En saanut vatsalihaksia, vaikka Personal Trainer niin vakuutti
Palkkasin itselleni vuodeksi Personal Trainerin, joka oli noin 1/5 treeneistä kanssani. Olen siis mies ja lähtötasoni treeneihin oli se, että olin laihaläski, jolla rasvaa oli erityisesti vatsanseudulla. Kun PT kysyi minulta tavoitteita ja toiveita, mihin suuntaan haluan kroppani muuttuvan, niin sanoin, että olen tyytyväinen, kun saan vähintään vatsalihakseni näkymään. Hän sitten suunnitteli minulle treenit ja ruokavalion, joita noudatin TÄYDELLISESTI ja hän itsekin valvoi, että osasin treenata (ja syödä) oikein. No, kyllähän sitä lihasta tuli ja rasvaa lähti tietysti kropasta, mutta vatsaa en ole pystynyt kiinteyttämään haluamallani tavalla. PT vakuutti alussa, että kyllä se rasva palaa kaikkialta, mutta nyt kun ilmaisin hänelle vuoden jälkeen tämän harmitukseni ettei näin tapahtunut, niin hän vain totesi, että "Joillakin voi olla sellaiset geenit, ettei vatsalihakset vaan näy ja rasvaa on vaikea polttaa". Vaikka lihasta onkin tullut muualle, niin näytän yhä laihaläskiltä, kun katson keskivartaloani ja tämä vituttaa suunnattomasti varsinkin sen takia, että minulle luvattiin jotain, mitä en voi saavuttaa todennäköisesti _geenien takia_. Kusetettu olo. Mitä tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (52)
Jos lähtee pinnallisin perustein treenaamaan, voi tulla pettymyksiä. Pt voisi vähentää ruokavaliostasi kaloreita, mutta joutuu myös miettimään kuinka eettistä se on. Liiku hyvän kunnon ja olon vuoksi, älä näkyvien vatsalihasten. Mulla itselläni ne näkyi kun olin todella alipainoinen, ei siksi että olisin ollut hyvässä kunnossa.
Se ruokavalio ei ole minusta järkevää pitkällä aikavälillä.. jos sinulla ei luonnostaan / elintavoista johtuen ole mitään mistä rakentaa lisää lihasta, niin joudut kyllä käytännössä elämään siellä salilla reippaasti yli vuoden ja seuraamaan tiukkaa ruokavaliota. Eikö se riitä että olet saanut lihakset oikeaan suhteeseen? Sehän se terveellinen osa urheilua ylipäätään on. Ei se onko sulla tietyllä alueella näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Oikeassahan hän oli. Kyllä geenit vaikuttaa aika paljonkin siihen miten lihaksisto kehittyy.
Miksei voinut alussa sitten rehellisesti todeta tätä, että kaikki eivät välttämättä voi saada vatsalihaksia, ettet pety? Päinvastoin hän vakuutti minulle, että kyllä minulle ne vatsalihakset kaivetaan esiin.
Ap
No mitäpä veikkaat? Hän myi sinulle tuotettaan, Ja sinä ostit. Oliko ensimmäinen kerta maailmanhistoriassa kun tuote ei ollutkaan sitä mitä luvattiin?
Ap:n inttäminen alkaa kyllä pikkuhiljaa kuulostamaan taas perus palstatrollilta tai vähän jälkeenjääneeltä, sorry. Oletan kuitenkin että olet aikuinen ihminen, jolla on peruskoulutason tietämys ihmisen biologiasta.
"Ku mulle LUVATTIIN!!!"
Vierailija kirjoitti:
Ap:n inttäminen alkaa kyllä pikkuhiljaa kuulostamaan taas perus palstatrollilta tai vähän jälkeenjääneeltä, sorry. Oletan kuitenkin että olet aikuinen ihminen, jolla on peruskoulutason tietämys ihmisen biologiasta.
"Ku mulle LUVATTIIN!!!"
Ei näytä olevan, kun luulee että on henkivakuutus saada vatsalihakset. Voihan tämä olla myös vähän nuorempi tyttö, jolle ei ole opetettu perusasioita biologiasta eikä osaa itse hakea ihmisen taustatietoja ennen kun palkkaa.
