HS: "Seksuaalista ahdistelua yhdistää yksi huolestuttava piirre - suomalainen mies"
Ahdistelu on surullisen tuttua eri-ikäisille lukijoille. Se ei katso pukeutumista: peittävä säkki päälläkin on saanut pelätä. Kyselyssä naiset nostivat esiin ahdistelun kaikki muodot. Vislailun, huutelun ja rintojen kommentoinnin. Yksityisviestit ja puhelut. Kouraisut haaroväliin, vyötäröön tarttumisen. Kadulla seuraamisen. Turvassa ei ole ollut mansikanmyyjänä eikä kirjastonhoitajana. Ei autokoulussakaan.
Valkeakosken teinisurmasta on kiistämättä poikkeuksellinen. Se osoittaa, että netin naisvihamielistä keskustelukulttuuria ei voi sivuuttaa. Kuitenkin se myös osa seksuaalisen väkivallan ketjua, kuin jäävuoren huippu. Vuorta päin on pakko katsoa, vaikka puistattaa.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lukijoiden kokemuksissa tyypillistä on, että jossakin vaiheessa ahdistelu vähenee tai lakkaa tyystin. Kun nainen ei enää muistuta lasta tai teini-ikäistä, hän saa olla rauhassa."
Tämänkin skeidan ihmiset tällä palstalla uskoivat täysin kritiikittömästi. Täysin käsittämätöntä...
Ei siinä ole mitään uskomista, kun se on valtaosan naisten ihan oma kokemus. Ahdistelu oli kaikista voimakkaimillaan silloin kun olin 12-20-vuotias ja siitä alkaen hitaasti laskemaan. Nt 45-vuotiaana saa olla jo lähes rauhassa.
40 v nainen on jo niin vanha rupu ettei ketään kiinnosta.
Sori siitä.
Tässä taas tää sankari kuvittelee, että tuo epämieluisa huomio, eli seksuaalinen häirintä, olis jotenkin imarteleva asia. Taidetaan olla lähellä sitä juuriongelmaa, kun toiset miehet eivät vaan tajuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, tuo ei ole yhdellekään naiselle mikään uutinen.
Jos löydät naisen, joka ei ole missään elämänsä vaiheessa kokenut huutelua tai muuta seksuaalista häirintää joko saman ikäisiltä pojilta tai vanhemmilta miehiltä, niin se vasta olisikin uutinen!
Olen tällaisen ihmeen tavannutkin, kolmekymppinen nainen ihan vakavalla naamalla vakuutteli, ettei ole koskaan kokenut minkäänlaista häirintää nimenomaan suomalaisten miesten taholta. Niin sitä voi itselleen ja muille kaikkea uskotella. On kyllä vaikea uskoa, kun itsekin olin parinkymmeneen ikävuoteen mennessä kokenut kähmimistä, huutelua, rivoja puheita, ei läheisten puolelta, vaan kodin ulkopuolisilta ihmisiltä. N58
Jos on paska elämä, niin tietenkin sun on vaikea uskoa että joku nainen on päässyt helpommalla. Ehkä olet
Todellakin. Joku nainen kertoo omista kokemuksistaan ja feministi välittömästi syyttää tätä valehtelijaksi. Niin ne siskot pitää yhtä.
Kun tämä tapahtuu ei-alkuperäisen toimesta siitä jaksaa puhua vaan persut. Kun tämä tapahtuu alkuperäisen toimesta siitä puhuu naiset. Tästä voisi päätellä, että nainen kohtaisi metsässä mielummin ei-alkuperäisen miehen kuin alkuperäisen suomalaisen miehen.
Veikkaan, että näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoministeriön mukaan Vilénin käytös täyttää epäasiallisen käytöksen, häirinnän ja seksuaalisen häirinnän määritelmät. Yksittäistapaus?
En tiedä mitä yksittäistapaus tässä yhteydessä tarkoittaa. Meinaatko siis että lähetystössä on enemmänkin häiriköintiä kaikkien henkilökunnan toimesta?
Tästä saa siis sen käsityksen että lähetystöpiireissä tuo on tavallista. Jos näin on, niin se ei minua kiinnosta koska moiset virkamiehet ovat muutenkin turhia. Vai vaaditko siis nyt että nuoret työttömät miehet jotenkin laittavat Vilenin kuriin?
