En saanut vatsalihaksia, vaikka Personal Trainer niin vakuutti
Palkkasin itselleni vuodeksi Personal Trainerin, joka oli noin 1/5 treeneistä kanssani. Olen siis mies ja lähtötasoni treeneihin oli se, että olin laihaläski, jolla rasvaa oli erityisesti vatsanseudulla. Kun PT kysyi minulta tavoitteita ja toiveita, mihin suuntaan haluan kroppani muuttuvan, niin sanoin, että olen tyytyväinen, kun saan vähintään vatsalihakseni näkymään. Hän sitten suunnitteli minulle treenit ja ruokavalion, joita noudatin TÄYDELLISESTI ja hän itsekin valvoi, että osasin treenata (ja syödä) oikein. No, kyllähän sitä lihasta tuli ja rasvaa lähti tietysti kropasta, mutta vatsaa en ole pystynyt kiinteyttämään haluamallani tavalla. PT vakuutti alussa, että kyllä se rasva palaa kaikkialta, mutta nyt kun ilmaisin hänelle vuoden jälkeen tämän harmitukseni ettei näin tapahtunut, niin hän vain totesi, että "Joillakin voi olla sellaiset geenit, ettei vatsalihakset vaan näy ja rasvaa on vaikea polttaa". Vaikka lihasta onkin tullut muualle, niin näytän yhä laihaläskiltä, kun katson keskivartaloani ja tämä vituttaa suunnattomasti varsinkin sen takia, että minulle luvattiin jotain, mitä en voi saavuttaa todennäköisesti _geenien takia_. Kusetettu olo. Mitä tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (52)
Oikeassahan tuo PT on siinä, että kaikille ei tule selvästi näkyviä vatsalihaksia koska perimä määrää sitä, miten lihaksisto lopulta kehittyy. Sama on muissakin lihaksissa ja yleisesti siinä, millainen kroppa sattuu itsellä olemaan. Hän ei varmaan katsonut tarpeelliseksi siitä mainita, koska valtaosalle treenaajista tuollainen tieto ei ole merkityksellinen sen lopputuloksen rinnalla, että lihakset kehittyvät ja vahvistuvat. PT on sikäli myös täyttänyt lupauksensa, että sulla on rasva palanut, olet saanut lihaksia ja aivan satavarmasti on vatsalihaksetkin kehittyneet vaikka ne ei esiin tulekaan. Hyvin monella tuntuu olevan joku hollywood-harhakäsitys siitä, miltä treenatut vatsalihakset näyttää, kun tosielämässä kukaan ei ole niin nestehukassa ja näännytetty minimi-rasvaprosenttiin jatkuvasti. Vatsarasva on varmaan viimeinen, mikä treenillä lähtee ja sitä kuuluukin olla normaalissa vartalossa jonkin verran. Sinuna olisin vaan tyytyväinen siitä, että oot saanut kroppasi parempaan kuntoon. Jos jotain haluat tehdä nyt, niin voit kehittää treeniäsi ja tehdä raskaampia liikkeitä ja sarjoja, kun peruskunto on kohdallaan. Vuoden aikana saa kyllä paljon aikaan, mutta ei se kehitys sen jälkeen lopu kuin seinään.
Sulla voi olla melkoiset insuliiniresistentit jos juot limpsaa koko ajan. Se on hyvä alku kun vaihtaa limpsan pimpsaan.
Ehkä kohdallasi vuosi ei riitä, vaan pitää jatkaa niin pääset haluttuun lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo on kyllä niin geeneistä kiinni. Sitäkin aina sanotaan että naisten on vaikea saada näkyvät vatsalihakset, mutta itselläni on ihan toisenlainen kokemus.
Jep. Olen itse nainen ja mulla on aina ollut näkyvät vatsalihakset myös lievästi ylipainoisena. Toki olen koko ajan treenannut niitä. Sen sijaan alavatsaa en saanut litteäksi edes alipainoisena nuorena. Vartalotyyppi on mikä on ja rajansa sillä miten ominaisuuksiaan voi muuttaa.
Oletko Ap muuten ymmärtänyt että vaikka saisitkin ne vatsalihakset esille, ne eivät ole automaattisesti sellaiset lopun elämääsi? Ne näkyvat vain ja ainoastaan jos jatkat äärimmäisen tiukkaa ruokavaliota ja treenausta niin kauan kuin haluat näyttää siltä. Heti jos lopetat, ne myös katoavat näkyvista.