Joo tuo on kyllä niin geeneistä kiinni. Sitäkin aina sanotaan että naisten on vaikea saada näkyvät vatsalihakset, mutta itselläni on ihan toisenlainen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
"Ku mulle LUVATTIIN!!!"
En vaan jaksa tätä samaa länkytystä, että "Et vaan treenannut ja syönyt oikein" tms. Nyt kun vihdoin olen tehnyt _kaiken_ niin kuin pitäisi, niin siltikään en saa sitä, mitä haluan ja sitten minulle sanotaan, että "Sori geenisi on paskat, ei voi mitään". Jos alan ammattilainen sanoo minulle, että tulen pääsemään tiettyyn tavoitteeseen tekemällä näin niin kyllä se vituttaa, jos näin ei tapahdukaan.
Ap
Kaikilla ei edes ole 6 päkkiä, sinulla voi olla 2,4,6,8,10 tai jopa 12 pack, riippuu geeneistä.
Ymmärrän kyllä harmistuksen tavallaan.
Vuosi on aika lyhyt aika muuttua laihaläskistä joksikin sixpack lihaskimpuksi ilman, että vetelee kaikenmaailman supplimentteja ja vietä kaikkea mahdollista valveillaoloaikaa salilla. Ota ihan iisisti ja anna itelles aikaa. Voit myös hommaa uuden ptn, jos siltä tuntuun.
Kannattaa myös harkita uudenlaista suhtautumista liikuntaan ja ulkonäköön. Olla itelles armollisenpi.
Mistä se pt voi tietää sun geenit ja että sulta ei vaan se rasva lähe mahasta. Jos sillä on vaikka yleensä onnistunut tomminen treeniohjelma asiakkaiden kanssa. Mistä se voi arvata, että sulla ei toimikaan. Toki ptn pitäs osata myös muokata ohjelmiaan ja sit sanoo asiakkaille, et nyt näyttää siltä, et toi on tiukasti kiinni toi rasvakudos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ku mulle LUVATTIIN!!!"
En vaan jaksa tätä samaa länkytystä, että "Et vaan treenannut ja syönyt oikein" tms. Nyt kun vihdoin olen tehnyt _kaiken_ niin kuin pitäisi, niin siltikään en saa sitä, mitä haluan ja sitten minulle sanotaan, että "Sori geenisi on paskat, ei voi mitään". Jos alan ammattilainen sanoo minulle, että tulen pääsemään tiettyyn tavoitteeseen tekemällä näin niin kyllä se vituttaa, jos näin ei tapahdukaan.
Ap
Mistä näitä autisteja sikiää, onko se geneettistä vai ympäristötekijöiden tuotosta?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä harmistuksen tavallaan.
Vuosi on aika lyhyt aika muuttua laihaläskistä joksikin sixpack lihaskimpuksi ilman, että vetelee kaikenmaailman supplimentteja ja vietä kaikkea mahdollista valveillaoloaikaa salilla. Ota ihan iisisti ja anna itelles aikaa. Voit myös hommaa uuden ptn, jos siltä tuntuun.
Kannattaa myös harkita uudenlaista suhtautumista liikuntaan ja ulkonäköön. Olla itelles armollisenpi.
Mistä se pt voi tietää sun geenit ja että sulta ei vaan se rasva lähe mahasta. Jos sillä on vaikka yleensä onnistunut tomminen treeniohjelma asiakkaiden kanssa. Mistä se voi arvata, että sulla ei toimikaan. Toki ptn pitäs osata myös muokata ohjelmiaan ja sit sanoo asiakkaille, et nyt näyttää siltä, et toi on tiukasti kiinni toi rasvakudos.
En halua olla edes mikään lihaskimppu vaan ihan sellainen kiinteäkroppainen. Yläkroppa mulla on hyvin kehittynyt ja samoin jalat, mutta keskivartalo pilaa tämän kokonaisuuden. Kyllä minä jotain olen kuitenkin tehnyt oikein salilla, kun noi alueet ovat kehittyneet ihan hyvin, mutta vatsa ei kuitenkaan ole seurannut perässä. Tämä PT on tehnyt työtään 12 vuotta ja on itsekin hyvässä kunnossa oleva mies, joten en epäile hänen ammattitaitoaan eli en usko, että vaihtamalla heti paranisi. Turhauttaa vaan, että kun toive oli näyttää hyvältä, niin en saa sitä, vaikka niin minulle vakuutettiin. Ehkä steroideilla saisin sellaisen kropan kuin haluan, mutta sellaisiin mömmöihin en koske.
