HS: "Seksuaalista ahdistelua yhdistää yksi huolestuttava piirre - suomalainen mies"
Ahdistelu on surullisen tuttua eri-ikäisille lukijoille. Se ei katso pukeutumista: peittävä säkki päälläkin on saanut pelätä. Kyselyssä naiset nostivat esiin ahdistelun kaikki muodot. Vislailun, huutelun ja rintojen kommentoinnin. Yksityisviestit ja puhelut. Kouraisut haaroväliin, vyötäröön tarttumisen. Kadulla seuraamisen. Turvassa ei ole ollut mansikanmyyjänä eikä kirjastonhoitajana. Ei autokoulussakaan.
Valkeakosken teinisurmasta on kiistämättä poikkeuksellinen. Se osoittaa, että netin naisvihamielistä keskustelukulttuuria ei voi sivuuttaa. Kuitenkin se myös osa seksuaalisen väkivallan ketjua, kuin jäävuoren huippu. Vuorta päin on pakko katsoa, vaikka puistattaa.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
"Lukijoiden kokemuksissa tyypillistä on, että jossakin vaiheessa ahdistelu vähenee tai lakkaa tyystin. Kun nainen ei enää muistuta lasta tai teini-ikäistä, hän saa olla rauhassa."
Kehopsitiivisuus ja feminismi on takuusuoja ahdistelua vastaan.
Mites ne arabit!? Ainiin se on wokeakan mielestä vaan flirttailua. Myös alaikäisten raiskaukset.
No ei niille kelpaa lihavat woke norsut.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, tuo ei ole yhdellekään naiselle mikään uutinen.
Jos löydät naisen, joka ei ole missään elämänsä vaiheessa kokenut huutelua tai muuta seksuaalista häirintää joko saman ikäisiltä pojilta tai vanhemmilta miehiltä, niin se vasta olisikin uutinen!
Olen tällaisen ihmeen tavannutkin, kolmekymppinen nainen ihan vakavalla naamalla vakuutteli, ettei ole koskaan kokenut minkäänlaista häirintää nimenomaan suomalaisten miesten taholta. Niin sitä voi itselleen ja muille kaikkea uskotella. On kyllä vaikea uskoa, kun itsekin olin parinkymmeneen ikävuoteen mennessä kokenut kähmimistä, huutelua, rivoja puheita, ei läheisten puolelta, vaan kodin ulkopuolisilta ihmisiltä. N58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies vaihtaa toiselle puolelle katua ja hidastaa. Tilannetajua, kiitos."
Aa, tätä vanhaa potaskaa "herrasmiehistä". Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että se tekee ylimääräiset temput, joka tilannetta epäilee. Varsinkin jos se epäilys tulee pelkästään samasta kävelysuunnasta.
Ihan vakavissaanko naiset meinaavat että miehet hyppelevät pois tieltä 🤣 jos naisella on ongelma, nainen on hyvä ja ratkoo sen vaikka sitten väistymällä. Ei ole miesten ongelma.
Se olisi hyvä alku, jos miehet alkaisivat tuomitsemaan muiden asiattoman käytöksen. Sen sijaan nykyään on muodissa misogynistien nostaminen jalustalle somessa.
En tunne ketään jota tuomita. Mulla ja meillä miehillä on omat murheemme (joita myös te naiset aiheutatte mutta eipä se teitä tunnu häiritsevän).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies vaihtaa toiselle puolelle katua ja hidastaa. Tilannetajua, kiitos."
Aa, tätä vanhaa potaskaa "herrasmiehistä". Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että se tekee ylimääräiset temput, joka tilannetta epäilee. Varsinkin jos se epäilys tulee pelkästään samasta kävelysuunnasta.
Ihan vakavissaanko naiset meinaavat että miehet hyppelevät pois tieltä 🤣 jos naisella on ongelma, nainen on hyvä ja ratkoo sen vaikka sitten väistymällä. Ei ole miesten ongelma.
Se olisi hyvä alku, jos miehet alkaisivat tuomitsemaan muiden asiattoman käytöksen. Sen sijaan nykyään on muodissa misogynistien nostaminen jalustalle somessa.
