijaan poistaisi tuollaisen käytöksen, ettei kukaan lapsi tai nuori joutuisi kokemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä selkeästi haetaan vastakkainasettelua sukupuolten välillä niin antaa mennä. Itse olen ainakin saanut tästä valheellisesta syyttämisestä tarpeekseni.
Hellantuutelis. Jokaiselle normaalilla järjellä varustetulle kyllä pitäisi avautua, että jos muutaman kerran kohtaa asiatonta käytöstä, ei se pyyhkiydy mielestä todennäkösyysmatematiikkaa harjoittamalla, vaan on luonnollinen reaktio miettiä mikäköhän tuokin vastaantulija on. En minä loukkaannu kirjoittelusta, koska tiedän etten ole naisten tai edes miesten ahdistelija. Huolehdin omista asioistani.
No minä kyllä loukkaannun. Syyllistetään valheellisesti ahdistelijaksi kun en minä tai kukaan lähipiirissäni sellaista ikinä tehnyt. Näitä saa lukea joka päivä täältä samaan aikaan, kun joka päivä saa lukea aivan toisten maalaisten miehien tekemistä raiskauksista ja onhan se nyt jokaiselle selvää, että tuolla uutisoinnilla haetaan nimenomaan vasrakkainasettelua, eikä mitään ratkaisua yhtään mihinkään. Kyseessä on median masinoima järjestelmällinen mustamaalaus kampanja nimenomaan suomalaisia miehiä kohtaan. Näen tämän siten, että suomalainen feminismi haluaa yhteiskunnallisen sodan suomalaisten miesten kanssa. Olen valmis kantamaan korteni kekoon, jotta valheelliselle syyllistämiselle tulee loppu. En ole ainoa, kuten varmaan huomaatte.
Me lähdetään joukkona toimimaan tätä vastaan. Niin tulee tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä selkeästi haetaan vastakkainasettelua sukupuolten välillä niin antaa mennä. Itse olen ainakin saanut tästä valheellisesta syyttämisestä tarpeekseni.
Hellantuutelis. Jokaiselle normaalilla järjellä varustetulle kyllä pitäisi avautua, että jos muutaman kerran kohtaa asiatonta käytöstä, ei se pyyhkiydy mielestä todennäkösyysmatematiikkaa harjoittamalla, vaan on luonnollinen reaktio miettiä mikäköhän tuokin vastaantulija on. En minä loukkaannu kirjoittelusta, koska tiedän etten ole naisten tai edes miesten ahdistelija. Huolehdin omista asioistani.
Tuota.. ihmettelen vaan kun samaan aikaan samat toimittelijat, jotka tätä keskustelua ylläpitävät, vaativat yksittäistapauksien tunnustamista nimenomaan yksittäistapauksiksi ja jättämään tilastojen syynäämisen sikseen, vaikka puhuttaisi
Vastuuntuntoinen ihminen ei yritä kiistää ongelmaa ja siitä koituvia seurauksia. Vaikka vain 10-20 % miehistä asiaan syyllistyisi.
Ylipäätään mies, ei mitenkään erityisesti suomalainen.
t. Suomalainen nainen
Itseäni on ahdistelleet lähinnä etelän hetelmät. Heille se on paljon tyypillisempää kuin suomalaiselle. Mysylimimaissa rätitön nainen on halpa hoo ja sellaisen saakin rapeta ja kill.
Miksei koulukiusaamisesta puhuminen aiheuta samaa takajaloille nousemista? Suurin osahan ei syyllisty ainakaan vakavaan kiusaamiseen.
Kyllä ja ikää katsomatta saa kokea ahdistelua sekä jopa uhkaa tai kokemusta seksuaalisesta häirinnästä. Olin kahdeksan vuotias tyttö kun vanhempi mies pyysi isältäni kättäni jo ennakkoon. Teininä sitä tapahtui kaupassa ostoksilla, työpaikoilla, bileissä, jopa koulussa. Missään ei ollut turvassa. Minkä tahansa päällensä puki taikka kenen tahansa mieshenkilön seurassa oli, sai olla varuillansa. Pelittavinta on juuri se, että pahimmat tapaukset tapahtuivat nuorena, siis teininä, lapsena. Olin 13-vuotias kun istuin bussissa ja vanha mies istui viereeni. Hän hiplasi reittäni koko tuon matkan eli noin pari tuntia. Olin shokissa. Matka mummolaan oli tavallista tuskaisempi.
Tälläisiä tapauksia omasta nuoruudestani on niin paljon, että kaikkia ei mieli edes halua muistaa. Huutelu, koskettelua, katseita, alistamista jopa seksuaalista väkivaltaa sen lievemmissä ja vakavimmissakin muodoissa. Toivon, että nykynuoret miehet oppisivat. Uskon nuoriin vaikka näitä järkyttäviä uutisia tuleekin. Ketään ei saa ahdistella tai koskea ilman lupaa, sen pitäisi olla itsestääselvä asia. Nykyään 28-vuotiaana kun saan vastaani ahdistelua, osaan onneksi vastata siihen niin että vastapuoli tajuaa tehneensä virheen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei koulukiusaamisesta puhuminen aiheuta samaa takajaloille nousemista? Suurin osahan ei syyllisty ainakaan vakavaan kiusaamiseen.
