HS: "Seksuaalista ahdistelua yhdistää yksi huolestuttava piirre - suomalainen mies"
Ahdistelu on surullisen tuttua eri-ikäisille lukijoille. Se ei katso pukeutumista: peittävä säkki päälläkin on saanut pelätä. Kyselyssä naiset nostivat esiin ahdistelun kaikki muodot. Vislailun, huutelun ja rintojen kommentoinnin. Yksityisviestit ja puhelut. Kouraisut haaroväliin, vyötäröön tarttumisen. Kadulla seuraamisen. Turvassa ei ole ollut mansikanmyyjänä eikä kirjastonhoitajana. Ei autokoulussakaan.
Valkeakosken teinisurmasta on kiistämättä poikkeuksellinen. Se osoittaa, että netin naisvihamielistä keskustelukulttuuria ei voi sivuuttaa. Kuitenkin se myös osa seksuaalisen väkivallan ketjua, kuin jäävuoren huippu. Vuorta päin on pakko katsoa, vaikka puistattaa.
Kommentit (461)
Niin, median otsikkoa "Ulkomaalainen afrikkalainen ja lähi-itäläinen mies, miksi r41zqaat?" odotellessa...
euroopanlaajuinen kampanja. Vinoutunut huoltosuhde vaatii nopeasti korvaavaa työvoimaa tai maanosan kilpailukyky murenee. Tälle on saatava hyväksyntä. Huomio pois lieveilmiöistä ja naiset (liberaalivas) ja miehet (konservatiivioik) taistelemaan keskenään. Seuratkaa muiden maiden lehtiä: tämä kampanja ei ole käynnissä nyt pelkästään Suomessa vaikka Suomessa onkin ajankohtainen surullinen tapahtuma juuri sopivaan aikaan.
Älkää olko pelinappuloita hyvät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Jännää miten naiset keksivät asioita 😂 90% heistä ei kukaan ole vilkaissutkaan saati koskenut vuosikausiin. Alapää kasvaa lähinnä sammalta 😂 no kiva se on että on seksuaalifantasioita heillä.
Öhö ÖHÖ!! olipas taas Huorikselta ihan vtun nokkela kommentti! Kyllä se on sitten HAUSKA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarista ja tästä miesvihasta tehtävä rikosilmoituksia. Kiihottamista kansanryhmää eli miehiä kohtaan. Täyttää rikoksen tunnusmerkistön jos lehti ja palsta alkaa julkaisemaan artikkeleita, joissa väitetään jokaisen suomalaisen miehen olevan potentiaalinen ahdistelija.
Tervetuloa tutustumaan naisten todellisuuteen. Mietipä vaikka tätä: minä nousen myöhään illalla bussista pois ja samaan aikaan bussista tulee lisäkseni vain yksi mies. Ketään muita ei muutenkaan näy mailla eikä halmeilla. Mies on sama, joka on bussissa tullut viereen istumaan. Lähden kävelemään kotia koti, mies seuraa. Käännyn risteyksestä, miehen askeleet kuuluvat edelleen takanani. Mistä minä tiedän, onko mies menossa kotiinsa lukemaan iltasadun lapsilleen vai seuraa minua ihan muussa tarkoituksessa? Eli: niin kauan kuin en tiedä, hän on potentiaalinen ahdistelija ja uhka ihan va
Rikolliset miehet kuriin :D
Siis haluat että joku puuttuu siihen että joku mies kävelee kadulla ja sinulla on harhoja? Mitä haluaisit että joku tuossa tekisi? Soittaa poliisit? "Haloo, nyt on hätätilanne, olen kadulla ja samaan suuntaan kulkee mies! Tulkaa pidättämään!"
Vierailija kirjoitti:
Jännää miten naiset keksivät asioita 😂 90% heistä ei kukaan ole vilkaissutkaan saati koskenut vuosikausiin. Alapää kasvaa lähinnä sammalta 😂 no kiva se on että on seksuaalifantasioita heillä.
Eli sama tilanne heillä kuin sulla on ollut koko ikäsi? Ainakaan sun ei tarvitse pelätä ahdistelua, kun olet ruma mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat, älä ota suomalaista miestä
Kiitos. Ja molemmat suomalaiset sukupuolet kiittää. Sen takia minäkin olen avioitunut ulkomaalaisen naisen kanssa. Eikä ole feminismiä, ei sovinismia, ja on todella tasa-arvoinen avioliitto jossa molemmat kunnioittaa ja arvostaa toisiaan.
Jos elätte tasa-arvoisessa liitossa, silloin liitossanne on feminismiä ;)
Feminismi ei ole tasa-arvoa sen enempää kuin sovinismi.
Minut on yritetty ryöstää kolme kertaa. Joka kerta asialla on ollut muu kuin kantaväestön edustajat. Kertoisiko joku ammattipelkääjä täällä miksi minun pelkoni teidän mielestä hälvenee sillä, että minua haukutaan rasseksi?
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä selkeästi haetaan vastakkainasettelua sukupuolten välillä niin antaa mennä. Itse olen ainakin saanut tästä valheellisesta syyttämisestä tarpeekseni.
Sama. Jos näen että naista ahdistellaan kadulla jonkun muun kuin kantaväestön edustajan toimesta, en puutu ennen kuin olen tiedustellut uhrin puoluekantaa. Jos asialla on kantis, niin luonnollisesti puutun suoralta kädeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä selkeästi haetaan vastakkainasettelua sukupuolten välillä niin antaa mennä. Itse olen ainakin saanut tästä valheellisesta syyttämisestä tarpeekseni.
Hellantuutelis. Jokaiselle normaalilla järjellä varustetulle kyllä pitäisi avautua, että jos muutaman kerran kohtaa asiatonta käytöstä, ei se pyyhkiydy mielestä todennäkösyysmatematiikkaa harjoittamalla, vaan on luonnollinen reaktio miettiä mikäköhän tuokin vastaantulija on. En minä loukkaannu kirjoittelusta, koska tiedän etten ole naisten tai edes miesten ahdistelija. Huolehdin omista asioistani.
Tuota.. ihmettelen vaan kun samaan aikaan samat toimittelijat, jotka tätä keskustelua ylläpitävät, vaativat yksittäistapauksien tunnustamista nimenomaan yksittäistapauksiksi ja jättämään
Vastuuntuntoinen ihminen ei yritä kiistää ongelmaa ja siitä koituvia seurauksia. Vaikka vain 10-20 % miehistä asiaan syyllistyisi.
Vain 10-20%🤣
Tuo olisi aivan järjetön luku, ei tuohon kukaan järjissään oleva uskoisi. Aivan varmasti todellisuudessa luku on paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sama tilanne heillä kuin sulla on ollut koko ikäsi? Ainakaan sun ei tarvitse pelätä ahdistelua, kun olet ruma mulkku.
Tais osua sinun kaltaiseen rasistiin tuo heitto. Pärjää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies vaihtaa toiselle puolelle katua ja hidastaa. Tilannetajua, kiitos."
Aa, tätä vanhaa potaskaa "herrasmiehistä". Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että se tekee ylimääräiset temput, joka tilannetta epäilee. Varsinkin jos se epäilys tulee pelkästään samasta kävelysuunnasta.
Ihan vakavissaanko naiset meinaavat että miehet hyppelevät pois tieltä 🤣 jos naisella on ongelma, nainen on hyvä ja ratkoo sen vaikka sitten väistymällä. Ei ole miesten ongelma.
Tästä on kampanjoitu Englanissa ja Ranskassa, elikkä tilannetajusta ja käyttäytymismalleista. Harmillista ettet näe asiaa kokonaisvaltaisesti ongelmana vaan pelkästään naisten ongelmana.
Millä tavalla tuo on "kokonaisvaltainen ongelma"? Kun loppujen lopuksi hyvin suurella todennäköisyydellä mitään kävelyä kummallisempaa ei tapahdu, niin miksi se olisi nimenomaan miesten tehtävä tehdä jotain ylimääräistä? Ja nyt kuitenkin kerrot, että se on ihan pikkujuttu, niin miksi se sitten on naisille ongelma se tien ylittäminen?