Jos PT ei suostu palauttamaan osaa rahoista takaisin, ota yhteyttä kuluttaneuvontaan. Ei saisi luvata tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Jos PT ei suostu palauttamaan osaa rahoista takaisin, ota yhteyttä kuluttaneuvontaan. Ei saisi luvata tuollaista.
Ei hän sanan varsinaisessa merkityksessä luvannut, mutta antoi ymmärtää, kun alussa toin esille, että haluan erityisesti vatsalihakset näkyviin, niin hän sanoi "Kyllä me leivotaan ne vatsalihakset esiin kovalla työllä" ja nyt kun olen tämän työn tehnyt, niin en ole saanut haluamaani, koska geenit.
Ap
Ymmärrän tuskasi Ap, vituttaisi itseäkin toi tilanne. Ja vituttaa nää kommentoijatkin täällä jotka vittuilee sulle.
Ei taida tavallinen ruokavalio lisätä lihassyitä vatsalihaksissa. Ottaisi mallia arnoldista ja vetäisit horkkaa.
Reenaa enemmän ja syö paremmin. JA LOPETA PELLE VIINKUMINEN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että PT ollut mukana vain 1/5 treeneistä. Mulla on PT ja mukana jokaisissa treeneissä. Onkohan ohjelmasi tarpeeksi rankka. Voisit kokeilla toista PT:tä nyt kun peruskuntosi on kohdillaan ja todella painottaa, että olet valmis kovaan rääkkiin ja ruokavalion täystuunaukseen saadaksesi tuloksia.
Omat tulokseni ovat myös olleet aika maltillisia, mutta oma tavoitteeni onkin välttää suvussa olevia sairauksia, joita liikuntaa tehokkaasti ehkäisee. Ulkonäköjutut on vaan liikunnan sivutuote. Mutta olenkin jo onnellisesti naimisissa jne.
Eli jos treenaat kunnolla, niin maksat sille PT:lle 300-500 euroa viikossa? Mikäs siinä, mutta kalliiksihan tuo tulee.
Minulle se on ns. henkivakuutus ja investointi omaan terveyteen (ei ulkonäköön).&nbs
No kiitos tästä. Toivottavasti tuli hyvä mieli kun pääsit oksentamaan pahan olosi anonyyminä nettipalstalla. Jos joku haluaa treenata PT:n kanssa ja on siihen varaa, niin ei sen pitäisi olla keneltäkään pois. Näköjään mielensäpahoittajat kyllä saa aktivoiduttua näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olla iloinen, että sä olet hyvässä kunnossa, vaikka sulla ei vatsalihakset näykään? Eikö kannattaisi ajatella, että liikunta on avain pitkään ja terveeseen elämään, eikä treenata ulkonäön takia?
Kyllä haluan näyttää myös hyvältä, koska sen eteen olen tehnyt myös työtä. Epäreilua, että jotkut saavat samalla työllä unelmakropan ja itse en saa. Ja kyllä minä ennen tätä treenaustakin harrastin perus arkiliikuntaa, söin terveellisesti enkä käyttänyt päihteitä.
Ap
Mitä jos nauttisit hyvästä terveydestä ja kunnosta, ja hankkisin vähän syvällisempiä unelmia kuin keskivartalon ulkonäkö?
Vuosi on aika lyhyt aika. Olen nyt itse treenannut PT:n kanssa 8 kk ja olen lähinnä kiinteytynyt. Olin kyllä hoikka jo ennestään enkä tehnyt ruokavaliomuutoksia.
Onko sulla protskujauheet ym. käytössä? Ja alkoholi täysin poissa elämästä? Kun nää 2 asiaa on kunnossa niin sitten vaan laihdutat rasvaprosentin tosi alas. Kyllä se vatsaläskikin on LÄSKIÄ.
Tekisit sinäkin dragon flagejä, niin saisit vatsalihakset