Olen 61-vuotias ja jään työttömäksi. Mitä vaihtoehtoja minulla on
vai onko muuta, kun roikkua työnhakijana. Kukaanhan ei minua enää töihin ota ja yrittäjäksi en missään tapauksessa enää ala.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Valehtele olevasi eläkkeellä ja hae töitä. Nykyisinhän työnantajat palkkaa eläkeläisiä mielellään.
Mitä etua eläkeläisyydestä olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu lähihoitajaksi tai laita joku firma pystyyn.
T.Pinksu
Minäkin haluaisin kuulla, mikä olisi tuollainen ilman säästöjä (eli rahaa) "pystyynlaitettava firma", josta saa elannon ja jatkossa ilman viiveitä toimeentulon? Tokihan tiedät, kun sen noin sujuvasti tuohon nakkasit.
Jostain nää nykyisetkin työpaikat on alkunsa saaneet eli joku ottanut riskin, tehnyt valtavasti töitä ja nyt voi palkata lisää väkeä. Valtiolta lähtee tänä vuonna 7000 työpaikkaa, ensi vuonna 3000 ja vuonna 2026 noin 10 000 työpaikkaa. Mietipä sitä.
Joutuu siinä tosiaan valtavasti, useita tuntejakin, jos on kömpelö, perustaakseen yrityksen. Muutama napinpainallus PRH:n sivuilla. Pelkästään terveydenhuollossa on 240000 työntek
Saati soten kaikki paperinpyörittäjät ja hyväveli pomorinki. Hillotolppavirkoja on vaikka muille jakaa, eikä niistä luovuta. Saatu puolueen jäsenkirjalla, kuten kaupunkien virat ja ELY-keskukset. Tuota järjettömän suurta paperinpyörittäjien massaa veronmaksajat elättää ihmetellen mihin ne veroeurot katoaa.
Nykyhallitus on pahin työelämän ikärasisti ikinä. Vetää ikänsä töissäolleelta eläkeikää lähestyvältä työttömäksi jäävältä maton alta.
lähdet kesämökille
kiertelet maailmaa
haet töitä
odottelet eläkettä
teet rikoksi
hankit pimeitä töitä
narun jatkoks
...onhan näitä vaihtoehtoja loputtomiin
Työnantajani on rekrytoinnut useamman yli 60-vuotiaan tässä lähiaikoina. Ei voi sanoa etteikö töitä voisi saada. Itse myös miettiisn keikkalua, toimettomuus ei tee ihmiselle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhennettu osa-aikaeläke takaa edes jotakin turvaa ?
Sehän poistuu, kiitos Purran ja Orpon
Tänä vuonna 61-vuotiaalla on viimeinen mahdollisuus , itse muutaman vuoden nuorempi joten tämäkin vietiin minulta , eläkeikäni nousee , nuorena tehdyt työt eivät minun iälläni kartuttaneet eläkettä , olen kaikella mahdollisella tavalla väliinputoaja ja se ottaa päähän ja kovasti .
Samoin.
T. 58v
Sama täällä.
T. 59v
Vierailija kirjoitti:
Työnantajani on rekrytoinnut useamman yli 60-vuotiaan tässä lähiaikoina. Ei voi sanoa etteikö töitä voisi saada. Itse myös miettiisn keikkalua, toimettomuus ei tee ihmiselle hyvää.
Ja kuinka paljon tämä mielikuvitustyönantaja näille maksaa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu lähihoitajaksi tai laita joku firma pystyyn.
T.Pinksu
Minäkin haluaisin kuulla, mikä olisi tuollainen ilman säästöjä (eli rahaa) "pystyynlaitettava firma", josta saa elannon ja jatkossa ilman viiveitä toimeentulon? Tokihan tiedät, kun sen noin sujuvasti tuohon nakkasit.
Jostain nää nykyisetkin työpaikat on alkunsa saaneet eli joku ottanut riskin, tehnyt valtavasti töitä ja nyt voi palkata lisää väkeä. Valtiolta lähtee tänä vuonna 7000 työpaikkaa, ensi vuonna 3000 ja vuonna 2026 noin 10 000 työpaikkaa. Mietipä sitä.
Joutuu siinä tosiaan valtavasti, useita tuntejakin, jos on kömpelö, perustaakseen yrityksen. Muutama napinpainallus PRH:n sivuilla.
Me omaiset ei osallistuta eläkeläisten hoitoon.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Kokoomus pelasi omaiset pois eläkeläisten hoidosta.
Leikkasi omaisilta bensarahat ja linja-autorahat.