Muutenkin jos lähdetään tälle linjalle, että jokaista mahdollista ja mahdotontakin naisten mielipahaa pitää jollain tapaa suojella, niin miksi se on vain miehet joiden pitää syyttöminä tehdä näitä sirkustemppuja? Heti alkaa kauhea meteli, jos joku mainitseekin, että mitä jos naiset ei lähtisi johonkin nilkkasukkaan pukeutuneena kaupungille, vaan vaikka t-paidassa ja shortseissa, jotka yltää jopa reiden päälle? Tai mitä jos naisetkin miettisivät sanomisiaan ennen kuin avaavat suunsa, aivan kuten miestenkin odotetaan tekevän?
Jostain syystä kuitenkin se on vain ja ainoastaan miehet, joiden odotetaan "ymmärtävän" ja tekevän milloin mitäkin kuperkeikkoja, kun aina on jonkinlainen mahdollisuus, että jollekulle tulee epämukava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellantuutelis. Jokaiselle normaalilla järjellä varustetulle kyllä pitäisi avautua, että jos muutaman kerran kohtaa asiatonta käytöstä, ei se pyyhkiydy mielestä todennäkösyysmatematiikkaa harjoittamalla, vaan on luonnollinen reaktio miettiä mikäköhän tuokin vastaantulija on. En minä loukkaannu kirjoittelusta, koska tiedän etten ole naisten tai edes miesten ahdistelija. Huolehdin omista asioistani.
Tuota.. ihmettelen vaan kun samaan aikaan samat toimittelijat, jotka tätä keskustelua ylläpitävät, vaativat yksittäistapauksien tunnustamist
Kännissä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Ja nettihäiriköinti se vasta yleistä onkin nuoremmissa ikäluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ikää katsomatta saa kokea ahdistelua sekä jopa uhkaa tai kokemusta seksuaalisesta häirinnästä. Olin kahdeksan vuotias tyttö kun vanhempi mies pyysi isältäni kättäni jo ennakkoon. Teininä sitä tapahtui kaupassa ostoksilla, työpaikoilla, bileissä, jopa koulussa. Missään ei ollut turvassa. Minkä tahansa päällensä puki taikka kenen tahansa mieshenkilön seurassa oli, sai olla varuillansa. Pelittavinta on juuri se, että pahimmat tapaukset tapahtuivat nuorena, siis teininä, lapsena. Olin 13-vuotias kun istuin bussissa ja vanha mies istui viereeni. Hän hiplasi reittäni koko tuon matkan eli noin pari tuntia. Olin shokissa. Matka mummolaan oli tavallista tuskaisempi.
Tälläisiä tapauksia omasta nuoruudestani on niin paljon, että kaikkia ei mieli edes halua muistaa. Huutelu, koskettelua, katseita, alistamista jopa seksuaalista väkivaltaa sen lievemmissä ja vakavimmissakin muodoissa. Toivon, että nykynuoret miehet oppisivat. Uskon nuoriin v
Ei tarkoita että kaikilla naisilla olisi tällaisia kokemuksia. Mulle ei ole miehet ikinä puhuneet sanaakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei koulukiusaamisesta puhuminen aiheuta samaa takajaloille nousemista? Suurin osahan ei syyllisty ainakaan vakavaan kiusaamiseen.
Koska tässä asiassa ei olla kiinnostuneita minkään todellisen ongelman ratkomisesta, vaan tässä haetaan sukupuoleen ja kansallisuuteen kohdistuvaa leimaamista. Kyse ei ole siitä, että tehtäisiin maailmasta jotenkin parempi, vaan tämä on vastakkainasetteluun pohjautuvaa poliittista vääntöä jonka aseina toimivat syyllistäminen. Tämän takana on poliittinen toimija, jolla ei ole mitään motiivia parantaa kenenkään pahaa oloa, vaan lisätä sitä.
Olisi pitänyt arvata, että politiikkaa yritetään sotkea myös tähän. Honey badgerit eivät pääse karvoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ikää katsomatta saa kokea ahdistelua sekä jopa uhkaa tai kokemusta seksuaalisesta häirinnästä. Olin kahdeksan vuotias tyttö kun vanhempi mies pyysi isältäni kättäni jo ennakkoon. Teininä sitä tapahtui kaupassa ostoksilla, työpaikoilla, bileissä, jopa koulussa. Missään ei ollut turvassa. Minkä tahansa päällensä puki taikka kenen tahansa mieshenkilön seurassa oli, sai olla varuillansa. Pelittavinta on juuri se, että pahimmat tapaukset tapahtuivat nuorena, siis teininä, lapsena. Olin 13-vuotias kun istuin bussissa ja vanha mies istui viereeni. Hän hiplasi reittäni koko tuon matkan eli noin pari tuntia. Olin shokissa. Matka mummolaan oli tavallista tuskaisempi.
