Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanut vatsalihaksia, vaikka Personal Trainer niin vakuutti

Vierailija
29.05.2024 |

Palkkasin itselleni vuodeksi Personal Trainerin, joka oli noin 1/5 treeneistä kanssani. Olen siis mies ja lähtötasoni treeneihin oli se, että olin laihaläski, jolla rasvaa oli erityisesti vatsanseudulla. Kun PT kysyi minulta tavoitteita ja toiveita, mihin suuntaan haluan kroppani muuttuvan, niin sanoin, että olen tyytyväinen, kun saan vähintään vatsalihakseni näkymään. Hän sitten suunnitteli minulle treenit ja ruokavalion, joita noudatin TÄYDELLISESTI ja hän itsekin valvoi, että osasin treenata (ja syödä) oikein. No, kyllähän sitä lihasta tuli ja rasvaa lähti tietysti kropasta, mutta vatsaa en ole pystynyt kiinteyttämään haluamallani tavalla. PT vakuutti alussa, että kyllä se rasva palaa kaikkialta, mutta nyt kun ilmaisin hänelle vuoden jälkeen tämän harmitukseni ettei näin tapahtunut, niin hän vain totesi, että "Joillakin voi olla sellaiset geenit, ettei vatsalihakset vaan näy ja rasvaa on vaikea polttaa". Vaikka lihasta onkin tullut muualle, niin näytän yhä laihaläskiltä, kun katson keskivartaloani ja tämä vituttaa suunnattomasti varsinkin sen takia, että minulle luvattiin jotain, mitä en voi saavuttaa todennäköisesti _geenien takia_. Kusetettu olo. Mitä tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla iloinen, että sä olet hyvässä kunnossa, vaikka sulla ei vatsalihakset näykään? Eikö kannattaisi ajatella, että liikunta on avain pitkään ja terveeseen elämään, eikä treenata ulkonäön takia?

Vierailija
2/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olla iloinen, että sä olet hyvässä kunnossa, vaikka sulla ei vatsalihakset näykään? Eikö kannattaisi ajatella, että liikunta on avain pitkään ja terveeseen elämään, eikä treenata ulkonäön takia?

Kyllä haluan näyttää myös hyvältä, koska sen eteen olen tehnyt myös työtä. Epäreilua, että jotkut saavat samalla työllä unelmakropan ja itse en saa. Ja kyllä minä ennen tätä treenaustakin harrastin perus arkiliikuntaa, söin terveellisesti enkä käyttänyt päihteitä.

Ap

Vierailija
4/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että PT ollut mukana vain 1/5 treeneistä. Mulla on PT ja mukana jokaisissa treeneissä. Onkohan ohjelmasi tarpeeksi rankka. Voisit kokeilla toista PT:tä nyt kun peruskuntosi on kohdillaan ja todella painottaa, että olet valmis kovaan rääkkiin ja ruokavalion täystuunaukseen saadaksesi tuloksia.

Omat tulokseni ovat myös olleet aika maltillisia, mutta oma tavoitteeni onkin välttää suvussa olevia sairauksia, joita liikuntaa tehokkaasti ehkäisee. Ulkonäköjutut on vaan liikunnan sivutuote. Mutta olenkin jo onnellisesti naimisissa jne.

Vierailija
5/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihakset kyllä saat näkyviin, mutta se vaatii aivan tolkuttomasti työtä. Mutta ei niin paljoa kuin niiden pitäminen näkyvissä. Ei sulla sellaista läskiä ole, mikä ei lopulta palaisi ja lihakset esiin tulisi. Vuosi on kyllä lyhyt aika. Ehkä miettisin muita mittareita treenille kuin sixpackin.

