Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 61-vuotias ja jään työttömäksi. Mitä vaihtoehtoja minulla on

Vierailija
28.05.2024 |

vai onko muuta, kun roikkua työnhakijana. Kukaanhan ei minua enää töihin ota ja yrittäjäksi en missään tapauksessa enää ala. 

Kommentit (257)

Vierailija
21/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhennettu osa-aikaeläke takaa edes jotakin turvaa ?

Sehän poistuu, kiitos Purran ja Orpon 

Mutta ei vielä poistunut, ootko syntynyt 1962 vai-63?

Osittaiselle varhennetulle voit hakea 61 tai 62 vuotiaana 25% tai 50% lopullisesta eläkkeestä, toki se pienentää...

Oothan liitossa, saat ansiosidonnaista. Mutta työkkäriin vaan työtä hakemaan...

Oon 63,5v, eläkkeelle jään vuoden päästä, tässä kuussa te-tätsä viimeks soitti. Oon ollu Ovella 50% heti siitä asti kun 61 täytin. Elämäni fiksuin päätös. Teen keikkahommaa respassa kesäisin (koska se on kivaa)

Tsemppiä!

Vierailija
22/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotiaana Onlyfansiin! Tämän verran Tiina Jylhän eroottinen sisältö maksaa

https://www.seiska.fi/kotimaa/60-vuotiaana-onlyfansiin-taman-verran-tii…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet syksyllä työttömyystuista eli sun pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista saadaksesi leikattua ansiosidonnaista.

Vierailija
24/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloa ja valoa sinne elämääsi, Suomi on rikas maa ja llähden tästä katsomaan uusia kaakeleita Italian kämppääni. T: Sanna ja Tytti

Vierailija
25/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeputken alasajo vaikuttaa ansiopäivärahaoikeuteen vasta vuodesta 2025 alkaen, jolloin vuonna 1963 syntyneet saavuttavat lisäpäivien nykyisen 62 vuoden ikärajan. Lisäpäivät eivät siis poistu niiltä työttömiltä, jotka jo ovat eläkeputkessa.

Kuntien velvoitetyöllistäminen turvaa, etteivät ikääntyneet työttömät jatkossakaan putoa ansiosidonnaiselta työttömyyskorvaukselta perusturvan varaan. Jos yli 57-vuotias työtön ei löydä uutta työtä tai palkkatuettua työtä, hänellä on subjektiivinen oikeus kunnan järjestämään velvoitetyöhön työttömyyspäivärahan enimmäisajan tultua täyteen. Velvoitetyön kautta työtön voi uusintaa työssäoloehdon ja säilyttää siten ansioturvansa. Yli 60-vuotiaat työttömät voivat uusintaa työssäoloehdon myös TE-palveluihin osallistumalla.

Sinulla on vanhentunutta/vanhentuvaa tietoa.

Kaikki siis KAIKKI ikäperusteiset edut lopetetaan, myös velvoitetyö.

Ikääntyneitä ri jatkossa tueta iän takia mitenkään.

Vierailija
26/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet syksyllä työttömyystuista eli sun pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista saadaksesi leikattua ansiosidonnaista.

Työkkärin ei enää tarvitse hommata sulle palkkatukityöpaikkaa, josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.

Vierailija
27/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin moni tuon ikäinen joutuu nyt työttömäksi, kun saneeraukset alkavat. Olet siis yksi monesta.

Minä hyppäsin oravanpyörästä alle 60-kymppisenä, uupumisen vuoksi. Tein hallintotöitä. Nyt jo eläkkeellä. Kerron siis kokemuksestani:

- Ilmoittaudu työkkäriin. Sen voi tehdä netissä. He arvioivat, täytyykö sinun edes hakea työtä eli lähetellä niitä hakemuksia. Joitain tehtäviä/selvityksiä tulee tehdä työttömyysaikana työkkäriin. Ja niitäkin voi itse ehdottaa.

- Selvitä, mieti ja laske haluaisitko ottaa varhennetun eläkkeen. Minä sain varhennettua eläkettä reilun 500 e/kk työttömyyskorvauksen lisäksi.Lopullista eläkettä (varhennetun käyttö) laskee noin satasella.

Ei kannata stressata. Hyvin se menee. Paitsi jos olet tehnyt työtä, jossa on työvoimapula ja panostasi vielä kaivataan.

Vierailija
28/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista syksyllä.

https://www.tyj.fi/tilastot/

Vierailija
29/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhennettu osa-aikaeläke takaa edes jotakin turvaa ?

Sehän poistuu, kiitos Purran ja Orpon 

Niin sen pitääkin poistua. Siinä on taas yksi makupala varakkaille hyväosaisille, köyhän ei kannata siihen ryhtyä. Syö vain ennestään pientä eläkettä.

Ap on siis 1963 tai 1964 syntynyt?  Kun sinnittelet nyt ansiosidonnaisella, jota sinulla on 500 päivää, niin päset eläkeputkeen 63- tai 64-vuotiaana, eli saat jatkaa ansiosidonnaisella 65 v. asti, jolloin pääset vanhuuseläkkeelle.  Näitä hallitus ei ainakaan vielä ole poistamassa.  Sinä selviät, nuoremmilla on asiat vielä kehnommin.

Ei enää noin.

Vierailija
30/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista syksyllä.

https://www.tyj.fi/tilastot/

Hups väärä linkki. Tässä uusi

https://www.tyj.fi/lakimuutokset/

Vierailija
31/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, ihmisillä on väärää tietoa.

Hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista syksyllä ja myös ton Oven.

Vierailija
32/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Vierailija
33/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monta kertaa kirjoittanut täällä, että nuo poistetaan ja monelta lähtee omistusasunto.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.

Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Vierailija
34/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monta kertaa kirjoittanut täällä, että nuo poistetaan ja monelta lähtee omistusasunto.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.

Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Mutta ihmiset vaan kehuu, että niin kiva hallitus.

Hallitus myös heikentää irtisanomissuojaa eikä ole enää takaisinottovelvoitetta alle 50 hengen työpaikoilla.

Vierailija
35/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yle: Irtisanominen on kohta todella helppoa."

https://yle.fi/a/74-20081928

Vierailija
36/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 63-vuotias ja sain eilen akateemista koulutustani vastaavan työpaikan. Ehdin olla työttömänä puoli vuotta.

Vierailija
37/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 63-vuotias ja sain eilen akateemista koulutustani vastaavan työpaikan. Ehdin olla työttömänä puoli vuotta.

Juu, susta ei mene enää eläkemaksuja.

Vierailija
38/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hallitus leikkasi myös soviteltua päivärahaa ja asumistuesta poistui 300 euron ansiotulovähennys eikä yleistä asumistukea saa enää omistusasuntoon tammikuussa.

Vierailija
39/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kohdistatte vihapuhettanne nykyiseen hallitukseen niin huomatkaa, että uudistukset vaativat eduskunnan hyväksynnän. Tarkoittaa, että myös oppositiopuolueet hyväksyvät muutokset. Siinäpä vouhkaajille miettimisen aihetta XDD

Vierailija
40/257 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ove poistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän