Enemmistö suomalaisista käännyttäisi Eurooppaan pyrkivät, vaikka nämä joutuisivat hengenvaaraan
Äänestäjät suhtautuvat huomattavasti eurovaaliehdokkaita jyrkemmin Euroopan ulkorajoille tulevien käännyttämiseen.
Tämä selviää tuoreesta Natopoll-tutkimushankkeen raportista, jossa tarkastellaan suomalaisten turvallisuus- ja puolustuspoliittisia näkemyksiä eurovaalien edellä.
Kyselyyn vastanneiden äänestäjien kantoja on muun muassa verrattu Ylen eurovaalikoneeseen vastanneiden ehdokkaiden kantoihin.
Äänestäjistä 52 prosenttia on sitä mieltä, että Eurooppaan pyrkivän voi käännyttää ulkorajalla, vaikka se saattaisi hänet hengenvaaraan.
Vaalikoneeseen vastanneista ehdokkaista tätä mieltä on 28 prosenttia.
Kommentit (520)
"Uusiutuvan energian edetessä entisten öljyntuottajamaidenkin pitää tulevaisuudessa alkaa miettiä uusia vaurauden lähteitä. Siinä saattaa yhteiskunta sortua aika nopeasti kaaokseen..."
Ei niiden öljymaiden tarvi vielä pitkiin aikoihin sitä murehtia, niin vahvasti on öljy sidottu käytännössä kaikkiin prosesseihin tavalla tai toisella.
Mä kärsin tästä nykySuomesta. Minua on haukuttu kadulla rasistiksi ihan sen takia, että yritin olla varovainen. Mä en jaksa kantaa valkoisen miehen taakkaa. Jos tämä alkaa olla tällaista, että ihmistä haukutaan syyttä, en kestä. Alan yleislakkoon kaiken suhteen tässä maassa ja harkitsen muuttoa erämaahan.
Vierailija kirjoitti:
Mä kärsin tästä nykySuomesta. Minua on haukuttu kadulla rasistiksi ihan sen takia, että yritin olla varovainen. Mä en jaksa kantaa valkoisen miehen taakkaa. Jos tämä alkaa olla tällaista, että ihmistä haukutaan syyttä, en kestä. Alan yleislakkoon kaiken suhteen tässä maassa ja harkitsen muuttoa erämaahan.
Matkusta Irakiin ja hae turvapai kkaa. Siitäpä otsikot syntyisivät.
Olisi hauska nähdä viranomaisten lopputulema; nauraisivatko itsensä kuoliaiksi, tuntisivatko kansainvälisiä lakeja alkuunkaan vai saisitko vain pampusta kevyesti peffalle.
Vierailija kirjoitti:
Näitä NUORTEN MIESTEN LEGIOONA porukkaa EI ENÄÄ YHTÄÄN SUOMEEN.
Lapsiperheitä, naisia, vanhuksia ja pariskuntia kyllä, jos heillä on omassa maassaan OIKEA HÄTÄ/SYRJINTÄ/ KIDUTUS jne....
Ei ne rauhisakat tai lapset minnekään yksin kulje, vuohineuvos tulee aina mukana, eli nämä jätettävä aina ulos, muita voidaan toki ottaa
Vierailija kirjoitti:
Niin, sitä kuulee olevansa rasisti jos väistää katujengiä kadun toiselle puolen.
Suurin osa näistä kavereista jotka saapuvat Suomeen, pystyvät kumminkin lomailemaan lähtömaissaan. Ensisijaisesti pitäisi laittaa ehkäisyasiat kuntoon näissä Eurooppaan tulijoiden lähtömaissa. Mutta kun ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kannattaa muistaa se että länsimaalainen maastamuuttaja on osaaja ja hyvin koulutettu. Kehitysmaan asukkaalla on aikamoinen takamatka osaamisessa jo alkaen arkielämän askareista, kielien ymmärtämisestä saatika sitten teknologiasta. Vaikka tahtoa olisikin, niin ilman osaamista ei vain kykene moneenkaan asiaan."
Joten kannattaisiko vaan pysyä siellä kehitysmaassa ja kehittää sitä? Meillä ei ole tarvetta koraanikoulun käyneille kamelikuljettajille.
Kehitysavustusrahoja on jaettu sinne jo vuosikymmeniä, mutta mitä konkreettista niillä on saatu aikaan? Ei mitään.
Ja millaista on avustusrahojen käytön raportointi ja valvonta? Se on olematonta.
Entä opetustyö, jota lähetyssaarnaajat tms. ovat vieneet Afrikan maihin jo parisataa vuotta? Kuinka moni on hyötynyt oikeasti opetuksesta? Sekin näyttää toivottomalta.
Kun vaan jaetaan rah
Rakensihan ne talojakin joillekin alkuasukkaille Afrikassa.
Eihän ne oppineet neljän seinän sisällä asumaan, vaan purkivat talot polttopuiksi.
Se oli heille helpompaa niin, koska ei tarvinnut muutamaan hetkeen etsiä polttopuita kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun tulijat eivät ole naisia, lapsia tai vanhuksia niin takas vaan.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheitä, naisia, vanhuksia ja pariskuntia kyllä, jos heillä on omassa maassaan OIKEA HÄTÄ/SYRJINTÄ/ KIDUTUS jne....
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun tulijat eivät ole naisia, lapsia tai vanhuksia niin takas vaan.
#miesvihanäkyväksi
mina abdullah hyvä irtota vaan pää
Vierailija kirjoitti:
...kun uhriutuminen on verissä ja laiskuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne rauhisakat tai lapset minnekään yksin kulje, vuohineuvos tulee aina mukana, eli nämä jätettävä aina ulos, muita voidaan toki ottaa
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sitä kuulee olevansa rasisti jos väistää katujengiä kadun toiselle puolen.
Ja hyökkääjä, jos ei halua tulla kännisen persun ahdistelemaksi. Ja sittenhän se kaivaa pistoolin taskustaan ja ampuu.
Maailma muuttuu niin ikäväksi että ei kannata tänne haalia tunkevaa väkeä
Eurooppa on jo romahtanut näiden tulijoiden paineesta. Stoppi pantava Välimerestä ihmisiä hakeville eteläeurooppalaisille ihmiskauppiaille.
Ei noilla väitteillä hädästä ole enää mitään merkitystä. Koko määritelmä on kokenut niin pahan inflaation, kun sitä tungetaan joka paikkaan valheellisesti
Suomen poliitikot päästäisi ne tänne, vaikka täällä omasta väestä enemmistö joutuisi hengenvaaraan.
Kas, miten nyt näin? Ennen oltiin ottamassa hameet korvissa vastaan.