Olettaisi, että vastuullisessa asemassa työskentelevä tietäisi soveliaan käytöksen rajat. Mutta empiiriset todisteet puhuvat tätä vastaan. Valta ja asema vaikuttavat pikemminkin yllyttävän epäasialliseen käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Kun tämä tapahtuu ei-alkuperäisen toimesta siitä jaksaa puhua vaan persut. Kun tämä tapahtuu alkuperäisen toimesta siitä puhuu naiset. Tästä voisi päätellä, että nainen kohtaisi metsässä mielummin ei-alkuperäisen miehen kuin alkuperäisen suomalaisen miehen.
Veikkaan, että näin ei ole.
Ylilaudalla sadat käyttäjät ilmoittivat Valkeakosken tekijän kuristamisfantasiat poliisille. Tämä kumoaa suoraan väitteen että laudan käyttäjät, joita tällä palstalla persuina pidetään, eivät puuttuisi kaikkeen sairaaseen väkivaltafantasiaan kovemmin kuin yksikään miesfeministi joka saalistaa humalaisia naisia vasemmistopiireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoministeriön mukaan Vilénin käytös täyttää epäasiallisen käytöksen, häirinnän ja seksuaalisen häirinnän määritelmät. Yksittäistapaus?
En tiedä mitä yksittäistapaus tässä yhteydessä tarkoittaa. Meinaatko siis että lähetystössä on enemmänkin häiriköintiä kaikkien henkilökunnan toimesta?
Tästä saa siis sen käsityksen että lähetystöpiireissä tuo on tavallista. Jos näin on, niin se ei minua kiinnosta koska moiset virkamiehet ovat muutenkin turhia. Vai vaaditko siis nyt että nuoret työttömät miehet jotenkin laittavat Vilenin kuriin?
Olettaisi, että vastuullisessa asemassa työskentelevä tietäisi soveliaan käytöksen rajat. Mutta empiiriset todisteet puhuvat tätä vastaan. Valta ja asema vaikuttavat pikemminkin yllyttävän epäasialliseen käytökseen.
Minä kysyin mitä haluat työttömien nuorten miesten tekevän Vilenin tapaukselle, en analyysiä siitä mikä hänet siihen ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Voidaan oikein hyvin! Miehethän se näyyttää olevan ongelmallisin väestöryhmä kaikkinensa. Käyttäytykää ja olkaa hyviä malleja toisillenne ja suitsikaa toistenne huonoa käytöstä. Sillä moni asia paranee teille itsellenne ja muille.
---
En.
Miksi ihmeessä puuttuisin minulle täysin tuntemattomien käytökseen? Minulle ei makseta siitä.
Jos haluatte että suojelen niin alkakaa maksamaan. Ilmaiseksi suojelen vain perhettäni.
Jos tuo on yleinen asenne, niin miksi ihmeessä räkytätte, kun miesten käytöksestä valitetaan? Jos ei kiinnosta muiden moukkamaisuudet, ei pitäis kiinnostaa niistä puhuminen. Nehän eivät koske esim. sinua, tai ketään, joka ei häiriköi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos löydät naisen, joka ei ole missään elämänsä vaiheessa kokenut huutelua tai muuta seksuaalista häirintää joko saman ikäisiltä pojilta tai vanhemmilta miehiltä, niin se vasta olisikin uutinen!
Minä olen tällainen nainen. Kukaan mies ei edes huomaa minua, yksikään ei ole koskaan edes katsonut minua tai sanonut yhtään mitään, ei edes mitään kohteliasta.
Lesbo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan oikein hyvin! Miehethän se näyyttää olevan ongelmallisin väestöryhmä kaikkinensa. Käyttäytykää ja olkaa hyviä malleja toisillenne ja suitsikaa toistenne huonoa käytöstä. Sillä moni asia paranee teille itsellenne ja muille.
---
En.
Miksi ihmeessä puuttuisin minulle täysin tuntemattomien käytökseen? Minulle ei makseta siitä.
Jos haluatte että suojelen niin alkakaa maksamaan. Ilmaiseksi suojelen vain perhettäni.
Jos tuo on yleinen asenne, niin miksi ihmeessä räkytätte, kun miesten käytöksestä valitetaan? Jos ei kiinnosta muiden moukkamaisuudet, ei pitäis kiinnostaa niistä puhuminen. Nehän eivät koske esim. sinua, tai ketään, joka ei häiriköi.
Miksi yhtäkään miestä pitäisi kiinnostaa tuntemattoman miehen moukkamainen käytös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisi, että vastuullisessa asemassa työskentelevä tietäisi soveliaan käytöksen rajat. Mutta empiiriset todisteet puhuvat tätä vastaan. Valta ja asema vaikuttavat pikemminkin yllyttävän e
Olenko kysynyt heiltä apua? Kerrotko missä? Ja onko tämä työttömien miesten keskustelupalsta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
En.