Kokoomus varmaan luulee, että eläkeläisten omaiset ja työttömät on eri joukkoja, eri ihmisiä.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Sotessa pitää ruveta miettimään miten noi hoidetaan, kun kokoomus pelasi omaiset pois eläkeläisten hoidosta.
Jaa että karenssi jos ei ota työtä vastaan? Viimeisen viidentoista vuoden aikana ei ole työtä kyllä tarjottukaan. Pätkätöillä ja anssilla on jotenkuten toimeen tullut eikä peruspäivärahalle pudonnut.. onko jollekulle oikeesti tarjottu työtä??? Nyt olen jo eläkkeellä.. Vastatkaa nyt onko kenellekään tarjottu työtä työkkäristä?????
Voi voi. Eläkeläisten omaiset, jotka on työttömänä ei voi osallistua eläkeläisten hoitoon.
Hallitus vei bensarahat ja linja-autorahat.
Ollaan siis omassa kotona kaikki vapaa-aika.
Ei lähdetä omasta kotoa mihinkään.
Kyllä ne kotihoitajat sitten juoksee meidänkin puolesta. Ne saa kyllä palkkaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että karenssi jos ei ota työtä vastaan? Viimeisen viidentoista vuoden aikana ei ole työtä kyllä tarjottukaan. Pätkätöillä ja anssilla on jotenkuten toimeen tullut eikä peruspäivärahalle pudonnut.. onko jollekulle oikeesti tarjottu työtä??? Nyt olen jo eläkkeellä.. Vastatkaa nyt onko kenellekään tarjottu työtä työkkäristä?????
Vuorotteluvapaa sijaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Eläkeläisten omaiset, jotka on työttömänä ei voi osallistua eläkeläisten hoitoon.
Kyllä ne kotihoitajat sitten juoksee meidänkin puolesta. Ne saa kyllä palkkaa siitä.
Siivotaan omaa kotia, katsotaan telkkaria ja tehdään käsitöitä ja juodaan kaffeeta.
Kotihoitaja hoitaa meidän eläkkeellä olevat vanhemmat.
Ei ole autoa millä kulkisi eläkeläisen luo.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja laitettiin auto pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivotaan omaa kotia, katsotaan telkkaria ja tehdään käsitöitä ja juodaan kaffeeta.
Kotihoitaja hoitaa meidän eläkkeellä olevat vanhemmat.
Ei ole autoa millä kulkisi eläkeläisen luo.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja laitettiin auto pois.
Valtio haluaa hoitaa eläkeläiset ja miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhennettu osa-aikaeläke takaa edes jotakin turvaa ?
Sehän poistuu, kiitos Purran ja Orpon
Laita linkki että loppuu.Missään ei lue että lähellä eläkeikää olevilta olisi loppumassa.Tyhmät vielä yläpeukuttaa valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Jos opettelisit nauttimaan elämästä ilman töitä.
Valitettavasti työn mukana lähtevät myös rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin loppuu ja ihan piakkoin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä +50-ikäisiä ulisijoita. Miten tyhmiä ovat kun eivät mitenkään ole älynneet varautua säästämällä tai tekemällä osake- ja rahastosijoituksia? Kun he olivat parikymppisiä heille oli tarjolla sellainenkin älyttömän hyvä tuote kuin sijoitus(henki)vakuutus, joka on sittemmin poistunut tarjonnasta kokonaan, koska oli ottajalleen niin hyvä, aikoinaan otetut ja voimassaolevat pankit joutuu vielä maksamaan. Monia muitakin varautumisen tapoja on ollut. Mutta ei, näiden valopäiden on pitänyt sen sijaan saada käydä monta kertaa vuodessa Kanarialla ja ostaa uusi auto aina kun naapurikin osti eikä missään tapauksessa ole voinut sijoittaa edes omaan tulevaisuuteen. No, tyhmyydestä sakotetaan ja sitä saa mitä tilaa. Ei säälitä yhtään.
Voi kuule lapsi hyvä. Kyse ei ole varallisuudesta tai varattomuudesta koska meillä on varallisuutta. Kyse on siitä ettei kelpaa työm
Sinä et edes tarvitse työpaikkaa jos sinulla on muuta varallisuutta kuin palkka itsesi elättämiseen. Työpaikat pitäisi antaa sellaisille joilla ei ole varallisuutta eikä säästöjä. Potkut noille jotka pystyvät säästöillään elättämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin loppuu ja ihan piakkoin,
Niin loppuu.
Vapaa-ajalla ei todellakaan aleta hoitaa eläkeläisiä ilmaiseksi vaikka se olisi sote johtajille helppo ratkaisu.
Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.