Siis miksi naiset haaveilee perheen perustamisesta 40 vuotiaana.
Se on naisella aivan liian myöhään. Nainen on siis elänyt jonkun jännämiehen kanssa sitä ennen ja sitten vasta ymmärtää että voisi lapsiakin tehdä. Lapsi pitää tehdä 25 vuotiaana viimeistään.
Kommentit (83)
Sain ensimmäisen lapsen 31-vuotiaana. Miehen kanssa yhdessä 22-vuotiaasta. Lapsiaikeista keskusteltiin heti alussa. Mies oli että joo ilman muuta. Sitten ei ole valmis, ei ole sitä, ei tätä, ei parempaa autoa, ei asuntoa, matkaa, ei tiedä vielä oikein. Annoin ultimaatumin: lapsi on tekeillä kun täytän 30, tai lähdemme eri asioita haluavina eri suuntiin. Do the math. Nyt on kolme lasta, ja mitä mies tuumii? -Olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin.
Lapseni syntyivät, kun olin 36v, 40v ja 44v.
Saahan sitä haaveilla ihan minkä ikäisenä tahansa. Mitä se sinulle kuuluu, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppiset miehet eivät yleensä halua vielä lasta, joten vaikea siinä on parikymppisen naisenkaan lasta saada. Siihen pitää olla vakiintunut ja hyvä parisuhde sekä kykyä elättää lapsi, joten työpaikkakin pitää olla.
Olen 36 vuotias mies. Olen halunnut lapsen yläasteelta asti. Tietenkin tuolloin asialle naurettiin ja vielä 20 vuotiaanakin minua asiasta pilkattiin. Kun täytin 30 vuotta, 15-55 vuotiaat naiset kiinnostui mutta ainoastaan +30 vuotiaat naiset haluaa perustaa perheen. Monesti heillä on jo lapsia toisen miehen kanssa.
Haluan perheen edelleen mutta alle 20 vuotiaan naisen kanssa koska hän jaksaa pyörittää lapsi arkea. Ajattelen siis lasten parasta.
Niin, että pelkkä siittäminen mielessä ja sitten vain näännyttämään joku nainen työtaakan alle. Kyllä se lasten kanssa oleminen täytyy olla myös 100% sinun intresseissä. Sen vaimosi ei tarvitse jaksaa pyörittää yhtään mitään. Sinä se mies olet ja vanhempi, sinä pyörität. Parikymppisellä naisella on koulut käymättä ja elämää elämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppiset miehet eivät yleensä halua vielä lasta, joten vaikea siinä on parikymppisen naisenkaan lasta saada. Siihen pitää olla vakiintunut ja hyvä parisuhde sekä kykyä elättää lapsi, joten työpaikkakin pitää olla.
Olen 36 vuotias mies. Olen halunnut lapsen yläasteelta asti. Tietenkin tuolloin asialle naurettiin ja vielä 20 vuotiaanakin minua asiasta pilkattiin. Kun täytin 30 vuotta, 15-55 vuotiaat naiset kiinnostui mutta ainoastaan +30 vuotiaat naiset haluaa perustaa perheen. Monesti heillä on jo lapsia toisen miehen kanssa.
Haluan perheen edelleen mutta alle 20 vuotiaan naisen kanssa koska hän jaksaa pyörittää lapsi arkea. Ajattelen siis lasten parasta.
Niin, että pelkkä siittäminen mielessä ja sitten vain näännyttämään joku nainen työtaakan alle. Kyllä se lasten kanssa oleminen tä
Niin, ajattelepa että miehet ei enää halua perustaa perheitä kun naiset eivät auta tarpeeksi lapsenhoidossa. Eiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan ei lisäänny kanssasi, kun yksin joutuu arkea pyörittämään. Tosi ei kukaan teini onneksi haluakaan tuollaista vanhaa ukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sua toisten valinnat loukkaa?
Samaa voisi kysyä siinä suositussa ketjussa, jossa soimataan miehiä siitä, etteivät halua nuorina lapsia, jos lapsia ollenkaan. Se ketju ollut olemassa jo monta päivää ja sinne keräännytään haukkumaan miehiä. Siellä taas miehiä sheimaava aloitusviesti on saanut enemmän ylä- kuin alapeukkuja. Kukin ihminen voi itsekseen miettiä tekopyhyyttään tämän asian suhteen.
