Olen 61-vuotias ja jään työttömäksi. Mitä vaihtoehtoja minulla on
vai onko muuta, kun roikkua työnhakijana. Kukaanhan ei minua enää töihin ota ja yrittäjäksi en missään tapauksessa enää ala.
Kommentit (257)
Mene toiseen paikkaan töihin. Äläkä valita
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden työkokeiluun syksyllä. Laitoin jo muutaman alustavan kyselyn työpaikoille. Haluan mukavaan paikkaan ja pari olen jo löytänyt. Päivätyö.
Yhdestä pyydettiin haastatteluun. Olen 61-vuotias. Aion ottaa rennosti (vaikeaa on) mutta ei auta itku markkinoilla. Saan sen 600 e ja kulukorvaus 9 e).
Tohon sai ennen 5 euroa lisäksi työpäivä aktiivikorvausta, mutta hallitus poistaa sen.
Mutta ton 9 euroa työpäivä saa.
Ala nauttia elämästä, ei kannata rahan perässä juosta
Terv. Eläkkeellä 5parasta vuotta/60-vee
Meistä tulee ympäristöasioissa maailman ykkönen.
Kulutus 0.
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanominen helpottuu.
On selvää, että jokainen työssä oleva joutuu jatkossa miettimään tarkemmin, ettei vaan ärsyttäisi työnantajaa tai tekisi mitään virheitä, koska ei voi etukäteen tietää, mikä riittää irtisanomiseen."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/39aa29b3-e460-4a1b-92cd-56f6a2d91…
Niin ottia tuota, työntekijän ei kannata ottaa turhia murheita virheistä tai ärsyttämisestä, sillä työntekijä lentää uudistuksen myötä pihalle sillä hetkellä, kun hänen työpanoksensa on tarpeeton.
Työntekijä voi muuttua tarpeettomaksi pelkästään sillä perusteella, että työpaikkaan on tulossa toinen työntekijä. Entisessä järjestelmässä oli se vika, että työntekijää ei voinut ilman pätevää syytä potkia pihalle kun tarvittiin työpaikkaa nuoremmalle sukupolvelle.
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin muuttoauto maksaa 300 -500 ja pitää olla 3 kuukauden takuuvuokra säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Hae opiskelemaan lähihoitajaksi. Jos eivät ota ja sanovat syyksi iän, haasta oikeuteen syrjinnästä. Jos kukaan ei puutu näihin epäkohtiin, ei ne ikinä korjaannu.
Entäs jos ne ei ota eivätkä SANO syyksi ikää. Johtui hylkäys nyt mistä tahansa?
Näinhän työpaikoissakin toimitraan. Aina syy löydetään, pitää vain pitää huoli, ettei se ole laittomien listoilla. Mitä tulee esim. koeaikaan, sen purkamiseen ei edes tarvitse kertoa syytä. Samaten rekrytointiprosessihan se vasta helppo on, pitää tietysti jollakin tarkkuudella pitää huoli, että haastateltujen joukosta itse valinta on perusteltavissa, mutta haastatteluihinhan saa kutsua tai olla kutsumatta ketä huvittaa.
Työelämän ikäsyrjintä on tutkitusti totta. Mitä tekee hallitus? Poistaa kaikki ikääntyneiden työssä jaksamista ja työllistymistä tukevat toimet.
Hölmälä.
Kouluttaudu lähihoitajaksi tai laita joku firma pystyyn.
T.Pinksu
Vierailija kirjoitti:
T.Pinksu
Ap mainitsi aloituksessa nimenomaan ettei mene enää koulutuksiin, eikä halua yrittäjäksi. Ymmärrän Ap, ta täysin.
Vierailija kirjoitti:
T.Pinksu
Minäkin haluaisin kuulla, mikä olisi tuollainen ilman säästöjä (eli rahaa) "pystyynlaitettava firma", josta saa elannon ja jatkossa ilman viiveitä toimeentulon? Tokihan tiedät, kun sen noin sujuvasti tuohon nakkasit.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen fyysisesti terve voi kouluttautua hoiva-avustajaksi. Töitä riittää. Se on sitten eri juttu jos työ ei kelpaa. Sitten joutaakin olla työtön ja ilman tukia.
Hoitamaan niitä vanhuksia HYVIN. Sitähän täällä aina valitetaan, miten laiskoja hoitajat ovat. Nyt sinne vaan näyttämään sitä paremmuuttanne, ja hoitamaan HYVIN. Ei muuta kuin hoiva avustajiksi tukia vastaan. Sinne kelpaa seitsenkymppisetkin!!
Tuet pois vaan Töihin ansaitsemaan elantonne loisimasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen fyysisesti terve voi kouluttautua hoiva-avustajaksi. Töitä riittää. Se on sitten eri juttu jos työ ei kelpaa. Sitten joutaakin olla työtön ja ilman tukia.
Hoitamaan niitä vanhuksia HYVIN. Sitähän täällä aina valitetaan, miten laiskoja hoitajat ovat. Nyt sinne vaan näyttämään sitä paremmuuttanne, ja hoitamaan HYVIN. Ei muuta kuin hoiva avustajiksi tukia vastaan. Sinne kelpaa seitsenkymppisetkin!!
Taidan odottaa, että olet itse hoiva-avustajan tarpeessa....
Minä en ymmärrä tuota työkokeilua vanhemmilla ihmisillä jotka on tehnyt kymmeniä vuosia duunia.Jos ei duunia löydy/saa iän takia niin ei se työkokeilu tee vanhaa nuoremmaksi...Ja koulutus ei ole ilmaista tärkeämpää olisi kouluttaa nuoret eikä jotain lähes eläkeikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sinä ikäloppu marisija niin pitkään elät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin toki tulla aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin toki tulla aiemminkin.
Hyvä että olet valmis töihin hoiva avustajaksi jo aiemmin. Kyllä sinne heikommallakin älyllä varustettu voi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.Pinksu
Minäkin haluaisin kuulla, mikä olisi tuollainen ilman säästöjä (eli rahaa) "pystyynlaitettava firma", josta saa elannon ja jatkossa ilman viiveitä toimeentulon? Tokihan tiedät, kun sen noin sujuvasti tuohon nakkasit.
Konsultti toimisto.
T.Pinksu
Vierailija kirjoitti:
Jos opettelisit nauttimaan elämästä ilman töitä.
Kerropa miten tuo onnistuu alle 600 euron kuukausituloilla? Kaikki työttömät eivät saa edes toimeentulotukea, tuon korvauksen pitää siis riittää.
Voi olla että ei koulutusta tarvittavissa töissä saa raskaanaolija kenkää. Eräs firma antoi kaikille uusille työntekijöille heti alussa varoituksen jotta oli helpompi potkia porukkaa tarvittaessa ulos.