Miksi yhtäkään miestä pitäisi kiinnostaa tuntemattoman mieh
En ala toisia ojentamaan, mutta en todellakaan kaveeraisi kenenkään miehen kanssa, jonka tiedä naisten ahdistelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ainoastaan se on uutta, että naiset uskaltavat myöntää kähmimisen, haukkumisen ja pilkkaamisen sekä muun "pelleilyn" satuttavan ja pelottavan. Vielä parikymmentä vuotta sitten naisen piti olla kuin ei tuntuisi missään, koska muuten olisi osoittanut herkkyyttä.
Vielä kun miehetkin uskaltaisivat myöntää vaikkapa sen, että heitä sattuu sieluun, jos nainen kommentoi elimen kokoa tai pituutta "harmittomalla vitsillä" tai jos kehonrakentajamies taputtaa takapuolta. Että kuka se herkkäsieluinen olikaan?
Minua on kyllä suhteessa eniten seksuaalisesti ahdistelleet maahanmuuttajamiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
En.
Edelleenkään kukaan ei kaipaa sinun suojeluasi vaan sitä, että ahdistelu ja väkivalta lopetetaan.
Lopettakaa siis välittömästi kollektiivisten vaatimusten esittäminen heille joita asia ei koske!!!
Lopeta välittömästi valitus miesten leimaamisesta. Jos sinua ei kiinnosta ahdisteluun puuttuminen, kestänet siitä nousseen valituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä yksittäistapaus tässä yhteydessä tarkoittaa. Meinaatko siis että lähetystössä on enemmänkin häiriköintiä kaikkien henkilökunnan
---
Olenko kysynyt heiltä apua? Kerrotko missä? Ja onko tämä työttömien miesten keskustelupalsta?
Mitä sitten oikein uliset yksittäistapausvihjailullasi? Kyseessä on sinun itsesi mukaan valta-aseman väärinkäyttö. 99% miehistä ei ole minkäänlaisessa valta-asemassa, korkeista poliittisista viroista puhumattakaan, joten jos ÄO:si olisi edes piirun verran yli 60, tajuaisit vastanneesi itse omaan kysymykseesi että kyseessä on määritelmällisesti yksittäistapaus.
Ei yhdistä suomalainen mies vaan muualta tullut. Näin siis ainakin omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä yksittäistapaus tässä yhteydessä tarkoittaa. Meinaatko siis että lähetystössä on enemmänkin häiriköintiä kaikkien henkilökunnan
---
Mitä sitten oikein uliset yksittäistapausvihjailullasi? Kyseessä on sinun itsesi mukaan valta-aseman väärinkäyttö. 99% miehistä ei ole minkäänlaisessa valta-asemassa, korkei
Keskustelu ei edelleenkään ole avunpyyntö. Sinulla on kovin kieroutunut mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ainoastaan se on uutta, että naiset uskaltavat myöntää kähmimisen, haukkumisen ja pilkkaamisen sekä muun "pelleilyn" satuttavan ja pelottavan. Vielä parikymmentä vuotta sitten naisen piti olla kuin ei tuntuisi missään, koska muuten olisi osoittanut herkkyyttä.
Vielä kun miehetkin uskaltaisivat myöntää vaikkapa sen, että heitä sattuu sieluun, jos nainen kommentoi elimen kokoa tai pituutta "harmittomalla vitsillä" tai jos kehonrakentajamies taputtaa takapuolta. Että kuka se herkkäsieluinen olikaan?
Onko sun aivan välttämättä pakko pukea sanoiksi joku sun sukupuolielin trauma yhteydessä, jossa suomalaisia miehiä syytetään raiskauksista systemaattisesti eripuraan tähdäten? En haluaisi olla tyly, mutta yks mikä on varmaa on että ketään ei kiinnosta se, että sun pimppiä haukuttiin. Ei oikeasti ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
En.
Jos haluatte että suojelen niin alkakaa maksamaan. Ilmaiseksi suojelen vain
---
Lopeta välittömästi valitus
Lopeta välittömästi valitus miesten leimaamisesta. Jos sinua ei kiinnosta ahdisteluun puuttuminen, kestänet siitä nousseen valituksen.
Ensin sanoit että et vaadi miehiä sinua suojelemaan mutta heti perään vaadit miehiä suojelemaan. Päätä jo. Haluatko että miehet puuttuu vai etkö halua heidän suojelevan?
Jos on paska elämä, niin tietenkin sun on vaikea uskoa että joku nainen on päässyt helpommalla. Ehkä olet juuri siitä kateellinen