Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä illalliseen omien lasten kanssa

Vierailija
11.01.2024 |

Omat teini- ja aikuisikäiset lapset tulevat käymään. On yhden heistä syntymäpäivä. Pitäisi lähteä ostoksille sitä varten, mutta pää lyö ihan tyhjää. Antakaa jotain ehdotuksia tarjoamisiksi!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä. Tarpeeksi, ettei tarvitse pyytää Jeesusta tekemään lisää. Siinäpä raamatulliset ohjeet juhlapäivän valmisteluun. 

Vierailija
2/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne tai joku pataruoka? Miten juhlavaa haet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itse kärsin masennuksesta ja uupumuksesta, joten kauppaan meno ja ruuan laitto ovat suuria ponnistuksia. Eli ruuan pitäisi olla helppoa valmistaa. Esim. Leipominen on haastavaa, koska saatan nukahtaa kesken kaiken ja polttaa kaiken karrelle.

Vierailija
4/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääsee kun tekee pataruuan edellisenä päivänä. Vaikka gulassin, yhdessä padassa kaikki ja maku vaan paranee yön yli. 

Meillä nuoriso käy n kerran kk meillä syömässä. Enimmillään meitä on 17! 

Vierailija
5/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiniä. Tarpeeksi, ettei tarvitse pyytää Jeesusta tekemään lisää. Siinäpä raamatulliset ohjeet juhlapäivän valmisteluun. 

Sitä ei, koska mä olen absolutisti.

- ap

Vierailija
6/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmalla pääsee kun tekee pataruuan edellisenä päivänä. Vaikka gulassin, yhdessä padassa kaikki ja maku vaan paranee yön yli. 

Gulassi on keitto. Se pitkään haudutettava unkarilainen pataruoka jota ajattelet, on nimeltään pörkölt. Muuten ihan hyvä valinta.

Vierailija
7/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Se selittää masennuksen ja uupumuksen. Voimia. 

Vierailija
8/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pataruuat ei uppoa noille.pitäisi olla monista eri aineksista lautaselle kasattavaa, koska jotkut ei syö lihaa, jotkut ei juustoa, jotkut ei kypsennettyjä juureksia

ja ruuan lisäksi päiväisiä ola vielä kahvitarjottavat. Luulen, että tyttö odottaa kakkua.

- ap 

Vierailija
9/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää olla kasattava, teette yhdessä pizzaa tai tarjoat tortilloja tai tacoja.

Kakkuja saa onneksi valmiina kaupasta, jos et jaksa tehdä. Jäätelö myös aina hyvä.

Vierailija
10/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Random ideoita, valitse tai sitten ei. Namit, täytekakkuja, limukkaa, kolaa, pizzaa, sipsiä, viinirypäleitä, juustogrillivartaita, teemakoristeita, ilmapalloja. Pienet yllätykset kaikille, kirjakauppa ja askarteluliike. Elokuva isoille. Pienille lelut, kirja, lautapelit. Aarrekartta. Leikit? Aiheet ja teemat, esimerkiksi avaruus tai jokin muu. Mistä syntymäpäiväsankari pitää. Lahjat sankarille.

Vierailija
11/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gulassi on keitto. Se pitkään haudutettava unkarilainen pataruoka jota ajattelet, on nimeltään pörkölt. Muuten ihan hyvä valinta.

No lusikalla tuo gulassi meillä syödään mutta liemi on sakeampi kuin normikeitossa, hapankaali sakeuttaa sen. Siksi kutsumme sitä padaksi.

Aineksethan on melkein samat kuin pörköltissä mutta käytän vain osan possua, enimmäkseen nautaa ja jopa maustettua tuoremakkaraa. Lisäksi paprikaa,  porkkanaa, sipulia, valkosipulia ja perunaa.

Vierailija
12/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ajattelet siis vain itseäsi. Voihan lapsesi juoda viiniä ja sinä juoda vaikka maitoa.

Vierailija
13/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas perunasalaatti etukäteen tehtynä ja lohta uuniin. Helppoa ja hyvää.

Vierailija
14/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fajitaksia? Siinä voi helposti valita, mitä laittaa omaan tortillalättyynsä (jauhelihaa, kanaa, vaiko jotain kasvisjuttua)

Kakkuja saa kaupasta valmiina, pakastealtaasta paistettavia pullia, jotka on vastapaistettuna ihan kuin itse tehdyt.

Vierailija
15/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö olisi helpoin mennä johonkin buffetpaikkaan syömään porukalla. Etenkin jos jokaiselle pitää olla jotain vähän erilaista. Jäisi sinulta stressi pois jos masennustaustaa muutenkin. Kai aikuiset lapset ovat huomanneet että et ole ihan kunnossa. 

Vierailija
16/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kysellä etukäteen ruokatoiveita, he kai tietävät kokkaustaitosi. Muista, että tärkeintä on rento yhdessäolo.

Onko mahdollista hakea ruoka jostain lounaspaikasta, usein niissä ihan hyvät ruuat kohtuuhintaan. Voisivatko vieraat tuoda jotain syötävää tai valmistaisitte jotain yhdessä? Meillä juhlissa menee jokin asia aina pieleen, mutta kaikki viihtyvät ja nauttivat olla yhdessä ja juttua riittää....