Personal trainereista valtaosa on ihan täysiä tunareita, joilla on muutaman viikonlopun koulutus alla. On olemassa hyviä, mutta valtaosa on täysin ylipalkattuja amatöörejä, joille pitäisi maksaa satanen tunnissa lähes tyhjästä. Yksi suurimmista kusetusammateista mitä on. Jos PT:n palkkaa, niin kannattaa katsoa että alla on myös joku ns. oikea tutkinto esim ravinto- tai liikuntatieteistä, tai esim fysioterapeutin pätevyys.

Vierailija
6/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että PT ollut mukana vain 1/5 treeneistä. Mulla on PT ja mukana jokaisissa treeneissä. Onkohan ohjelmasi tarpeeksi rankka. Voisit kokeilla toista PT:tä nyt kun peruskuntosi on kohdillaan ja todella painottaa, että olet valmis kovaan rääkkiin ja ruokavalion täystuunaukseen saadaksesi tuloksia.

Omat tulokseni ovat myös olleet aika maltillisia, mutta oma tavoitteeni onkin välttää suvussa olevia sairauksia, joita liikuntaa tehokkaasti ehkäisee. Ulkonäköjutut on vaan liikunnan sivutuote. Mutta olenkin jo onnellisesti naimisissa jne.

Eli jos treenaat kunnolla, niin maksat sille PT:lle 300-500 euroa viikossa? Mikäs siinä, mutta kalliiksihan tuo tulee.

Vierailija
7/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että ei omaa kroppaa voi täysin erilaiseksi treenillä muuttaa. Päärynävartaloisesta naisesta ei tule treenillä pienipeppuista ja rintavaa eikä omenavartaloinen saa treenilläkään kapeaa vyötäröä.

Vierailija
8/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Oikeassahan hän oli. Kyllä geenit vaikuttaa aika paljonkin siihen miten lihaksisto kehittyy. 

Vierailija
9/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on yleensä KAIKILLA ihmisillä alue mistä rasva lähtee viimeisenä pois. Sen kanssa on vaan oltava ihan järjettömän pikkutarkka mitä syö, jos haluaa ne näkyviin.

Vierailija
10/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olisi varmaan kannattanut ensin sisäistää se, että kaikille ne ei tule esiin vaikka mitä tekisi. Ja ennen kun alat maksamaan personal trainerille, selvitä sen tausta. En tarkoita että käyt hänen nettisivuilla lukemassa koska se on mainos. Katso esim Googlen kautta arvosteluja tai kysy muilta netissä... Ikävää että tällästäkään ei enää osata tehdä.

Vierailija
11/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos treenaat kunnolla, niin maksat sille PT:lle 300-500 euroa viikossa? Mikäs siinä, mutta kalliiksihan tuo tulee.

Minulle se on ns. henkivakuutus ja investointi omaan terveyteen (ei ulkonäköön). 

Vierailija
12/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla kuitenkin ne vatsalihakset on. Hehheh.

Jotkut on rumia naamasta ja toiset kauniita. Sille ei voi mitään muuta kuin yrittää vähän ehostaa, mutta ei sekään ihmeitä tee. Ihan sama asia.

Vierailija
13/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedän enää luottaa seuraavaan Personal Traineriin, jos sanon hänelle, että haluan vatsalihakset näkyviin ja hän ei onnistu niitä minulle saamaan, vaikka tekisin niin kuin hän käskee? Tämä edellinenkin piti minulle jo kovaa treeniä ja ruokavalio oli kyllä monipuolinen ja terveellinen. Sainhan minä hänen aikana tuloksia kyllä muualle kroppaan, mutta en vatsaan.

Vierailija
14/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on ns. henkivakuutus ja investointi omaan terveyteen (ei ulkonäköön). 

Vatsalihakset ei ole kyllä mitään muuta kun  ulkonäköasia. Ja urheiluhan ei ole mikään henkivakuutus. Se mitä suuhusi laitat vaikuttaa huomattavasti enemmän. Suurin osa meidän immuunijärjestelmästä toimii vatsan kautta. Samoin aivotoiminta on vahvasti yhteydessä vatsan terveyden kanssa. Jos ainoa tavoite on näyttää vatsalihaksia niin ruokavaliosi tulee olemaan todella tarkka koko elämän ajan. 