Tälläisiä tapauksia omasta nuoruudestani on niin paljon, että kaikkia ei mieli edes halua muistaa. Huutelu, koskettelua, katseita, alistamista jopa seksuaalista väkivaltaa sen lievemmissä ja vakavimmissakin muodoissa. Toivon, että nykynuoret miehet oppisivat. Uskon nuoriin v
Puhut vanhoista miehistä ja jostain syystä tämä on nykynuorten vika?
Ulkoministeriön mukaan Vilénin käytös täyttää epäasiallisen käytöksen, häirinnän ja seksuaalisen häirinnän määritelmät. Yksittäistapaus?
Vierailija kirjoitti:
Ulkoministeriön mukaan Vilénin käytös täyttää epäasiallisen käytöksen, häirinnän ja seksuaalisen häirinnän määritelmät. Yksittäistapaus?
En tiedä mitä yksittäistapaus tässä yhteydessä tarkoittaa. Meinaatko siis että lähetystössä on enemmänkin häiriköintiä kaikkien henkilökunnan toimesta?
Tästä saa siis sen käsityksen että lähetystöpiireissä tuo on tavallista. Jos näin on, niin se ei minua kiinnosta koska moiset virkamiehet ovat muutenkin turhia. Vai vaaditko siis nyt että nuoret työttömät miehet jotenkin laittavat Vilenin kuriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lukijoiden kokemuksissa tyypillistä on, että jossakin vaiheessa ahdistelu vähenee tai lakkaa tyystin. Kun nainen ei enää muistuta lasta tai teini-ikäistä, hän saa olla rauhassa."
Tämänkin skeidan ihmiset tällä palstalla uskoivat täysin kritiikittömästi. Täysin käsittämätöntä...
Ei siinä ole mitään uskomista, kun se on valtaosan naisten ihan oma kokemus. Ahdistelu oli kaikista voimakkaimillaan silloin kun olin 12-20-vuotias ja siitä alkaen hitaasti laskemaan. Nt 45-vuotiaana saa olla jo lähes rauhassa.
Valtaosan?
Äläpä laita sanoja toisten suuhun. Se ei ole mun kokemukseni. Kävin baarissa eniten elämässäni erottuani 36 vuotiaana. sinä aikana kohtasin
Ei sun yksittäinen kokemus kumoa valtaosan kokemuksia. Tuskin 12-vuotiaat rilluttelee missään yöelämässä, ja silti joutuvat kokemaan kaikkea ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies vaihtaa toiselle puolelle katua ja hidastaa. Tilannetajua, kiitos."
Aa, tätä vanhaa potaskaa "herrasmiehistä". Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että se tekee ylimääräiset temput, joka tilannetta epäilee. Varsinkin jos se epäilys tulee pelkästään samasta kävelysuunnasta.
Ihan vakavissaanko naiset meinaavat että miehet hyppelevät pois tieltä 🤣 jos naisella on ongelma, nainen on hyvä ja ratkoo sen vaikka sitten väistymällä. Ei ole miesten ongelma.
Tästä on kampanjoitu Englanissa ja Ranskassa, elikkä tilannetajusta ja käyttäytymismalleista. Harmillista ettet näe asiaa kokonaisvaltaisesti ongelmana vaan pelkästään naisten ongelmana.
Millä tavalla tuo on "kokonaisvaltainen ongelma"? Kun l
Herää ihan ajatus että ehkä ne etuoikeutetut ovatkin jotain ihan muuta kuin feministit väittävät, että he yrittävät peitellä jotain..
Minä olen tällainen nainen. Kukaan mies ei edes huomaa minua, yksikään ei ole koskaan edes katsonut minua tai sanonut yhtään mitään, ei edes mitään kohteliasta.