Kohtaatko sä miehiä missään muu
Miksi sinulle on niin vaikea myöntää tätä ongelmaa, vaikket itse olisi osa sitä?
Mitä ongelmaa mä en myöntänyt? Se ei ole mikään realistinen otos miehistä, jos sä luet netistä kommentteja ja kasaat käsityksesi miehistä sen mukaan. Ihan samalla tavalla naiset on "pilalla", jos sä alat jokaista huomioväritettyä sekopäätä, joka huutaa miehille kuolemaa pitämään jonkinlaisena esimerkkinä keskivertonaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä selkeästi haetaan vastakkainasettelua sukupuolten välillä niin antaa mennä. Itse olen ainakin saanut tästä valheellisesta syyttämisestä tarpeekseni.
Hellantuutelis. Jokaiselle normaalilla järjellä varustetulle kyllä pitäisi avautua, että jos muutaman kerran kohtaa asiatonta käytöstä, ei se pyyhkiydy mielestä todennäkösyysmatematiikkaa harjoittamalla, vaan on luonnollinen reaktio miettiä mikäköhän tuokin vastaantulija on. En minä loukkaannu kirjoittelusta, koska tiedän etten ole naisten tai edes miesten ahdistelija. Huolehdin omista asioistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhreista uutisoidaan monta kertaa viikossa, viimeksi eilen Mustapha Fattyn tekemisistä Hgin Kampissa. 99%:sti tuomittujen nimet ovat nykyään afrikkalaisia, arabeja tai afgaaneja.
Näistä tehdään kovaa vauhtia suomalaisen miehen vikaa. En mä ihmettele syytä. Tässä selkeästi paistanut miesvihamieliset agendat jo sen verran selkeästi vuosien ajan. Pakko vaan tottua tähän syyllistämiseen, ainakin se on kaikille jo selvää mitä agendaa täällä ajetaan. Toimitaan sen mukaan.
Tätä elämää jo kauan useammalta eri mantereelta käsin katselleena naisena on pakko olla samaa mieltä. Taustalla on agenda ja sylttytehtaat löytyy kun mennään pitkälle länteen ja vähän lähemmäs itään. Vauhdittajina hyväntahtoiset hölmöt täällä suomessa, jotka ajattelevat ihan sosialistisen kasvatuksensa linjaan sopivasti, ett
Tätä on intersektionalismi, tätä on yhdenvertaisuus, tätä on kommunismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhreista uutisoidaan monta kertaa viikossa, viimeksi eilen Mustapha Fattyn tekemisistä Hgin Kampissa. 99%:sti tuomittujen nimet ovat nykyään afrikkalaisia, arabeja tai afgaaneja.
Näistä tehdään kovaa vauhtia suomalaisen miehen vikaa. En mä ihmettele syytä. Tässä selkeästi paistanut miesvihamieliset agendat jo sen verran selkeästi vuosien ajan. Pakko vaan tottua tähän syyllistämiseen, ainakin se on kaikille jo selvää mitä agendaa täällä ajetaan. Toimitaan sen mukaan.
Tätä elämää jo kauan useammalta eri mantereelta käsin katselleena naisena on pakko olla samaa mieltä. Taustalla on agenda ja sylttytehtaat löytyy kun mennään pitkälle länteen ja vähän lähemmäs itään. Vauhdittajina hyväntahtoiset hölmöt täällä suomessa, jotka ajattelevat ihan sosialistisen kasvatuksensa linjaan sopivasti, ett
Ei tässä ole kysymyksessä minkään vähemmistön oikeudet vaan kollektiivinen miesviha. Haukutaan tiedostaen suomalaisia miehiä ja tää on laitettu kyllä merkille. En mä tiedä mitä ihmettä te luulette tuosta saavanne, mutta onnea vaan kirjoittakaa siellä syyllistämistoimistoissa niin monta valheellista artikkelia kun huvittaa ja katotaan sitten jälkiseuraukset perästä. Tätähän tällä hakemalla haetaan.
Tämä palsta oikein huokuu misandriaa.