Vierailija
15/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkivakuutus? En ymmärrä miten jengi ei osaa treenata itsekseen. Ei ole mitään järkeä roikuttaa sitä PT:tä mukana salilla joka kerta. Tärkeää on oppia oikeat tekniikat ja riittävän raskas suoritustaso. Siihen päälle lepo ja oikea ruokavalio. Ei lupaa hyvää tulevaisuudesta, jos ei saa omaa ahteriaan salille ilman että joku on ruoskimassa joka treenissä mukana.

Ja edelleen pari tonnia kuussa on summa, jota monella ei ole PT:n palveluihin laittaa. Motivoituneelle ihmiselle riittää helposti kerta viikossa pariksi kuukaudeksi, millä saa perusasiat kuntoon. Hollywood-jengi sitten erikseen.

Vierailija
16/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Oikeassahan hän oli. Kyllä geenit vaikuttaa aika paljonkin siihen miten lihaksisto kehittyy. 

Miksei voinut alussa sitten rehellisesti todeta tätä, että kaikki eivät välttämättä voi saada vatsalihaksia, ettet pety? Päinvastoin hän vakuutti minulle, että kyllä minulle ne vatsalihakset kaivetaan esiin.

Ap

Vierailija
17/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedän enää luottaa seuraavaan Personal Traineriin, jos sanon hänelle, että haluan vatsalihakset näkyviin ja hän ei onnistu niitä minulle saamaan, vaikka tekisin niin kuin hän käskee? Tämä edellinenkin piti minulle jo kovaa treeniä ja ruokavalio oli kyllä monipuolinen ja terveellinen. Sainhan minä hänen aikana tuloksia kyllä muu

Tuolla ylempänä sua neuvottiin jo miten tehdä taustatutkimusta ja valita oikea PT.

Vierailija
18/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedän enää luottaa seuraavaan Personal Traineriin, jos sanon hänelle, että haluan vatsalihakset näkyviin ja hän ei onnistu niitä minulle saamaan, vaikka tekisin niin kuin hän käskee? Tämä edellinenkin piti minulle jo kovaa treeniä ja ruokavalio oli kyllä monipuolinen ja terveellinen. Sainhan minä hänen aikana tuloksia kyllä muu

Treenisi ei ole ollut tarpeeksi kovaa ja/tai ruokavaliosi ei ole ollut tarpeeksi tiukka. Tai sitten aikaa ei ole ollut riittävästi. Ei kukaan PT pysty arvioimaan sun henkilökohtaista vastetta liikunnalle ja ruokavaliolle etukäteen. 

Genetiikka määrää niin paljon, ettei ihmisiä voi laittaa samaan muottiin.

Vierailija
19/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voinut alussa sitten rehellisesti todeta tätä, että kaikki eivät välttämättä voi saada vatsalihaksia, ettet pety? Päinvastoin hän vakuutti minulle, että kyllä minulle ne vatsalihakset kaivetaan esiin.

Ap

Ota vähän itse vastuuta siitä ettet ole yhtään asiaa etukäteen tutkinut tai keltään kysynyt. Jos suurimmalle osalle treeni toimii, niin ei ole syytä olettaa juuri sinun olevan se poikkeus. 

Vierailija
20/52 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedän enää luottaa seuraavaan Personal Traineriin, jos sanon hänelle, että haluan vatsalihakset näkyviin ja hän ei onnistu niitä minulle saamaan, vaikka tekisin niin kuin hän käskee? Tämä edellinenkin piti minulle jo kovaa treeniä ja ruokavalio oli kyllä monipuolinen ja terveelli

Pitääkö mun siis palkata joku PT Vatanen, että saan vatsalihakset näkyviin? Edelleen, miten hänkään voi LUVATA mulle, että saan vatsalihakset näkyviin, vaikka tekisin juuri niin kuin hän käskee?

Ap