Koska tässä asiassa ei olla kiinnostuneita minkään todellisen ongelman ratkomisesta, vaan tässä haetaan sukupuoleen ja kansallisuuteen kohdistuvaa leimaamista. Kyse ei ole siitä, että tehtäisiin maailmasta jotenkin parempi, vaan tämä on vastakkainasetteluun pohjautuvaa poliittista vääntöä jonka aseina toimivat syyllistäminen. Tämän takana on poliittinen toimija, jolla ei ole mitään motiivia parantaa kenenkään pahaa oloa, vaan lisätä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhreista uutisoidaan monta kertaa viikossa, viimeksi eilen Mustapha Fattyn tekemisistä Hgin Kampissa. 99%:sti tuomittujen nimet ovat nykyään afrikkalaisia, arabeja tai afgaaneja.
Näistä tehdään kovaa vauhtia suomalaisen miehen vikaa. En mä ihmettele syytä. Tässä selkeästi paistanut miesvihamieliset agendat jo sen verran selkeästi vuosien ajan. Pakko vaan tottua tähän syyllistämiseen, ainakin se on kaikille jo selvää mitä agendaa täällä ajetaan. Toimitaan sen mukaan.
Tätä elämää jo kauan useammalta eri mantereelta käsin katselleena naisena on pakko olla samaa mieltä. Taustalla on agenda ja sylttytehtaat löytyy kun mennään pitkälle länteen ja vähän lähemmäs itään. Vauhdittajina hyväntahtoiset hölmöt täällä suomessa, jotka ajattelevat ihan sosialistisen kasvatuksensa linjaan sopivasti, ett
Hei Sanna Ukkola
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä kyllä loukkaannun. Syyllistetään valheellisesti ahdistelijaksi kun en minä tai kukaan lähipiirissäni sellaista ikinä tehnyt. Näitä saa lukea joka päivä täältä samaan aikaan, kun joka päivä saa lukea aivan toisten maalaisten m
ketään ei kiinnosta sinun uhoamisesi pikkuinkkeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies vaihtaa toiselle puolelle katua ja hidastaa. Tilannetajua, kiitos."
Aa, tätä vanhaa potaskaa "herrasmiehistä". Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että se tekee ylimääräiset temput, joka tilannetta epäilee. Varsinkin jos se epäilys tulee pelkästään samasta kävelysuunnasta.
Ihan vakavissaanko naiset meinaavat että miehet hyppelevät pois tieltä 🤣 jos naisella on ongelma, nainen on hyvä ja ratkoo sen vaikka sitten väistymällä. Ei ole miesten ongelma.
Tästä on kampanjoitu Englanissa ja Ranskassa, elikkä tilannetajusta ja käyttäytymismalleista. Harmillista ettet näe asiaa kokonaisvaltaisesti ongelmana vaan pelkästään naisten ongelmana.
Suomessa on 5,7 miljoonaa ihmistä ja syntyvyys ollut laskussa viimeiset 10 vuoden ajan ,samoin ikääntyneiden kuolemat niin mistä näitä ihmisiä tulee kun väkiluku vaan lisääntyy koko ajan? Ja miksi raiskaustilastot kasvavat?
Ettei vaan asialla olisi se poliisien aina etsimä..
Tummahiuksinen " espoolaismies"
Juuri eilen uutisoitiin kuinka nuoret kaikkialla euroopassa äänestävät konservatiivioikeistolaisia ja tämän odotetaan näkyvän jo tulevissa EU vaaleissa. Tällä kohinalla halutaan nyt hakea selvää vastakkainasetttelua, jotta näistä otsikoista kauhistuneet aktivoituisivat uurnille ja konservatiivioikeisto ei veisi pottia ja parlamentin enemmistöä.
Vastaava kohu on päällä Ruotsissa ja Belgiassa ainakin mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhreista uutisoidaan monta kertaa viikossa, viimeksi eilen Mustapha Fattyn tekemisistä Hgin Kampissa. 99%:sti tuomittujen nimet ovat nykyään afrikkalaisia, arabeja tai afgaaneja.
Näistä tehdään kovaa vauhtia suomalaisen miehen vikaa. En mä ihmettele syytä. Tässä selkeästi paistanut miesvihamieliset agendat jo sen verran selkeästi vuosien ajan. Pakko vaan tottua tähän syyllistämiseen, ainakin se on kaikille jo selvää mitä agendaa täällä ajetaan. Toimitaan sen mukaan.
Tätä elämää jo kauan useammalta eri mantereelta käsin katselleena naisena on pakko olla samaa mieltä. Taustalla on agenda ja sylttytehtaat löytyy kun mennään pitkälle länteen ja vähän lähemmäs itään. Vauhdittajina hyväntahtoiset hölmöt täällä suomessa, jotka ajattelevat iha
Sanna Ukkola kirjoitti aiheesta ihan hyvän ja totuudenmukaisen artikkelin joka ikävä kyllä on nykyään maksumuurin takana.
https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/yemetr/sanna_ukkolan_kolumni_n%…
Jännää miten naiset keksivät asioita 😂 90% heistä ei kukaan ole vilkaissutkaan saati koskenut vuosikausiin. Alapää kasvaa lähinnä sammalta 😂 no kiva se on että on seksuaalifantasioita heillä.
Aivan. Että ahdistelua tai muitakaan negatiivisia tuntemuksia ei sovi kyseenalaistaa, mutta kyseenalaistaminen on ainoa vaihtoehto, jos tällaisia kokemuksia ei löydykään?
-eri