Muistatko miten Sirpa Pietikäinen päätyi mepiksi?
Pyrkiessään jatkoon vuoden 2003 vaaleissa Pietikäinen vetäytyi kampanjoinnista jäätyään kiinni rattijuopumuksesta Hämeenlinnan rautatieaseman pysäköintialueella. Hämeenlinnan poliisin mukaan Pietikäisen veren alkoholipitoisuus ylitti törkeän rattijuopumuksen alarajan 1,2 promillea.[4] Hänet tuomittiin 40 päivän ehdollisen vankeusrangaistukseen, 15 päiväsakkoon sekä viiden kuukauden ajokieltoon.[5]
Europarlamentaarikko
Pietikäinen oli ehdolla vuoden 2004 europarlamenttivaaleissa. Hän sai 30 042 ääntä ja jäi ensimmäiselle varasijalle. Vuonna 2008 Pietikäinen nousi europarlamenttiin Alexander Stubbin siirtyessä europarlamentaarikosta ulkoasiainministeriksi.[6]
Kommentit (25)
Tämä oli varmasti hänen viimeinen meppi-kautensa. On aivan liian liberaali nykykokoomukseen ja sen euroryhmään. Liberaalit äänestäjät taas eivät äänestä sellaiseen ryhmään kuuluvaa, joka esim. haluaa kieltää abortin.
Kunnioitan häntä politiikkona ja ihmisenä. Vaikka en ole kokoomuksen kannattaja.
Mepit pitäisi valita ensin koeajalle, jos eivät ole tarpeeksi aktiivisia, toinen tilalle.
Sirpa Pietikäinen on vihervasemmistolainen vaikka edustaa Kokoomusta. Maailma on mennyt oudoksi kun Kokoomuksestakin löytyy vasemmistolaisia.
Ei anna uskottavaa vaikutelmaa nykyisellään.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan häntä politiikkona ja ihmisenä. Vaikka en ole kokoomuksen kannattaja.
No ihan varmasti, jos itse kerran olet vihervassari. Siellä Pietikäisen äänestäjienkin on pakko olla. Ei kukaan normaalijärkinen ihminen voi häntä äänestää
En muistanut ja toivottavasti ei olisi koskaan sinne päätynytkään. Kokoomuksen listoilta myrkyn vihreä punikki.
Vierailija kirjoitti:
Minä kunnioitan hänen tulojaan.
Vierailija kirjoitti:
Avaisitko hieman että mihin tuo perustuu. Osattas myö muutkin huomata ne asiat.
Vierailija kirjoitti:
Samat ajatukset minulla. Pietikäinen on yksi fiksuimmista kokoomuksen poliitikoista kautta aikain. Totean näin, vaikka en ole ikinä äänestänyt häntä enkä kokoomusta.
Sirpan selitys: Minä en olisi selvinpäin ajanut humalassa autoa.
Täysin huippu selitys..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat ajatukset minulla. Pietikäinen on yksi fiksuimmista kokoomuksen poliitikoista kautta aikain. Totean näin, vaikka en ole ikinä äänestänyt häntä enkä kokoomusta.
Eikös hän ollut ihan hällä väliä- linjalla uudesta rakennusten energiauudistuksesta? Ei ole puolustanut Suomea mitenkään ja tyollainen aiheuttaisi vanhoille rakennuksille valtavat energiaremontti. Hän ei aja suomalaisen etua. Lapseton ihminen niin ei väliä suomalaisista.
Alkoholi on yleisin syy lihavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ja palkka on?
Sama kuin Huhtasaarella ja Hakkaraisella
Järkevä ja toimiaan harkitseva ihminen ei saa syytettä rattijuopumuksesta. Viimeaikaiset mielipiteet eivät myöskään ole olleet Suomen kannalta kovin toivottavia. En äänestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ja palkka on?
Palkkahan sinällään ei ole ihmeellinen. 10 000 euroa kuussa, josta lähtee ensin 20 % euromaksuja ja sitten lopusta 50% veroja Suomeen, eli tilille napsuu 4000 euroa. Mutta lisiä on kolme kertaa enemmän. Mm. Päiväraha 360 euroa/vrk, ja 5000 euroa "menoihin", joita ei tarvitse selvittää mitenkään.
Mielestäni palkkaa pitäisi korottaa reilusti ja poistaa lisät. Pysyisi homma selkeänä.
70 kg sitten