Itsekin ihmettelen, miten moni nykyään uskaltaa jättää lapsenteon sinne melkein nelikymppiseksi asti. Ilmeisesti heillä ei ole kovin paha vauvakuume. Itse panikoin, että tulenko enää raskaaksi 30-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on 38 vuotias. Vuoden ikäinen esikoinen, toinen lapsi syntyy syksyllä. Miehensä on 45. Onnea vaan ja jaksamista. Äijä on eläkkeellä kun nuorimmainen on täysi-ikäinen.
Ei ole eläkeellä tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Sain ensimmäisen lapsen 31-vuotiaana. Miehen kanssa yhdessä 22-vuotiaasta. Lapsiaikeista keskusteltiin heti alussa. Mies oli että joo ilman muuta. Sitten ei ole valmis, ei ole sitä, ei tätä, ei parempaa autoa, ei asuntoa, matkaa, ei tiedä vielä oikein. Annoin ultimaatumin: lapsi on tekeillä kun täytän 30, tai lähdemme eri asioita haluavina eri suuntiin. Do the math. Nyt on kolme lasta, ja mitä mies tuumii? -Olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin.
Täällä lähes identtinen tarina! Juuri mies pari päivää sitten tokaisi, että jos saisi uudelleen päättää, niin olisi varmaan paras ollut mennä naimisiin ja ryhtyä lisääntymään heti kun olin valmistunut eli 27v. Hän taisi unohtaa menneisyydestä sen, että juuri sinä vuonna otin hänen kanssaan molemmat asiat (häät+lapset) esille, mutta sanoi molempiin ettei tiedä haluaako koskaan kumpaakaan. Muistan tämän itse hyvin, koska olin ottanut asiat puheeksi jo heti suhteen alussa, että tulevaisuudessa haluan tältä suhteelta näitä asioita. Itkin tuota tokaisua viikon putkeen töissä auton ratissa ja mietin vakavasti onko tässä tämän suhteen loppu. Ei onneksi loppunut, nyt ollaan kolmekymppisiä, naimisissa ja 2 lasta, saa nähdä tuleeko kolmatta.
Ennen tätä miestä minulla oli 2 sellaista suhdetta, joilta odotin samaa. Molemmat päättyivät yksipuolisuuteen. Molemmat miehet ottivat pari vuotta suhteen päättymisen jälkeen yhteyttä, että olinkin kuitenkin kiva, voitaisko vielä jotain. Milloin miehet saadaan ottamaan vastuuta valinnoistaan? Pitääkö nuoria kanssasisaria alkaa kannustamaan uudelleen siihen, että mies pääsee petiin vasta kun sormus on sormessa? Ihme tuuliviirejä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä viesti on se minkä kaikki miehet tietää, mutta ei saa sanoa ääneen. Onneksi on myös naisia ketkä oikeasti haluavat olla äiteinä jo ennen 30v, ja kokevat kotiäitiyden onnellisena.
Kirjoitit "kokevat kotiäitiyden onnellisena". Tuohan tarkoittaa sitä, että heillä on varakas ja hyväsydäminen mies, jolla on varaa ja halua elättää vaimo tämän elämän loppuun asti. Lapsillakaan ei ole puutetta mistään, kun iskä maksaa kaiken. Oletko sinä tuollainen mies?
Vierailija kirjoitti:
40 on ihan hyvä ikä hankkia lapsia, on ehtinyt elää vapaasti, elämänkokemus antaa tiettyjä valmiuksia jne.
Mä en vielä nelikymppisenäkään koe että olisin ehtinyt elää vapaasti. Tai siis tarkoitan että olen elänyt vapaasti, mutta en ole halukas luopumaan siitä vapaudesta vieläkään. Mua alkaa aina ahdistaa tuollainen ajatusmaailma. Että nelikymppiseksi mennessä olet ehtinyt elää, bilettää, matkustella jne. Joten sitten voitkin ruveta porsimaan ja omistaa elämäsi kersoista huolehtimiseen 🤮 Ei, ei, ei, ei!!!! Minä haluan pitää tämän ihanan vapauden!