Onko tuo siis se mitä ihan oikeasti haluat?
Mitä sä teet niillä lihaksilla? Postailet someen? Siellähän on vaikka mitä filttereitä, joilla saa itselleen esim. sixpäkin. Eiku soffalle sometteleen, osta niillä pt rahoilla vaikka parempi puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo on kyllä niin geeneistä kiinni. Sitäkin aina sanotaan että naisten on vaikea saada näkyvät vatsalihakset, mutta itselläni on ihan toisenlainen kokemus.
Jep. Olen itse nainen ja mulla on aina ollut näkyvät vatsalihakset myös lievästi ylipainoisena. Toki olen koko ajan treenannut niitä. Sen sijaan alavatsaa en saanut litteäksi edes alipainoisena nuorena. Vartalotyyppi on mikä on ja rajansa sillä miten ominaisuuksiaan voi muuttaa.
Mulla on just toisinpäin eli alavatsalla on näkyvät lihakset vaikken erikseen treenaisi niitä. Ylemmät vatsalihaksetkin saan halutessani nopeasti esiin treenillä. Jos teen muutaman kerran viikossa kymmenen minuutin vatsatreenejä muiden treenien päälle, noin kuukausi menee että on näkyvät lihakset.
Enemmän treeniä. 3*10 toistoa 2kertaa viikossa ei riitä. Sitten ruokaa.
Roinalla saat satavarmasti vatsalihakset näkyviin jos sille tielle haluat lähteä. Testosteroni/steroidit on siitä voimakkaita aineita että ne polttaa nimenomaan rasvaa parhaimmillaan jopa tekemättä mitään. Myös omalla vapaalla testosteronilla ja SHBG-arvolla on merkitystä siinä miten hyvin lihas kehittyy ja nää on verrattain huonoja suomalaisilla miehillä: ilman optimaalista testotuotantoa lihas ei kasva vaikka kuinka treenaat. Geenit määrittää toki eniten nää ominaisuudet mutta 99 % varmuudella sanon että jos alat käyttämään aineita niin saat kyllä sen unelmakropan itsellesi. Todellisuus on se että toi PT-markkinointi on todella harhaanjohtavaa ja tekopyhää kun ainakin moni mies-PT käyttää itse aineita kun ne tietävät että lihastenkasvatus on pohjimmiltaan kemiallinen prosessi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Oikeassahan hän oli. Kyllä geenit vaikuttaa aika paljonkin siihen miten lihaksisto kehittyy.
Miksei voinut alussa sitten rehellisesti todeta tätä, että kaikki eivät välttämättä voi saada vatsalihaksia, ettet pety? Päinvastoin hän vakuutti minulle, että kyllä minulle ne vatsalihakset kaivetaan esiin.
Ap
Kuinka vanha olet? Kiitos ketjusta että pääsee välillä haukkumaan tyhmiä miehiäkin. Sä olet niin tyhmä häviäjä ettet ansaitse hyvää kroppaa. Kys
Vierailija kirjoitti:
Roinalla saat satavarmasti vatsalihakset näkyviin jos sille tielle haluat lähteä. Testosteroni/steroidit on siitä voimakkaita aineita että ne polttaa nimenomaan rasvaa parhaimmillaan jopa tekemättä mitään. Myös omalla vapaalla testosteronilla ja SHBG-arvolla on merkitystä siinä miten hyvin lihas kehittyy ja nää on verrattain huonoja suomalaisilla miehillä: ilman optimaalista testotuotantoa lihas ei kasva vaikka kuinka treenaat. Geenit määrittää toki eniten nää ominaisuudet mutta 99 % varmuudella sanon että jos alat käyttämään aineita niin saat kyllä sen unelmakropan itsellesi. Todellisuus on se että toi PT-markkinointi on todella harhaanjohtavaa ja tekopyhää kun ainakin moni mies-PT käyttää itse aineita kun ne tietävät että lihastenkasvatus on pohjimmiltaan kemiallinen prosessi.
Minkälaisia pällejä täällä oikein kirjoittaa? Kalorivaje polttaa rasvaa ei mitään anat.
AP ei kirjoittanut henkivakuutuksesta, mitä sekoilet.Mutta tiesitkö, että säännöllinen liikunta vähentää 50% riskiä sairastua ei pelkästään sydäntauteihin ja mutta myös erilaisiin syöpiin. Salille siis, läskit mammat