Ja kuitenkin sisimmässään on sen toisen lähelle kaipuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos löydät naisen, joka ei ole missään elämänsä vaiheessa kokenut huutelua tai muuta seksuaalista häirintää joko saman ikäisiltä pojilta tai vanhemmilta miehiltä, niin se vasta olisikin uutinen!
Olen tällaisen ihmeen tavannutkin, kolmekymppinen nainen ihan vakavalla naamalla vakuutteli, ettei ole koskaan kokenut minkäänlaista häirintää nimenomaan suomalaisten miesten taholta. Niin sitä voi itselleen ja muille kaikkea uskotella. On kyllä vaikea uskoa, kun itsekin olin parinkymmeneen ikävuoteen mennessä kokenut kähmimistä, huutelua, rivoja puheita, ei läheisten puolelta, vaan kodin ulkopuolisilta ihmisiltä. N58
Olen 40v mies, ja minua on naiset elämäni aikana seksuaalisesti ahdistelleet ja heitelleet törkyvitsejä.
Mitäs me nyt tehään?
Näillä arabitulokkailla ei taatusti hormonit hyrrää, kun näkevät suominaisia napapaidoissaan ja läpinäkyvissä tissiliiveissään. Ei, vain suomalainen mies on kaiken pahan alku ja juuri!
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä selkeästi haetaan vastakkainasettelua sukupuolten välillä niin antaa mennä. Itse olen ainakin saanut tästä valheellisesta syyttämisestä tarpeekseni.
Sama, toivotan ihan julkisesti ja avoimesti kuolemaa feministeille.
Minua ei ainakaan jaksa helvettiäkään enää kiinnostaa naisten ongelmat. Aivan sama miten teidän käy.
Vierailija kirjoitti:
Kysypä lähipiirisi tytöiltä ja naisilta. Yllätyt siitä miten paljon näitä kokemuksia heillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko vahingonkorvauksia valtiolta?
Traumatisoiduitko vaikeasti?
Harvassapa ne ihmiset joilla ei olisi ikäviä kokemuksia toisista ihmisistä. Tuossa sitä onkin hommaa saada kaikki käyttäytymään siivosti. Voi vähän joutua odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 40v mies, ja minua on naiset elämäni aikana seksuaalisesti ahdistelleet ja heitelleet törkyvitsejä.&nbs
Siten, että olet ilmaa. Siis tälle agendakiihkoilijajoukolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellantuutelis. Jokaiselle normaalilla järjellä varustetulle kyllä pitäisi avautua, että jos muutaman kerran kohtaa asiatonta käytöstä, ei se pyyhkiydy mielestä todennäkösyysmatematiikkaa harjoittamalla, vaan on luonnollinen reaktio miettiä mikäköhän tuokin vastaantulija on. En minä loukkaannu kirjoittelusta, koska tiedän etten ole naisten tai edes miesten ahdistelija. Huolehdin omista asioistani.
Tuota.. ihmettelen vaan kun samaan aikaan samat toimittelijat, jotka tätä keskustelua ylläpitävät, vaativat yksittäistapauksien tunnustamista nimenomaan yksittäistapauksiksi ja jättämään tilastojen syynäämisen sikseen, vaikka puhuttaisi juuri tästä samasta naisten kokemasta ahdistelusta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin nuorena ahdisteli ainoastaan suomalaiset miehet eivätkä mitkään muualta tulleet, vaikka uskon siihen, että ne muualtakin tulleet sitä tekevät. Miehiähän ne kaikki ovat.
Niin, kuinka vanha siis olet? jos olit nuori 80-luvulla niin en ihmettele että vain suomalaiset miehet ahdistelivat. Tilanne on täysin erilainen täällä pohjoismaissa vuoden 2015 jälkeen. Täältä voit lukea lisää konkreettisista vaikutuksista esimerkiksi Kölnissä:
https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_New_Year%27s_Eve_sexual_a…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 40v mies, ja minua on naiset elämäni aikana seksuaali
Itseasiassa helppo uskoa. Kännisiä kassialmoja on Suomi täynnä. Samanlaiset rasvaiset jutut on heilläkin.