T: vapaaehtoisesti lapsetoN
Kyllä minä haaveilin perheestä jo 25-vuotiaana, mutta mieheni ei. Hän oli mielessään suunnitellut, että me hankitaan kaksi lasta, kun minä olen 36- ja 38-vuotias. Hänellä ei käynyt mielessäkään, että naisella hedelmällisyys voi olla tuolloin jo laskenut. Minä sanoin, että ekaa lasta aletaan yrittämään, kun olen 30v tai sitten lähdetään eri suuntiin. Nyt on jo toinen tulossa miehen aloitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelen, miten moni nykyään uskaltaa jättää lapsenteon sinne melkein nelikymppiseksi asti. Ilmeisesti heillä ei ole kovin paha vauvakuume. Itse panikoin, että tulenko enää raskaaksi 30-vuotiaana.
Haha niin minäkin, sain lapsen 29 v ja aloin odottaa vielä 37 v ja 40 v. Terveet lapset tuli:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen mies. Halutaan lapsi, mutta niin, että itse sitä ei tarvitse hoitaa eikä kasvattaa. Ei naiset nykyään tuohon suostu. Silloin
Naiset ei suostu hoitamaan lastaan? Eiköhän tuo kiteytä juuri Suomessa vallittsevan arvomaailman miksi syntyvyys on heikko ja miehet hakee naisen aasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä miehen iästä ollut puhetta vaan naisen iästä.
Hyvin moni nainen halua puolison olevan samaa ikäluokkaa mitä itsekin on. Ei minua parikymppisenä kiinnostanut kolme- tai nelikymppiset miehet, nehän oli vanhoja ukkoja.
Näin väittää +30 vuotiaat naiset. kuitenkin ensi pano oli itseään vanhemman kanssa. Edelleen alkukantainen vaisto on sen verran kova että tän päivän nuoret naiset haluaa vanhempaaa miestä vaikka vanhemmat naiset katkerana väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin syyllistetään naisia, että hankkivat lapsia väärän miehen kanssa, sitten syyllistetään kun odottavat jotta voivat oppia tuntemaan miehen ensin. Kunhan naisia aina päästään jostain syyllistämään, niin (jotkut) miehet ovat tyytyväisiä.
Mites jos tutustuisi mieheen ylä-aste ikäisenä. Menis avioliittoon 18-20 vuotiaana eli molemmat sitoutuu. Ja sitten tekee lapsia?
Ne "väärät miehet" on festari panoja joista naisilla ei ole muistikuvaa.
Millä rahalla jotkut 18-vuotiaat elättää itsensä? Heillähän on vielä koulut kesken. Yläasteikäisenä minulla oli mielessä ihan muut jutut kuin poikakaverin etsiminen siitä apinajoukosta. Kuulemma osa porukasta on nykyään ihan kunnollista, yksikin tunneilla mölisevä on itse opettajan yläasteella. Toinen samanlainen joi itsensä hengiltä nuorena.
Sillä samalla rahalla millä 28 vuotiaat, 38 vuotiaat, 48 vuotiaat, 58 vuotiaat....l
Rahaa saa monella eri tavalla. Mutta nyt ei puhuta rahasta vaan lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölötipölöti. Miksi itsekin vielä lapsi = alle 20v tyttö haluaisi tehdä vanhan papan kanssa lapsia? Alle 20v tytön kannattaa hakea opi
20v vuotias ei ole tyttö vaan aikuinen. Näin sanoo laki.
Tällä hetkellä naiset opiskelee. syntyvyys heikoin kuin koskaan. Miten joku voi sanoa että se on kannattavaa? tietenkin jos on feministi ha haluaa tuhota yhteiskunnan...
Miehen haave: Villi ja vapaa nuoruus 15- 40 -vuotiaana.
Sitten perhe timmin parikymppisen kanssa, joka hoitaa lapset ja kodin.
70-vuotiaana loputkin miehen lapset muuttaa pois kotoa ja vaimo ryhtyy omaishoitajaksi.
Kysymys kuuluu: Mitä nainen tästä saa? Miksi ryhtyisi moiseen?